במכבי ת"א נוטלים אחריות לבלאגן שנוצר בכניסה להיכל נוקיה במסגרת גמר גביע המדינה, במסגרתו כ-4,000 מאוהדי הקבוצה נכנסו באיחור, סמוך לסוף הרבע הראשון.
בתחילה היו גורמים שניסו להפיל את התיק על משרד הכרטיסים 'לאן', אך אלו האחרונים היו אחראים רק למכירת 2,400 כרטיסים לטובת אוהדי הפועל אילת ולא עסקו כלל באוהדי מכבי ת"א. מי שמוכר בכלל את כרטיסי מכבי ת"א הוא משרד הכרטיסים 'אוונטים'.
דבר אחד ברור: אלפי אוהדי כדורסל זעמו ביום חמישי בערב, האשימו את כל העולם ביניהם את המנהלת, שלא קשורה לגביע, ואת איגוד הכדורסל.
יש לציין שהאיגוד מכר למכבי ת"א 6,000 כרטיסים, והקבוצה למעשה הצילה את גמר הגביע מאולם ללא אוהדים, מכיוון שחילקה אלפי כרטיסים ללא תמורה, ולקחה על עצמה את ההוצאה הכספית הזו.
|
משרד הכרטיסים 'לאן' היה אחראי למכירת כרטיסים לאוהדי אילת בלבד (יניב גונן) |
|
|
אבל אין ספק שמה שקרה ביום חמישי פגם מאד במעמד החגיגי ואסור שיחזור על עצמו. לא ברור עדיין איך הופעלו שתי עמדות חלוקה באמצעות שלושה אנשים בלבד.
איגוד הכדורסל אומנם נתן למכבי ת"א למכור את הכרטיסים שרכשה או לחלק אותם, אך האיגוד אחראי לגמר הגביע על כל היבטיו וחייב לערוך בירור מקיף על כל מה שקרה, מכיוון בסופו של דבר, כדי למנוע מהאוהדים לראות לגמרי את המשחק, הוכנסו אוהדים בלי בדיקות, כי ראו מה קרה בחוץ. ממשרד הכרטיסים אוונטים נמסר כי :"אנחנו לא מגיבים על זה, זה אינו אירוע שלנו".
|
האוהדים הצהובים חוגגים עם הגביע (יניב גונן) |
|
|
אך יחד עם זאת, גורמים הקשורים למשרד הגיבו היום (שבת) על מה שקרה: "אלו כרטיסים ידניים שהועברו למכבי. זה היה בסמכותו של אורן עטר (מנהל המכירות, של מכבי ת"א, ג.ל.), כולל הניהול בערב הגמר. 'אוונטים' מתפעלת את בקרת הכניסה של נוקיה. בכל אירוע אנחנו שם".
במכבי ת"א לא מתכחשים למה שקרה ואומרים בגילוי בלי להתחמק כי: "אנו תמיד פועלים למען אוהדינו וכך עשינו גם הפעם. רכשנו עבורם כמות מסיבית, בצורה מרוכזת, והיו כ-48 שעות לרכוש ולהפיץ כמות של 6,000 כרטיסים. כמובן שנתנו את האפשרות, ואף המלצנו עליה בחום, להגיע למשרדים מראש ולאסוף את הכרטיסים".
|
פניני וג´יימס מניפים את הגביע. במועדון לקחו אחריות על האירוע (יניב גונן) |
|
|
"לצערנו, כמות גדולה מאד של אנשים הגיעה להיכל סמוך לשריקת הפתיחה, ויחד עם תקלה במערכת המחשוב הביאו לעומס חריג. הנושא נמצא בבדיקה מעמיקה ואנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע. נעשה הכל שבעתיד הרכישה וההפצה יעברו בצורה חלקה, כפי שהיה תמיד לאורך כל השנים. אנחנו לא מחפשים אשמים, לוקחים את כל האחריות לנושא".