יום שני, 08.07.2024 שעה 04:51
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

בין ייאוש לתקווה: עמאשה עדיין מתנדנד בחיפה

שבעה חודשים מאז הפצצה שהטיל, יצטרך אריק בנאדו להחליט מה יעלה בגורלו של וויאם עמאשה. על הקולות בעד ונגד החזרתו של הגולר הירוק שנעלם בכרמל

|
וויאם עמאשה. עדיין מתנדנד במכבי חיפה
וויאם עמאשה. עדיין מתנדנד במכבי חיפה

מאמן מכבי חיפה, אריק בנאדו, עומד בפני אחת ההחלטות המשמעותיות בקריירה שלו כמאמן. בהנחה שחיפה לא תצרף חלוץ זר או את עומר דמארי עד תום מועד חלון העברות, בנאדו יצטרך להיות האיש שיכריע האם להחזיר את וויאם עמאשה לסגל הקבוצה.

מדובר בהחלטה לא פשוטה. מחד, יש כאלה הסבורים שעמאשה צריך להיות בסגל, במיוחד לאור שחרורם של דינו אנדלובו ושלומי אזולאי, מה עוד שהשחקן מחזיק בחוזה במועדון. מאידך, יש כאלה הסבורים שמדובר בהחלטה שיכולה להוציא את עמאשה המנצח הגדול במערכה מול המאמן שזרק אותו.

ב-20 במאי 2013 הטיל בנאדו פצצה וקיבל החלטה להדיח את עמאשה מסגל הקבוצה. מי שהיה מלך שערי הקבוצה במשך שנתיים, הוזמן לכפר גלים לשיחה יחד עם דלה ימפולסקי ואוראל דגני. מיד עם צאתו מהמתחם בכפר גלים, עמאשה ההמום הגיב: "אריק הודיע לי שהוא מחפש שני חלוצים. למרות שקריית שמונה אופציה מצוינת עבורי, בוחנים לי הצעות גם מגרמניה. אני אצטרך לשבת עם הסוכנים ולקבל החלטה".

הנתונים של עמאשה בחיפה: 25 שערי ליגה ב-58 הופעות, שישה שערים ב-12 הופעות באירופה ועוד שלושה שערים בגביע המדינה ובגביע הטוטו.

מעטים מאוד האנשים שיודעים מהן הסיבות האמיתיות שבגינן החליט בנאדו להדיח את עמאשה מהסגל. בנאדו כבר רמז שאחת הסיבות היא רמת המחוייבות המלאה שהוא מצפה מכל שחקן. "רק שחקנים עם מאה אחוז מחוייבות נמצאים בסגל", אמר בנאדו והרמז היה ברור. יש כאלה הקושרים את הכעס של בנאדו למה שקרה במשחק חצי גמר הגביע מול ק"ש, במהלכו חיפה הודחה מהטורניר. לבנאדו היו טענות קשות לעבר החלוץ, שלא נשמע להוראות הטקטיות.

עמאשה (חגי ניזרי)
וויאם עמאשה ביציע (חגי ניזרי)
 

עד היום עמאשה לא יודע מדוע הוא הודח מהסגל. החלוץ נשך שפתיים והיה מוכן לספוג כל דבר. השיא מבחינתו היה לפני המשחק של מכבי חיפה מול ונטספילס. חדי העין שמו לב לעובדה שלעבר יציע הכבוד יצאה קבוצת שחקנים שלא נכללה בסגל מחדר ההלבשה. בזמן שכל השחקנים היו לבושים בחולצה אחידה של החברה המאמצת (נייקי), בלטה נוכחותו של וויאם עמאשה, שלא לבש חולצה דומה, אלא צעד ליציע לבוש עם החולצה איתה הגיע מהבית: "זה היה אחד מהרגעים שעמאשה לא ישכח", אמרו חבריו לקבוצה.

"וויאם עמאשה לא יהיה בסגל הקבוצה ואני לא מתכוון לדון בנושא הזה יותר", ענה בנאדו באותה תקופה בתשובה לשאלה האם ישנה אפשרות שעמאשה יחזור למרות הכל לסגל הירוקים. לפני פחות משבוע וחצי בנאדו כבר לא היה נחרץ ואמר: "כאשר יגיע הזמן נדון בכל הנושאים". העובדה שבנאדו לא פסל את האפשרות שעמאשה יחזור נובעת בעיקר מהלחץ סביב הקבוצה וכאשר מדברים על מסביב מתחברים לבעלים, יעקב שחר, שמבחינתו היה רוצה לראות את עמאשה חוזר לסגל.

יעקב שחר (משה חרמון)
יעקב שחר. רוצה לראות את עמאשה בסגל (משה חרמון)
 

הקוראים לחזרתו של עמאשה בוודאי יטענו שהשחקן נמצא תחת חוזה, משלמים לו בין כה וכה ועוד ניתן להרוויח ממנו עד תום העונה. עוד מדברים המצודדים על מצוקת חלוצים בקבוצה ועל הרזומה העשיר של עמאשה, שנחשב לגולר אמיתי. מכבי חיפה של השנה, כך הם טוענים, חייבת לשים את משחקי האגו בצד ולהיות מרוכזת במטרה שלשמה מקדשים את כל האמצעים - כדי להגיע לאירופה.

אלו המתנגדים להחזרתו של החלוץ טוענים כי הוא בכל מקרה לא יוחזר לסגל ממקום שמח ומחייב, אלא ממקום של מי שניצח את בנאדו ואת המערכת אחרי קרב מתיש, שכלל ישיבה ממושכת עם ה"מנודים". עוד יטענו כי החזרתו יכולה לבוא ע"ח שחקנים צעירים דוגמת שובל גוזלן, שהפך לשחקן משמעותי בחוד וחיפה תרוויח אותו למספר שנים. עד שעמאשה יכנס לכושר משחק, הם מוסיפים, יקח לו יותר מדי זמן, דבר שהקבוצה לא יכולה להרשות לעצמה. טענה נוספת היא שהבאת עוד שחקן מטרה על ספסל המחליפים, בנוסף לשמעון אבוחצירה, יכולה לעורר לחוסר שקט בספסל ולא רק בחדר ההלבשה.

וויאם עמאשה (משה חרמון)
עמאשה בימים יפים יותר (משה חרמון)
 

פרשן הכדורגל, רפי אוסמו, הביע את דעתו בסוגיה: "מחר בבוקר הייתי מחזיר את עמאשה בגלל שלא צריך להיות עניין של אגו. עמאשה קיבל את העונש שלו, המסר עבר והוא עוד יכול לתרום מקצועית. הגיע הזמן להחזיר אותו. יש עוד יעדים שחיפה צריכה לעמוד בהן".

שחקן עבר אחר ממכבי חיפה, איציק אהרונוביץ', טוען: "צריך להחזיר את עמאשה מסיבה אחת פשוטה - כי אין יותר טובים ממנו. מה קרה בסך הכל? הגיע אבוחצירה, השאירו את אנדלובו שלא שסיפקו את הסחורה ומי שעשו זאת היו דווקא שחקנים שלא בנו עליהם במיוחד, שובל גוזלן ואלון תורג'מן, שהתקדם והתקדם עד שפרע שטרות. לכל אחד מותר, כולל לבנאדו, לחזור בו מהחלטות ראשונות שקיבל. אנשים עושים טעויות ויכולים לחזור בהם".

אריק בנאדו מאוכזב (יניב גונן)
אריק בנאדו. אהרונוביץ': "מותר לו לחזור בו. אנשים עושים טעויות" (יניב גונן)
 

עמאשה עובד במועדון, מקבל שכר ולא נותן תרומה. כולם יודעים שאם עמאשה ישחק, הוא יבקיע את המנה שלו כי מדובר בגולר שהמספרים שלו מוכחים בשנתיים בהן שיחק בחיפה. אם ניקח את כל התקופה, עמאשה שיחק מעט יחסית בגלל פציעות ובכל זאת הבקיע כמות גדולה של שערים. בנאדו אמר לי אישית לפני שנה שכאשר עמאשה בריא ובכושר טוב, הוא שווה 15 שערים בקלות בכל עונה, ואני כמובן הסכמתי איתו".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */