יום שבת, 06.07.2024 שעה 12:37
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

סופר הובר: האיש שינסה להביא אליפות לב"ש

הקשר הבלגי, שזכה עם אליניב ברדה באליפות בלגיה, מכוון הכי גבוה גם כאן: "אנחנו במקום ה-2. אנחנו רוצים לעשות צעד נוסף קדימה ובשביל זה הגעתי"

|
הובר מול עידן ורד במוק' ליגת האלופות (רויטרס)
הובר מול עידן ורד במוק' ליגת האלופות (רויטרס)

דצמבר 2012. עירוני קריית שמונה נמצאת חזק במירוץ לעבר אליפות היסטורית, אבל רן בן שמעון מרגיש שחסר לו את השחקן שישלים את הפאזל - אותו שחקן שיהיה האקס פקטור של הקבוצה הצפונית בדרך לתואר הנחשק.

אחרי צפייה בקלטות ובחינת מועמדים רבים הוא בחר בדוד סולארי, שאכן שדרג את הקבוצה והיה התוספת המשמעותית לתואר האליפות של בן שמעון והקבוצה הצפונית, כשתרם לה כיבושים מכריעים, בישולים ובעיקר הרבה אופי ומנהיגות.

ינואר 2014. למרות שבבאר שבע עדיין לא מודים בזה, הדיבורים על תחרות מול מכבי ת"א כבר מתחילים להדהד בבירת הנגב וגם אלישע לוי חיפש בחלון העברות הנוכחי את שחקן הקישור שישדרג את קבוצתו ובחר בדייויד הובר, קשר בלגי בן 26, שהצטרף מגנט וחתם במועדון.

הובר גדל בגנק הבלגית והצטרף אליה כשהיה בן 20. הקשר הבלונדיני הפך להיות חביב הקהל מהרגע הראשון והיה שותף לזכייה בגביע (בעונת 2008/09) ולאליפות בעונת 2010/11 שבה שיתף פעולה עם קפטן הקבוצה מבירת הנגב, אליניב ברדה.

הובר סיפר על ההיכרות עם ברדה ואמר: "אני יודע הרבה על באר שבע כי אליניב משחק שם והיה לנו קשר טוב בגנק וכששמעתי שהפועל באר שבע מתעניינת בי התקשרתי מייד לאליניב כדי לשמוע על המועדון וראיתי שאנחנו במצב טוב בליגה ובגביע".

דייויד הובר (רויטרס)
הובר במדי גנק: "כששמעתי שב"ש מתעניינת בי מיד התקשרתי לאליניב" (רויטרס)
 

"הוא שחקן טכני מאוד ויודע לקרוא את המשחק", מספר סטפן סמט, עיתונאי בלגי שמסקר את גנט והוסיף: "דיוויד הוא מאוד אינטליגנטי ולא מפחד מעבודה קשה. זה קשר שלא מרבה לעשות תיקולים באמצע אלא שחקן קישור שחושב בצורה טקטית".

שיא הקריירה של הובר היה בעונת האליפות של הקבוצה ממחוז לימבורג כשהוא לבש בקביעות את מדי הקבוצה והיה גם הקפטן. לאחר מכן, שיחק הובר במוקדמות ליגת האלופות (90 ו-120 דקות בגומלין) מול מכבי חיפה והיה שותף להדחת הירוקים בכדורי עונשין מ-11 מטרים.

הובר נאבק באייל גולסה (רויטרס)
הובר נאבק באייל גולסה במוקדמות ליגת האלופות (רויטרס)
 

"יצא לי לשחק נגדו לפני שלוש שנים כשהוא היה שחקן מאוד משמעותי בגנק", אמר החלוץ שלומי ארבייטמן, שעזב את גנט בדיוק כשהובר הצטרף והוסיף: "לדיוויד יש שליטה טובה בכדור. הוא טכני מאוד, חזק עם רגל ימין טובה והוא יוכל לעזור להפועל באר שבע ולשדרג את הקבוצה".

אליפות, ליגת האלופות והפציעה שקטעה קריירה בינלאומית
דווקא אחרי היכולת המצוינת שהקנתה לו זימון לנבחרת הלאומית של בלגיה (שותף בשני משחקי ידידות מול סלובניה וארה"ב) ואף פתח בקמפיין ליגת האלופות של גנק, הגיעה הפציעה בשרירי הבטן שהשביתה אותו למשך שלושה חודשים.

"אחרי שזכה באליפות וזומן לסגל נבחרת בלגיה נפצע דיוויד בצורה רצינית ולקח לו זמן להחלים ממנה. בינתיים גנק רכשה שחקן אחר על העמדה שלו והיו לו בעיות לחזור לסגל שלה גם אחרי ההחלמה הסופית שלו", מוסיף סמט.

הובר נאבק בקיסלינג (רויטרס)
הובר נאבק בקיסלינג. הדרדר לספסל לאחר שחזרה מהפציעה (רויטרס)
 

הפציעה הזו מנעה מהובר לעשות את ההתקדמות המקצועית לה הוא ציפה על הבמה הגדולה של הכדורגל העולמי, ליגת האלופות. אחרי שחזר למגרשים לא הצליח הקשר לשחזר את יכולתו מעונת האליפות ונדחק לספסל.

אחרי שיצא מהרוטציה של גנק, החליט הובר לעבור לגנט באמצע העונה שעברה בהשאלה עד תום העונה. בקבוצתו החדשה הפך הובר לשחקן מפתח שמשחק באופן קבוע, כבש שער אחד וסייע לקבוצתו לסיים את העונה מחוץ למאבקי ההישרדות.

הובר סיפר על התקופה הקשה: "הפציעות לא נעימות אף פעם, במיוחד בתקופה ההיא שנעצרתי לכמה חודשים ובמיוחד כשחזרתי היה מאמן חדש והייתי צריך לשחק אז לא הייתה ברירה אלא לעזוב לגנט וזה היה מעבר טוב עבורי כי שיחקתי שם בשנה שעברה".

הובר מול פרטיזן בליגת האלופות (רויטרס)
הובר: "לא הייתה לי ברירה אלא לעזוב לגנט. זה היה מעבר טוב עבורי" (רויטרס)
 

המעבר לגנט: "המאמן החדש לא התלהב מהגישה שלו ובחר אחרים"
בעקבות יכולתו הטובה החליטו בגנט להחתים את הובר על חוזה לארבע שנים, אבל החלפת מאמן בחודש אוקטובר החזירה אותו שוב אחורה. "הוא פרח עם המאמן הקודם אבל המאמן החדש, מירצ'אה רדניק, לא התלהב מהגישה שלו ובחר שחקנים אחרים אז דייויד הבין שאין לו הרבה סיכוי", אמר סמט.

"כשהגיע המאמן החדש דייויד סבל מחוסר מזל כי בזמן ששחקנים אחרים קיבלו הזדמנויות הוא ישב על הספסל והיה מחוץ לסגל. אני ציפיתי להרבה ממנו בגנט אבל הקבוצה כבר נמצאת במקום אחר", הסביר סמט.

מי שמצפה מהובר להבקיע שערים עדיף שיבדוק את עצמו שוב. הקשר האחורי כבש 2 שערים בכל הקריירה שלו אבל אחד מהם, מול בירשחוט, היה בלתי נשכח כשהוא ירה מ-35 מטרים לבין חיבורי הקורות.

דייויד הובר במדי גנק (רויטרס)
דייויד הובר במדי גנק. שחקן טכני, אך לא מרבה לאיים על השער (רויטרס)
 

"מדובר בקשר אחורי גרזן, אמנם שחקן טכני מאוד וחזק אבל לא מרבה לאיים על השער", אמרו בקבוצה מבירת הנגב. סמט הוסיף: "מדובר בבחור נחמד מאוד ואהבתי אותו מאוד בגנט כי הוא כל הזמן נחמד ובלי פוזה".

בנוגע לסיכויים שלו להצליח בבירת הנגב, סמט בטוח שהוא יעלה על דרך המלך: "זו התחלה חדשה עבורו וזו הזדמנות לשחק שוב ולהוכיח שהוא השחקן שהיה בגנק ואני בטוח שהוא יעשה זאת בישראל ויצליח להותיר חותם כי אני בטוח שיש לו איכויות לעשות זאת".

אלישע לוי (משה חרמון)
אלישע לוי. הביא שחקן שלא מפחד לדבר על אליפות (משה חרמון)
 

בראיון הראשון שלו בארץ הקודש הפגין הובר ביטחון רב וכנראה שעדיין לא שמע את האיסור הגורף של המועדון להזכיר את המילה שמתחילה באות א'. "אני רוצה להשיג תארים, אליפות וגביעים ואנחנו במקום השני. אנחנו רוצים לעשות צעד נוסף ובגלל זה הגעתי כדי לעזור לקבוצה להשיג את המקסימום".

המבחן הראשון של הובר בקבוצתו החדשה יהיה כבר ביום ראשון במשחק העונה מול מכבי תל אביב בבלומפילד. "שמעתי שזה משחק גדול וכולם מדברים על זה", אמר הבלגי. הצגה של קבוצתו על הבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי ייאלצו את מאמנו ואת הקפטן שלו להצטרף להצהרות שלו.

אוהדי ב&qout;ש. החיזוק הנכון בדרך לאליפות? (משה חרמון)
אוהדי ב"ש. החיזוק הנכון בדרך לאליפות? (משה חרמון)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */