יום שבת, 06.07.2024 שעה 15:52
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • 72 - 85
  • מכבי ת"א

סמית': חשוב שנבין שזה משחק שאין ממנו חזרה

יכול להיות שפורוורד מכבי ת"א מפחד משאננות הערב ב-20:45 בגמר הגביע? כ-2,400 צפויים להגיע מאילת, פאלמר: "לא ידעתי שיש שם כ"כ הרבה אנשים"

|
דווין סמית´ מחויך לפני אילת (רדאד ג`בארה)
דווין סמית´ מחויך לפני אילת (רדאד ג`בארה)

פיינל פור גביע המדינה יגיע הערב (חמישי, 20:45) לשיאו, כאשר מכבי תל אביב תארח במשחק הגמר את הפועל אילת, שתערוך הופעת בכורה היסטורית במעמד המכובד. הצהובים זכו בלא פחות מ-40 גביעים, אך יחפשו להוסיף אחד נוסף לארון, כאשר מי שמפרידים בינם לזכייה הם עודד קטש ולהקתו, שיחפשו לחולל סנסציה ולא רק לקטוף תואר היסטורי, אלא גם לגנוב גביע ראשון בקריירה לדייויד בלאט כמאמן מכבי.

"תמיד מרגש לשחק במשחק גמר. בשביל רגעים כאלה אנחנו משחקים כדורסל, כך שיש הרבה התרגשות לקראת אילת", אמר ל-ONE פורוורד מכבי דווין סמית'. סמית' גם התייחס להופעה המרשימה שהדרומיים הציגו בחצי הגמר נגד הפועל תל אביב והוסיף: "נגד הפועל הם שיחקו מצויין, אבל אנחנו קיבלנו מהצוות המקצועי שלנו את תוכנית המשחק כדי לעצור אותם ואני מקווה שכולנו נגיע מוכנים".

האמריקאי סיכם: "מנטאלית, אנחנו צריכים שכולם יבינו מה מונח על השולחן. נגד ראשל"צ בחצי הגמר לקח לנו זמן להיכנס לקצב ולהבין את גודל המעמד וזה מבחינתנו הדבר הכי קריטי - שכל השחקנים יבינו שאנחנו משחקים על תואר ושמדובר במשחק של להיות או לחדול, משחק שאין ממנו חזרה". כשנשאל האם לשחקנים נאמר שקטש ואלישי כדיר כבר זכו באליפות על חשבון מכבי במשחק אחד הפתיע סמית': "לא, אף אחד לא סיפר או עדכן אותנו לגבי זה, אבל זה מאוד מעניין".

באילת מצפים לבואם של לא פחות מ-2,400 אוהדים, שיגיעו באמצעות 16 אוטובוסים וארבעה מטוסי "ישראייר", כאשר כל הכרטיסים למשחק כבר נמכרו. פורוורד אילת קווין פאלמר, שהצטרף למועדון הקיץ אחרי עונה מרשימה ביוון, סיפר: "בחצי הגמר נגד הפועל ת"א שיחקנו כדורסל כמעט מושלם והיה כיף לראות את כל האוהדים שלנו שעשו את הדרך הארוכה מאילת. במשחק עצמו, כל פעם שהסתכלתי למעלה ראיתי ים אדום וזה היה פשוט מטורף, הרגשתי שאני נמצא בפיראוס במשחק נגד אולימפיאקוס מרוב האדום שראיתי. לא ידעתי שבעיר אילת יש כל כך הרבה אנשים, אבל זה נהדר שהם באים כי אנחנו חייבים את התמיכה שלהם".

קטש: אני מאמן גביע גרוע

לגבי היריבה הצהובה הוסיף, "מכבי קבוצה טובה מאוד, מאומנת היטב ויש להם זרים טובים מאוד שעושים את ההבדל בינם לבין שאר הליגה. אנחנו חייבים להגיע מפוקסים בהגנה לאורך כל המשחק ולא לפרקים מכיוון שהרבע השלישי ידוע כרבע הכי חלש שלנו וזה מה שהורג אותנו. כקבוצה אנחנו יכולים לרוץ ולקלוע נגד כל הקבוצות בליגה הישראלית, אבל אנחנו מתקשים בהגנה כך שמבחינתי זה הדבר הכי קריטי כדי לנצח".

פאלמר התייחס למפתח נוסף לניצחון: "סופו שחורציאניטיס הוא האקס פקטור של מכבי ואנחנו יודעים שהוא יכול לשחק רק מספר מוגבל של דקות, כך שהמטרה שלנו היא לעייף אותו ולהוציא לו את הכדור מהידיים ואני מאמין שיינסי גייטס יכול לעצור אותו".

וויצ´יץ´ וסופו (רדאד ג´בארה)
סופו עם וויצ`יץ`. האקס פקטור (רדאד ג´בארה)
 

בקיץ החולף פאלמר שיחק בליגת הקיץ של ה-NBA עם אקס התכולים סקוטי הופסון, שהיה מי ששיכנע אותו להגיע לאילת. "סקוטי הוא אחת הסיבות הבכירות שהביאו אותי לישראל. התעדכנתי מהאוהדים והשחקנים שהקבוצה ניצחה את מכבי בשנה שעברה ושמדובר במשחק יוקרתי מאוד לפגוש אותם בגמר. אני גם יודע שקואץ' קטש וכדיר ניצחו את מכבי בגמר על תואר האליפות וזה בהחלט נותן לנו עוד מוטיבציה ואמונה".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */