יום ראשון, 06.10.2024 שעה 02:04

ענק: ואורינקה הביס את נדאל וזכה באוסטרליה

סנסציה בגמר: השווייצרי הדהים את הספרדי הפצוע בגמר הגראנד סלאם הראשון בקריירה שלו עם 3:6, 2:6, 6:2 ו-3:6. ואורינקה יעלה למקום ה-3 בעולם

|
ואורינקה מנשק את הגביע (רויטרס)
ואורינקה מנשק את הגביע (רויטרס)

זהו זה, הטורניר גראנד סלאם הראשון לשנת 2014 הסתיים היום (ראשון) ואיתו אחת הסנסציות הגדולות של השנים האחרונות. סטניסלס ואורינקה גבר 3:6, 2:6, 6:2 ו-3:6 על המדורג ראשון בעולם, רפאל נדאל וזכה באליפות אוסטרליה הפתוחה.

לפני שהחלה האליפות, היה קשה למצוא מי שהימר על גמר שאינו כולל את נדאל ונובאק ג'וקוביץ'. אז הספרדי הגיע לשם אבל מולו התייצב השחקן המפתיע של הטורניר, ואורינקה השווייצרי שהגיע מהמקום ה-8 בעולם ובמו ידיו העיף את הסרבי, אלוף שלוש השנים האחרונות, כבר ברבע הגמר.

ואורינקה פגש לראשונה את נדאל לפני שבע שנים, גם כן באליפות אוסטרליה, בסיבוב השלישי והפסיד. מאז השניים נפגשו 11 פעמים נוספות, ובכולן לא הצליח ואורינקה לנצח אפילו מערכה אחת. הכי רחוק שהגיע זה ארבע פעמים לשובר שוויון.

כנראה שהתסכול מהנתונים הסטטיסטיים עיצבנו את השווייצרי, שהראה עליונות מהרגע הראשון ובעזרת נחישות והחזרות מצויינות, הצליח לנצח את המערכה הראשונה וכבר לשבור את כל הנתונים שהיו לפני המשחק. גם את המערכה השנייה, הצליח ואורינקה לפתוח מצויין וכבר במשחקון הראשון שבר את נדאל.

בהמשך נדאל הצליח לחזור ל-2:1 ובסיום אותו משחקון, הספרדי ירד לחדרי ההלבשה לקבל טיפול בגבו ו-ואורינקה התלונן לשופט על השהייה המרובה של הספרדי, ולבסוף כשנדאל חזר, הוא ספג קריאות בוז צורמות מכל הקהל במלבורן.

ואורינקה מאושר אחרי הזכייה (רויטרס)
ואורינקה מאושר אחרי הזכייה (רויטרס)
 

ואורינקה חזר עצבני למשחק והוציא את כל התסכול שלו על הספרדי השבור ובסיום 0:2 במערכות בדרך לסנסציה. במערכה השלישית ראינו ניצוצות של רפא שחזר לספק מספר חבטות מצויינות ולשווייצרי לא היה יותר מידי מה לעשות, אלא לקוות שבמערכה הרביעית, נדאל יחזור לסבול מכאבים.

נדאל, ואורינקה וסמפראס (רויטרס)
נדאל, ואורינקה וסמפראס (רויטרס)
 

ואכן כך קרה, בארבעה המשחקונים הראשונים, ראינו מלחמת התשה בה כל טניסאי שמר על ההגשות שלו עד שלבסוף ואורינקה הצליח לשבור ולעלות ליתרון. מיד לאחר מכן נדאל שבר והראה שהוא לא מוותר, אך שוב השווייצרי הוכיח שהשנה הוא עשוי מחומר אחר והצליח לשבור ולנצח את הגמר הראשון בקריירה שלו. נדאל שחיפש תואר גראנד סלאם מספר 14, ייאלץ לחכות לטורניר האהוב עליו בצרפת.

נדאל (רויטרס)
נדאל (רויטרס)
 

מערכה ראשונה: 3:6 לוואורינקה
ואורינקה פתח טוב את המשחקון הראשון ושמר על ההגשות שלו בדרך ל-0:1 כשנאדל זכה בנקודה אחת בלבד. הספרדי עשה את העבודה מהצד שלו, שמר על ההגשות ולקח את המשחקון השני על ה-0 בדרך ל-1:1. השווייצרי לא נבהל מהקלות שנאדל שמר על ההגשות שלו ובמשחקון השלישי הציג יכולת מרשימה ועלה ל-1:2 על הלוח.

ואורינקה ונאדל (רויטרס)
ואורינקה ונאדל (רויטרס)
 
ואורינקה (רויטרס)
ואורינקה (רויטרס)
 

ואורינקה ונאדל (רויטרס)
ואורינקה ונאדל (רויטרס)
 

במשחקון הרביעי, ואורינקה הצליח להשיג 15:40 אחרי שתקף את נאדל ליד הרשת ולאחר ראלי קצר, השווייצרי חבט לפינה והספרדי לא היה מוכן. שבירה ראשונה בגמר, 1:3 לואורינקה. גם במשחקון החמישי, השווייצרי שמר על ההגשות שלו ופתח יתרון מבטיח של 1:4. במשחקון השישי, ואורינקה חזר מפיגוש ל-30:40 עם נקודת שבירה חשובה אבל השור הספרדי הצליח לאזן ובסופו של דבר נדאל הצליח לשמור על ההגשות ולקבוע 4:2 לשווייצרי.

נדאל מתוסכל (רויטרס)
נדאל מתוסכל (רויטרס)
 

ואורינקה לא נח והמשיך להציג יכולת מצויינת עם חבטות שטוחות וחדות לפינות של נדאל, ובמשחקון השביעי, שמר השווייצרי על ההגשות שלו בדרך ל-2:5 מדהים. במשחקון השמיני נדאל עלה חד ובעזרת אייס וחבטות כף יד נהדרות הצליח לשמור על ההגשות שלו ולקבוע 3:5 לואורינקה.  במשחקון התשיעי, נדאל כבר הראה עליונות ובעזרת חבטות כף יד אדירות, הצליח להשיג 3 נקודות שבירה, השווייצרי הצליח לחזור ל-40:40 ובעזרת אייס קטלני, ניצח את המשחקון ולקח את המערכה הראשונה.

ואורינקה מאושר (רויטרס)
ואורינקה מאושר (רויטרס)
 

מערכה שנייה 2:6 לוואורינקה
ואורינקה המשיך ביכולת הנהדרת והשיג 0:40 עם שלוש נקודות שבירה במשחקון הראשון, ובעזרת החזרה מדהימה להגשה של נדאל, הצליח השווייצרי לשבור ולקבוע 0:1. גם את המשחקון השני, השווייצרי לקח באלגנטיות עם נקודה מכריעה בה הגיש ועלה לרשת כדי לזכות ב-0:2 במשחקונים.

ואורינקה (רויטרס)
ואורינקה (רויטרס)
 

במשחקון השלישי נדאל התחיל להרגיש כאבים בגבו ולאחר שכבר הוביל, ואורניקה איזן ל-40:40 אך לבסוף השור הספרדי הצליח לשמור על ההגשות ולצמק ל-2:1. בסיום המשחקון, נדאל ירד לחדרי ההלבשה לקבל טיפול ו-ואורינקה התלונן לשופט על השהייה המרובה של הספרדי, לבסוף כשנאדל חזר הוא ספג קריאות בוז צורמות מכל הקהל במלבורן.

נדאל מקבל טיפול (רויטרס)
נדאל מקבל טיפול (רויטרס)
 

במשחקון הרביעי, ואורינקה עלה עצבני והוציא את כל התסכול על נדאל עם שני אייסים ו-1:3. במשחקון החמישי נדאל נראה כבוי ולא הצליח להכניס הגשות כמו שצריך, ואורינקה ניצל זאת והצליח לשבור שוב בדרך ל-1:4. גם במשחקון השישי ואורינקה הראה עליונות מוחלטת על הספרדי ועלה ל-1:5 מוחץ. במשחקון השביעי נדאל המשיך בשלו ומידי פעם היה ניתן לראות שהוא מחמם את עצמו לקראת המערכה השלישית והקריטית מבחינתו, אך בסופו של דבר הספרדי שמר על ההגשות וצימק ל-5:2. במשחקון השמיני, השווייצרי שמר על הגשות וקבע 0:2 מוחץ במערכות.

ואורינקה עצבני (רויטרס)
ואורינקה עצבני (רויטרס)
 

מערכה שלישית: 3:6 לנדאל
נדאל פתח את המערכה השלישית טוב יחסית והשיג 0:1 במשחקונים. כנראה שהכאבים פסקו, נדאל הצליח לשמור על קור רוח ולשבור בפעם הראשונה במשחק בדרך ל-0:2. גם את המשחקון השלישי, השור הספרדי לקח די בקלות בדרך לקאמבק. במשחקון הרביעי, ואורינקה הצליח לשמור על ההגשות ולצמק ל-3:1. במשחקון החמישי נדאל כבר הראה את היכולת מהשלבים המוקדמים ובעזרת חבטות כף יד מסובבות, הצליח לעלות ל-1:4.

נדאל כואב (רויטרס)
נדאל כואב (רויטרס)
 

במערכה השישית ואורינקה הגיש ומיד עלה לרשת ולקח נקודות קלות מול נדאל של הרבה לרוץ. 2:4 לספרדי. נדאל הצליח לשמור על ההגשות שלו שוב ולקבוע 2:5 מדהים אחרי שכבר היה עמוק בבוץ. ואורינקה לא מוותר בקלות ושמר על ההגשות שלו על ה-0 בדרך ל-5:3. במשחקון השמיני זכינו לראות מיני ראלי שבסיומו ואורינקה שלח את הכדור מעבר לקו, אבל השווייצרי השיג נקודת שתי נוקודת שבירה, שאת שתיהן נדאל הצליח למחוק עם הגשות טובות והחזרות רעות של השווייצרי. נדאל עלה ליתרון אחרי עוד טעות לא מחוייבת של ואורינקה ובסוף סגר את המערכה עם הגשה מסובבת וחבטה של השווייצרי לרשת.

נדאל סובל מכאבים (רויטרס)
נדאל סובל מכאבים (רויטרס)
 

מערכה רביעית: 3:6 לוואורינקה
ואורינקה פתח מצויין את המערכה הרביעית ושמר על ההגשות שלו על ה-0 במשחקון הראשון. במשחקון השני נדאל הצליח לחזור מ-40:15 לשיוויון ובסופו של דבר לשמור על ההגשות שלו עם חבטת כף יד מוסבבת לפינה של השוויצרי, 1:1. במשחקון השלישית ואורינקה שמר שוב על ההגשות שלו בדרך ל-1:2 ולמלחמת התשה, מי יישבר קודם.

ואורינקה ונאדל, ראש בראש (רויטרס)
ואורינקה ונאדל, ראש בראש (רויטרס)
 

במשחקון הרביעי, נדאל כבר הוביל 0:40, ואורינקה הצליח לחזור ל-40:30 אבל הספרדי ניצל הגשה מצויינת והחזרה לא טובה של השווייצרי בדרך ל-2:2. ואורינקה שוב שמר על ההגשות שלו והשיג 2:3 מהיר. את המשחקון הבא, ואורינקה פתח טוב ולאחר חבטות גבוהות של נדאל, הצליח השווייצרי להטעות את הספרדי ולהשיג יתרון. הספרדי הצליח לחזור ל-15:15 אבל ואורינקה הצליח לשבור ולהשיג 2:4 חשוב מאוד.

נדאל בפעולה (רויטרס)
נדאל בפעולה (רויטרס)
 

למרות שהשור הספרדי היה עם הגב לקיר לאחר השבירה, הוא הצליח לשבור בחזרה בלי אף נקודה של ואורינקה בדרך ל-4:3. במשחקון השמיני ואורינקה שוב התעלה על הספרדי והצליח להשיג 3 נקודות שבירה שהסתיימו במשחקון ענק עם חבטת כף יד עוצמתית על הקו בדרל ל-3:5. כשהוא מגיש לניצחון, ואורינקה נראה נחוש ובעזרת הגשות מצויינות, הצליח לנצח את נאדל ולזכות בגראנד סלאם ראשון בקריירה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */