יום שישי, 05.07.2024 שעה 15:58

הגמר המפתיע מציג: לי וסיבולקובה ראש בראש

נשים: גמר אליפות אוסטרליה ייערך ב-10:30 ויפגיש את המדורגות 4 ו-20 בעולם. הסינית אמנם נחשבת לפייבוריטית, אבל בטורניר הזה שום דבר לא סגור

|
נה לי. נחשבת לפייבוריטית בגמר המפתיע (רויטרס)
נה לי. נחשבת לפייבוריטית בגמר המפתיע (רויטרס)

אחד הגמרים המפתיעים בהיסטוריה של אליפות אוסטרליה הפתוחה ייערך ב-10:30, ובו המדורגת רביעית נה לי (ולא סרינה) תפגוש את המדורגת 20, דומיניק סיבולקובה (ולא אזרנקה, שראפובה או רדוונסקה).

כשנה לי הסינית זכתה ברולאן גארוס ב-2011, היא הפכה לספורטאית האסיאתית הגדולה בהיסטוריה ולאחת הספורטאיות העשירות בתבל. מיליארד סינים עוקבים אחרי כל משחק חשוב שלה, וה-WTA העביר לסין חלק גדול  מטורנירי הנשים בסבב בעקבות הפופולריות העצומה של לי בת ה-32 במזרח הרחוק.

אבל מי שחשב שלי תסתפק במה שהשיגה - טעה. הסינית עובדת כבר שנתיים עם קרלוס רודריגז, מאמנה המיתולוגי של זוסטין הנין, ובחצי השנה האחרונה הם קוטפים את פירות העבודה הקשה שלהם.

לי הגיעה לגמר טורניר אליפות סבב הנשים 2013, עלתה למקום השלישי בעולם ואם תזכה מחר בגמר אליפות אוסטרליה, היא תהיה רחוקה ניצחון אחד מכיבוש המקום השני בעולם, וזאת כאמור בגיל 32, כסגניתה של סרינה, המבוגרת ממנה בכמה חודשים.

הדרך של נה לי באליפות הנוכחית עמדה להסתיים כשבסיבוב השלישי ירתה לוסי סאפארובה הצ'כית ווינר אדיר בנקודת משחק מולה. הכדור נחת 3 ס"מ מחוץ לקו האחורי, הסינית ניצלה מהדחה, ניצחה את הצ'כית ומאז דהרה קדימה עם ניצחונות מרשימים. היא שמטה 2 משחקונים מול אקטרינה מקרובה, ארבעה מול פלביה פמטה ושישה מול יוג'ני בושארד הקנדית בחצי הגמר.

נה לי (רויטרס)
נה לי. ניצלה בנס מהדחה בסיבוב השלישי (רויטרס)
 

הגמר הנוכחי יהיה גמר הגראנד סלאם הרביעי בהיסטוריה של לי והשלישי באוסטרליה. לי נוצחה בגמר 2011 מול קים קלייסטרס ובשנה שעברה מול ויקטוריה אזרנקה.

"אחרי המשחק מול סאפארובה הרגשתי שקיבלתי את החיים בפעם השנייה בטורניר הזה", אמרה לי, "בסין נהוג לומר שאם עברת משהו קשה, יהיה לך מזל בהמשך, ואולי המזל מגיע לי אחרי הפציעה שעברתי בגמר בשנה שעברה".

מול לי תתייצב בגמר הטניסאית הכי נמוכה בטופ 50, דומיניק סיבולקובה הסלובקית, שהגיעה לטורניר כמדורגת 20. האחרונה הייתה אמורה להפסיד מול מריה שראפובה בשמינית הגמר, אבל סיבולקובה, המתנשאת לגובה של -1.60 מטרים ותחגוג במאי 24, עברה את שראפובה עם 1:6 מרשים במערכה השלישית, הביסה את סימונה האלפ מרומניה, החברה החדשה בטופ 10 ברבע הגמר ו"קרעה" בחצי הגמר את אגה רדוונסקה מפולין, מהמנוסות בסבב בחצי הגמר. כל זה מגיע עם טניס אגרסיבי , והמון אנרגיה על המגרש.

דומיניק סיבולקובה (רויטרס)
דומיניק סיבולקובה. נמוכה אבל אגרסיבית (רויטרס)
 

סיבולקובה כבר הגיעה למעמד רבע הגמר גם בווימבלדון, גם בניו יורק וגם ברולאן גארוס. ב-2009, כשהיא רק בת 20, היא גם הגיעה לחצי הגמר בפאריס. הנסיון ההוא נתן לה ביטחון בשלבים הגבוהים בטורניר הזה והיא הפכה לסלובקית הראשונה בהיסטוריה בגמר גראנד סלאם, בהפתעה גמורה.

"הגיעו הרבה מחשבות לראש כשהולכתי במערכה השנייה בחצי הגמר, אבל התכוננתי למחשבות האלה וידעתי בדיוק מה לעשות כדי לנטרל אותן. לכן ניצחתי. לי תגיע עם המון נסיון, בשבילי זה כרגע הגשמת חלום ילדות. אני אשתדל לבוא, לשחק טוב ובעיקר להנות מהרגע הגדול בקריירה שלי", סיפרה סיבולקובה.

המץ'-אפ בין השתיים הוא ברור לטובת לי - 0:4 בראש בראש. גם הנסיון הרב עומד לזכותה של הסינית, כשמעמד גמר גראנד סלאם בפעם הראשונה יכול לשתק שחקנית: תשאלו את סבין ליזיקי מה קרה לה בגמר ווימבלדון מול מריון ברטולי.

דומיניק סיבולקובה (רויטרס)
דומיניק סיבולקובה: "רוצה להנות מהרגע הגדול בקריירה שלי" (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */