יום ראשון, 07.07.2024 שעה 23:32

תואר ראשון: ואורינקה ונדאל בקרב ראש בראש

גמר אליפות אוסטרליה ייפתח מיד. הספרדי יחפש גראנד סלאם 14 בקריירה, השווייצרי, בגמר ראשון בטורניר גדול, ינסה להמשיך ולהדהים את עולם הטניס

|
רפאל נדאל וסטן ואורינקה. מי ינצח?
רפאל נדאל וסטן ואורינקה. מי ינצח?

לפני שהחלה אליפות אוסטרליה הפתוחה, הטורניר הראשון של השנה, היה קשה למצוא מי שהימר על גמר שאינו כולל את רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ'. אז נדאל יהיה שם אבל מולו יתייצב השחקן המפתיע של הטורניר, סטן ואורינקה משווייץ, שבמו ידיו העיף את הסרבי, אלוף שלוש השנים האחרונות ברבע הגמר.

"אני השווייצרי שתמיד הפסיד. תמיד כשפדרר ניצח, אני הפסדתי הרבה קודם",  אמר על עצמו  ואורינקה שימצא את עצמו היום (ראשון) ב-10:30 בבוקר בגמר הגראנד סלאם הראשון בקריירה שלו, אחרי שהפך לשווייצרי המוביל בדירוג העולמי לאחר הניצחון בחצי הגמר על תומאס ברדיך.

המהפך של ואורינקה, מלהיות הפרטנר של פדרר במשחקי הזוגות באולימפיאדה, כעת הושלם. ואורינקה שנבחר לספורטאי השנה בשווייץ ב-2013, החל את השינוי שנה קודם לכן, לאחר הפסד 12:10 במערכה החמישית לנובאק ג'וקוביץ' בשמינית הגמר על אותו מגרש מרכזי במלבורן.

"עזבתי את המגרש בבכי לאחר חמש שעות של מאבק. הייתי מותש, אבל מהרגע שהמשחק ההוא הסתיים, אנשים התחילו להתייחס אליי באופן שונה. אנשים החליטו שהגיע לי. אנשים בעולם החליטו לשמוח גם בשבילי", סיפר ואורינקה.

ואורינקה בפעולה (רויטרס)
ואורינקה בפעולה (רויטרס)
 

באפריל הוא לקח את שחקן העבר השבדי, מגנוס נורמן למאמנו, והתוצאות החלו להגיע ובגדול. סטן  ואורינקה בן ה-28, המכונה "סטן דה-מאן" הפסיד ברולאן גארוס נדאל ברבע הגמר, באליפות ארה"ב הפתוחה הוא טאטא את אנדי מארי בשלוש מערכות בשלב רבע הגמר ובחצי הגמר הפסיד לג'וקוביץ בחמש מערכות, כשהוא משחק לראשונה במעמד חצי גמר גראנד סלאם. לסיכום השנה הצליח להיכנס לאליפות סוף השנה של הסבב ואף עלה לחצי הגמר.

השנה, 2014, הוא עוד לא הפסיד. בשבוע הראשון של העונה הוא קטף בקלות את התואר בצ'נאי, הודו, הוא המשיך עם רצף של שישה ניצחונות נוספים, כולל אחד אדיר על ג'וקוביץ' ברבע הגמר. "אני בן 28 ובשיא הקריירה שלי. כבר בשנה שעברה הפכתי יותר חזק מנטלית, יותר בוגר על המגרש. אני בסבב עשר שנים, עכשיו זה הזמן שלי. הזמן להציג את הטניס הכי טוב שלי", המשיך הכוכב העולה בטניס העולמי.

ואורינקה פגש לראשונה את נדאל לפני שבע שנים, גם כן באליפות אוסטרליה, בסיבוב השלישי והפסיד. מאז השניים נפגשו 11 פעמים נוספות, ובכולן לא הצליח ואורינקה לנצח אפילו מערכה אחת. הכי רחוק שהגיע זה ארבע פעמים לשובר שוויון.

ואורינקה, יחגוג גם בגמר? (רויטרס)
ואורינקה. יחגוג גם בגמר? (רויטרס)
 

נדאל חזר במארס 2013 למגרשים אחרי פציעה שהשביתה אותו יותר משבעה חודשים, במהלכם החמיץ גם את המשחקים האולימפיים עליהם חלם. מאז וכנגד כל הסיכויים הוא הפך לשחקן הדומיננטי בסבב. הוא זכה בעשרה טורנירים כולל הרולאן גארוס ואליפות ארה"ב הפתוחה, וכבש מחדש את המקום הראשון בעולם.

הספרדי לא נתן טורניר מרשים באוסטרליה, די התקשה מול קאי נישיקורי בשמינית הגמר, איבד מערכה ונזקק להרבה מזל מול גרגור דימיטרוב ברבע הגמר, אבל בחצי הגמר הכל כך מדובר מול רוג'ר פדרר, הוא הגיע לשיא וניצח את יריבו המיתולוגי בקלות בשלוש מערכות.

נדאל מחפש תואר מס´ 14 (רויטרס)
נדאל, מחפש תואר מס´ 14 (רויטרס)
 

נדאל ינסה לזכות בגמר באוסטרליה לראשונה מאז 2009. ב-2010 הוא פרש עם ברך פגועה מול אנדי מארי ב-2011, שיחק פצוע והפסיד בחצי הגמר לדוד פרר. ב-2012 הוא הפסיד אחרי כמעט שש שעות בגמר לג'וקוביץ', וב-2013 החמיץ את הטורניר בגלל הפציעה המתמשכת.

"זה הגראנד סלאם שיש לי תמיד הכי הרבה בעיות איתו", אמר נדאל, שגם השנה שיחק עם כאבים בטורניר, הפעם בגלל היבלות ביד. "לפני משחק כזה אני צריך למצוא רגשות חיוביים, שיתנו לי אנרגיה ויהפכו אותי למתחרה טוב בגמר", המשיך הספרדי.

נדאל יחפש בגמר תואר גראנד סלאם מספר 14 ואם יצליח יהיה רחוק רק שלושה תארים מ-17 תארי גראנד סלאם, כמו רוג'ר פדרר.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */