יום שבת, 29.06.2024 שעה 03:00
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

ירושלים מחכה לשרף וראשל"צ, אילת יוצאת לנתניה

חניכיו של בראד גרינברג רוצים ניצחון 8 ברצף ב-20:00, מול הקבוצה המשתפרת של שרף. קטש ינסה להשיג ניצחון 3 העונה בחוץ. חיפה תארח את הרצליה

|
שרף. חוזר למלחה (רדאד ג`בארה)
שרף. חוזר למלחה (רדאד ג`בארה)

המחזור ה-15 בליגת ווינר סל יצא הערב (ראשון) לדרך ואיתו מספר משחקים מרתקים במיוחד.

הפועל ירושלים שנמצאת במומנטום שיא מאז עונת 2008-09 ומחזיקה ברצף הניצחונות הכי ארוך שלה (שבעה ניצחונות) בליגה, תארח במלחה (20:00) את מכבי ראשון לציון. 

גם באירופה האדומים שולטים כאשר בשבוע שעבר רשמו ניצחון חוץ גדול, שהושג עם הרבה מזל, על אולימפיה לובליאנה החזקה מסלובניה במסגרת היורוקאפ.

מאמן האדומים, בראד גרינברג, נפגש מול ראשל״צ כבר חמש פעמים מאז שהגיע לישראל וניצח בכל המשחקים כאשר הפעם ינסה צביקה שרף להנחיל לאמריקאי הפסד בכורה, אך מאז המחזור הראשון, ירושלים לא הפסידה במלחה ומחזיקה ברצף של שישה נצחונות בית בהפרש ממוצע של 11.8 נקודות.

ירושלים צירפה את הגארד, ברייסי רייט, יירשם בטופס ובכך תשחק עם חמישה זרים ותוותר על הבונוס מהטוטו עבור שיתוף ארבעה זרים בכל העונה שמוערך ב-250 אלף שקלים.

צביקה שרף שאימן בירושלים שתי קדנציות, בעונת 92/93 אז עזב באמצע כדי לאמן את אריס סלוניקי ושוב בעונות 99/00 (החליף את אפי בירנבוים באמצע העונה) כשעונה לאחר מכן הוחלף על ידי יורם חרוש.

ליאור אליהו. יפגוש את צביקה שרף (רדאד ג´בארה)
ליאור אליהו. יפגוש את צביקה שרף (רדאד ג´בארה)
 

הקבוצה של שרף אומנם הציגה כדורסל טוב יותר במחזורים האחרונים מאז מונה למאמן, אולם לראשל״צ עדיין ההתקפה הגרועה בליגה עם 72.2 נקודות בלבד למשחק. 

בעקבות הגעתו של הרכז דווין וויט, עורער קשות מעמדו של הישראלי הוותיק, דרור חג'ג', שבשני המשחקים האחרונים  קיבל מספר דקות חד ספרתי וסיים ללא נקודות. וויט, שהצטרף לקבוצה לפני שלושה שבועות, מכיר היטב את ירושלים מאחר ושיחק נגדה העונה במסגרת היורוקאפ במדי אקדמיק סופיה הבולגרית וסיפק 15 נקודות ו-4 אסיסטים בממוצע בשני משחקים.

שון דאוסן (שי לוי)
שון דאוסן. עם ממוצע הנקודות הגבוה לשחקן בגילו (שי לוי)
 

שון דאוסן הצעיר, שקלע 18 נקודות במשחק ההפסד גלבוע, מעמיד רצף של שבעה משחקים בהם קלע בדו ספרתי ועומד על 12 נקודות למשחק העונה, הממוצע הכי גבוה לשחקן בגילו מאז עומרי כספי.

מכבי חיפה - בני הרצליה
בסגל מוגבל מאוד, מצליח דני פרנקו לסחוט משחקניו יכולת מרשימה מאוד ששיאה הגיעה בשבוע שעבר בדמות ניצחון ביתי ענק על אלופת צ׳כיה, נימבורק, בפתיחת השלב השני ביורוקאפ. 

בחיפה רוצים למשיך ולהתקדם גם בליגה ולא שכחו את הקרב הקשה בהרצליה שהסתיים בניצחון צמוד 81:85, ומצפים למשחק קשוח לא פחות גם הפעם. הירוקים ממשיכים להילחם כדי להישאר בין ארבע הקבוצות המובילות ולבסס את מעמדם כקבוצת צמרת.  

מורן רוט (יניב גונן)
מורן רוט. עשוי להיות בסגל של פרנקו (יניב גונן)
 

מורן רוט עבר שיקום אינטנסיבי לאחר קרע במיניסקוס וחזר בשבוע שעבר לאימונים מלאים עם הקבוצה, ועשוי להירשם בטופס המשחק לראשונה מאז דצמבר.

חיפה כבר עם שלושה הפסדי בית העונה כשבעונה שעברה הפסידה שלושה משחקים ביתיים בכל העונה כולה, אך הרצליה, שהפסידה את שלושת משחקיה האחרונים, לא השיגה ניצחון חוץ מזה ארבעה משחקים.

בהרצליה שמו מאחור את התקרית השופטים במלחה ויתרכזו שוב בכדורסל. בקבוצה של אפי בירנבוים לא מרגישים ביטחון עם סגל השחקנים הקיים כאשר מהפורוורד אנדודי איבי הפצוע יש אכזבה גדולה ובקבוצה עשויים להחליפו.

בירנבוים. הצטער על התקרית במלחה (חגי ניזרי)
בירנבוים. הצטער על התקרית במלחה (חגי ניזרי)
 

כמו כן, התרומה של דווין ברויילס, שמסתכמת בארבע נקודות בלבד, לא תספיק בכדי להשאירו ובשבועיים הקרובים ישוב ארצה כריס וורן שנפצע ועבר שיקום עצמי כששהה עם משפחתו בסרביה.

אחד השחקנים היקרים בקבוצה, דן גרונפלד, אינו מספק את הסחורה לאורך העונה כאשר בצוות המקצועי גיבו את השחקן שנשאר בחמישייה לאורך השלבים הראשונים בעונה. אלא שבמלחה נגד ירושלים, גרונפלד המאכזב ירד לספסל ואבירם זליקוביץ', שעומד על 20 מ-20 מקו העונשין בחמשת המשחקים האחרונים, וקולע טוב יותר מחוץ לקשת (52%) מאשר בתוכה (45.1%) השתלט על עמדת הישראלי הפותח.

אבירם זליקוביץ´. נכנס לעניינים (משה חרמון)
אבירם זליקוביץ´. נכנס לעניינים (משה חרמון)
 

הפועל גלבוע/גליל - עירוני נס ציונה
שרון דרוקר וחניכיו, שנמצאים במומנטום נהדר, יאחרו בגן נר את מפתיעת הסיבוב הראשון שמאבדת גובה מידי שבוע. 

גלבוע ניצחה את שני משחקי הליגה האחרונים שלה וארבעה מתוך ששת האחרונים שלה בזירה המקומית כאשר גם בליגה הבלקנית היא רושמת שלושה ניצחונות רצופים.

שרון דרוקר. מחזיק ברצף ניצחונות מרשים (יניב גונן)
שרון דרוקר. מחזיק ברצף ניצחונות מרשים (יניב גונן)
 

מאז שקבוצתו של דרוקר עברה לשחק עם צמד הגארדים, קני בוינטון וג׳ראלד רובינסון, חל שיפור גדול בהתקפת הקבוצה שקלעה בממוצע 86 נקודות עם 47% מחוץ לקשת לעומת 71 נקודות ב-27% מחוץ לקשת בשאר העונה. 

גם בהגנה נחשבים האדומים לקבוצה ממושמעת כאשר היא סופגת הכי מעט נקודות בליגה (72.7 נקודות בממוצע) במשחק. בסיבוב הקודם אגב, גלבוע ניצחה בנס ציונה 54:55 והייתה אחת הבודדות שהשיגה ניצחון חוץ בלב המושבה.

סנטר נס ציונה, מיטשל וואט, ששיחק בעונה שעברה בגלבוע, יקבל זר פרחים לפני המשחק, אך בזאת תסתיים חלוקת המתנות בגלבוע שיחפשו להנחיל לכתומים הפסד חמישי ברציפות בכל המסגרת. 

מיטשל וואט. יקבל פרחים (חגי ניזרי)
מיטשל וואט. יקבל פרחים (חגי ניזרי)
 

נס ציונה, שנמצאת בתקופת משבר, עדיין לא הצליחה לנצח מאז נפצע הפורוורד האמריקאי, טיילר האניקאט, שהמריא לאחרונה לארה״ב כדי לקבל אבחנה רפואית על ידי צוות הרופאים של מכללת UCLA במדיה שיחק ונחת בסופ״ש חזרה בישראל. 

האניקאט ימשיך להיעדר, אך מחליפו, אנתוני גודס, ששיחק שני משחקי ליגה במדי נס ציונה, התאקלם יפה ורשם 20 נקודות בממוצע למשחק כשהוא קלע ב-46.2% אחוזים משלוש.

לעומת זאת, הרכז והמנוע של הקבוצה, מאיר טפירו, נמצא בתקופה רעה כשבארבעת המשחקים האחרונים קלע 6.5 נקודות בלבד ולא מצליח לפגוע מחוץ לקשת.

מאיר טפירו. צריך לצאת מהתקופה הרעה (חגי ניזרי)
מאיר טפירו. צריך לצאת מהתקופה הרעה (חגי ניזרי)
 

בדומה לטפירו, גם טל דן נמצא בנסיגה גדולה בכושר כשבשלושת המשחקים האחרונים תרם רק 6.3 נקודות ו-3 ריבאונדים למשחק.

ברק נתניה - הפועל אילת
ברק נתניה שעם שני ניצחונות רצופים מאז מונה יניב בורגר למאמן הקבוצה במקום רובי בלינקו, תארח בקופסל את עודד קטש והפועל אילת. 

ההגנה של נתניה, ששרדה בשבוע שעבר משחק חשוב על חייה בליגה נגד מכבי אשדוד, עצרה את שתי יריבותיה האחרונות על 66 נקודות בלבד למשחק ובדרך הרוויחה, אחרי תקופה רעה, את יהוא אורלנד שהתעורר לחיים. 

יניב בורגר (עמית מצפה)
יניב בורגר. יש לו כבר 2 ניצחונות רצופים (עמית מצפה)
 

אלא שלמרות הניצחונות והיכולת המעודדת, מי שלא משכנע, הוא הפורוורד האמריקאי אנטוואן רייט, שמגלה יכולת חלשה מאוד ורשם רק 4.5 נקודות בממוצע מבלי לקלוע אף שלשה בשני משחקים. 

המצב באילת הרבה פחות אופטימי. אומנם הקומבו-גארד, יובל נעימי, חוזר לסגל אחרי שנפצע במשחק הגביע נגד רמה״ש, אך הקבוצה הפסידה את שני משחקים ברציפות וחמישה משבעת משחקיה האחרונים.

בחוץ, עודד קטש חווה העונה רק שני ניצחונות (בהרצליה וגן נר) כשחניכיו סופגים בממוצע למשחק עשר נקודות יותר ו-84.4 נקודות בסך הכל.

עודד קטש. מחפש ניצחון שלישי בחוץ (עמית מצפה)
עודד קטש. מחפש ניצחון שלישי בחוץ (עמית מצפה)
 

שחקן הקבוצה, ניצן חנוכי, רחוק מהיכולת המרשימה שהפגין במדי מכבי ראשל״צ והוא מתקשה לקלוע בדו-ספרתי. הפורוורד המתאזרח, פלין קליימן, שלא מתאמן עם הקבוצה וישוחרר בקרוב, לא יירשם בטופס המשחק.  

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */