יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:12

חלוץ: כדורסל הוא הספורט הקבוצתי המוביל בארץ

בניסיון להשיג לנבחרת ישראל את הכרטיס החופשי לאליפות העולם, התראיין יו"ר האיגוד לאתר הרשמי של פיב"א: "נוכל להתמודד כשווים מול נבחרת ספרד"

|
דני חלוץ. ראיון נדיר לפיב
דני חלוץ. ראיון נדיר לפיב"א (חגי ניזרי)

מאז התמנה לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל, דני חלוץ לא הסכים להתראיין. היום (שישי) חרג הרמטכ"ל לשעבר ממנהגו וסיפק ראיון לאתר הרשמי של פיב"א, מתוך כוונה לשפר את סיכוייה של נבחרת ישראל לקבל את הכרטיס החופשי לאליפות העולם 2014, שייערך בספרד.

ישראל היא אחת מהמדינות הבודדות באירופה, ואולי בעולם, שבה כדורסל הוא ספורט מוביל בכל הנוגע לשחקנים, קבוצות ובמיוחד הישגים בינלאומיים", אמר חלוץ, "ברמה הבינלאומית, לישראל יש מסורת ארוכה של הישגים. נבחרת ישראל השתתפה באופן קבוע באליפויות אירופה מ-1950 ולמעשה מאז ההופעה הראשונה שלנו הפסדנו רק שני טורנירים וזכינו במדליית כסף באליפות בשנת 1979. הנבחרות הצעירות של ישראל הגיעו להישגים משמעותיים בכל קבוצות הגיל וזכינו בשלוש מדליות: שתיים בנוער ואחת בקאדטים".

"כאיגוד אנחנו מרגישים שאפילו מדינה קטנה יכולה להשתתף באליפות העולם. אם הכרטיס החופשי ילך לישראל, נבחרות קטנות כמו ישראל תדענה שיש להן סיכוי שווה להתקבל כמו מדינות גדולות ועשירות יותר. הכדורסל הישראלי נמצא במומנטום חיובי ואנחנו בטוחים שהכרטיס החופשי יעזור לנו לשמור עליו", הוסיף חלוץ.

חלוץ שיבח את הישגיו של הכדורסל הישראלי בתקופה האחרונה: "הכדורסל הישראלי עשה התקדמות גדולה. לראשונה בהיסטוריה לישראל יש שני שחקנים ב-NBA. ליגת העל בישראל חווה את אחת מהעונות הכי טובות בהיסטוריה שלה. בזכות החוק המגביל את מספר השחקנים הזרים בכל קבוצה, השחקנים הישראלים משגשגים".

דן חלוץ (חגי ניזרי)
דן חלוץ: "הכדורסל הישראלי משגשג" (חגי ניזרי)
 

חלוץ הוסיף: "אנחנו מאמינים שהשחקנים הוותיקים של הנבחרת, ביחד עם כמה שחקנים צעירים שיקבלו הזדמנות לשחק, ירכיבו קבוצה חזקה שיכולה להתחרות נגד נבחרת ספרד באופן שוויוני, ואפילו להגיע לכמה הישגים משמעותיים".

"אין לנו ספק כי השתתפות באליפות העולם 2014, לאחר שנים רבות של היעדרות, תביא את הכדורסל הישראלי לגבהים חדשים. זה יעזור לנו לגייס ספונסרים, יגרום לגופים ממשלתיים ואחרים להגדיל את ההשקעה בכדורסל וכך הכדורסל יתקדם אף יותר. כדורסל הוא הספורט הקבוצתי מספר אחד בישראל, היחיד שמשתתף באופן קבוע באליפות אירופה", סיכם היו"ר.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */