יום רביעי, 03.07.2024 שעה 18:17
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

מכבי חגגה עם הגביע, שלושה שחקנים נעדרו

הצהובים חגגו את הזכייה וכבר חושבים על הפועל ת"א, דריקס: "רק תביאו את הדרבי". רייט עשוי להגיע. מי נעדר ומי הקפיץ דרינקים? צפו בתקציר ובחגיגות

|
דייויד בלו והגביע (יניב גונן)
דייויד בלו והגביע (יניב גונן)

מכבי תל אביב זכתה אמש (חמישי) בגביע המדינה ה-41 בתולדות המועדון אחרי שגברה 73:80 על הפועל אילת, שמצידה רשמה בכורה במעמד הגמר. אחרי אובדן האליפות הכושל אשתקד, דייויד בלאט הוסיף עוד תואר לאוסף, מכבי אספה גביע נוסף לארון, ושחקני הקבוצה זכו בתואר ראשון משמעותי העונה כאשר על הפרק עוד שתי מטרות ברורות - אליפות המדינה וזכייה ביורוליג.

פורוורד מכבי, דייויד בלו, שכלל לא היה בתוכניות הקבוצה בתחילת העונה, חזר מפרישה רגע לפני שריקת הפתיחה של הליגה ואתמול הוליך את קבוצתו לתואר כשנבחר ל-MVP כשהוא קולע 22 נקודות. "מכבי רוצה לזכות בכל התארים", יו"ר המועדון שמעון מזרחי אמר ל-ONE והוסיף ניתוח מקצועי לגמר. "הובלנו ב-18 הפרש כמה פעמים במהלך ההתמודדות כאשר בשלב מסוים ההפרש ירד לחד ספרתי אבל תמיד ידענו להעלות אותו חזרה לדו ספרתי וזה מה שחשוב"

הרבה מחמאות מגיעות גם להפועל אילת והנהלת הקבוצה. הבעלים דורון הרציקוביץ' והיו"ר מוטי אמסלם, שעם ניהול מבריק הצליחו לגייס 2,500 אוהדים תכולים שיצרו אווירה מחשמלת בהיכל.

כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, באילת זועמים על רודריק שעבר עבירת משמעת חמורה שנייה כאשר חזר למלון הקבוצה לפנות בוקר מבילוי לילי יממה לפני משחק הגמר. הנהלת הקבוצה בראשות הרציקוביץ' ואמסלם יקיימו היום ישיבה בהולה בעניין עתידו של השחקן כאשר גורמים בקבוצה חוששים שהוא עלול לא לצלוח את בדיקת הסמים, אליה נלקח בסיום המשחק.

מכבי ת"א מחזיקת הגביע לעונת 14\13

חגיגות הזכייה של מכבי החלו כבר בחדר ההלבשה הצהוב כאשר מנכ"ל המועדון דני פדרמן פתח בקבוקי שמפניה ושפך דלי מי קרח על המנהל ניקולה וויצ'יץ'. לאחר מכן הקרואטי חיפש נקמה אך ללא הצלחה ואילו השחקנים החלו במאבקי שמפניה בינם לבין עצמם.

מיד לאחר המשחק המשיכה הקבוצה למסעדת 206, שם חגגו עם אוהדי הקבוצה את הזכיה לאור זיקוקין דינור. אחד אחד עלו הצהובים לפודיום כדי לברך את הקבוצה והשחקנים. הראשון ליטול את המיקרופון היה הקפטן גיא פניני שנראה מאושר לצד חברתו בעקבות הזכייה כקפטן כאשר אחריו עלו וויצ'יץ' שהפגין כישורי שוטים אלכוהוליים. מזרחי ביקש מהשחקנים להישאר רעבים מאחר ויש עוד שני תארים שצריכים להגיע לארון הגביעים. המנכ"ל אלי דריקס הלהיט את האווירה לקראת הדרבי התל-אביבי ביום ראשון כשפצח בשירה: "רק תביאו ת'דרבי".

מכבי ת"א חוגגת גביע במסעדת 206

ג'ו אינגלס, שהיה בספק למשחק עם 39 מעלות חום וקיבל אחרי המשחק עירוי נוזלים, לקח אחריות על השעשועים והצחקוקים ושיגע את חבריו לשולחן (בלו, ג'יימס, סמית' ולנדסברג) כשזרק עליהם חתיכות אוכל וניירות. עם זאת, לחגיגות הניצחון היה טעם חמצמץ מאחר וסופקליס שחורציאניטיס חש בכאבים בקרסול, ויתר על 206 וחזר הביתה עם משפחתו ואילו ריקי היקמן וטייריס רייס נתקעו ארוכות בבדיקות הסמים ופספסו את הארוחה. – סך הכל שניים מתוך חמשת השחקנים שפתחו בחמישייה בגמר לא נכחו בחגיגות הזכייה.

על הפציעות של שחורציאניטיס (קרסול) והיקמן (כתף) שירדו לחדר הטיפולים וחזרו למשחק אמר מזרחי, "לא נלחצתי כשסופו וריקי ירדו לקבל טיפול בחדר ההלבשה. סופו חזר די מהר, וריקי שב לשחק עם תחבושת. אנחנו סובלים מספיק העונה מפציעות ואנחנו לא צריכים עוד כי יש לנו שבוע הבא שני משחקים חשובים, בראשון דרבי ובחמישי את באיירן מינכן ביורוליג".

דווין סמית´´ והגביע (יניב גונן)
דווין סמית´´ והגביע (יניב גונן)
 

על צירופו של גבוה זר הוסיף היו"ר, "ברגע שיהיה לנו שחקן חדש אז ברור שסופו יוכל לנוח וכמוהו גם אלכס טיוס וגם דווין סמית'". מכבי כזכור בדקה מספר רב מאוד של מועמדים כאשר מי שיחתום חייב לעמוד בשני קריטריונים. 1. להסכים לשחק בשכר זול בקנה מידה של מכבי, חוזה של 15-20 אלף דולר בחודש. 2. על השחקן להיות עם אופי נוח ולהבין שהוא לא מגיע לגנוב את ההצגה. כמו כן, עקב החוק הרוסי, עליו להיערך לאפשרות שאת סדרת הגמר של הליגה הוא עשוי לראות על אזרחי.

יוגב אוחיון והגביע (יניב גונן)
יוגב אוחיון והגביע (יניב גונן)
 

סקאוט מכבי אבי אבן שמשוחח עם מספר שחקנים קיים שיחה גם עם הפורוורד ג'וליאן רייט. רייט פתח את העונה בסמארה הרוסית ולא שיחק כדורסל כלל בחודשיים האחרונים עקב פציעה בברך. על פי מקורות ברוסיה השחקן עבר MRI והומלץ לו ע"י רופא מקומי לעבור ניתוח, אולם רייט לא אהב את האבחנה הרפואית הרוסית, שב לארה"ב וקיבל חוות דעת שנייה שקבעה כי אינו צריך ניתוח וכעת צירופו למכבי מותנה בתוצאות הבדיקות שיקבלו. שני שמות נוספים שמאוד עניינו את בלאט הם מייק מוסקלה מאוברידאו ודריל מונרו ממנרסה הספרדיות, אולם לאור מגבלות תקציב בשלב זה ירדו מהשולחן. שם נוסף אותו מכבי בדקה הוא של הסנטר הצעיר דוויין דנדמון בוגר מכללת USC שרשם העונה 14 משחקי NBA (גולדן סטייט ופילדלפיה) ו-15 משחקים בליגת הפיתוח שם העמיד ממוצעים של 15.2 נקודות ו-13.5 כדורים חוזרים בממוצע.

ניקולה וויצ´´יץ´ והסיגר (יניב גונן)
ניקולה וויצ´´יץ´ והסיגר (יניב גונן)
 

חזרה לחגיגות הגביע: המנצח הגדול של הערב דייויד בלו, שלא ראה את אשתו מייגן כמעט חמישה חודשים, קיבל זריקת אנרגיה מהגעתה לכבוד הגביע וסיפק משחק ענק. "לאחרונה נקלעתי למשבר בקליעה ואני שמח שהצלחתי לצאת ממנו במשחק כל כך חשוב. שמחתי שאשתי הגיעה ושיצא לה לראות אותנו מנצחים אבל זה באמת היה מאמץ קבוצתי", המתאזרח אמר ל-ONE.

אינגלס, ג´´יימס והגביע (יניב גונן)
אינגלס, ג´´יימס והגביע (יניב גונן)
 

בעוד שבועיים מכבי תדרים לאילת לשחזור משחק הגמר ולא רק שבלו הופתע מהצמידות במשחקים, "אנחנו כבר פוגשים אותם שוב? וואו", אלא אפילו חושש מעט מקבוצתו של עודד קטש. "אילת היא קבוצה מצויינת ואני מאמין שהיא יכולה לתת לנו פייט גדול אצלה בבית. היא קבוצה מאומנת היטב ולא יהיה לנו קל בכלל. הניצחון הזה הוריד לנו גוף מהגב כי השלנו הרבה לחץ ועכשיו אנחנו צריכים להישאר מפוקסים ובריאים וזה מפתח".

אוהדי מכבי ת&qout;א חוגגים מחוץ ל-206 (יניב גונן)
אוהדי מכבי ת"א חוגגים מחוץ ל-206 (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */