יום שני, 08.07.2024 שעה 04:27
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

הברק כן היכה פעמיים: ק"ש רוצה להיצמד לצמרת

ברק בדש, שהיה קרוב לעזיבה, לא מפסיק להבקיע. ברק בכר עשה התאמות נכונות לאור הפציעות. אבל בק"ש כבר שכחו ממכבי, הדרך לאירופה עוברת בסכנין

|
שחקני ק
שחקני ק"ש חוגגים. "עכשיו זה המבחן" (עמית מצפה)

חשבתם שק"ש היא תופעה חולפת? תחשבו שוב. לפני שנתיים עונה סנסציונית של הקבוצה מאצבע הגליל הסתיימה עם אליפות היסטורית. בשנה שעברה היא הסתיימה הפוך - עם הפסד מאכזב בגמר הגביע. אבל אם מישהו חשב שמשם תתחיל ההידרדרות, אז טעות בידיו - בעונת 2013/14 ק"ש מוכיחה הרבה אופי. 

דווקא בימים בהם הסגל דליל במיוחד לאור ריבוי הפציעות (רוצ'ט, צדק, מימוני, אוחיון, אבוטבול, מנגה, כחלון), עזיבת טאסבסקי והדחת אחמד סבע מהסגל, ולאחר פתיחת עונה ממוצעת ומטה, חזרה קרית שמונה בקול תרועה רמה לצמרת הגבוהה. השיא הגיע ביום שני האחרון בניצחון הביתי 1:3 על האלופה, מכבי תל אביב. אז מהו בדיוק השינוי שעברה הקבוצה של ברק בכר?

נקודת הציון החשובה ביותר מבחינת החזרה הגדולה של ק"ש לעניינים נמצאת במחזור ה-12, אז יצאה הקבוצה למשחק חוץ בעכו. אמנם זה הסתיים בהפסד 2:1, אך משם הגיע השינוי.

לאחר שבועות רבים בהם הוא לא ראה מגרש, נכנס ברק בדש לשחק במחצית. החלוץ, שכבר שקל את המשך דרכו במועדון ובחן אופציות למעבר בינואר, הציג מחצית טובה וסחט פנדל שהוביל לשער היחיד של ק"ש במשחק. מאז, פתח בדש בארבעה מתוך חמשת המשחקים (החסיר אחד בשל פציעה) ובכל הארבעה כבש לפחות שער.

אגב, ייתכן כי לולא הפציעות הרבות, בדגש על פציעתו של מנגה, בדש לא היה מקבל את ההזדמנות בעכו ומי יודע באיזה מקום ק"ש הייתה ממוקמת היום.

ברק בדש, ימשיך לחגוג גם מול סכנין? (רדאד ג´בארה)
ברק בדש, ימשיך לחגוג גם מול סכנין? (רדאד ג´בארה)
 

יש לזכור כי בדש כלל לא היה בתוכניות של ק"ש ערב פתיחת העונה. החלוץ שהושאל לבוורן בעונה החולפת היה אמור להמשיך בבלגיה, אך שם לא ששו לשלם לאיזי שירצקי עבור חלוץ בגיל 32 ובדש שב לק"ש לאחר שהקבוצה סגרה את הסגל. היום, אין ספק שבבלגיה מתחרטים וששירצקי צריך לשלוח זר פרחים ומכתב תודה לקבוצה שלא מימשה את אופציית הרכישה על החלוץ.

בזמן שקבוצות רבות מלינות על שחקנים חסרים, בק"ש לא התבכיינו, למרות שמכת הפציעות הייתה קיצונית ולא שגרתית, והתרכזו ביריבות ולא בתירוצים. במבט לאחור עושה רושם שזה עבד. יש שיגידו כי הספסל העמוק שהיה לק"ש היה בעוכריה וכי הרצון להעניק דקות משחק לשחקני הסגל גרם לשינויים רבים בהרכב. אחרת איך ייתכן כי רק לאחר ששחקני הרכב רבים (בכל זמן נתון לפחות ארבעה) נעדרו, הקבוצה החלה לכבוש ולנצח?

ברק בכר. רוצה להצמד לצמרת (שי לוי)
ברק בכר. רוצה להצמד לצמרת (שי לוי)
 

ברק בכר פרח היכן שרבים וטובים נפלו. בכל שבוע אנו עדים לשינויים במערכים של קבוצות ליגת העל ברגע שהן פוגשות את מכבי ת"א. גם בכר ביצע שינויים, אבל בניגוד לאחרים, שבחרו לעבור למערכים הגנתיים יותר, בכר הימר על כל הקופה  ולמערך הקבוע של הקריה, הכולל שלושה חלוצים, הוסיף בכר חלוץ רביעי. העובדה כי בבלומפילד הוא ספג שלישיה מהירה כאשר עלה עם הרכב התקפי לא הפחידה את המאמן, ובמשחק הבית הוא עלה במערך התקפי עוד יותר. יש שיגידו כי זה נובע מהסגל הדליל, אך בכר מסביר אחרת: "כל מי שבא ומתגונן מול מכבי מקבל בראש", אמר המאמן לאחר הניצחון הגדול.

גם בימים הקשים יותר של ק"ש, כשהקבוצה קרטעה במרכז הטבלה וחששה מהסתבכות בתחתית, מי שהיה העוגן בקבוצה הוא השוער גיא חיימוב, שנראה כהצלחה הגדולה ביותר ברכש העונה. חיימוב מתמודד עם שינויים רבים בחוליה האחורית - החל מהקישור הדפנסיבי, הבלמים והמגנים שמתחלפים לאור פציעות. למרות החורים שמתגלים בשל השינויים, השוער מפגין יציבות רבה והוא ללא ספק השחקן המוביל עד כה בק"ש. האם חיימוב שולח איתות לגוטמן?

בדרך לנבחרת? גיא חיימוב בפעולה (יניב גונן)
בדרך לנבחרת? גיא חיימוב בפעולה (יניב גונן)
 

הקלישאה לפיה "צריך זמן להתחבר" הוכיחה את עצמה כנכונה. ק"ש החליפה כמעט את כל הסגל השנה וצירפה שחקנים שלא ראו דקות משחק בעבר או שיחקו בקבוצות קטנות דוגמת וובה בראון ועודד אלקיים, כשבראון מפגין יכולת גבוהה במיוחד. גם שחקנים צעירים כדוגמת אופיר מזרחי המצוין החלו לקבל יותר קרדיט והתוצאות מדברות בעד עצמן.

אז נכון, לקרית שמונה היו כבר "פיקים" של ניצחונות גדולים על באר שבע ובטדי, אך לאחריהם הגיעה נפילה. אם חניכיו של בכר ישכילו לנצח בסכנין, תעפיל הקבוצה למקום השלישי בטבלה. "עכשיו זה המבחן" אמרו בק"ש, "לנצח בסכנין אחרי התצוגה מול מכבי זה המבחן הגדול". גם באצבע הגליל יודעים שניצחון בסכנין שווה הרבה מעבר לשלוש נקודות.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */