יום שישי, 05.07.2024 שעה 09:19

המלכה הולכת הביתה: סרינה הודחה מאוסטרליה

הפתעה בגראנד סלאם: אנה איבנוביץ' ניצחה 6:4, 3:6 ו-3:6 את הפייבוריטית לזכייה ועלתה לרבע הגמר. גברים: ג'וקוביץ' מול ואורינקה, פרר עם ברדיך

|
סרינה וויליאמס מאוכזבת על המשטח (רויטרס)
סרינה וויליאמס מאוכזבת על המשטח (רויטרס)

המלכה הולכת הביתה: סרינה וויליאמס, הפייבוריטית לזכות באליפות אוסטרליה, הודחה הלילה (אור לראשון) מהטורניר בו זכתה חמש פעמים. סרינה, הראשונה בעולם, הפסידה 4:6, 6:3 ו-6:3 לאנה איבנוביץ' הסרבית כבר בשלב שמינית הגמר. מדובר בניצחון הכי גדול של איבנוביץ' מאז זכתה ברולאן גארוס ב-2008.

עבור סרינה, שחיפשה תואר גראנד סלאם 18 בקריירה, זוהי שנה שלישית ברציפות בו היא מוצאת עצמה עפה ממלבורן לפני חצי הגמר, ב-2011 הפסידה בשמינית לאקטרינה מקרובה וב-2012, ברבע הגמר לבת ארצה סלואן סטיבנס.

כמובן שההפסד הזה של סרינה, הופך את טורניר הנשים בבת אחת למותח ומרתק.

סרינה, שעלתה למשחק עם בעיות גב קלות, נשברה כבר במשחקון החמישי ל-3:2, אבל היא מיד התעשתה ושברה בחזרה ועלתה ל-3:4. איבנוביץ' עוד השוותה אבל סרינה עלתה ל-4:5 והצליחה לשבור את הסרבית ל-4:6.

אחרי שסרינה לוקחת מערכה, קשה מאוד לחזור למשחק מולה, בטח אם מעולם לא ניצחת אותה, אבל אנה איבנוביץ', שלא הפסידה משחק אחד מתחילת העונה וגברה על ונוס וויליאמס בגמר טורניר אוקלנד, עשתה את זה.

איבנוביץ´ נרגשת (רויטרס)
איבנוביץ´ נרגשת (רויטרס)
 

איבנוביץ' שברה במערכה השניה ל-2:3, שמרה על ההגשות ניצלה את התנועה הכבדה של סרינה במשחק ושברה שוב ל-3:6 כדי להשוות את המערכות. איבנוביץ' פתחה את המערכה השלישית עם שבירה על האפס ל-0:2, הסרבית המשיכה ל-0:3 ומשם בקור רוח ל-1:4 ול-2:5. במשחקון הבא איבנוביץ' החמיצה מאץ' פוינט, אבל ב-3:5 היא פשוט הגישה למשחק והתרגשה כהוגן בסיום.

איבנוביץ' אמרה בסיום: "זה לא קל לשחק מול אלופה שכזו, אבל גם היא אנושית וגם עליה יש לא מעט לחץ. פשוט יצאתי היום למגרש וחבטתי בכדור".

סרינה נפרדת מאוסטרליה (רויטרס)
סרינה נפרדת מאוסטרליה (רויטרס)
 

סרינה וויליאמס הודתה בסיום המשחק כי תנועה לא נכונה של הגב באימונים לקראת משחק הסיבוב השלישי מול דניאלה הנטוחובה פגעו בתנועה שלה אבל סירבה לתרץ את ההפסד בפציעה. וויליאמס ביצעה 31 טעויות לא מחויבות ורק 3 ווינרים במערכה השלישית .

"אני מניחה שהסוד נחשף. אני לא חבטתי כמו שאני רגילה לחבוט, לא זזתי באופן נורמלי וביצעתי המון טעויות שלא עשיתי במערכה אחת הרבה שנים" אמרה וויליאמס אחרי ההפסד שקטע 25 נצחונות רצופים שלה. "אבל זה בסדר, אני יודעת בלב שאני יכולה לשחק טוב יותר, אז הידיעה הזו גורמת לי לרדת פחות מאוכזבת, אני יודעת שאני יכולה לשחק פי 10 מכפי ששיחקתי היום. לקחתי היום את התרופות הכי חזקות שמותר לי לקחת. בסופו של יום זה לא סוף העולם, ואני חושבת שאנה שיחקה מצוין. אני לא רוצה לשבת כאן ולתת תירוצים בשעה שהיא שיחקה כל כך טוב".

איבנוביץ' תפגוש בקנדית העולה בת ה-19 ג'ני בושארד שניצחה את האוסטרלית האחרונה בטורניר קאסי דלקווה 7:6, 1:6 ו-0:6.

נה לי תפגוש את פנטה
נה לי הסינית, המדורגת רביעית, פייניליסטית 2012, יכולה פתאום לראות את הגמר באופק. הסינית דרסה את אקטרינה מקרובה מרוסיה 2:6 ו-0:6 ותשחק ברבע הגמר מול האיטלקיה פלביה פנטה המדורגת 28, שאחרי גיל 30 משחקת נפלא והדיחה את המדורגת תשיעית, אנג'ליקה קרבר מגרמניה עם 1:6, 6:4 ו-5:7.

נה לי (רויטרס)
נה לי (רויטרס)
 

ג'וקוביץ' עלה לרבע, גם פרר
המדורג שני, נובאק ג'וקוביץ', טייל בקלילות לרבע הגמר בתוך שעה ו-32 דקות, עם 3:6, 0:6 ו-2:6 על המדורג 15 פאביו פואניני מאיטליה. הסרבי יחכה למנצח בין סטן ואורינקה משוויץ לטומי רוברדו מספרד. גם דוד פרר, המדורג שלישי, שלפני הטורניר היה ספק בהצלחתו במלבורן, כבר ברבע הגמר. פרר חזר מפיגור מערכה מול פלוריאן מאייר מגרמניה, 7:6 (7:5), 5:7, 2:6 ו-1:6. פרר יפגוש בצ'כי תומס ברדיך שניצח בקלות את קווין אנדרסון מדרא"פ 2:6, 2:6 ו-3:6.

ג'וקוביץ יפגוש ברבע הגמר את המדורג שמיני סטן ואורינקה משווייץ שניצח את טומי רוברדו מספרד 3:6, 6:7 ו-6:7. בשנה שעברה מתח ואורינקה את הסרבי אלוף שלוש השנים האחרונות לחמש מערכות שהסתיימן באופן דרמטי עם 8:10 במערכה חמישית.
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */