יום שישי, 05.07.2024 שעה 16:14

לא כוחות: נדאל גבר 0:3 על פדרר בדרך לגמר

המדורג 1 בעולם ניצח בקלילות 6:7, 3:6 ו-3:6 ועלה לגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה. לאחר הניצחון אמר הספרדי: "זה היה המשחק הטוב ביותר שלי בטורניר"

|
רפאל נדאל חוגג את העלייה לגמר (רויטרס)
רפאל נדאל חוגג את העלייה לגמר (רויטרס)

רפאל נדאל העפיל היום (שישי) לגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה לאחר שניצח 0:3 (6:7, 3:6, 3:6) את רוג'ר פדרר בחצי הגמר.

המערכה הראשונה הייתה צמודה מאוד, כשאף אחד משני השחקנים לא מצליח לשבור והם הלכו לשובר שיוויון. בטיי ברייק הצליח לנצח הספרדי 4:7 ועלה ל-0:1 במערכות.

המערכה השנייה הלכה למדורג ראשון בעולם בקלות רבה יותר, כשהוא מצליח לשבור במשחקון השישי של המערכה ולעלות ל-2:4. הספרדי שמר על ההגשות שלו בהמשך וניצח בסיום 3:6.

במערכה השלישית המגמה נמשכה, כשרפאל נדאל מתעלה ומשחק היטב, לעומת טעויות לא אופייניות של פדרר. למרות שהשוויצרי הצליח לשבור לנדאל, בסיום הספרדי מנצח 3:6 במערכה השלישית.

רפאל נדאל הצליח לנצח פעם נוספת את רוג'ר פדרר ועלה למאזן של 23 ניצחונות מולו לעומת עשרה הפסדים. הספרדי יפגוש בגמר שוויצרי אחר, סטניסלס ואורינקה, וינסה להשיג תואר גראנד סלאם מספר 14 בקריירה.

רפאל נדאל מאושר (רויטרס)
רפאל נדאל מאושר (רויטרס)
 

רפאל נדאל אמר בסיום המשחק: "לשחק מול רוג'ר זה תמיד מיוחד בשבילי. הוא אלוף גדול. זה היה היום המשחק הטוב שלי בטורניר.  הבעיה ביד שלי זה המיקום של התחבושת שמפריעה להגיש, אבל היום זה פחות הפריע לי. אחרי שהחמצתי את השנה שעברה זה נהדר בשבילי לחזור לאיצטדיון הזה ולגמר".

לגבי התואר ה-14 בדרך אמר נדאל: "קודם כל יש לי יריב אדיר בגמר, קשה לי להאמין שזה כבר מספר שכזה, אני עוד זוכר שחלמתי על תואר אחד. ואורינקה הוא שחקן חזק, ואני אצטרך להיות מאוד אגרסיבי כדי לנצח בגמר".

מערכה ראשונה - 6:7 לרפאל נדאל
שני הטניסאים הבכירים פתחו בגישושים, כאשר כל אחד מהם שמר על ההגשות עם 1:1 בפתיחת ההתמודדות. פדרר לא התקשה גם בהגשה הבאה עם 1:2, אלא שאז הקשה על נדאל במשחקון הבא, למרות שהספרדי שמר על 2:2 לבסוף. אחרי 2:3 של פדרר, גבר נדאל על יריבו במשחקון מושלם ששמר על תוצאה צמודה, 3:3.

נדאל ופדרר מחובקים לפני ההתמודדות (רויטרס)
נדאל ופדרר מחובקים לפני ההתמודדות (רויטרס)
 

את המשחקון הבא פדרר הגיש ומצא את נדאל עקשן מתמיד, כאשר רק לאחר ארבע נקודות יתרון, הוכרע המשחק עם 3:4 בעוד אף אחד מהשניים עדיין לא שבר את חברו. גם ב-4:4, ב-5:5 וב-6:6, מה שהוליד משחק צמוד מאוד בדקות הפתיחה.

ה-6:6 בתום המערכה הוליד את שובר השוויון, בו פדרר מעד לראשונה בהגשות שלו והותיר לנדאל להגדיל פער של 1:4. נדאל שמר על עירנות גם בהגשות שלו, עלה ל-1:5, אך מעד בבאות ופדרר צימק ל-5:4. את ההגשה הבאה צלח נדאל ועלה ל-4:7, 6:7 לנדאל בתום המערכה הראשונה.

נדאל (רויטרס)
נדאל מגיש. משחק צמוד במערכה הראשונה (רויטרס)
 

מערכה שנייה - 3:6 לרפאל נדאל
נדאל פתח במומנטום מהמערכה הראשונה ושמר על ההגשה הראשונה עם 0:1 מבטיח מהרשת ומיד לאחר המשחקון קיבל חבישה וטיפול בכף ידו. אחרי ששני השחקנים שמרו על ההגשות עם 1:2 לנדאל, הגיע הספרדי פעמיים לנקודת שבירה במשחקון, ביטל פעמיים יתרון של פדרר, אך לבסוף נכנע עם 2:2 כשעדיין לא נרשמו שבירות במשחק.

את ה-2:3 ניצח נדאל ללא נקודות חובה ואת השבירה הראשונה במשחק רשם הספרדי עם 2:4 משכנע במיוחד. גם בהגשה הבאה שמר נדאל על הנקודות והוביל עם 2:5 שכבר הראה לאיזה כיוון הולך המפגש בין ענקי הטניס.

פדרר (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)
 

את המשחקון הבא פתח פדרר בסערה וצימק ל-5:3. המשחקון הבא היה מותח במיוחד כשפדרר עלה ל-0:30, לאחר עשרת חילופי חבטות צימק נדאל ל-30:15 והשווה ל-30:30, ולבסוף שמר הספרדי על ההגשות וגבר על השוויצרי גם במערכה השנייה.

מערכה שלישית - 3:6 לרפאל נדאל
השוויצרי פתח היטב את המערכה השלישית, שמר על ההגשה שלו ועלה ל-0:1. המשחקון השני היה צמוד יותר, ואלמלא החטאת וולי של פדרר במצב של 15:15 אולי היה מצליח לשבור, אבל הספרדי לקח גם את שתי הנקודות הבאות והשווה ל-1:1.

נדאל פתח היטב את משחקון ההגשה של פדרר ועלה ליתרון 15:40, בזכות החטאה לא אופיינית של פדרר מהקו האחורי, וזכה בשתי נקודות שבירה. השוויצרי החטיא את ההגשה הראשונה שלו בנקודה הבאה, ונדאל ניצל את ההגשה השנייה של פדרר כדי לשבור ולעלות ליתרון 1:2 במערכה השלישית.

רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)
 

דווקא אחרי ששבר, נדאל שיחק לא טוב במשחקון ההגשה שלו והחטאה שלו מהקו האחורי נתנה לפדרר יתרון 15:40 ושתי נקודות שבירה. הספרדי הציל נקודה אחת, אך השוויצרי לקח את הנקודה הבאה ושבר בחזרה. הספרדי רצה להחזיר בשבירה משלו, ועלה ליתרון 15:40, אלא שפדרר הגיב היטב ושמר על שתי נקודות השבירה והצליח להשוות ל-40:40. השוויצרי עלה היטב לרשת ובמכת וולי נפלאה עלה ליתרון ולאחר מכן סרב אדיר הקנה לו את הניצחון במשחקון ו-2:3 במערכה השלישית.

את המשחקון השישי במערכת השלישית פתח הספרדי היטב ועלה ליתרון 0:30 בזכות החטאה של פדרר מהקו האחורי. המדורג ראשון ניצח גם בקלות את שתי הנקודות הבאות ורשם משחקון חלק ללא הפסד נקודה בדרך לשיוויון 3:3. המשחקון הבא, בהגשתו של פדרר היה צמוד הרבה יותר מהקודם, כשהחטאה של השוויצרי מהקו האחורי הובילה לשיוויון 30:30. החטאה נוספת של השוויצרי הביאה לנדאל נקודת שבירה חשובה. פדרר הגיב בסרב נהדר, אלא שמכת העלייה שלו פגעה ברשת ויצאה החוצה, ונתנה לנדאל שבירה חשובה מאוד ויתרון 3:4 במערכה המכריעה.

רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)
 

המדורג ראשון בעולם עלה ל-0:15 במשחקון השמיני כשהוא משחק היטב מהקו האחורי ומתיש את השוויצרי. פדרר תקף את ההגשה השנייה של נדאל ביעילות רבה ואיזן ל-15:15. נדאל לקח את הנקודה הבאה בזכות סרב נהדר, אבל בנקודה הבאה פדרר הראה שוב למה הוא נחשב לגדול שחקני הטניס כשחבטת החזרה נהדרת שלו העניקה לו שיוויון 30:30 במשחקון. החטאה לא אופיינית של פדרר בוולי הישר לרשת העניקה לנדאל ניצחון במשחקון השמיני ו-3:5.

רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)
 

פדרר הכניס את הסרב הראשון במשחקון ההגשה שלו ולקח את הנקודה הראשונה בקלות רבה. השוויצרי עלה ליתרון 15:40, אבל שתי חבטות החזרה נהדרות של נדאל השוו את המשחקון ל-40:40. נדאל הצליח לעלות ליתרון והשיג מאצ' פוינט ראשון במשחק. אלא שפדרר הגיב היטב, תקף את הספרדי וזכה בנקודה החשובה והחזיר את התוצאה לשיוויון. השוויצרי הגיש היטב ועלה לרשת, אלא שחבטת החזרה אדירה של נדאל מהקו האחורי הביאה לו נקודת משחק נוספת. הפעם נדאל זכה בה ועלה לגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */