יום שבת, 06.07.2024 שעה 16:11

יש סיכוי להינצל: גלושקו ופאר גברו על מאייר ופאשק

פדרציה: אחרי שגלושקו הפסידה בשלוש מערכות ופאר ניצחה בשתיים, הצליח הצמד לשמור על סיכוי להעפלה מהבית עם 4:6, 7:5 ו-3:6 על האוסטריות, שחתם 1:2

|
פאר וגלושקו חוגגות (ניר קידר, איגוד הטניס) (ONE)
פאר וגלושקו חוגגות (ניר קידר, איגוד הטניס) (ONE)

זה היה ארוך, זה נמשך שעות, אך לבסוף נבחרת ישראל שמרה על סיכוי להעפיל לשלב מהבית בגביע הקונפדרציה אחרי שגברה הערב (חמישי) 1:2 על נבחרת אוסטריה.

לאחר ההפסד אמש לאוקראינה, סיכויי הנבחרת להעפיל מהמקום הראשון כמעט ואפסו גם כך, כשרק נס יכול לשלוח את הנבחרת שלנו לשלב הבא. בנוסף, היה חשוב לנבחרת לרשום נקודות כדי לא לסיים במקום האחרון בבית, מה שיגרור פלייאוף על ירידה מהבית האזורי.

בתחילת הערב, הפסידה יוליה גלושקו 6:1, 4:6 ו-6:2 לפאטריסיה מאייר אכלטינר בת ה-27 המדורגת 60 בעולם, בשיאה, שנת 2009, דורגה האוסטרית במקום ה-70. השתיים נפגשו כבר ב-2013 על חימר בטורניר אינסבורק וגלושקו (90) ניצחה ב-3 מערכות. האוסטרית גברה על יריבה סלובנית ביום המשחקים הראשון, וגם הפעם לא התקשתה מול גלושקו, שסבלה מחוסר ריכוז רב שעלה לה במערכה ראשונה חלשה מאוד עם 1:6 לטובת האוסטרית. במערכה השנייה התעוררה גלושקו והצליחה לשבור פעמיים, מה שחתם מהפך נהדר עם 4:6.

המערכה השלישית נפתחה אף היא בצורה טובה מבחינתה של גלושקו עם שבירה ו-0:2 מבטיח, אלא שאז האוסטרית חזרה למשחק וגלושקו שילמה על כל טעות אפשרית, מה שיצר כדור שלג מייאש מבחינתה של הישראלית. בסופו של דבר המערכה נחתמה עם 2:6 מוחץ ומוצדק למאייר אכטלינר.

מיד לאחר המשחק של גלושקו, גברה שחר פאר (86) 5:7 ו-3:6 על איבונה מסבורגר בת ה-30 המדורגת 38 בעולם, שדווקא מצויה לאחרונה בשיא הקריירה שלה, מה שהשווה את התוצאה ל-1:1 בין הנבחרות. לאחר שהייתה במשך שנים רבות שחקנית שדורגה על גבול המאיה הראשונה, מסבורגר זכתה ב-2013 בטורניר הראשון שלה ולפני שבועיים הגיעה לסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה.

שחר פאר (ניר קידר, איגוד הטניס) (ONE)
שחר פאר חוגגת את הניצחון. משחק נהדר (ניר קידר, איגוד הטניס)
 

פאר גברה פעמיים בעבר על האוסטרית בתוצאה זהה 3:6 ו-1:6, אם כי זה היה בטורניר בפראג אי שם ב-2005 ובמפגש בגביע הפדרציה ב-2007, כשפאר היתה במקום אחר בקריירה שלה. הערב שמרה פאר על המאזן ורשמה ניצחון חשוב במיוחד.

אחרי ה-1:1, פגשו פאר וגלושקו את פאטריסיה מאייר אכלטינר ותמירה פאשק במשחק טניס הזוגות האחרון של היום, זאת במטרה לשמור על סיכוי להעפיל לשלב הבא. אחרי משחק ארוך ומתיש, גילה צמד הישראליות תושיה רבה עם 4:6, 7:5 ו-3:6 מותח.

אוקראינה השלימה במקביל 0:3 מול סלובניה ועם מאזן של 0:6 בשני משחקים,היא העולה לפליאוף מהבית הישראלי. ישראל עדיין תצטרך לנצח את סלובניה ביום שבת, כדי להבטיח את הישארותה בבית האירופי-אפריקני 1 גם בשנה הבאה.

פאר: "סוף סוף ניצחנו משחק קובע"
שחר פאר אמרה: "היה לי משחק מאוד קשה ביחידים גם מנטלי וגם פיזי, יוליה שיחקה 6 סטים וממש גמורה וסוף סוף ניצחנו משחק זוגות קובע. הרגשה כיפית, שיחקנו טוב לכל אורך המשחק. אנחנו נותנות את המקסימום כל משחק ומקווה שתהיה לכולנו שנה טובה".

עמוס מנסדורף: "ניצחון טוב עבורנו, אני חושב שהיה לנו סיכוי גם לנצח במשחק של יוליה אבל הכי חשוב שניצחנו בסיכום. אני מאוד גאה בבנות. שחר שיחקה מצוין ועזרה ליוליה המון בזוגות, הייתי קצת מודאג שיהיה להם קשה לשחק בזוגות אבל הן התמודדו יפה מאוד".

מערכה ראשונה - 4:6 לשחר פאר ויוליה גלושקו
האוסטריות נראתו טוב יותר כבר מהחבטה הראשונה, ייתכן כי משחקיהן המוקדמים של הישראליות עשו את שלהם והדבר ניכר על כושרן. זוג האוסטריות שמר על ההגשה במשחקון הראשון ושבר את ההגשה של פאר את גלושקו, מה שחתם 0:2 מוקדם. צמד הישראליות שבר בחזרה וצימק ל-2:1.

הישראליות המשיכו במומנטום וחתמו משחקון על האפס עם 2:2 נהדר. האוסטריות שמרו על ההגשה עם 2:3, גם הישראליות, שהשוו ל-3:3 והוכיחו כי יחסי הכוחות די שווים בהתמודדות, זאת למרות הפתיחה המגמגמת. האוסטריות הוסיפו ועלו ל-3:4, הישראליות השוו ל-4:4 והמשיכו במומנטום נהדר שחתם מערכה גדולה עבורן עם 4:6.

מערכה שנייה - 5:7 לפאטריסיה מאייר אכלטינר ותמירה פאשק
הישראליות שמרו על היכולת הגבוהה גם בפתיחת המערכה השנייה כששברו את המשחקון הראשון עם 0:1. האוסטריות השיבו עם שבירה משלהן וקבעו 1:1. את ההגשה הבאה שמרו האוסטריות ועלו ל-1:2, והוסיפו שבירה נוספת על הישראליות שקבעה 1:3. פאר את גלושקו לא הצליחו לשבור בחזרה והמערכה הובילה לכיוון אחד עם 1:4 לטובת האוסטריות.

שחר פאר. ערב גדול לשתי הישראליות
שחר פאר. ערב גדול לשתי הישראליות
 

ישראל צימקה ל-4:2 עם שמירה על ההגשה ושברה ל-3:4 שהשאיר את הכל פתוח במערכה מותחת במיוחד. גלושקו, במשחק רב תעוזה וחוצפה חיובית, שמרה על צמד הישראליות בעניינים. המשחקון הבא היה בין הארוכים שנרשמו עד כה בטורניר, אך בסופו של דבר הישראליות חזרו ל-4:4 מפיגור 4:1, פשוט מדהים.

הישראליות לא נחו ושברו בדרך ל-4:5, אך משחקון ארוך ומתיש הוליד שבירה גם מצידן של האוסטריות, 5:5. השתיים הצליחו לשמור על ההגשה שלהן ועלו ליתרון 5:6 ואת המשחקון האחרון חתמו בענק עם 5:7 שהותיר את המשחק פתוח לקראת המערכה השלישית והמכרעת.

מערכה שלישית - 3:6 לשחר פאר ויוליה גלושקו
האוסטריות פתחו עם שמירה על ההגשה, הישראליות השיבו עם שמירה משלהן, והמשחקון הבא שהגישו האוסטריות נמשך דקות ארוכות, עד שפאר את גלושקו הצליחו לשבור ולעלות ליתרון 1:2. את המשחקון הבא שמרו הישראליות ופתחו יתרון מבטיח של 1:3, לאחריו שברו את האוסטריות וחתמו 1:4 נהדר.

האוסטריות מצידן שברו את הצמד עם 2:4, אך משם המשחק היה שייך לישראליות, שהפגינו עליונות מנטאלית אחרי שעות ארוכות של משחק. שתי שבירות של פאר וגלושקו הובילו לנקודת משחק, אותה לקחו השתיים לצד צהלות שמחה גדולה, שחתמו ערב גדול לטניס הנשים הישראלי ו-1:2 ביום המשחקים השני בבית.

שחר פאר. הנבחרת לא מגלה יכולת טובה
שחר פאר. הנבחרת לא מגלה יכולת טובה
 

5:7 ו-3:6 לשחר פאר על איבונה מסבורגר
במשחק שנערך קודם לכן, גברה פאר על מסבורגר והשוותה ל-1:1 אחרי ההפסד של גלושקו בתחילת הערב. דווקא האוסטרית לא התקשתה במשחקון הפתיחה ועלתה ל-0:1 מהיר. פאר עמדה יפה בניסיונות היוזמה של האוסטרית ושמרה אף היא על ההגשה עם 1:1. המשחקון שלאחר מכן אילץ את השתיים להתרוצץ לאורך המגרש, אך גם הפעם שמרה האוסטרית על המשחקון עם 1:2.

המעידה הראשונה במשחק נרשמה מהצד הישראלי. האוסטרית, עם המון נחישות, עלתה ל-1:3 במשחק התקפי ותזוזתי. מסבורגר הצליחה לגרום לפאר להישאר במגננה לאורך כל דקות המשחק, מה שהוליד גם את ה-1:4 שלווה בתחושה חזקה כי יחסי הכוחות רחוקים מלהיות שווים. למרות זאת, את המשחקון הבא לקחה פאר על ה-0 עם 2:4 שעדיין לא חתם דבר ומיד אחר כך שברה פאר במשחקון ארוך ומייגע, 3:4 לאוסטרית.

פאר לא אמרה נואש וחזרה למשחק בצורה פנטסטית עם 4:4 ו-4:5 שהפכו את היוצרות, אך האוסטרית שברה וחזרה ל-5:5. פאר חזרה עם שבירה משלה והפכה עם 5:6, משחקי קצבי ומותח. את המשחקון הבא לקחה פאר וחתמה מערכה ראשונה מצוינת עם 5:7 פנטסטי.

שחר פאר (הפייסבוק של שחר פאר) (ONE)
שחר פאר. מערכה ראשונה מצוינת
 

את המערכה השנייה פתחה פאר נהדר, עם שבירה ראשונה ומשחקון נוסף בו שמרה על ההגשה ועלתה ל-0:2. פאר הוסיפה עם שבירה נוספת, בה הציגה עליונות רבה עם 0:3. בהגשה הבאה של שחר, נראה היה כי האוויר מעט נגמר לה והיריבה האוסטרית התעשתה ושברה עם 1:3 שהשאיר את הכל פתוח. האמנם? נדמה כי מדובר היה במערכה של שבירות, שכן הישראלית שברה גם את המשחקון הבא ורשמה 1:4 שהציג את הכיוון אליו הולך המשחק.

האוסטרית לא אמרה נואש והחזירה לפאר עם שבירה משלה שצימקה ל-4:2. מסבורגר הוסיפה ושמרה על ההגשה שלה עם 3:4 שהשאיר את הכל פתוח. פאר הצליחה לשמור על יתרון מבטיח עם 3:5, ושברה עם 3:6 שחתם משחק גדול מבחינתה של המדורגת ראשונה בישראל, שהזכירה את ימיה הטובים.

6:1, 4:6 ו-6:2 לפאטריסיה מאייר אכלטינר על גלושקו
במשחק הראשון שפתח את הערב מצד הנבחרת הישראלית, הגישה האוסטרית את המשחקון הראשון ולמרות התעקשות מצידה של גלושקו, הצליחה לצבור נקודה ראשונה עם 0:1. בהגשה של יוליה, חוסר ריכוז בוואלי האחרון הוביל לשבירה ראשונה במשחק של האוסטרית, 0:2. המשחקון הבא, אותו הגישה האוסטרית, היה מותח במיוחד כשכל אחת מהשתיים הגיעה פעמיים לנקודת יתרון, אך גלושקו סבלה מחוסר ריכוז וראתה את מאייר עולה ל-0:3 מתסכל.

גלושקו מאוכזבת (ניר קידר, איגוד הטניס) (ONE)
גלושקו מאוכזבת. הפסד כואב למספר 2 בארץ (ניר קידר, איגוד הטניס)
 

אל המשחקון הבא עלתה גלושקו חדה בהרבה, מה שמנע מהאוסטרית לגמור את המערכה בשלב מוקדם, 1:3. למרות שתי נקודות רצופות של גלושקו, את המשחקון הבא לקחה האוסטרית עם שני אייסים, 1:4. גלושקו, חסרת רוח קרב, הגישה את המשחקון הבא ואיבדה נקודה נוספת, הפעם האוסטרית הציגה ביטחון ושברה עם 1:5 שלא הותיר הרבה סיכוי למערכה הראשונה מבחינתה של הישראלית, שנגמרה עם 1:6 קליל לאוסטרית.

גלושקו פתחה את המערכה השנייה באותה גישה מהוססת, כשפגעה ברשת פעמיים בעת ההגשה. יוליה נראתה עצבנית ומיואשת והאוסטרית ניצלה זאת עם שבירה ראשונה, 0:1. גם במשחקון הבא יוליה המשיכה במומנטום השלילי ולא הצליחה לשבור את יריבתה, 0:2. את המשחקון שלאחר מכן הצליחה גלושקו לקחת, ובהגשתה של היריבה אף שברה לראשונה במשחק והתחילה לחזור לעצמה עם 2:2.

גם את המשחקון הבא לקחה גלושקו, כששמרה על ההגשה ורשמה יתרון ראשון במשחק, 2:3. האוסטרית אמנם השוותה ל-3:3, אך גלושקו שמרה על יכולת גבוהה, הקשתה על יריבתה ולקחה את המשחקון שלה עם 3:4. במשחקון שלאחריו הגיעה גלושקו לנקודת שבירה ולקחה אותה, 3:5 גדול ליוליה. למרות זאת, במקום לגמור את המשחק, פיספסה יוליה הזדמנות לקחת את המשחקון שלה, כאשר האוסטרית שברה עם 4:5. יוליה החזירה עם שבירה משלה וחתמה מערכה טובה עם 4:6.

גלושקו ומנסדורף (ONE)
גלושקו ומנסדורף. משחק חסר ריכוז של הישראלית
 

הישראלית פתחה את המערכה השלישית באותו מומנטום של המערכה השנייה, שברה את ההגשה הראשונה ושמרה על השנייה עם 0:2 גדול אחרי שני משחקונים, מי היה מאמין. האוסטרית שברה את ההגשה עם 1:2 ששמר על הכל פתוח, וצלחה גם את ההגשה שלה, 2:2. לצערה של גלושקו, האוסטרית שברה ועלתה ל-2:3, כשלאחר המשחקון הטיחו יוליה ומאמנה טענות רבות לעבר שופט המשחק.

האוסטרית שמרה על ההגשה גם במשחקון הבא ועלתה ל-2:4 קליל. יוליה המשיכה בטעויות הנוראיות שעשתה במערכה הראשונה והאוסטרית הפגינה עליונות עם 2:5 מייאש מבחינתה של גלושקו. במשחקון האחרון לא הצליחה הישראלית לעשות יותר מדי, ואכטלינר חתמה את המשחק עם ניצחון מוצדק בשלוש מערכות.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */