יום שבת, 06.07.2024 שעה 06:42
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

המנורה נדלקה מחדש: בית"ר ירושלים המשופצת

וילה וברנדאן אמורים להביא שינוי מנטלי, מטוביץ' הוא מקצוען ועסקת פרדה הסתבכה כהוגן. כל מה שרציתם לדעת על הקבוצה מהבירה מודל 2014

|
לוגסי, פרדה, ברנדאן ומטוביץ'
לוגסי, פרדה, ברנדאן ומטוביץ'

הנה נתון מדהים: מאז שרכש אלי טביב את בית"ר ירושלים לא פחות מ-15 שחקנים עזבו את הקבוצה. ואלה שמות: חיים מגרלשווילי, דינו שקבורץ, מתן בראשי, דאריו פרננדס, דומיניק גלאבינה, קובי מויאל, אבי ריקן, חן עזריאל, עמית בן שושן, ערן לוי, סטיבן כהן, אייס קרים, לאנדרי מולמו, טטה באנגורה, דוד רביבו ובנוסף לכך סינטיהו סלליך היה אמור גם לעזוב, אך כעת הוא יישאר בגלל שלא היה יכול לעבור למכבי פתח תקווה.

מנגד, בית"ר בנתה את עצמה מחדש, אם בקיץ חשבנו שטביב הרים קבוצה חדשה לגמרי עם ההחתמות של אנדרס טונייס, אבירם ברוכיאן, עומר אצילי, רועי זיקרי, איציק כהן, ניסו קפילוטו, דור מלול ובראיין ז'ונס, בא חלון העברות של ינואר שהביא לשינויים קיצוניים נוספים בקבוצה עם החתמתם של שישה שחקנים משמעותיים שבהחלט יכולים לשחק כולם בהרכב הפותח בכל משחק: דושאן מטוביץ', ג'ונתן וילה, מושיקו לוגסי, פאבלו ברנדאן ושלומי אזולאי. רוני לוי הרים קבוצה חדשה לגמרי.

כשרוני לוי חתם בבית"ר ירושלים הוא הודיע לטביב באופן חד משמעי: "בלי חיזוק אין סיכוי שאני מגיע". גורמים בבית"ר מספרים כי רוני לוי אמר לטביב בשיחות סגורות שעם הסגל הזה ולא משנה מי יהיה המאמן, בית"ר לא תרד לליגה הלאומית אלא תצלול לליגה הלאומית. טביב לא היה צריך את רוני לוי שיגיד לו את זה, הוא הבין לבד שהוא צריך להכניס את היד לכיס, לשדרג את הסגל של בית"ר ולהביא חיזוק שייקח אותו לפלייאוף העליון, שם טביב רוצה להיות ולו רק בשביל לשחק מול מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ומכבי חיפה לפחות עוד פעם אחת העונה באצטדיון טדי.

הכוכב החדש של בית"ר י-ם?

חמישה שחקנים הגיעו לבית"ר ירושלים בינואר. ג'ונתן וילה ופאבלו ברנדאן מגיעים מסלטה ויגו, שני שחקנים שמגיעים מהלה ליגה אמורים כבר בתפישה להביא לשינוי לא רק ברמה המקצועית אלא גם ברמה המנטלית. וילה לא שיחק הרבה העונה בסלטה ויגו אבל בבית"ר ירושלים מרוצים מהחתמה של השחקן שיכול לשחק גם כקשר אחורי כפי ששיחק עד כה, אך רוני לוי יכול להשתמש בו גם כבלם. ההחתמות המשמעותיות של חודש ינואר מבחינת בית"ר מלבד שלומי אזולאי שאמור להפוך למוציא לפועל של בית"ר ירושלים בתהקפה, הם שני שחקנים: פאבלו ברנדאן ודושאן מטוביץ'.

ברנדאן הוא שחקן של מאמן ורוני לוי מכיר אותו עוד מהימים שאימן ברומניה. מעבר ליכולת על המגרש ברנדאן הוא סוג של מנהיג, ווינר. במשחק מול הפועל באר שבע, כשבית"ר הפסידה בווסרמיל היה חסר לרוני לוי שחקן בקבוצה שייתן לשחקנים את הביטחון שאפשר לעשות משהו גם בפיגור, גם כשלא הולך. שחקן שמול רמת השרון היה יורד לגליץ' אכזרי כדי להסביר לשחקנים של חיים שאבו איפה הם נמצאים. אבירם ברוכיאן הוא היום השחקן הכי טוב בבית"ר, אבל הוא צריך לידו עוד שחקנים טובים ויעילים כי לבד זה קשה, עם ברנדאן הוא אמור לפרוח עוד יותר. "מעבר לזה שמדובר בשחקנים בקנה מידה גדול, רוני רצה שחקנים שהם פיגורה, שאין דבר כזה שעושים מהקבוצה שלהם צחוק על הדשא, בשביל זה הוא הביא את ברנדאן וג'ונתן וילה, הם לא רואים בעיניים", אומרים בבית"ר ירושלים.

ברנדאן חוגג (חגי ניזרי)
ברנדאן חוגג בהופעת הבכורה (חגי ניזרי)
 

ההחתמה של מטוביץ' היא בינגו מבחינת בית"ר ירושלים. ההתעניינות של בית"ר בנוגע למטוביץ' הגיעה לאחר שדוד אמסלם ורוני לוי שמעו שהשחקן לא מקבל דקות משחק בצפון. מבירור שנערך הבינו בבית"ר שקיימת האפשרות לצרף את מטוביץ' אחרי שעסקת חיים מגרלשווילי התפוצצה. מטוביץ' נעדר במשחק של קריית שמונה מול הפועל תל אביב בגלל צבירת כרטיסים צהובים, בהמשך קריית שמונה הפסידה לעכו והחליטו לתת צ'אנס לשחקן צעיר שהגיע מבית"ר ת"א רמלה. החשיבה בקריית שמונה השתנתה ורצו לחתוך בתקציב. לא פלא שוויתרו על מטוביץ' ומכירתו של ברק בדש למכבי תל אביב מעידה על שינוי קונספט אצל איזי שירצקי שרוצה לחזור לימים של טיפוח שחקנים צעירים ולהוציא פחות כסף. מטוביץ', שאיבד את מקומו בהרכב, בחר לא לשבת על הספסל ולעבור לקבוצה שבה ישחק. בית"ר מבחינתו הפכה לאופציה מצוינת.

אלון סגל, סוכנו של מטוביץ', מספר: "הוא ווינר, הוא סוג של דבק שמחבר את השחקנים, יש לו אישיות נוחה והוא מאוד אהוב. הוא מקצוען, לא אחד שיוצא לבלות במועדונים, הוא איש משפחה, מכין את עצמו למשחקים בשיא הרצינות כאילו אתמול הוא התחיל לשחק כדורגל, הוא לא מסתכל על עצמו בהיבט האישי, הוא סוג של ברכה, לקח ארבע אליפויות ברציפות, שלוש בליטא ואחת עם קריית שמונה. הוא לא שחקן עם בעיות משמעת, הוא בא לעבוד והוא מאוד מקובל, אין לי ספק שהוא יתרום לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם מבחינה מנטלית".

מטוביץ´ חותם בבית&qout;ר (ONE)
מטוביץ´ חותם (בית"ר ירושלים)
 

בקריית שמונה מספרים כי לפני שמטוביץ' עזב אמר המאמן ברק בכר לשחקנים שלו: "היום עוזב אותנו אחד הזרים היותר גדולים שהיו לנו, אבל מעבר ליכולת שלו ולאישיות שלו, כדאי שכל אחד ילמד על המקצועיות שלו". מטוביץ' בוגר אוניברסיטה, בחור רציני שבאמת מתעסק רק בכדורגל. הוא מבין עברית ומנסה לדבר קצת בשפה שלנו. הוא בהחלט תוספת משמעותית לרוני לוי לא רק על הדשא אלא גם בחדר ההלבשה. השבוע מטוביץ' כבר העביר את משפתחתו לירושלים וביחד עם אשתו וילדיו הוא צפוי להתאקלם מהר בירושלים, בטח עם החום והאהבה שיקבל מאוהדי בית"ר.

במשך השבוע הבא בית"ר תעשה מאמצים להוציא לפועל את עסקת רכישת כרטיס השחקן של דני פרדה, למרות הקשיים שמערימה מכבי פתח תקווה. כזכור, פרדה חתם בבית"ר ל-4.5 שנים, אך פ"ת לא מסכימה לעסקה ודורשת שחקנים שבית"ר לא מסכימה לשחרר. אם פרדה אכן יגיע, הוא יהפוך לרכש השישי של בית"ר בחלון ההעברות.

דני פרדה (שי לוי)
דני פרדה. העסקה הסתבכה (שי לוי)
 

בכל מקרה, בית"ר שינתה את פניה בתוך חודש. טביב שם כמעט 3.5 מיליון ש"ח על רכש מתחילת העונה, ועכשיו הכל בידיים של המאמן והשחקנים. בית"ר עד כה מאכזבת אבל כמו שרוני לוי אומר, יש פה תהליך. "אם הסגל הנוכחי היה מתחיל את העונה", כך אומרים בבית"ר ירושלים, "אולי היום היינו במקום אחר לגמרי".

בית"ר עשתה שינויים כל כך משמעותיים בשנה האחרונה, כאלה שקבוצה נורמלית עוברת בשנתיים-שלוש. חצי קבוצה הוחלפה בקיץ ועוד חצי קבוצה הוחלפה בינואר. אלה שינויים לא פשוטים לקבוצת כדורגל, בטח קבוצה שעברה את הטראומה בעונה שעברה עם סדייב וקדאייב, החליפה בעלים בדרך, גם מאמן וכמובן סגל שלם של שחקנים. אבל צריך לזכור שמלבד הרכש לבית"ר יש בסיס של שחקנים שעליו רוני לוי לא יכול לוותר. אריאל הרוש, שי חדד, אלי דסה, אופיר קריאף, אבירם ברוכיאן ואיציק כהן הם פניה של הקבוצה לא רק לעונה הזו אלא גם לשנים הבאות. אם רוני לוי יזניח אותם לטובת הרכש שהגיע כעת, בית"ר תהפוך לקבוצה פחות ירושלמית וזה עוד לא קרה בבית וגן. "עם כל הכבוד ללוגסי, הרכש הנוצץ והשמות החדשים, יש פה שחקנים שהם שלנו, של האוהדים, לוגסי שחקן טוב אבל בשנה הבאה הוא חוזר למכבי תל אביב, הזהות הירושלמית חשובה לנו", אומרים אוהדים של הקבוצה.

לוגסי (גיא בן זיו)
לוגסי. הזהות הירושלמית חשובה יותר לאוהדים (גיא בן זיו)
 

לאחרונה טביב עשה סוויץ' במחשבה. הוא מבין שבית"ר צריכה להיות קבוצה שלא שואלת שחקנים ושולחת אותם אחרי עונה בשלים יותר לקבוצות שלהם. מה שנעשה עם שלומי אזולאי, לוגסי וסלליך לא יקרה יותר, לפחות זו השאיפה. טביב ירצה להמשיך במגמה של עיצוב הקבוצה עם כמה שפחות שחקנים מושאלים, אך הוא יודע שבשביל זה צריך להשקיע כסף כי ברנדאן, וילה וטונייס לא היו עולים למטוס לישראל בסכומים שקיבלו אייס קרים ומולמו.

האוהדים של בית"ר זה יהיה הסיפור של חצי העונה הקרובה. הם אלה שהרימו את הקבוצה בעונה שעברה שהגיעה עד למקום השלישי והם אלה שפגעו בה אחרי זה עם הגעתם של סדייב וקדאייב. האוהדים עד כה מגלים סבלנות מרשימה, אבל עכשיו, אחרי שהרכש הסתיים, טביב עשה את שלו ויש מאמן שמבחינת האוהדים הוא האיש המתאים ביותר לבית"ר ירושלים, חובת ההוכחה היא על השחקנים, גם על אלה שבאו לחצי עונה וגם על אלה שיהיו פה גם שנים הבאות.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */