יום שני, 08.07.2024 שעה 04:15

פדרר, נדאל ושראפובה עלו לשמינית הגמר

אוסטרליה: הספרדי ניצח את מונפיס, השווייצרי גבר על גבשווילי ויפגוש את טסונגה. מארי ניצח את לופס. אזרנקה תפגוש את סטיבנס, ווזניאקי הודחה

|
פדרר (רויטרס)
פדרר (רויטרס)

רוג'ר פדרר, אלוף אוסטרליה חמש פעמים, עלה לפנות בוקר (אור לשבת) בפעם ה-13 ברציפות לשמינית גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה עם ניצחון קל 2:6, 2:6 ו-3:6 על טמירז גבשווילי מרוסיה.

אשתו מירקה ההריונית ושתי הבנות התאומות צפו בו ביציע. "זה מלחיץ. בפעם הקודמת כשמירקה היתה בהריון זכיתי בפאריס ובווימבלדון", אמר פדרר אחרי 101 דקות של טיול קליל.

פדרר יפגוש בצרפתי ג'ו וילפריד טסונגה המדורג עשירי שניצח בדרבי את ז'יל סימון 6:7, 4:6 ו-2:6. זה יהיה המבחן הרציני הראשון של פדרר בטורניר לאחר שבשנה שעברה התקשה מול שחקני העשירייה הראשונה.

המדורג 1 בעולם רפאל נדאל הביס בקלות את גאל מונפיס הצרפתי 1:6, 2:6 ו-3:6. במהלך המשחק נדאל צלע קלות ונראה מודאג אבל זה לא מנע ממנו להביס את הצרפתי ולעלות בקלות לשמינית הגמר שם יפגוש בקאי נישיקורי היפני.

נישיקורי שם קץ למסע המוצלח בטורניר של דונלנד יאנג האמריקאי עם 5:7, 1:6 ו-0:6.

רוברטו באטיסטה אגוט הספרדי, 62 בעולם, שאחראי להפתעה הגדולה והיחידה של הטורניר עד כה, הדחתו של חואן מרטין דל פוטרו, המשיך קדימה בטורניר כשהוא מנצח בקלות את המדורג 27, בנואה פאייר מצרפת 2:6, 1:6 ו-4:6.

דימיטרוב (רויטרס)
דימיטרוב (רויטרס)
 

באטיסטה ישחק על מקום ברבע הגמר מול הבולגרי, החבר של מריה שראפובה, גרגור דימיטרוב מבולגריה שגבר בקרב המסקרן של יום המשחקים, על המדורג 11 מילוש ראוניץ' הקנדי 3:6, 6:3, 4:6 ו-6:7 (10:12). הסיום היה דרמטי. ראוניץ' הציל לפחות ארבע נקודות משחק לפני שנכנע. עבור דימיטרוב בן ה-22 המדורג 22 בעולם זו העפלה ראשונה לשמינית גמר גראנד סלאם בקריירה.

אנדי מארי, הרביעי בעולם, שהגיע לטורניר עם הרבה ספקות בקשר ליכולתו מאז הניתוח שעבר בגבו, מתקדם בינתיים ללא הפרעות. הבריטי ניצח את פליסיאנו לופס הספרדי שמסוגל לעשות צרות 6:7, 4:6 ו-2:6.

סטפן רובר בן ה-33 מצרפת כשל במשחקי המוקדמות לטורניר, נכנס כלאקי לוזר ומצא עצמו הלילה בשמינית הגמר שם יפגוש את מארי. הצרפתי גבר על עולה אחר מהמוקדמות מרטין קליזאן הסלובקי 0:6, 6:7 ו-4:6.

שראפובה ניצחה את קורנה, ווזניאקי הודחה
החברה של דימיטרוב, המדורגת שלישית מריה שראפובה, גברה על הצרפתיה אליז קורנה 1:6 ו-6:7 (6:8). שראפובה הגיעה למשחק יומיים אחרי המרתון שלה בסיבוב השני שהסתייים עם 8:10 במערכה שלישית ב-42 מעלות, קורנה שזכתה בגביע הופמו לפני שבועיים, נתנה פייט לרוסייה שאחרי מערכה טובה נחלשה בשנייה וביצעה 35 טעויות לא מחויבות ו-6 טעויות כפולות, אבל חילצה את הניצחון ולא הסתבכה שוב במערכה שלישית.

שראפובה (רויטרס)
שראפובה (רויטרס)
 

מול שראפובה העייפה תעלה בשמינית הגמר, דומניק סיבולקובה הסלובקית שהביסה בקלילות 1:6 ו-0:6 את המדורגת 16, קרלה סוארס נבארו הספרדיה.

המדורגת חמישית, אגה רדוונסקה מפולין, הפסידה מערכה אך התאוששה כדי לנצח 7:5, 2:6 ו-2:6 את אנסטסיה פאבלוצ'ינקובה מרוסיה.  רדוונסקה תפגוש בגרבין מגרוסה, השם הספרדי החדש בטניס העולמי שחזרה מפיגור מערכה כדי להדיח את המדורגת עשירית, קרולין ווזניאקי.

מגרוסה (רויטרס)
מגרוסה (רויטרס)
 

ווזניאקי כבר הוליכה 4:6 ו-3:4, אולם הספרדיה בת ה-20 המדורגת 38 בעולם שזכתה השנה בטורניר הוברט, חזרה למשחק ניצחה 5:7 במערכה השנייה והוליכה 1:5 במערכה השלישית, וזניאקי עוד חזרה ל-3:5, אולם הספרדיה בעידודה של קונציטה מרטינס, שברה על האפס השלימה 3:6 וסימנה לעולם הטניס שהיא הולכת להיות אחת הכוכבות הגדולות של הטניס בשנים הקרובות.

ילנה ינקוביץ' הסרבית (8) השיגה ניצחון שלישי רצוף בטורניר על יריבה יפנית והפעם הייתה זו קרומי נארה, 4:6 ו-5:7. יריבתה הבאה תהיה המדורגת 11 בעולם, סימונה האלפ מרומניה שהתקרבה לטופ-10, עם 1:6 ו-4:6 על הקזחית המפתיעה זארינה דיאס. סלואן סטיבנס, מי שהגיעה בשנה שעברה לחצי הגמר, עלתה לשמינית הגמר עם 5:7 ו-4:6 על היהודיה האוקראינית, אלנה סביטולינה.

סטיבנס תאתגר בשמינית הגמר את אלופת השנתיים האחרונות ויקטוריה אזרנקה שהביסה 1:6 ו-0:6 את האוסטרית בת ה-30 איבונה מסבורגר.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */