יום רביעי, 03.07.2024 שעה 04:37
ליגה אנגלית 24-25
00-00ברייטון1
00-00פולהאם2
00-00נוטינגהאם פורסט3
00-00בורנמות'4
00-00ברנטפורד5
00-00מנצ'סטר יונייטד6
00-00ניוקאסל7
00-00ווסטהאם8
00-00צ'לסי9
00-00מנצ'סטר סיטי10
00-00סאות'המפטון11
00-00טוטנהאם12
00-00ארסנל13
00-00וולבס14
00-00קריסטל פאלאס15
00-00לסטר16
00-00ליברפול17
00-00אברטון18
00-00איפסוויץ'19
00-00אסטון וילה20
לוח משחקים
  • מנצ'סטר יונייטד
  • שישי, 16/08, 22:00
  • פולהאם
  • איפסוויץ'
  • שבת, 17/08, 14:30
  • ליברפול
  • ארסנל
  • שבת, 17/08, 17:00
  • וולבס
  • אברטון
  • שבת, 17/08, 17:00
  • ברייטון
  • ניוקאסל
  • שבת, 17/08, 17:00
  • סאות'המפטון
  • נוטינגהאם פורסט
  • שבת, 17/08, 17:00
  • בורנמות'
  • ווסטהאם
  • שבת, 17/08, 19:30
  • אסטון וילה
  • ברנטפורד
  • ראשון, 18/08, 16:00
  • קריסטל פאלאס
  • צ'לסי
  • ראשון, 18/08, 18:30
  • מנצ'סטר סיטי
  • לסטר
  • שני, 19/08, 22:00
  • טוטנהאם

סקס, סמים וטוטו תמוז: אדריאן מוטו - הסוף

היהלום הרומני אמור היה להפוך לאגדה אך התמכרות לקוקאין ולבחורות ניפצה הכל. היחסים עם זלאטן וכמובן מורן אטיאס. שלום לחברו החדש של טוטו להתקפה

|
סקס סמים וכישרון מבוזבז. אדריאן מוטו
סקס סמים וכישרון מבוזבז. אדריאן מוטו

כמו בכל שנה בחלון העברות הקצרצר של חודש ינואר, לא מעט שמות מפוצצים עלו בשוק המלפפונים הסוער והמסקרן. די סביר להניח שלא בדיוק שמתם לב, אך אי שם בדרום מזרח אירופה, איפשהו בין כל השמות הנוצצים של מוחמד סאלח, חואן מאטה מייקל אסיין ועוד שמות רבים, נחתמה לה העברה העצובה של השנה - אדריאן מוטו, אחד השחקנים המוכשרים בתולדות הכדורגל הרומני, חזר לפטרולול פלוישטי במולדתו אחרי קריירה סוערת ובעיקר מבוזבזת.

למקרה ושמה המסתלסל של הקבוצה הרומנית מצלצל לכם מוכר, יכול להיות מפני שגם מיודענו, טוטו תמוז, חתם בשורותיה על חוזה עתק עד לסוף העונה. רגע לפני שהחלוץ הישראלי עולה להופעת הבכורה הביתית במדיה של "הלופי גלבני" החלטנו להציג בפניו את חברו החדש והמאוד בעייתי.

אחת לכמה שנים גדל לו ילדון כישרוני שהחל מהרגע הראשון על כר הדשא פשוט גורם לחובבי הכדורגל ברחבי תבל לבהות בו בתדהמה ולפנטז על עתיד זוהר. כמובן שישנם תרחישים וורודים, כאלו כמו של כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי שלאט לאט פרחו והפכו לאגדות דשא מהלכות. לצערנו, החיים הם לא סרט הוליוודי, וברוב המקרים של אותם ילדים מופלאים נותרת לה שאלה אחת ואכזרית, אחרי שנים ארוכות של פוטנציאל מבוזבז - מה היה קורה אם?

אותה שאלה נשאלה בעבר לגבי שחקנים כמו פול גסקווין, אלבארו רקובה, אדריאנו הברזילאי ואם חובבי הכדורגל הישראלי יתעקשו, אפילו לגבי ראובן עובד. השבוע אפשר לצרף סופית לאותה רשימה כישרונית ומבוזבזת את היהלום הנצחי של הכדורגל הרומני, יהלום אותו לעולם לא הצליחו ללטש.

נכנס לרשימה &qout;מפוארת&qout; של כשרונות מבוזבזים
נכנס לרשימה "מפוארת" של כשרונות מבוזבזים
 

בדיוק כפי שאפשר לקבוע חד משמעית כי אדי הוא הכישרון המבוזבז ביותר ברומניה בכל הזמנים, כך אפשר לקבוע שהוא המפורסם ביותר. רבים מכם בוודאי ירימו גבה וישאלו מדוע הוצאנו את גיאורגי חאג'י מהמשוואה הזאת, אך בניגוד לקוסם מסצ'לה שהתפרסם בעקבות יכולתו המהפנטת על כר הדשא, מי שהיה אמור להיות יורשו, התפרסם בעיקר בגלל הסערות שליוו אותו מחוצה לו.

מה המוטו שלך בחיים?
בתחילת הקריירה כשנשאל מוטו, אז ילד הפלא של דינמו בוקרשט, לגבי תחביביו הוא השיב: "יש לי תחביב אחד, יותר נכון אהבה אחת, הכדורגל. לפעמים אני לא מאמין שמשלמים לי כדי לשחק". תתפלאו לגלות שתשובתו של אדריאן הייתה כנה ואמיתית לחלוטין. בניגוד לשחקנים רבים ברחבי העולם שתמיד ידעו לשלב את האהבה למשחק עם הרצון להרוויח ממנו, אצל החלוץ המחונן מאז ומתמיד היה מדובר בסה"כ בתחביב ענק.

כבר בגיל עשר הפרחח נזרק מבית ספרו בכפר קטן שנקרא קלניסטי, בגלל ההברזות החוזרות והתכופות מהשיעורים למגרש הקט רגל המקומי. למרות שחלפו מאז אותן התפלחויות 25 שנה, נדמה כי לאורך כל הקריירה סיפור המורה הכועס והתלמיד השובב חזר על עצמו שוב ושוב. אמנם בחלוף השנים המורים הפכו למאמנים ומוטו התלמיד הפך למוטו הכדורגלן שמרוויח מיליונים, אך תמיד איכשהו היה נדמה כי אותו יהלום רואה את הכדור בתור תחביב אחד גדול ולא בתור מקצוע.

אדי והסיגריה. תמיד ראה את הכדורגל בתור תחביב ולא בתור מקצוע
אדי והסיגריה. תמיד ראה את הכדורגל בתור תחביב ולא בתור מקצוע
 

הסקנדל הראשון והראשי אותו כולנו נזכור ממוטו התרחש בתקופתו בצ'לסי. הרומני המוכשר, שהיה רגיל להיות הכוכב הגדול של קבוצות קטנות כמו ורונה ופארמה, הצטרף ל"לבלוז" בראשית ימי הבזבוזים של רומן אברמוביץ במועדון הלונדוני. האוליגרך הרוסי קנה את היהלום הרומני ב-22.5 מיליון יורו, סכום פעוט לעומת מסכת הרכישות באותה עונה שהסתכמה ב-121 מיליון יורו .

אמנם בתחילת דרכו במועדון נדמה היה כי אדי מצדיק כל מטבע שהושקע בו כשכבש ארבעה שערים בשלושת משחקיו הראשונים, אך המשך הדרך הייתה איומה מבחינתו. אם בתחילה היה זה בגלל ריב מתוקשר עם מאמנו דאז, ז׳וזה מוריניו, בעונתו השנייה הוא נזרק בבושת פנים מהמועדון לאחר שני משחקים בלבד אחרי שנתפס משתמש בקוקאין. אותה פרשה מוטטה כליל את גיבורנו המפוקפק הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית. הוא הושעה מיידית למשך שבעה חודשים ולקינוח נקנס על ידי פיפ"א בסכום אסטרונומי של 18 מיליון יורו (הקנס הגדול ביותר שאי פעם פיפ"א הטילה על שחקן).

מוטו ורנייארי במעמד החתימה. בהתחלה הכל היה ורוד
מוטו ורנייארי במעמד החתימה. בהתחלה הכל היה ורוד
 

שובו של הצועני: החזרה לאיטליה והחברות עם זלאטן
למרבה ההפתעה, אריות היבשת לא שכחו את יכולתו הפנומנאלית של היהלום, וחבל ההצלה נשלח מצידה של יובנטוס. גם במדי הגברת הזקנה אדי הוכיח שניצוצות הגאונות ומגע הקסם מעולם לא עזבו את רגליו, ולמרות סגל נוצץ שכלל חלוצים כמו דל פיירו, טרזגה ואיברהימוביץ, מוטו כבש את יושבי הדלה אלפי והפך לאחד השחקנים האהובים בטורינו באותה תקופה.

אם כבר הזכרנו בפסקה הקודמת את הקדנציה המשותפת עם איברה במדי הביאנקונרי, אז תופתעו לגלות שדווקא בין שני הילדים הרעים הללו התפתחה חברות נפלאה שממשיכה עד היום. "מוטו ואני חלקנו את אותו חדר, דיברנו על הכול. היה לו קשה להתמודד עם כל מה שקרה, במיוחד לאור התביעה בצ'לסי. אני בטוח שאם היה לו מישהו ששומר עליו, הוא היה אחד השחקנים הטובים בעולם", סיפר חלוץ פ.ס.ז' באוטוביוגרפיה שלו.

איברה ומוטו. &qout;אם רק מישהו היה שומר עליו&qout;
איברה ומוטו. "אם רק מישהו היה שומר עליו"
 

למרבה האירוניה, דווקא במקום היחידי בו אדריאן לא היה מעורב בפרשיות מסעירות, קבוצתו עשתה זאת במקומו. בשנת 2006 יובה הורשעה בפרשת הקאלצ׳יופולי הארורה ומוטו כמו רבים וטובים חיפש לעצמו בית חדש. למרבה ההפתעה, בפעם הראשונה בקריירה הוא מצא לעצמו בית חם כשחתם בפיורנטינה.

התקופה בסגול הייתה ללא ספק הטובה והיציבה ביותר בקריירה המבוזבזת של כוכבנו. במשך חמש עונות היהלום מקלניסטי היה השחקן הטוב והנערץ ביותר על ידי אוהדי הויולה. הוא כבש, בישל ופשוט עשה את מה שהוא יודע הכי טוב - ליהנות מהמשחק. אך כמו בכל שלב בחייו, גם כאן הוא נפל ובגדול. מסתבר שהחלוץ הסורר לא למד לקח ושוב השתמש בחומרים אסורים. הפעם הוא הורחק לחצי שנה.

סם פס על הקריירה: החזרה לסמים והרומנים הסוערים
אם בתחילה טען כי מדובר בתרופה שאימו נתנה לו נגד צינון, לאחר מכן חשף מוטו כי הוא בסך הכול רצה להגביר את היצר המיני. עוד נקודה מרכזית בסיפור חייו של אדי שבמהלך הקריירה החליף בחורות כמו גרביים, אחת מהן היא כמובן מורן אטיאס, נציגתנו מעבר לים אותה האשים בפירוק נישואיו באחד מאלפי רומנים סוערים בהם היה מעורב.

אדי ומורן אטיאס. לא באמת חשבתם שנוותר על תמונה שלהם ביחד
אדי ומורן אטיאס. לא באמת חשבתם שנוותר על תמונה שלהם ביחד
 

אותה השעיה הייתה למעשה נקודת המפנה המרכזית בדרך למטה. כחלק מזמנו החופשי הרב מחוץ למגרש, החלוץ המושעה היה מעורב באין ספור שערוריות והגדולה שבהן התרחשה כאשר השתכר בבר מקומי בפירנצה והכניס מלצר אלבני לטיפול נמרץ. אותו אירוע גרר תגובות חריפות מצד הקהל האיטלקי לאחר חזרתו לכר הדשא.

אוהדי הקבוצות היריבות הרבו לכנות אותו "צועני מטונף", כינוי שגם נשיא פאלרמו, מאוריציו זמפריני, ירה לעברו של מוטו בשנת 2007. למרות העלבונות הרבים, הפגיעה הקשה ביותר הגיעה דווקא מאוהדי פיורה שטענו כי הם לא רוצים לראות יותר בשורות הקבוצה "שחקן מלוכלך שבגד באמונם".

מוטו במדי פיורה. אולי בפירנצה יזכרו אותו לטובה
מוטו במדי פיורה. אולי בפירנצה יזכרו אותו לטובה
 

מוטו חזר לבסוף לעונה נוספת במדי הסגולים, אך רק כדי להיפרד בטונים צורמים. מאז אותה קדנציה סגולה הקריירה של היהלום התפוררה לחלוטין. ב 2011/12 הוא ירד עם צ'זנה ליגה ובעונה שעברה כמעט עשה זאת שוב עם אז'קסיו. אדי אמנם היה מלך השערים הבלתי מעורער של הקבוצה מחבל קורסיקה, אך בסופו של דבר כולם יזכרו לו את הזלזול המשווע במשחק הליגה מול ולנסיין, משחק שבו החלוץ פשוט מסר בעיטת עונשין מ-11 מטרים היישר לידיו של השוער באחת הפננקות המגוחכות שנראו על כר הדשא מאז ומעולם.

כמה טוב שבאת הביתה: סופה של קריירה מבוזבזת
אם בשנה שעברה אז'קסיו סיימה רק מקום אחד מעל לקו האדום, העונה הסיפור נראה אבוד מבחינתה כשהיא ממוקמת כרגע במקום האחרון, מרחק של 12 נקודות מהקו האדום. כוכבנו שכמובן לא התפרסם בגלל נאמנותו הרבה במהלך השנים התיר את חוזהו עם קבוצתו והצהיר: "אני לא יכול לשחק בקבוצה שמפסידה כל הזמן, אין לי עוד יותר מדי זמן לשחק ובזמן שנותר לי אני רוצה ליהנות", סיכם הרומני, ואחרי פחות מ-24 שעות חתם בפטרולול פלוישטי הממוקמת במקום השני בליגה הרומנית.

כמה טוב שבאת הביתה.  חזר לפטרולול כדי לסיים קריירה מבוזבזת
כמה טוב שבאת הביתה. חזר לפטרולול כדי לסיים קריירה מבוזבזת
 

אותה חתימה הזויה אולי הפתיעה מעריצים רבים ברחבי העולם, אך במולדתו ידעו מאז ומעולם כי מלך שערי הנבחרת (בצוותא עם חאג'י עם 35 שערים ) יפרוש אך ורק ברומניה.

מוטו שצבר לעצמו לא מעט אויבים ומקטרגים ברחבי תבל, תמיד היה סוג של אל בארצו. פעם אחר פעם מעריציו יצאו להגנתו והחזירו אותו לסגל הנבחרת, בין אם הוא היה משתכר לפני משחקים או מתרועע עם עבריינים או אפילו מדביק תמונה שמדמה את המאמן הלאומי למיסטר בין, היהלום תמיד היה מעל כולם.

התמונה שהראתה למוטו את הסוף בנבחרת
התמונה שהראתה למוטו את הסוף בנבחרת
 

כעת אחרי קריירה מבוזבזת שכללה אינספור רגעים קסומים ושערוריות בלתי פוסקות, הגיע הזמן לשים את כל הפרשיות המביכות מאחור ולתת לאדי לעשות את הדבר שהוא הכי אוהב לעשות בעולם, לשחק כדורגל. הפעם הוא אפילו לא יצטרך להבריז מהשיעור. מה נוכל לאחל לנציגנו הישראלי? טוטו, אל דאגה, ליד חברך החדש אף אחד לא יעיז לומר שאתה שחקן בעייתי.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */