יום שני, 08.07.2024 שעה 22:57
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

מויאל: טביב טעה כשלא השאיר את שחקני הבית

קובי מויאל סוגר חצי עונה במולדובה: "רצתי להתקלח בבית אחרי משחק כדי לראות את בית"ר. שריף? כמו מכבי בכדורסל". החלום? "מחכה לזימון לנבחרת"

|
קובי מויאל.
קובי מויאל. "מגשים את החלום" (גיא בן זיו)

כמה שחקנים ישראלים אתם מכירים שהיו עוברים לשחק בליגה המולדבית? כנראה שלא הרבה, אך השחקן הישראלי הראשון שעשה את זה הוא קובי מויאל שהלך לשחק באלופת מולדובה. כמה שזה נשמע מצחיק מסתבר שמויאל נהנה במולדובה, בעיקר מהעובדה שהפך לשחקן מוביל בשריף טירספול, שיחק בליגה האירופית מול טוטנהאם ואחרי חופשה קצרה בארץ הוא מתגעגע לחזור לשחק כדורגל: "אני שלושה שבועות וחצי בארץ אצל ההורים שלי, כמו מלון חמישה כוכבים עם אשתי, אבל הנה הזמן עובר מהר שנהנים ואני חוזר חזרה למולדובה, חוזרים לעבוד", מציין מויאל.

מויאל לא היה מאותם שחקנים שנהנו מהכסף הגדול ששפך ארקדי גאידמק בבית"ר ירושלים. הוא הגיע לבית"ר שירדה מנכסיה ומכרה את השחקנים הטובים ביותר שהיו לה כדי לשרוד, זה אמור היה לפגוע בו אבל קרה ההיפך. מויאל הפך דווקא במתכונת הזו לשחקן מוביל בבית"ר, עם הזמן הגשים חלום ויצא לשחק בחו"ל אבל היה דבר אחד באמת שתמיד עניין אותו, נבחרת ישראל.

נראה שהיציאה שלו לאירופה והיכולת שלו מאז לבש את המדים של שריף טירספול תסלול למויאל את הדרך לנבחרת ישראל עליה הוא מדבר במונחים בדיוק כמו המאמן שלה אלי גוטמן: מחויבות, דגל, משימה לאומית וכו' ועד שיגיע הזימון המיוחל, מויאל ימשיך לעבוד קשה כדי להוכיח שמגיע לו. רגע לפני שהוא עולה על המטוס בחזרה למולדובה הוא העניק ראיון ל-ONE שבו סיפר על הקיץ שעבר עם אלי טביב, נותן את דעתו על מה שקורה בבית"ר ועונה לכל מי שלא מפסיק לשאול אותו למה בחר לשחק במולדובה.

 
 יש הרבה שחקנים שלא מודעים לעוצמה של בית"ר ירושלים ומה זה בית"ר ירושלים. יש המון שחקנים חדשים שחקנים צעירים, בנו קבוצה חדשה מאפס. שחקנים משמעותיים עזבו וזו מכה קשה גם לחדר הלבשה 
 
 
 

כשאתה במולדובה הקפואה, למה אתה הכי מתגעגע בארץ?
"אני הכי מתגעגע למשפחה שלי ולחברים. אני לא יכול להיות 10 דקות בבית, חייב תמיד להיות עסוק ולהיפגש עם חברים ומשפחה. ידעתי שאני צריך להקריב משהו כדי להגשים את המטרות שלי, עד היום אני מצליח לעמוד כמעט בכולן".

קובי, למה דווקא מולדובה?
"זו שאלה שתמיד שואלים אותי, מי שבא לבקר אותי שם מיד מבין למה. נכון שאני לא נמצא בליגה חזקה ובמדינת כדורגל כמו במרכז אירופה. כולם רוצים להגיע לליגה הגרמנית, האנגלית, הספרדית והצרפתית אבל צריך דרך, תמיד היו לי הצעות בארץ מקבוצות והאהבה שלי לבית"ר הכריעה והעדפתי לשחק בבית"ר בארץ. בקיץ האחרון הייתה לי הצעה מלוזאן בשוויץ, מבלגיה, מיוון ומקפריסין שאולי מבחינת הליגות הן טובות יותר מהליגה המולדבית, אבל הסוכנים שלי גלעד קצב, שלומי בן עזרא ואני חשבנו איך אני יכול להתקדם יותר ולא להיות נער פוסטר, אני נמצא בקבוצת פאר במולדובה, זה כמו מכבי תל אביב של הכדורסל בארץ, בעיקרון אני שמח שהגעתי לשם, המטרה שלי הייתה גם לשחק בליגה האירופאית".

קובי מויאל מתרגל שוב לאוכל של הבית (גיא בן זיו)
קובי מויאל מתרגל שוב לאוכל של הבית (גיא בן זיו)
 

היה חשוב לך להגיע לקבוצה שמשחקת באירופה?
"
שמתי על כף המאזניים או ללכת לקבוצה בכירה שמשחקת כמה שנים רצוף באירופה ומנצחת קבוצות גדולות כמו באזל, אודסה ודינמו מוסקבה או ללכת לליגה טובה יותר מהליגה הישראלית אבל להיות בקבוצה במרכז טבלה. בחרתי ללכת לקבוצה שמכירים אותה באירופה, נכון בארץ פחות מכירים, אבל זו הייתה בחירה שלי. יש פה חשיפה אל מול סקאוטים ומול קבוצות אחרות, אני השחקן הראשון שיצא למולדובה ואני לא רואה שחקן אחר שהיה לוקח את הסיכון הזה, אני אוהב אתגרים ועד עכשיו תודה לאל עברתי חצי עונה טובה מבחינתי".

לא היה כלל סיכוי שתישאר בבית"ר ירושלים?
"מי שמכיר אותי יודע שעברתי הכל בבית"ר ירושלים, לקחתי אליפות עם יוסי מזרחי, גביע הטוטו, נאבקתי בתחתית, הייתי צריך שינוי אווירה. בשלוש-ארבע השנים האחרונות היו תקופות פחות טובות בבית"ר ואני לוקח תת הדברים האלה ללב, העדפתי ללכת להגשים את המטרות שלי במקום אחר, בבית"ר עשיתי כמעט הכל חוץ מגביע המדינה והעדפתי ללכת לנסות להשתדרג".

אבל היית במו"מ עם אלי טביב, לא?
"זה לא היה בדיוק מו"מ, היו לי ולאלי המון שיחות טלפון ופגישות, אני אוהב אותו ומעריך אותו. גם כשהייתי צעיר בן 18 הייתי בכפר סבא ואלי טביב לקח אותי לצד שחקנים טובים ומשמעותיים והתחשלתי שם הוא נתן לי המון ביחד עם אלי אוחנה, אנחנו בקשר מצוין, גם בפגרה כשהייתי בארץ פגשתי אותו פעמיים אני מאוד מחבב אותו".

אריק לאמלה מול קובי מויאל (רויטרס)
אריק לאמלה מול קובי מויאל. הצטיין בליגה האירופאית (רויטרס)
 

הוא עשה טעות כשלא השאיר אותך, את עמית בן שושן, את אבי ריקן ואת מגרשלווילי? הרי היה לו פה בסיס טוב.
"באיזשהו מקום כן, זו הייתה טעות. אם בית"ר צריכה להתחזק עכשיו בחמישה שחקנים זו הייתה טעות. הוא רצה להשאיר את כולם אבל לא הייתה לו את האפשרות כי הוא היה חייב לסגור חובות של המועדון, הוא עשה את הבחירות שלו, אני אמרתי לו מה שאני חושב, שאני שווה. רציתי לצאת לחו"ל וזה לא עניין כספי, ויתרתי לבית"ר לא מעט פעמים, כשחזרתי מבני יהודה שהייתי שחקן מצטיין החתימו אותי על חוזה של 30 אלף דולר, לא הרווחתי סכומים בבית"ר, עשיתי את זה רק מאהבה ואני לא מתחרט. אני בטוח שמתישהו אחזור לבית"ר כי זה הבית שלי, פשוט הרגשתי שהגיע הזמן להגשים את עצמי ולשחק בלי לחץ יותר מדי גדול. בארץ, איפה שאתה לא הולך, גם אם זה לסופר לקנות חלב, כל אחד נהיה מאמן וכל אחד מעביר ביקורת. בארבע שנים האחרונות לא היה פשוט בבית"ר במיוחד עם ההגעה של הצ'צ'נים שזה היה קשה מנטלית, קבוצות אחרות היו מתרסקות".

הרבה שחקנים יצאו לאירופה וחזרו עם הזנב בין הרגליים, לא יקרה לך?
"אותי לימדו שכדורגל זה דבר נזיל לכן אני מקווה שזה לא יקרה לי. אני חושב שהבחירה שלי הייתה טובה מכיוון שלא קפצתי מעל הפופיק ולא הגעתי למקומות שאני לא בשל אליהם. לי היה חשוב לשחק וככה אתה יותר שמח וקל לך להתאקלם. מי שלא משחק הופך להיות עצוב ומתגעגע למשפחה ושאתה משחק הדברים מתגמדים. שחקן שיוצא לחו"ל צריך להיות עם בת זוג, השהיה שלי בחו"ל עם אישתי עוזרת לי מאוד, 90 אחוז מההצלחה שלי זה בזכותה, אני לא נמצא בברצלונה ולא בלונדון והיא עוזרת לי מאוד, זו יציבות ואני מודה לה כל יום על זה שהיא איתי. גם הסוכנים שלי שקיבלו איתי את ההחלטה הכי טובה עבורי תרמו לי גלעד קצב, שלומי בן עזרא ועו"ד ניר ענבר  נתנו לי ביטחון לצאת למולדובה ולשחק שם למרות שזה לא פופולרי".

דיברת על השאיפות שלך, הפכת לשחקן הרכב בשריף, שיחקת בליגה האירופאית, מה הלאה?
"עד עכשיו הגשמתי כמעט את כל המטרות שלי, להיות שחקן מוביל בבית"ר, לצאת לחו"ל לקבוצה טובה ואני רוצה להתקדם לליגה טובה יותר, שיחקתי במסגרת האירופאית, יש לנו בקבוצה שחקנים זרים בלי אף שחקן מקומי, כל ההגנה שלנו זה שחקני נבחרות מאפריקה ומסלובניה וכשהגעתי לשם ידעתי שיהיה לי קשה כי בכל זאת יש פה חומר שחקנים טוב. האמנתי בעצמי, המאמן אמר לי שאני אקבל הזדמנות והוא ראה אותי במשחקים ונתן לי קרדיט, יש לי כימיה טובה עם המאמן, הגעתי לשם בלי מחנה אימונים, התאמנתי לבד בחולות של ראשל"צ אצל בוקי ואצל רוני הילל שהיה מאמן הכושר של בית"ר רק בשביל להגיע מוכן לקבוצה שתקלוט אותי. אני בתקופה מצוינת, נבחרתי שלוש פעמים לשחקן מצטיין במשחקי הליגה האירופאית ואני במקום הראשון במבחינה סטטיסטית בליגה, מקווה לקחת אליפות ודאבל ובשנה הבאה נהיה במוקדמות ליגת האלופות וזו תהיה קפיצת מדרגה עבורי".

אלי גוטמן. מויאל מחכה לטלפון (שי לוי)
אלי גוטמן. מויאל מחכה לטלפון (שי לוי)
 

מה עם הנבחרת, מתי תקבל כבר זימון  לנבחרת?
"זו שאלה שהרבה שואלים בזמן האחרון, גם כשהייתי בבית"ר היה סיכוי שאקבל זימון והייתי בתקופה טובה אבל הקבוצה הייתה בתחתית ולא ראו לנכון לזמן אותי. התעדכנתי שאלי גוטמן מונה לעוד קדנציה, כבר בעבר היו דיבורים לזמן אותי לנבחרת ובתקופה שהצעתי לאישתי נישואים הייתי בארה"ב והזימון לא יצא לפועל. עד היום הגשמתי הכל, הנבחרת זה החלום הכי גדול, לייצג את המדינה, לתת את הנשמה בכל משחק, לעשות משהו גדול מעבר לקבוצה, אני מקווה שאלי גוטמן בעזרת השם יזמן אותי ושהנבחרת תעפיל ליורו".

הנבחרת זו מטרה? זה באמת כל כך חשוב לך?
"בשבילי הנבחרת זה מעל הכל, זו מחויבות, זה כמו ללכת לצבא, לשים את הלב והנשמה בדיוק כמו שהייתי בבית"ר שלא מעניין אותך הכסף, חשובה ההצלחה. מי שמגיע לנבחרת צריך להיות טוטאלי עבור הנבחרת גם מעל ההצלחה האישית שלו, הלוואי ותהיה לי הזדמנות להוכיח שבאמת מגיע לי ומבחינתי זו תהיה הגשמת חלום. טלפון מגוטמן? "וואי הלוואי, זה יהיה חלום מבחינתי. אני עושה הכל כדי לקבל זימון, אני כבר מוכן, אהיה יותר משמח אם תהיה לי את הזכות לייצג את המדינה".

אתה עוקב אחרי בית"ר ירושלים?
"עוקב כל משחק. לצערי בתחילת העונה היה לי קשה לראות משחקים כי היה לי קשה לא להיות בבית"ר, אני מאוד מתגעגע לקבוצה, מחזיק להם אצבעות ועוקב אחרי בית"ר. סיימתי משחק במולדובה שניצחנו 0:3 או 0:4 והדבר הראשון היה לרוץ לבית עם הטרנינג של הקבוצה אחרי משחק בלי מקלחת כדי לראות את המשחק של בית"ר, את המקלחת עשיתי בבית רק בכדי להספיק לראות את המשחק של בית"ר, זה משהו מיוחד בשבילי, הרבה מעבר לכדורגל".

קובי מויאל ואביו (גיא בן זיו)
קובי מויאל ואביו (גיא בן זיו)
 

אתה מסכים עם הקביעה שהעונה לבית"ר יש את הסגל הכי חלש שהיה בשנים האחרונות.
"אני חושב שיש הרבה שחקנים שלא מודעים לעוצמה של בית"ר ירושלים ומה זה בית"ר ירושלים. יש המון שחקנים חדשים שחקנים צעירים, בנו קבוצה חדשה מאפס. שחקנים משמעותיים עזבו וזו מכה קשה גם לחדר הלבשה, בתקופות פחות טובות צריך חדר הלבשה חזק. יש יותר מדי שחקנים חדשים והמון שחקנים שלא מבינים מה זה בית"ר, לא גדלו בבית"ר ובאו מקבוצות אחרות, אבל צריך לקחת זמן, יש תהליך, אלי טביב מאוד רוצה להצליח בבית"ר, אני שומע שצריכים להגיע שחקנים טובים ויש את רוני לוי שהוא מאמן ברמה מאוד גבוהה".

אם טביב שם לך בסוף העונה צ'ק של 200 אלף דולר לעונה, אתה חוזר הביתה?
"זה לא קשור לכסף, לפעמים יש דברים שהם חזקים מכסף. עשה לי טוב לצאת החוצה לראות מה היכולות שלי, רציתי קצת להתאוורר ולשנות אווירה ואין פה עניין של כסף. עשיתי את המעבר לחו"ל בשביל עצמי, בשביל להתקדם".

מה יהיה איתך בסוף העונה במולדובה?
"עד עכשיו הייתה לי חצי שנה מעולה וגם לקבוצה, נשארה עכשיו את הליגה המקומית, אנחנו בפער של 11 נקודות ואני שואף לקחת דאבל, בשנה הבאה נהיה במוקדמות הצ'מפיונס ליג ואני רוצה להמשיך להיות שמח בריא ולהתקדם".

חיים רביבו עם עמית בן שושן וקובי מויאל, היום (גיא בן זיו)
חיים רביבו עם בן שושן ומויאל. "הייתה טעות לוותר עלינו" (גיא בן זיו)
 

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */