יום שבת, 06.07.2024 שעה 14:21

רג'וב: לכלבים באירופה יש תנאים טובים יותר

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו על הצעתו של אבי לוזון לקיים משחק ידידות בין ישראל לפלסטין. רג'וב: "נשמח להגיע"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר (ONE)
אופירה אסייג ואיציק זוהר (ONE)

אופירה אסייג ואיציק זוהר מגישים לכם את תכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

לוי: "גם בחיפה לא פנו אליי וגם בבית"ר לא הציעו לי להמשיך"
עסקנו בתכנית בניצחון של בית"ר ירושלים אמש (שני) 0:1 על הפועל עכו, במשחק שנעל את המחזור ה-20 של ליגת העל. חניכיו של רוני לוי הגיעו למפגש מול אלה של יובל נעים, כשהם ספרו כבר ארבעה משחקי ליגה ללא ניצחון. בירושלים ידעו שאם הם עדיין חולמים על הפלייאוף העליון, הם חייבים לנצח את המשחק מול עכו.  

בדקה ה-37 הלחץ של בית"ר הניב פרי, כשמנשה משיח שרק לפנדל לזכותה לאחר נגיעת יד של אדי גוטליב ברחבה, בהחלטה די מעוררת מחלוקת. אבירם ברוכיאן כבש את הפנדל בקלילות והעניק לירושלמים את הניצחון. על מצב הקבוצה שוחחנו עם מאמן הקבוצה, רוני לוי.

שחקני בית&qout;ר חוגגים את הניצחון על עכו (משה חרמון)
שחקני בית"ר חוגגים את הניצחון על עכו (משה חרמון)
 

ניצחון על עכו זאת סיבה לחגיגה או לנשום?
"חגיגה ממש לא. צריך לנשום, להירגע ולהמשיך. צריך לייצר רצף של תוצאות טובות כדי לייצר ביטחון. עם ביטחון תבוא יכולת טובה".

לאן אתה מכוון את בית"ר?
"אני יכול לדבר בצורה פתוחה לאחר ששיחררנו 7-8 שחקנים והבאנו 5-6 שחקנים. לאחר שני משחקים נכנסתי לחדר ההלבשה ומתוך המבוכה אמרתי שזאת קבוצה שיורדים איתה ליגה. יש פה מצב גרוע מאוד. לזכותו של אלי טביב הוא הבין בצורה גורפת את המצב. שיחררנו כמעט את כל הזרים. הבאנו זרים חדשים ושינינו את הקבוצה בצורה גורפת".

לוי המשיך: "הם קיבלו את הקבוצה ברגע האחרון ולכן נעשו דברים בפזיזות. גם השחקנים שהובאו בקיץ עלו לא מעט כסף".

מטוביץ´ חותם בבית&qout;ר. קבוצה חדשה לגמרי (ONE)
מטוביץ´ חותם בבית"ר. קבוצה חדשה לגמרי (ONE)
 

עד עכשיו אתה מצליח לראות את השינוי?
"כשאתה מביא שישה שחקנים וחמישה מהם שיחקו בהרכב אתמול - זאת קבוצה חדשה לגמרי. צריך לייצר רצף של תוצאות טובות, רצף של ניצחונות והצלחות, ואז נוכל לדבר על דברים אחרים. אני מאמין שאנחנו בדרך לשם. אני מאמין בשחקנים שיש בקבוצה. הרבה מאלה שהגיעו עדיין לא בכושר הכי טוב שלהם וייקח להם זמן. אני מאמין שתהיה לנו קבוצה טובה".

עד מתי החוזה שלך בבית"ר?
"עד הקיץ".

וכשאתה שומע שאתה אחד האנשים המועמדים למכבי חיפה, אתה מתעניין?
"כשרוצים אותך, לא משנה איפה, זאת מחמאה, בטח במקום שעבדת בו הרבה שנים ושרוצים אותך חזרה. אני עדיין לא הגעתי למצב שאני צריך להתמודד עם הסיטואציה כי גם במכבי חיפה לא פנו אליי וגם בבית"ר לא הציעו לי להמשיך לשנה הבאה".

רוני לוי. יחזרו לשתף פעולה? (עמית מצפה)
רוני לוי. יחזרו לשתף פעולה? (עמית מצפה)
 
היית רוצה להמשיך עוד עונה בבית"ר?
"אמרתי מהרגע הראשון שאני מאוד מרוצה מאלי טביב. ההתנהלות שלי איתו היא מצויינת. ההתנהלות מול אנשים במועדון היא מצויינת ואני מאוד נהנה כאן".

אתם לא מסתכלים לטווח הארוך?
"חלק מהשחקנים שאנחנו מביאים השתדלנו להיות עם שחקנים עם מחשבה לשנה הבאה ועם מחשבה להתחזק גם עכשיו וגם לשנה הבאה".

רוני לוי (משה חרמון)
רוני לוי: "חלק מהשחקנים שהבאנו הם במחשבה לשנה הבאה" (משה חרמון)
 
נעים: "אם הפנדל היה לכיוון השני, השופט היה שורק?"
מנגד, בהפועל עכו מתקשים להירגע מהפנדל השנוי במחלוקת שנשרק ע"י השופט. בתוך כך, הקבוצה של יובל נעים סיימה את נושא הרכישות שלה עד תום העונה. כבר היום ערך הרכש החדש איסמעיל ריאן אימון בכורה במדי קבוצתו החדשה. שוחחנו עם מאמן הקבוצה, יובל נעים, מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, ושופט העבר אריק חיימוביץ'.

על מה אתה כועס?
נעים: "שלא היה פנדל ושהשופט הכריע את המשחק. אתה מתכונן שבוע ימים למשחק, משקיע את כולך, עושה את כל מה שצריך, ובא שופט בקלות דעת ומכריע אותו. יש מישהו במדינה שמרגיש שהגיע פנדל?".

כשאתה אומר ששופט לא שפט בתום לב זה חמור מאוד.
נעים: "אני מאמן קבוצת כדורגל וכואב לי שככה מתייחסים להפועל עכו. כשמגיע לנו דברים אתה לא מקבל ומצד שני הקלות דעת הזאת מכריעה משחקים. מה שהיה אתמול כל המדינה ראתה. כולם ראו שלא היה פנדל. אם זה היה הפוך הוא היה שורק?".

נעים המשיך ואמר: "איזה מסר מעביר איגוד השופטים כשהוא משאיר את מנשה משיח בשיבוץ למשחק בין מכבי ת"א להפועל ב"ש?".

מנשה משיח (שי לוי)
מנשה משיח. ישפוט במשחק העונה בין מכבי ת"א להפועל ב"ש (שי לוי)
 

בשלב זה הצטרף טפר לדיון והגיב לדברי נעים: "יובל נעים מעלה דברים של היעדר תום לב. יש פה הוצאת לשון הרע על מנשה משיח. אפשר להגיד שההחלטה לא טובה או לא נכונה, עם זה אין לנו בעיה כי זה לגיטימי. אבל להגיד שהוא בא לא בתום לב זה חמור מאוד. לבוא ולהגיד שיהיו חקירות באיגוד השופטים זה חמור מאוד. הוא יודע כמה זה חמור".

תגבותו של נעים לדברים של טפר: "אני מוכן לחזור לגבי האמרה של התום לב. אני התכוונתי שהיד הייתה מאוד קלה על ההדק".

קל לשפוט נגד הקטנות.
טפר: "רק לפני חמישה שבועות הייתה קבוצה מסויימת, שעכשיו נצמדה לצמרת, כל הזמן התלוננה על השופטים. עכשיו כשהיא מנצחת אתם לא שומעים אותה. קבוצה שלא מצליחה ספורטיבית קל לה לבוא בביקורת לשופטים. לגבי הפנדל, חלק מחברי הועדה המקצועית חושבים שהיה פנדל וחלק שלא. ברגע שהמקרה הוא גבולי, תמיד נגבה את השופטים".

יריב טפר- מנכל איגוד השופטים (חגי ניזרי)
טפר: "כשההחלטה גבולית, תמיד נגבה את השופטים" (חגי ניזרי)
 

אם אתה הבעלים של עכו את חי בשלום עם ההלחטה של השופט?
"זה פחות מפריע לי. מפריע לי יותר שארבעה משחקים אני לא שם גול. שופט יכול להחליט נכון או לא נכון. לפעמים יש דברים שקורים שגורמים לקבוצה לא לתפקד כמו שצריך".

חיימוביץ' סיכם את הדיון: "אני חושב שזה נורא פשוט. משיח שופט טוב, יש לו עונה טובה. אתמול הוא טעה בגדול. אם הוא היה מחכה עוד שנייה או שתיים הוא לא היה שורק. אני מבין את יובל, אבל אני חושב שזה לא לעניין כי הוא לא עשה זאת בכוונה. אסור לעשות הכללות לגבי השופטים. אני חושב שיובל מרים להנחתה לאיגוד השופטים בגלל שמה שהוא אמר לא היה בסדר. אני לא מאמין שיש אחד בועדה המקצועית שיחשוב שהיה פנדל".

אריק חיימוביץ´ (ONE)
חיימוביץ´: "אני לא מאמין שהיה אחד בועדה המקצועית שחשב שהיה פנדל" (ONE)
 

אבו סובחי: "אנחנו הולכים לנצח את בית"ר. למה לא?"
בהמשך התכנית עסקנו במשחק הקרב בין בני לוד לבית"ר י-ם בגביע המדינה. נכון לעכשיו, המשטרה מטילה ספק באירוח המשחק בלוד. שוחחנו על כך עם יו"ר בני לוד, אבו סובחי.

משטרת לוד מנסה למנוע את קיום המשחק.
"תהיה חגיגה בלועד ואני מקווה שהמשחק ייערך בעיר. אין לי טענות נגד המשטרה. זכותה להגיד שהמשחק לא יתקיים. אם אנחנו נצליח למלא את המשחק ב-3,000 צופים אני מוריד את הכובע. פעם שעברה כשאירחנו בראשל"צ עשו הערכה כמה יבואו מי-ם, אמרו שיגידו 7,000 ובסוף באו 500. אני מקווה שהפעם יגיעו יותר".

אוהדי בני לוד (משה חרמון)
אוהדי בני לוד. האצטדיון יתמלא? (משה חרמון)
 
בית"ר לא כזו קבוצה גדולה. אתם מסוגלים לנצח?
"אנחנו הולכים לנצח. למה לא?"

מתי תדעו איפה תשחקו?
"יש תקנות. ההתאחדות לא רוצה לשמוע על הזזת המשחק".

אתה עוד מסוכסך עם בית"ר מאז הפעם האחרונה?
"ממש לא. אנחנו הולכים לכבד אותם ולברך אותם לפני המשחק. נרצה לתת להם את ההרגשה הטובה ביותר".

אבו סובחי מחוייך (יניב גונן)
אבו סובחי מחייך. היו"ר מאמין כי קבוצתו מסוגלת לנצח את בית"ר (יניב גונן)
 

רג'וב: "זה שקר וכזב שסירבתי לקיום המשחק עם ברצלונה"
בהמשך התכנית שוחחנו על הדיווח כי אבי לוזון הציע ליו"ר ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, לקיים משחק ידידות בין הנבחרת הלאומית לנבחרת הפלסטינית. הדיון שוחחנו עם יו"ר אגף ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל, ויו"ר ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב.

אבי לוזון הציע לקיים משחק ידידות בין הנבחרת הישראלית לפלסטינית בלי לקבל אישור?
ברזל: "אבי לא צריך לקבל אישור מהשרה, היא לא מוסמכת לקבוע כאלה דברים. מתי היא אישרה משחק מול נבחרת אחרת? אין טעם לנפח את התפקיד שלה מעל מה שכבר עשו. משחקי ידידות של הנבחרת הלאומית ההתאחדות קובעת לבד. אין שום בעיה ביטחונית עם קיום המשחק. אם ג'יבריל רג'וב היה אומר כן, ממשלת ישראל הייתה מברכת על האפשרות הזאת".

אבי הציע את זה כי הוא ידע שהתשובה תהיה - לא.
ברזל: "כל הזמן יש מו"מ בין פיפ"א, ההתאחדות הפלסטינית וההתאחדות לכדורגל בכדי לפתור את הבעיה ששחקנים לא יכולים לעבור באופן חופשי".

אבי לוזון. מנסה לקיים משחק ידידות היסטורי? (חגי ניזרי)
אבי לוזון. מנסה לקיים משחק ידידות היסטורי? (חגי ניזרי)
 

אתה מסכים להצעתו של לוזון?
רג'וב: "קודם כל אנחנו שכנים. השאלה - האם יש בינינו הכרה הדדית? האם מדינת ישראל וממשלתה מכירה בעצם קיומה של ההתאחדות הפלסטינית?".

ההתאחדות הפלסטינית מכירה בקיומה של מדינת ישראל?
רג'וב: "אני מכיר בעצם קיומה של מדינת ישראל וזכותה לחיות בשלום בגבולות 67".

איך קיבלת את ההצעה של אבי לוזון?
רג'וב: "יש לו כוונות טובות. הוא מנסה לשנות את האווירה דרך כדורגל ודרך משחק. השאלה היא האם באמת אם זה אפשרי כשאני דרך כיבוש ושאני צריך את האישור של הכיבוש?"

אולי משחק כזה הוא סוג של הכרה בכם.
רג'וב: "אני חושב שלא בונים אמון דרך דבר כזה. אנחנו נשמח להגיע ליום שנוכל לקיים משחק כזה".

ג´יבריל רג´וב: &qout;נשמח להגיע למשחק שכזה&qout; (רויטרס)
ג´יבריל רג´וב: "נשמח להגיע למשחק שכזה" (רויטרס)
 

אם היית אומר כן, אתה חושב שהיו את האישורים שכולכם תיכנסו?
רג'וב: "זה אתגר אחד. זה שקר וכזב שאני סירבתי לקיום המשחק עם ברצלונה. הישראלים קבעו את המקום והזמן בלי לתאם בלי אף אחד. זה היה בין מפגש פרס לשלום לבין ההתאחדות הפלסטינית. אני שאלתי רק דבר אחד: האם באמת יש דגל פלסטיני והמנון בין-לאומי?".

מי רוצה ולא יכול? אתה או אבי?
רג'וב: "זה סיפור רגיש. בוא נשים את הנקודות במקום הנכון. אבי רוצה לעזור להתאחדות הפלסטינית אבל בגלל המתחים זה לא יתאפשר. לכלבים באירופה יש תנאים טובים יותר".

אם היה צריך לקיים משחק רשמי מטעם פיפ"א, הייתם מופיעים?
"אתה לא יכול להיות הדובר של פיפ"א. בצורה ברורה - בטח שכן".

עד שלא יהיה שלום, לא יהיה משחק בין ישראל לפלסטין?
רג'וב: "אני חושב שזה מוקדם אבל זה החלום ששנינו צריכים להבין כמה כדורגל וספורט יכול להשפיט על דעת הקהל ועל כולנו. אם יש מישהו רציני ויכול לשנות את האווירה בצד הישראלי אז אני אומר לכם שבצד שלנו יש לכם פרטנר. הכל אפשרי ואני מאחל לכם לנו כל טוב".

לוזון, רג´וב ובלאטר (אתר פיפ&qout;א) (ONE)
לוזון, רג´וב וסף בלאטר (אתר פיפ"א) (ONE)
 

לוין: מוריניו עשה לצ'לסי בית-ספר מבחינה טקטית"
עוד עסקנו בניצחון הענק של צ'לסי 0:1 על מנ'צסטר סיטי במשחק הענוה של הליגה האנגלית וחידדה עוד יותר את המאבק המשולש על האליפות בין השתיים וארסנל בפסגת הטבלה. שוחחנו על כך עם כוכב העבר, ניר לוין, והעיתונאי, יעקב זיו.

תגובתכם על הניצחון של צ'לסי 0:1 על מנ' סיטי.
לוין: "הופתעתי. ישבתי באולפן של צ'רלטון אתמול והימרתי על ניצחון 1:2 של סיטי. לאחר 20 משחקים רצופים שבהם הם כבשו כמויות הם לא כבשו. צ'לסי עשתה להם בית-ספר מבחינה טקטית וזו היית תכנית המשחק של מוריניו. מצד שני הם הצליחו להביא לידי ביטוי את האיכיות ההתקפיות שלהם. לא היה רחוק שהם היו מנצחים יותר מ-0:1.

זיו: "ידעתי שמוריניו מכין להם מלכודת. מוריניו מתעלל בפלגריני כבר שנים. 8 ניצחונות ותיקו מ-9 משחקים. מולו הוא מוכיח שמבחינה טקטית הוא הרבה יותר טוב. הוא גם ניצח אותו במשחק הראשון בסטאמפורד ברידג'. השחקנים עצמם מעידים שמוריניו הכין אותם בצורה נהדרת למשחק".

ניר לוין (יוסי ציפקיס)
לוין: "השחקנים מעידין שמוריניו הכין אותם בצורה נהדרת למשחק" (יוסי ציפקיס)
 

לוין התלהב מהרכש החדש של מוריניו: "מאוד התרשמתי מהרכש החדש, נמנייה מאטיץ'. הוא מצד אחד שחקן מאוד ממושמע ומחלץ כדורים ומצד שני מוציא מתפרצות ומצטרף יפה להתקפות. הבעיה של צ'לסי היא בעמדת החלוץ. אטו לא היה מספיק טוב אתמול והוא מצטרף לפרננדו טורס ולדמבה בה שהם ביחד כבשו תשעה שערים עד כה העונה".

אמסלם: "סאגת נעימי איננה עניין אישי אלא מקצועי בלבד"
בסיום התכנית דיברנו גם על חצי גמר גביע המדינה בכדורסל שנערך אמש. מכבי תל אביב העפילה הערב (שני) לגמר גביע המדינה בכדורסל בפעם החמישית ברצף, אחרי ניצחון 83:99 על מכבי ראשון לציון בחצי הגמר בהיכל נוקיה. הצהובים, שניצחו בגמר בארבע השנים האחרונות, יפגשו הפעם בקרב על התואר את הפועל אילת, שגברה 73:82 על הפועל ת"א בחצי הגמר המוקדם. שוחחנו על כך עם יו"ר הפועל אילת, מוטי אמסלם.

ברכות על ההעפלה לגמר הגביע.
"פעם ראשונה שאילת עולה לגמר. יש הרבה רעש בעיר. נקווה שלא נסתפק רק בזה. בתחילת העונה הצבנו לעצמנו מטרות להגיע לחצי גמר הליגה וחצי הגמר בגביע ועד כה אנחנו עומדים במטרות".

זה מבטיח את הארכת החוזה של קטש?
"גם שנה שעברה שעשינו עונה טובה ומוצלחת לא ישבנו במהלך העונה ודיברנו עם עודד על חוזה. הוא החלק המרכזי בפרוייקט הזה שנקרא הפועל אילת ונשמח שהוא יישאר הרבה שנים במועדון".

עודד קטש. הבהיר לאמסלם כי מדובר בעניין מקצועי בלבד (שי לוי)
עודד קטש. הבהיר לאמסלם כי מדובר בעניין מקצועי בלבד (שי לוי)
 

יש סיבה מיוחדת לכך שיובל נעימי לא שיחק אמש?
"היום קיימתי שיחה עם יובל ועודד. עודד הבהיר שאין פה עניין אישי אלא רק מקצועי ועוד יבואו ימים בהם הוא ישחק".

אולי זה בגלל שהנחתתם אותו עליו?
"ממש לא. הקבוצה מצליחה כרגע ועודד רצה לקצר את הרוטציה. הוא לקח החלטה מקצועית וכולנו צריכים לכבד את זה. דייויט בלאט במכבי לקח החליט לא לשתף חצי עונה את פניני או את טיוס ואף אחד לא בא אליו בביקורת".

במשחק הבא נעימי ישחק?
"אם המאמן יקים אותו מהספסל אנחנו נשמח בשביל נעימי והוא יישמח בשבילנו. המאמן הבהיר ומבהיר שהכל עניין מקצועי. אם הוא יעלה את האפסנאי ואת שני העוזרים שלו ויביא את הגביה אני אהיה מרוצה".

יובל נעימי. ישחק בגמר בחמישי? (רדאד ג´בארה)
יובל נעימי. ישחק בגמר בחמישי? (רדאד ג´בארה)
 

 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */