יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:53

אמנון לוי: הבחורה הגישה תלונה נגד הספורטאי

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE עסקנו בתכנית התחקיר שתעסוק באשת תקשורת שסוממה וננאנסה לכאורה ע"י ספורטאי מפורסם

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר ב-102FM
אופירה אסייג ואיציק זוהר ב-102FM

אופירה אסייג ואיציק זוהר מגישים לכם את תכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בן שבת: "הם לא מוכנים לשחרר אותי עד שיעיפו אותי"
בתכנית עסקנו בפרשיית ההימורים הטרייה שתקפה את הכדורגל הישראלי. היום פורסם ב-ONE כי מאיר גבאי, שנזרק מרמה"ש, ובלם הקבוצה, עשהאל בן שבת, נכשלו בבדיקת הפוליגרף שעברו בנוגע להימורים שביצעו על משחקי הקבוצה. שוחחנו על הנושא עם עשהאל בן שבת ועם יו"ר המועדון, דני לאופר.

מה עבר עליך היום לאחר הבדיקה ובכלל בשבוע האחרון?
"מבחינת החקירה בויצמן יער, אף אחד לא הודיע לי כלום. לא קיבלתי משום גורם הודעה על כך שנכשלתי או עברתי את הבדיקה. אני ניזון מהתקשורת ומהפרסומים. אתמול ראיתי באינטרנט שיצאתי דובר אמת והיום יצאתי משקר. אני לא כל כך מתייחס לזה".

מאיפה נולדה השמועה שאתה ומאיר גבאי הימרתם על משחקים של רמה"ש?
"אף אחד לא דיבר איתי על העניין הזה, לא שאני משוחרר ולא שיש משהו נגדי. אני מבחינתי מגיע מחר לאימון הקבוצה. אני הייתי במשא ומתן עם קבוצה מיוון וזה מתעכב כי לא קיבלתי את השחרור מרמה"ש. לא יודע למה לא קיבלתי אותו. במילים אחרות, 'הם לא מוכנים לשחרר אותי עד שיעיפו אותי'".

מאיר גבאי מגיע לחקירה (יניב גונן)
מאיר גבאי מגיע לחקירה (יניב גונן)
 

ווינר אתה שולח?
"מדי פעם".

שאלו אותך אותך אם הימרת בהימורים חוקיים או לא חוקיים?
"שאלו אותי גם וגם".

מאיפה לדעתך יכולה להגיע שמועה כזאת על הימורים נגד הקבוצה שלך?
"אין לי מושג. אני לא רוצה להאשים אף אחד".

האם הימרת נגד הקבוצה שלך?
"מעולם לא".

האם הימרת 'בטים' - הימורים בלתי חוקיים?
"ממש לא".

אז איך הגיעו אליך?
"אין לי מושג".

עשהאל בן שבת וירו בלו (חגי ניזרי)
עשהאל בן שבת וירו בלו (חגי ניזרי)
 

אתם ומאיר גבאי מרגישים במלכוד, שאולי שמא אם תגידו שהימרתם תשתקף סכנה לחייכם?
"לא היו דברים כאלה מעולם. אין לי ממה לחשוש. מעולם לא הייתי מעורב בדברים פליליים. מי שמכיר אותי יודע איזה אדם אני".

בשלב זה, צירפנו לשיחה את יו"ר עירוני רמה"ש, דני לאופר.

אתה מבחינתך מקבל את עשהאל?
"מחר אני אקבל תשובה משפטית כדי לדעת איך לפעול לגביו".

מה ההבדל בין גבאי לעשהאל?
"על גבאי שמעתם את התשובה שלי. את התוצאה אתם יודעים. הקשבתי לראיון עם עשהאל. הוא לא קיבל מאיתנו שום הודעה שהוא כן צריך או לא צריך להגיע לאימון, לא קיבל מאיתנו שום מסר שאנחנו מאשימים אותו או חושדים בו. הוא היה ביוון, שמע שמועות, הגיע ארצה, לא התייצב בכלל במועדון. עד לרגע הזה הוא לא דיבר אותי. אם בא היום שחקן מולכם, ואומר ש'שמעתי דרך רמה"ש ודרך התקשורת שחושדים בי', זה לא בושה? איך זה ששחקן שמשחק בקבוצה 5 שנים משקר? הוא קיבל הוראה לא לבוא?".

דני לאופר (חגי ניזרי)
דני לאופר (חגי ניזרי)
 

אתה כבוס של רמה"ש ידעת שעשהאל חשוד כפי שגבאי חשוד?
"ממש לא. מה שקשור למאיר גבאי סגרנו. הוא עשה פוליגרף ויצא מהמר. היה לנו חשד לגבי עשהאל, קיבלנו מידעים לגבי עשהאל והעברנו אותם הלאה לויצמן יער וברגע הזה נגמר החלק שלנו במשחק".

למה לא עידכנת אותו ואמרת לו לא להתייצב לאימון עד כה?
"הוא התקשר מיוון ואמר שהפצנו עליו כל מיני דברים. אמרתי לו שלא הפצנו שום דבר. החקירה נמצאת אצל ויצמן יער. הם קראו לו, חקרו אותו, מצאו מה שמצאו. כרגע אני לא יודע אם הוא יתאמן מחר או לא, זה תלוי מה העו"ד שלנו יגיד מחר. אין לי ידע לתת לכם כרגע".

לפני שהעפת את גבאי בדקת את זה משפטית?
"בדקתי את זה. במקרה של גבאי אין לא הייתה שום בעיה של הפרת חוזה".

ולגבי עשהאל?
"אין לי מושג, אני בודק את הנושא הזה. לפי הבטן שלי זה רע מאוד, אבל אני לא יכול לקבל החלטות לפי זה. אני צריך לקבל אותן לפי מה שהחוק אומר במקרה הזה. גם לגבי גבאי אמרתי לכם שיתבע אותי כי יש לי הוכחות חותכות".

מה יקרה אם ימצאו אצלכם עוד 3 או 4?
"עד שימצאו אצלי עוד 3 ימצאו בקבוצות אחרות עוד 100".

מאיר גבאי מגיע לחקירה בquot;וייצמן-יערquot; (יניב גונן)
מאיר גבאי מגיע לחקירה בוייצמן-יער (יניב גונן)
 

הדר: "אנחנו עולים על מכבי בספורטיביות, בגבריות, ברצון וברעב"
לאחר מכן עסקנו בבית ספר שעשה אלישע לוי לאקסית בירוק והפועל ב"ש השיגה ניצחון ביתי יוצא מן הכלל, 1:3 על מכבי חיפה. האדומים ממשיכים להיצמד למכבי ת"א והפער בין המקום הראשון לשני עומד שוב על 3 נקודות בלבד. בתוכנית נברר אם סגנית המוליכה יכולה ללכת עד הסוף במאבק מול הצהובים. דיברנו על כך עם שחקן הקבוצה, מאור בוזגלו, מאמן הקבוצה, אלישע לוי ואוהד הקבוצה, צביקה הדר.

מתייחסים אליכם אחרת אחרי הניצחון על חיפה?
בוזגלו: "משהו השתנה בתקשורת אחרי המשחק אתמול. עשינו משהו גדול. התקדמנו צעד קדימה לעבר המטרה שלנו. כדי לשמור על זה נצטרך לעבור את מבחן הבגרות ולהבין שאנחנו קבוצת צמרת. עד עכשיו היינו סוג של פוטנציאל".

בוזגלו מודה לקהל (שי לוי)
בוזגלו מודה לקהל (שי לוי)
 

מי תזכה באליפות?
לוי: "מוקדם מאוד לדבר על זה. אנחנו נותנים 'פייט', אנחנו קרובים מאוד למכבי ת"א. לשמחתי, לא רק אתם, אלא כולם יודעים שאנחנו קבוצה גדולה וחזקה, אבל לדבר על אליפות זה מוקדם".

"היות ואנחנו קרובים למכבי נעשה הכל כדי להישאר צמודים אליהם. אם נגיע לפלייאוף באותה עמדה כמו עכשיו, נוכל לדבר אחרת. אנחנו לא נבהלים, אנחנו מאוד בטוחים. כל שבת אומרים שנמעד ואנחנו מנפצים הרבה מאוד מיתוסים".

אלישע לוי ומאור בוזגלו. המאמן עשה בית ספר לחיפה, הקשר הצטיין
לוי ו בוזגלו. המאמן עשה בית ספר לחיפה, הקשר הצטיין
 

בשלב זה, הצטרף צביקה הדר לדיון: "מה שיפה בכדורגל, שהחלומות תמיד אפשריים. כשמתחיל משחק על הדשא, אתה לא יודע מה קורה. לכאורה, למראית עין, מבחינת תקציב, כסף ומסורת מכבי ת"א עולה על ב"ש בכמה רמות. בדבר אחד הם לא עולים עליהם: בספורטיביות, בגבריות, ברצון וברעב".

הדר המשיך והרחיב: "רעב זה דבר שנבנה לאורך זמן. בחלומות הכי ורודים לא חשבנו שנהיה באמצע הליגה במקום השני. גם במשחקים הלא טובים ב"ש מגלים אופי. משהו טוב קורה בקבוצה. אלישע בנה תלכיד טוב. הקהל מחובר לאוהדים וזה ייקח אותנו רחוק".

צביקה הדר (עמית מצפה)
צביקה הדר (עמית מצפה)
 

אמנון לוי: "מדובר בדפוס חוזר, זאת לא הפעם הראשונה שלו"
בהמשך התכנית עסקנו בתכניתו הקרובה של אמנון לוי שעתידה להיות משודרת הערב ותעסוק באשת תקשורת מפורסמת שלכאורה נאנסה בשימוש בסם אונס ע"י כוכב ספורט מפורסם. שוחחנו איתו על המקרה ועל התחקיר שבוצע.

הפכת את המדינה מאז שעות הבוקר. ספר לנו קצת פרטים על מה שיהיה בתכנית שלך הערב.
"יש טונות של סמי אונס בארץ, גלונים שלמים. מכמה טיפות אפשר לסמם אישה. במדינת ישראל הורשה רק אדם אחד על מכירת הסם. החוק אומר שחד משמעית אסור להשתמש בסם. הבעיה שאין לזה טעם, צבע או ריח. אנחנו נראה הערב סרטונים של אנשים שצילמו את עצמם כדי לראות איך נראים במהלך ההשפעה של סם אונס". 

לוי המשיך: "במהלך התחקיר, קיבלתי טלפון מאשת תקשורת יפייפיה שמספרת לי: 'אני גדלתי בשכונה עם כוכב ספורט מאוד מפורסם. לא היינו חברים או משהו אבל שנתיים הוא ניג'ס לי בפייסבוק שהוא רוצה לצאת איתי. יצאתי איתו, שתיתי שתי כוסות יין, יצאתי לעשןוהשארתי את הכוס בצד, והדבר האחרון שאני זוכרת זה שהוא שילם את החשבון. בבוקר למוחורת אני קמתי במיטה שלי, עירומה ומקולחת'".

מנחה תכנית התחקירים סיכם: "היא המשיכה בנוגע לחשד לאונס: 'חשבתי על זה, אבל אמרתי לעצמי - למה שזה יקרה לי?' זה הועבר למשטרה והתחילה חקירה. אני לא אפרסם פרטים על החקירה במהלך התכנית. מדובר בדפוס חוזר של הבן-אדם, זה לא הפעם הראשונה שלו".

בראייה ספציפית על הסם, אמר: "הבעיה עם סם אונס זה שאין הוכחה חד משמעית, אולי היה נדמה לי? סם אונס מתנדף תוך 8-12 שעות. הגיעו הרבה נשים שנאנסו תחת השפעת השם ולא נמצאו אצלהן שרידים של הסם. המשטרה חוקרת והיא מאוד רצינית, אבל הסיכוי שיתפסו את אותו אדם הוא קטן מאוד, אבל לפחות הוא יידע שיושבים לו על הזנב".

ניידת משטרה (יוסי ציפקיס)
הוגשה תלונה ונפתחה חקירה במשטרה (יוסי ציפקיס)
 

במהלך התכנית, מישהו שתה את סם האונס וראה את ההשפעה עליו?
"אני מאוד רציתי לעשות את זה אבל אסרו עליי עורכי הדין שלי. לקחנו סרטונים מחו"ל".

שאלתם את הבחור שאלות?
"לא, כי יש חקירת משטרה. הבחורה הגישה תלונה. היא התראיינה בפנים מטושטשות. לדעתי היא גיבורה כי יש לה הרבה מה להפסיד. אף אחד לא רוצה להסתובב עם כותרת כזאת מעל הראש".

היא התקשרה אליו?
"אני לא יכול לענות על השאלה הזאת".

בשלב זה, סיפר לוי על ה'באזז' שנוצר בעקבות הידיעה שתתקיים תכנית בנושא: "כמות הנשים שפנו אליי מאז שפרסמנו את זה שאנחנו עושים תכנית על הנושא היא מדהימה. המון נשים סיפרו לנו שהן נאנסו. הבעיה היא שהפשע הזה הוא פשע מושלם כי קשה מאוד לאתר אותו".

בראייה לעתיד, הוסיף: "כבר קורים דברים טובים, יהיה דיון בכנסת כבר בשבוע הבא".

כשאותו ספורטאי יראה את התכנית, הוא יופתע?
"לדעתי הוא יידע שזה הוא".

אריק בנאדו מאוכזב (יניב גונן)
אריק בנאדו מאוכזב (יניב גונן)
 

אלון מזרחי: "שלמה שרף צריך לאמן את מכבי חיפה"
לאחר מכן עסקנו במכבי חיפה שממשיכה לגמגם בעונה שירצו לשכוח שם כמה שיותר מהר. אמש (שני) נחלה קבוצתו של אריק בנאדו הפסד שביעי ב-18 משחקים, נתונים שלא זוכרים בכרמל המון שנים. בתוכנית נדון במצבם של הירוקים, במעמדו של בנאדו ובכרטיס לאירופה שנמצא בסכנה. שוחחנו על כך עם כוכב העבר של הקבוצה, אלון מזרחי, ופרשן הספורט איציק אהרונוביץ'.

חלוץ העבר פתח את דבריו בביקורת כלפי ראויס: "מכבי חיפה תהיה בצמרת, גם עכשיו אני אומר. היא תהיה ברביעייה הראשונה בליגה. דיברו על רובן ראיוס, זוכרים כמה רעש עשו ממנו? שחקן כזה לא יכול לשחק בהליכה. שחקן כזה שמגיע למכבי חיפה עם שכר גבוה כל-כך, לא יכול לעמוד על המגרש. במאני טיים, במשחק כמו אתמול, פרט לפס לגול הוא לא עשה כלום. הוא בורח מאחריות. הוא לא מספיק רוצה להיות מעורב במשחק".

ראיוס (רדאד ג´בארה)
ראיוס. בורח מאחריות במאני טיים (רדאד ג´בארה)
 

האם יענקל'ה שחר מבין שאריק בנאדו לא מתאים?
אהרנובויץ': "הוא מבין כדורגל והוא רואה שלקבוצה אין ראש. אין לה כלום. ראיתם את הגול שאראל בישל? איך 11 שחקנים של מכבי חיפה לא שמו למהלך שקורה?"

מזרחי הוסיף בנושא: "להערכתי אריק יסיים את השנה הזאת בה ינסו לעשות את המקסימום, לדעתי חיפה צריכה להביא חלוץ חיזוק בינואר כדי שיבקיע את השערים וייקח אותם לאירופה. צריך מנג'ר מקצועי מעל המאמן ושורה של בעלי מקצוע. היום, מאמן לא יכול לקחת מועדון להצלחות לבד. הכדורגל התקדם".

מי מתאים לאמן את מכבי חיפה?
מזרחי: "בתור אחד שמכיר את מכבי חיפה, אני אומר ששלמה שרף. אני הייתי לוקח דמות שעברה במועדון ושעשתה הרבה בכדורגל הישראלי ולדעתי שלמה שרף הוא האדם המתאים".

אהרונוביץ': "אברהם גרנט צריך לחזור למועדון יחד עם מאמן צעיר. עם הקשרים שלו בעולם הוא יוכל להביא שחקנים טובים. כדי להיות מאמן במכבי חיפה צריך משהו נוסף ולאברהם יש את זה. הוא משפיע על אנשים בחיוך בלי להרים את הקול שלו".

אברהם גרנט (ONE)
אברהם גרנט. האדם המתאים להחזיר את חיפה לצמרת? (ONE)
 
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */