יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:28

פדרר ניצח את מארי ויפגוש את נדאל בחצי הגמר

אוסטרליה: חשבתם שהניצחון המוחץ על טסונגה היה הבלחה חד פעמית? השווייצרי שוב סיפק תצוגה אדירה וניצח 3:6, 4:6, 7:6 ו-3:6 בדרך לחצי מול נדאל

|
רוג´ר פדרר מאושר לאחר הניצחון על מארי (רויטרס)
רוג´ר פדרר מאושר לאחר הניצחון על מארי (רויטרס)

כל מי שהספיד את הטנסיאי הגדול בכל הזמנים, רוג'ר פדרר, כדאי שיחזור בו מדבריו. היום (רביעי) ספורטאי-העל השווייצרי הציג משחק ענק ברבע גמר אליפות אוסטרליה מול הרביעי בעולם, אנדי מארי, ניצח 3:6, 4:6, 7:6 ו-3:6 בדרך למפגש קלאסי מול הראשון בעולם, רפאל נדאל, בשלב חצי הגמר.

אחרי המשחק האדיר שלו מול ג'ו ווילפריד טסונגה בשמינית הגמר, לא הרבה ציפו שפדרר יצליח לשחזר את היכולת גם מול מארי, אך כך היה. השווייצרי פתח את ההתמודדות ברגל ימין, נראה חד מן ההתחלה ואיך נגיד זאת בעדינות? הוא פשוט עשה בית ספר ליריבו.

במערכה הראשונה הצליח השישי בעולם להשיג שבירה כדי לנצח 3:6, כשגם במערכה השנייה שבירה הספיקה לו כדי לזכות בה עם 4:6. המערכה השלישית הייתה צמודה והטובה ביותר בהתמודדות, בסיומה הציל מארי שתי נקודות משחק וניצח 6:7 בשובר השוויון.

למערכה הרביעית שוב פדרר עלה חד ונראה טוב מתמיד. הוא היה אדיר מהקו האחורי, שיחק חכם כשצריך עם נגיעות עדינות, שבר היטב וסיים עם 3:6 בדרך לחצי הגמר שם יפגוש את היריב המיתולוגי, רפאל נדאל.

רוג´ר פדרר חותם למעריצים (רויטרס)
רוג´ר פדרר חותם למעריצים (רויטרס)
 

מערכה ראשונה - 3:6 לפדרר
רוג'ר פדרר פתח את המשחק ברגל ימין, כששמר על הגשותיו וקבע 0:1 מהיר מאוד. גם אנדי מארי עשה את שלו ונמנע ממבוכה כבר בהתחלה בדרך ל-1:1. גם במשחקון השלישי במערכה לא התקשה השווייצרי לשמור על הסרבים ועלה ל-1:2. והנה השבירה הראשונה: במשחקון הרביעי הצליח השישי בעולם לו 17 תארי גראנד סלאם בארון הגביעים לשבור את יריבו ולעלות ל-1:3. פדרר שמר במשחקון הבא, קבע 1:4 והשחקנים ירדו למנוחה קצרה.

רוג´ר פדרר בפעולה (רויטרס)
רוג´ר פדרר בפעולה (רויטרס)
 

הסקוטי התאושש במהרה, שמר היטב על המשחקו השישי וצימק ל-4:2. פדרר רחוק שבירה מניצחון במערכה, אחרי ששמר שוב בדרך ל-2:5. זהו, המערכה הראשונה נגמרה. שבירה אחת של פדרר הספיקה לו כדי לנצח 3:6 אחרי שמארי לקח משחקון נוסף. יופי של פתיחה של הטניסאי הטוב בכל הזמנים.

מערכה שנייה - 4:6 לפדרר
מארי הצליח לעמוד בלחץ ולמרות שהפסיד את המערכה הראשונה שיחק בצורה רגועה, שמר על ההגשות ועלה ל-0:1 במערכה השנייה. בזכות הגשות נהדרות, השווייצרי שמר גם הוא על הגשותיו בדרך ל-1:1. סטטוס קוו - הרביעי בעולם, למרות משחקון קשה, שמר על הגשותיו - הלחץ עובר לפדרר. גם השישי בעולם עמד במשימה ושמר, 2:2.

אנדי מארי (רויטרס)
אנדי מארי. עמד בלחץ עם פתיחת המערכה השנייה (רויטרס)
 

גבירותיי ורבותיי, יש לנו שבירה נוספת, שוב באדיבותו של פדרר, שניצח משחקון צמוד ועלה ל-2:3. השווייצרי הצליח לשמור שוב אחרי משחקון קשה ועלה ל-2:4 חשוב מאוד עבורו. למרות שכמעט ואיבד משחקון הגשות נוסף, הצליח מארי להתעשת ולקבוע 4:3.

מאמנו, משפחתו ואשתו של רוג´ר פדרר (רויטרס)
מאמנו, משפחתו ואשתו של רוג´ר פדרר. בינתיים הם מרוצים (רויטרס)
 

פדרר מתקרב לזכייה במערכה נוספת, אחרי שהצליח לעלות ל-3:5 למרות המלחמה האדירה של יריבו. הסקוטי לקח משחקון נוסף (5:4) וכעת הוא חייב להשיג שבירה. הוא לא הצליח לעשות זאת - פדרר שמר, לקח מערכה נוספת (4:6) ונראה כי הוא בדרך לחצי הגמר.

מערכה שלישית - 6:7 למארי
כמו במערכה הקודמת, גם הפעם פתח מארי עם שמירה על הגשותיו כדי לעלות ל-0:1. גם פדרר שיחזר את הפתיחה מהמערכה הקודמת עם שמירה טובה על הגשותיו, 1:1. בעוד משחקון אופייני ועיקש, הצליח, שוב, הרביעי בעולם לשמור על ההגשות לעיני הצופים הנלהבים. שוב, גם פדרר שמר על ההגשות (עדיין לא נשבר) בדרך ל-2:2. עדיין אין שבירות. גם המשחקון החמישי הלך לשחקן המגיש (מארי), 2:3 לזכותו.

תומכיו של אנדי מארי, ביניהם אמו ג´ודי וחברתו קים סירס (רויטרס)
תומכיו של אנדי מארי, ביניהם אמו ג´ודי וחברתו קים סירס (רויטרס)
 

אחרי התרעננות קלה, המגמה נמשכה וגם השישי בעולם שמר על ההגשות, 3:3. המשחקון השביעי הלך למארי, 3:4. בזכות ווינר נפלא, השווייצרי הצליח להשוות את התוצאה - 4:4. בדיוק הרגע הכי מתאים, ממש במאני טיים, הצליח פדרר להשיג שבירה נוספת, ראשונה במערכה, לעלות ל-4:5, והוא רחוק משחקון מחצי הגמר. גם מארי הצליח לשבור וגם הוא עשה זאת בתזמון מושלם ובפעם הראשונה במשחק כדי לקבוע 5:5. הסקוטי לא מוותר.

המותחן במערכה השלישית נמשך עם משחקון עיקש נוסף, בסופו הצליח מארי לשמור על ההגשות ולעלות ל-5:6. הולכים לשובר שוויון. בזכות משחקון הגשה יוצא מן הכלל, בפעם המי יודע כמה, שמר פדרר והשווה ל-6:6. מדהים: בשובר השוויון הצליח מארי להציל שתי נקודות משחק (!), חזר מפיגור, ניצח 6:7, צימק את המערכות ל-2:1 וחזר לעניינים. אגב, מדובר במערכה הראשונה שהשווייצרי הפסיד בטורניר.

רוג´ר פדרר נגד אנדי מארי (רויטרס)
רוג´ר פדרר נגד אנדי מארי (רויטרס)
 

מערכה רביעית - 3:6 לפדרר
אחרי האכזבה בסט הקודם עם ההפסד בשובר השוויון, פדרר, כמו מקצוען אמיתי, שם את הרגשות בצד, הציג טניס טוב ושמר על ההגשות בדרך ל-0:1. במשחקון הארוך, האיכותי והטוב ביותר במשחק, שארך כ-20 דקות, הצליח הסקוטי לשמור על ההגשות אחרי שהזיע רבות. 1:1. לעומתו, פדרר, עם הגשות נפלאות, עלה בקלילות ל-1:2. גם מארי לא התקשה לשמור, 2:2.

המותחן נמשך, כשאף אחד מהשניים, לפחות עד עתה, לא מפסיד את משחקון ההגשה שלו. פדרר ב-2:3. מארי שוב התקשה, שוב המשחקון נמשך זמן רב (כשמונה דקות), אך בסופו של דבר הצליח לשמור ל-3:3. עדיין בלי שבירות. השווייצרי, לו משחקי ההגשה הולכים בצורה חלקה יותר, החזיר לעצמו את היתרון, 3:4. הנה הגיעה השבירה - פדרר, עם משחקון נהדר, הצליח לשבור לראשונה במערכה השלישית ולעלות ל-3:5. בדרך לניצחון במשחק כולו? זהו, הסיפור נגמר. פדרר, שהיה טוב יותר לכל אורך המשחק, הצליח לנצח 3:6 את המערכה ובמשחק כולו (1:3) בדרך למפגש בחצי הגמר עם רפאל נדאל.

רוג´ר פדרר (רויטרס)
רוג´ר פדרר מנסה להגיע לכדור (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */