יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:46

מטה אשר/עכו מחזיקת הגביע עם 2:3 על מכבי ת"א

כדורעף: הקבוצה של נעם כץ ("הרגשה מדהימה") גברה על הצהובים 23:25, 25:18, 25:18, 18:25, 10:15 והניפה את גביע המדינה בפעם השביעית

|
מטה אשר מחזיקת הגביע (איגוד הכדורעף)
מטה אשר מחזיקת הגביע (איגוד הכדורעף)

הפועל מטה אשר/עכו זכתה הערב (שבת) בגביע המדינה בכדורעף לאחר שגברה 2:3 (23:25, 25:18, 25:18, 18:25, 10:15) על מכבי ת"א לעיניי כ-1,500 צופים. "זאת הרגשה מדהימה, כל הכבוד לשחקנים שלנו שהיו גיבורים ונעזרו בקהל הנפלא שלנו", אמר מיד לאחר הניצחון מאמן הפועל מטה אשר/עכו, נעם כץ, שחגג גביע שני ברציפות כמאמן ושביעי במספר למועדון הכדורעף הצפוני.

האדומים התייצבו לגמר מול מכבי תל אביב לאחר שכבר ניצחו פעמיים את הצהובים בחמש מערכות העונה, והערב לא היה שונה. דווקא הקבוצה של זוהר בר נצר פתחה את המשחק ביתרון 3:6 אבל פסק זמן מוקדם של כץ הביא למהפך וליתרון 7:8 בטיים אאוט הטכני הראשון במשחק.

לאונרדו דוס סנטוס התעורר מעט מאוחר אבל דאג ליתרון 15:19 שנמחק בזכות יכולת טובה של חוסם האמצע הארולדו דה סילבה שנתן תיקווה למכבי ת"א בקיל בלוק ועל הלוח שיוויון 20:20. בסופה של המערכה, מטה אשר/עכו סיימה עם 56% וניצחה 23:25 כשמכבי נתקעה על 48%.

נועם כץ (קובי אליהו)
נועם כץ. גביע שני ברציפות (קובי אליהו)
 

השינוי הגיע בפתיחת המערכה השנייה. מכבי פתחה עם 4:8, ויקטור באטיסטה שיגר אייס בדרך ל-10:16 ומהצד השני, לאונרדו דוס סנטוס נעלם ומכבי חגגה 18:25 ושיוויון 1:1 במערכות. הקבוצה של נעם כץ לא התאוששה מהנפילה במערכה השנייה ומנגד, גיא בן גל החל לצבור נקודות ולצידו הארולדו דה סילבה חסם ליתרון 11:19 ומכבי סגרה עניין בקלות 18:25, ויתרון צהוב 1:2 במערכות.

גם המערכה הבאה נפתחה במומנטום צהוב, אבל הסתיימה עם אלכס אוסוקין. הקפטן האדום נכנס לפעולה ועם שתי חסימות רצופות העמיד שיוויון 15:15 ולא עצר עד להשלמת המהפך. גם סלבה בצ'קלה הפעיל את החסימה (18:20) ומחזיקת הגביע לשנת 2013 העבירה את הגמר להכרעה במערכה חמישית. שם הסיפור היה בשליטה מלאה של לאונרדו דוס סנטוס וחבריו. המוסר ההונגרי רוברט קוך הפציץ אייס והעלה ל-3:6 ולמרות ניסיונות של מכבי ת"א, סלבה בצ'קלה נעץ כדור אחרון 10:15 להפועל מטה אשר/עכו, מחזיקת הגביע לשנת 2014.

זוהר בר נצר (קובי אליהו)
זוהר בר נצר. הרגשה רעה (קובי אליהו)
 

"אנחנו מקדישים את הגביע ליהודה שביט ז"ל", אמר נעם כץ כשהוא חנוק דמעות. שביט, ראש המועצה האזורית מטה אשר שהלך לעולמו היה הפטרון של המועדון בשנים האחרונות ונחשב לאוהד מספר 1, עד היום כסאו באולם נעמן מוקדש לזכרו. "השחקנים שלנו ניצחו היום את המשחק ואני רוצה להודות להנהלה שלנו, למועצה האזורית ולעיריית עכו שעזרו לנו, זו המסורת של המועדון שלנו", סיכם כץ.

"משחקים כאלה מנצחים רק עם הלב", אמר הקפטן, אלכס אוסוקין, לפני שהניף את הגביע. "היינו בקרשים, אבל שם נמדדת קבוצה. כל הכבוד למכבי ת"א הם חבורה של פייטרים, אבל אנחנו מחוברים כמו שרשרת ואני מאוד שמח שעזרתי להביא את הגביע ולהניף גביע ראשון כקפטן".

זהר בר נצר (שי לוי)
זוהר בר נצר: "ההרגשה הכי נמוכה שיכולה להיות" (שי לוי)
 

מאמן מכבי ת"א, זוהר בר נצר, היה מאוכזב מההפסד: "זו ההרגשה הכי נמוכה שיכולה להיות במיוחד כשמדובר בהפסד בחמש מערכות. כבר היינו שם אבל נתנו למטה אשר/עכו לחזור. כל הכבוד להם על הניצחון".

הפועל מטה אשר/עכו: לאונרדו 24 נק', אלן קומל 20, אלכס אוסוקין 13 (4 קיל בלוק), סלבה בצ'קלה 9, רוברט קוך 4, ישראל רחום 3, שלו סעדה 1. שירן וייסמן (ליברו) 73% בקבלה.

מכבי תל אביב: ויקטור באטיסטה 23 נק', הארולדו דה סילבה 21 (4 קיל בלוק), גיא בן גל 20, עומר דננברג 8, אסף אלקובי 5, אריאל כצנלסון 3. עומרי שוורץ (ליברו) 71% קבלה.

קהל בגמר הכדורעף (ONE)
הקהל בגמר הכדורעף (איגוד הכדורעף)
 

גמר הנשים יפגיש בין הפועל כפר סבא למ.כ. חיפה/נווה שאנן
חידוש מרענן יספק גמר גביע המדינה לנשים בכדורעף שיתקיים ביום שני (מטרווסט, 19:30) ויפגיש את הפועל כפר סבא, עם הופעה רביעית במעמד, ואת מ.כ. חיפה/נווה שאנן שתתמודד לראשונה בתולדותיה על גביע המדינה. בשלושת המשחקים העונה בליגה ניצחו הכפר סבאיות.

זה יהיה הניסיון הרביעי של הקבוצה מהשרון לזכות בגביע לאחר שהפסידה בכל שלוש ההופעות הקודמות בגמר. הפעם זאת תהיה הזדמנות נהדרת עבורן לעשות היסטוריה, ובכל מקרה, שליח עם זר פרחים ענק היה צריך לצאת מכפר סבא לחיפה, לאחר שהקבוצה החיפנית הייתה זו שדאגה לסלק את היריבה הגדולה של הכפר סבאיות, עירוני קריית אתא, ברבע הגמר, עם ניצחון בחמש מערכות.

כעת, לפחות על הנייר, הקבוצה של חן הימלפרב מתייצבת לגמר כפייבוריטית. המאמן עצמו מתרחק מהגדרות ומסמן סיכויים שווים לניצחון: "אני מעריך את הסיכויים שלנו לזכות בגביע ב-50%, אני חושב שמ.כ. חיפה/נוו"ש קבוצה טובה מאוד עם שחקניות מנוסות בעמדות מרכזיות. אמנם פגשנו את היריבה שלוש פעמים במסגרת הליגה וניצחנו, אבל זה טוב לליגה ולא אומר שום דבר בקשר למשחק גמר הגביע. כולם יודעים שאם כל הקלישאות היא שלגביע חוקים משלו".

מ.כ. חיפה/נווה שאנן תקבל הזדמנות לחנוך את ארון הגביעים. המאמן, חיים קסל, מכוון ישר לדבר האמיתי: "ההרגשה לקראת אפשרות של זכייה בגביע המדינה היא טובה ואני מאמין שאחרי שעברנו שני סיבובי ליגה קשים וברבע גמר הגביע את קריית אתא שהיא מחזיקת הגביע מהשנה הקודמת ובחצי את אבן יהודה שצמודה אלינו בליגה, זה אמנם יהיה גמר קשה וצמוד לשתי הקבוצות ומי שתשחק טוב יותר ביום הגמר תזכה בגביע".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */