יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:11

נה לי זכתה באליפות אוסטרליה הפתוחה

הסינית קטפה את הגראנד סלאם השני בקריירה אחרי 6:7 במערכה הראשונה ו-0:6 מוחץ בשנייה על ציבולקובה, שלא הצליחה להשלים את הסנסציה

|
נה לי עם הגביע. גראנד סלאם שני לסינית (רויטרס)
נה לי עם הגביע. גראנד סלאם שני לסינית (רויטרס)

אחד הגמרים המפתיעים בהיסטוריה של אליפות אוסטרליה הפתוחה הסתיים הבוקר (שבת) בניצחון ענק של המדורגת רביעית נה לי, על המדורגת 20, דומיניקה ציבולקובה, 6:7 ו-0:6.

הדרך של נה לי באליפות עמדה להסתיים כשבסיבוב השלישי ירתה לוסי סאפארובה הצ'כית ווינר אדיר בנקודת משחק מולה. הכדור נחת 3 ס"מ מחוץ לקו האחורי, הסינית ניצלה מהדחה, ניצחה את הצ'כית ומאז דהרה קדימה עם ניצחונות מרשימים שהובילו בסופו של דבר בזכייה הנכספת.

עבור הסינית בת ה-32, מדובר בתואר הגראנד סלאם השני בקריירה, זאת לאחר שאת הראשון קטפה בשנת 2011 בטורניר הרולאן גרוס. למרות היעדרותן של הבכירות בענף (דוגמת סרינה וויליאמס, אזרנקה, שראפובה או רדוונסקה), נה לי שמרה על ריכוז רב וקטפה את התואר בזכות.

זה לא התחיל בצורה כל כך קלה עבור הרביעית בעולם, הקרובה מרחק ניצחון מהעפלה אל הדירוג השלישי, אך הסינית בכל זאת שברה את ציבולקובה הסלובקית ראשונה ופתחה את המשחק בצורה טובה.

היריבה, שהגיעה לטורניר כמדורגת 20, הייתה אמורה להפסיד מול מריה שראפובה בשמינית הגמר, אבל ציבולקובה, המתנשאת לגובה של -1.60 מטרים ותחגוג במאי 24, עברה את שראפובה עם 1:6 מרשים במערכה השלישית, הביסה את סימונה האלפ מרומניה, החברה החדשה בטופ 10 ברבע הגמר ו"קרעה" בחצי הגמר את אגה רדוונסקה מפולין, מהמנוסות בסבב בחצי הגמר. כל זה הגיע עם טניס אגרסיבי והמון אנרגיה על המגרש, מה שהפך את המערכה הראשונה לקשה במיוחד עבור הסינית.

שתי המפתיעות של הטורניר מחובקות לפני הגמר (רויטרס)
שתי המפתיעות של הטורניר מחובקות לפני הגמר (רויטרס)
 

ציבולקובה שברה חזרה וכמעט לקחה את המערכה לאחר שגילתה אופי וחזרה מפיגור פעם אחר פעם, אלא שלאחר ה-6:6 הגיע שובר השוויון, בו גילתה נה לי עליונות על יריבתה וחתמה 6:7 מבטיח. אל המערכה השנייה עלתה נה לי בקול תרועה ואחרי השבירה הראשונה ניתן היה לראות כי המשחק הולך לכיוון אחד, כשהמערכה השנייה נחתמה עם 0:6 מוחץ שחתם גם 0:5 לטובת הסינית במאץ'-אפ בין השתיים. 

נה לי (רויטרס)
נה לי. 0:5 במפגשי הראש בראש מול ציבולקובה (רויטרס)
 

ציבולקובה: "הגיע לה", נה לי: "תודה. בעלי, אתה בר מזל"
כריס אברט, בעלת 18 תארי גרנד סלאם, העניקה את הגביעים לשחקניות. דומיניק ציבולקובה שניצחה שתי שחקניות טופ 5 בדרך לגמר, אמרה בטקס: "אלו היו השבועיים המרגשים בחיי. אני מנסה לא לבכות, מודה לכל הצוות. זה חשוב מאוד לעם הסלובקי ואני מברכת את נה לי, שהגיעה לה לנצח בגמר", הודתה בסיום.

ציבולקובה (רויטרס)
ציבולקובה: "חשוב לעם הסלובקי, הגיע לנה לי לנצח" (רויטרס)
 

נה לי, אחת הטניסאיות הפופולריות בעולם, אמרה עם קבלת הגביע: "מודה לצוות שלי, הפכתם אותי לעשירה היום, וכמובן לבעלי שהוא הבעל המפורסם בסין, אתה בר מזל. זה הטורניר האהוב עלי ואני מאושרת שזכיתי כאן. להתראות בשנה הבאה", חתמה הסינית בהתרגשות.

נה לי (רויטרס)
נה לי חובטת בעוז. קטפה את התואר הנחשק (רויטרס)
 

מערכה ראשונה - 6:7 לנה לי
נה לי פתחה את המשחק היטב וכבר במשחקון הראשון ענתה יפה להגשות של ציבולקובה. הסלובקית מצידה מעדה לאחר שהסינית הגיעה בקלות לשתי נקודות שבירה מוקדמות, אותן ניצלה ופתחה יתרון של 0:1 עם שבירה כבר במשחקון הראשון. נה לי שמרה בקלות גם על ההגשה שלה ועלתה ל-0:2.

ציבולקובה (רויטרס)
ציבולקובה (רויטרס)
 

במשחקון השלישי נה לי כמעט ועלתה ל-0:3 מבטיח, אלא ששיחקה ליד הרשת והסלובקית ניצלה זאת בעוד השתיים מעבירות את היתרון מאחת לשנייה פעם אחר פעם. בסופו של דבר הייתה זו ציבולקובה ששמרה על ההגשה ונזכה בנקודה הראשונה שלה, 1:2 לנה לי, ששמרה על ההגשה ועלתה ל-1:3. הסלובקית לא התקשתה לצמק ל-2:3 במשחק ההגשה שלה ולשבור את הסינית לראשונה עם 3:3 מבטיח.

נה לי (רויטרס)
נה לי (רויטרס)
 

נה לי התעשתה, הצליחה לשמור על ההגשה שלה ולהשוות ל-4:4, אלא שהמשחקון אחריו שוב התנהל מצד לצד כששתי המפתיעות של הטורניר "גונבות" את היתרון אחת מהשנייה, כשלבסוף שמרה הסלובקית על ההגשה עם 4:5. במשחקון הבא לא התקשתה נה לי, והשוויון הגיע בדמות 5:5. הסינית התעלתה גם במשחקון הבא ורשמה את השבירה השנייה שלה בהתמודדות עם 5:6 נהדר.

את המשחקון הבא צריכה הייתה נה לי לחתום עם ניצחון שיכריע את המערכה, אלא שכשהייתה ביתרון, שברה אותה הסלובקית עם אופי נהדר ושלחה את המערכה לשובר שוויון, אותו פתחה נה לי עם יתרון 1:5. ציבולקובה התעשתה מהר וחזרה ל-5:3. נה לי חזרה עם 3:7 מבטיח שחתם 6:7 לסינית בתום המערכה הראשונה.

ציבולקובה (רויטרס)
ציבולקובה. קרב עיקש מול נה לי (רויטרס)
 

מערכה שנייה - 0:6 לנה לי
נה לי פתחה היטב גם את המערכה השנייה, שמרה על ההגשה שלה ושברה את הסלובקית בדרך ל-0:2. הסינית המשיכה ביכולת המצויינת, שמרה על המשחקון השלישי והצליחה לשבור שוב פעם גם את הרביעי בדרך ל-0:4 ענק.

במשחקון החמישי ציבולקובה השיגה כבר יתרון 0:30 אך נה לי הצליחה לחזור לשיוויון ובסופו של דבר שמרה על ההגשות שלה ועלתה ל-0:5. במשחקון השישי, נה לי המשיכה במומנטום ועלתה ל-0:30, הסלובקית צימקה אך עם טעות קריטית גרמה לנה לי להשיג נקודת משחק. הסינית נתנה לסלובקית לחזור ל-40:30, אך נה לי התעשתה, לקחה את המשחקון וזכתה בגראנד הסלאם השני שלה בקריירה אחרי שהקודם שקטפה ב-2011.

ציבולקובה (רויטרס)
ציבולקובה. נעלמה במערכה השנייה (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */