יום שני, 01.07.2024 שעה 06:41
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

סוזה: השחקן הישראלי לא רגיל לשחק ב-2 מסגרות

מאמן מכבי סיכם תקופה בישראל בראיון לאתר הרשמי של פיפ"א: "רוצים להגיע רחוק באירופה, ננסה להתחזק לקראת באזל. רונאלדו צריך לזכות בכדור הזהב"

|
פאולו סוזה. מרוצה בישראל (רדאד ג`בארה)
פאולו סוזה. מרוצה בישראל (רדאד ג`בארה)

אחרי חצי עונה, אפשר להגיד שמאמן מכבי תל אביב, פאולו סוזה, מצליח בישראל. המאמן הפורטוגלי הגיע לישראל ולקח את משרת האימון במכבי אחרי שזו זכתה באליפות, במטרה לשחזר את ההישג, דבר לא קל.

למרות זאת, הוא מצעיד את הצהובים לעונה יוצאת מן הכלל, כשאחרי 16 מחזורים הם במקום הראשון עם 13 ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד בודד. בפיפ"א הסתקרנו מההצלחה של המאמן הפורטוגלי והחליטו לערוך עימו ראיון מיוחד, בו הוא דיבר על מכבי, על ישראל, על פורטוגל וגם על כוכב ריאל מדריד ובן ארצו, כריסטיאנו רונאלדו.

"החלק הראשון של העונה היה פשוט נהדר - הצלחנו להגיע לראש הטבלה ובנוסף הצלחנו בשתי מסגרות בו זמנית", סיפר סוזה, שהוא אחד מבין שלושה שחקנים בלבד שהצליחו לזכות בליגת האלופות שנה אחרי שנה עם קבוצות שונות (יובנטוס 96\95 ודורטמונד 97\96), "מדובר במשהו לא רגיל עבור השחקן הישראלי שלא רגיל לשחק בשתי מסגרות. כמאמן אני כל הזמן חיובי".

עוד אמר המאמן: "אנחנו רוצים להשיג את כל המטרות שהצבנו לעצמנו העונה, זו המטרה העיקרית שלי. מלבד זכייה באליפות בישראל, אנחנו רוצים להגיע כמה שיותר רחוק באירופה. בסיבוב הבא יש לנו משחק נגד פ.צ. באזל, מועדון ענק ללא ספק. מדובר בקבוצה מאוד יציבה, נגדה כבר שיחקנו העונה".

סוזה המשיך: "יהיה משחק נהדר לדעתי. בניגוד למשחק הקודם, הפעם יש לי זמן לעבוד עם החניכים שלי. אנחנו יכולים להיות יותר יצירתיים נגדם במשחק הקרוב. בנוסף, המשחק הראשון אצלנו אז אני מקווה שנוכל לעשות תוצאה טובה לקראת הגומלין. אני גם מקווה שנוכל להתחזק במספר שחקנים בפגרה כדי שנשתפר. מהלך כזה יוכל לעזור לנו לעשות תוצאה היסטורית".

זהבי רודף אחרי שטוקר (משה חרמון)
זהבי רודף אחרי שטוקר מבאזל. סוזה מחכה (משה חרמון)
 

סוזה, שזכה להתאמן תחת כמה מהמאמנים הגדולים בעולם כמו סוון גוראן אריקסון, בובי רובסון, מרצ'לו ליפי ואוטמר היצפלד, נשאל האם יש מישהו מהם שעיצב את סגנון האימון שלו יותר מכולם. "אני חושב שכל אחד מהם", השיב הפורטוגלי. "סגנון הכדורגל בו אני בוחר לשחק נקבע על ידי זהות ואיכות הסגל שלי, הצבע וההיסטוריה של המועדון, התחרויות שאנחנו נמצאים בהן והמטרות שיש לנו. עבדתי ולמדתי רבות לפני שהתחלתי לסגל לעצמי כמאמן את שיטות האימון שרציתי להציג בפני השחקנים שלי כדי שנוציא את התוצאות הטובות ביותר ואני מרגיש שמה שאני עושה כיום הוא שלי, אישי".

"במובנים של מנהיגות, כל המאמנים שצויינו נתנו לי הכוונה רבה במהלך הקריירה, אבל תמיד קישרו את המנהיגות הזאת לאישיות שלי ולראייה שלי את הכדורגל. כמאמנים אנחנו צריכים לדעת מי אנחנו ולהיות שלמים עם עצמנו, כי אחרת השחקנים מגלים זאת במהרה ולכן צריך תמיד להיות עקבי, ישר, לכבד, ולהציג תוכניות אימונים שעוזרות לגדול בכל יום", הוסיף.

המאמן נשאל האם לראות את דורטמונד בגמר ליגת האלופות אשתקד החזיר קצת זכרונות אישיים והשיב: "כמובן, מכיוון שזה מועדון שאני באמת התחברתי אליו מאוד. הקשר שיש לי עם דורטמונד הוא חזק מאוד. אני חושב שהגיע להם לנצח בגמר, הייתה להם עונה נפלאה בליגת האלופות, אבל לרוע המזל זה לא היה אפשרי. המועדון הזה הציג ומציג כדורגל נפלא שראוי לתוצאות טובות".

מיץ´ גולדהאר (יוסי ציפקיס)
מיץ´ גולדהאר. יאפשר לסוזה להתחזק? (יוסי ציפקיס)
 

על נבחרת פורטוגל לקראת המונדיאל בברזיל אמר: "אני חושב שפורטוגל הראתה לאורך זמן שיש לה מה למכור גם במשחקים שלה באירופה וגם בגביע העולמי, אבל זה משהו שכולנו מצפים לו. כל מי שבעולם הכדורגל מצפה שהם ישיגו תוצאות טובות. הם רגילים להעפיל מבתים קשים, כך שאני חושב שהציפייה שהם יצלחו בית שכולל את גרמניה, גנאה וארה"ב - קיימת, גם עבורם כדי להעפיל לשלב הנוקאאוט".

לסיכום, דיבר הפורטוגלי על רונאלדו: "הוא שחקן שממשיך להתפתח ומגיע לרמות חדשות. כפורטוגלי, אני מצפה שהוא ינצח בכדור הזהב. כשפגשתי אותו ועבדתי איתו ראיתי אדם מאוד שאפתן שתמיד רוצה לשבור את השיאים של עצמו".

בנושא אחר, סגן השגריר הפורטוגזי בישראל, אפונסו לאג'ינייה, הגיע למתחם האימונים בקריית שלום עם אלבום לזכרו של יוזביו המוצב בכל שגרירות פורטוגזית בעולם. פאולו סוזה והצוות המקצועי כמו גם ג'ורדי קרויף, שרן ייני וערן זהבי בשם השחקנים חתמו על האלבום.

פאולו סוזה (באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת&qout;א) (ONE)
פאולו סוזה חותם על האלבום (באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א)
 

במכבי ת"א עדכנו את אוהדי הקבוצה במועדי המשחקים הבאים שלה לאחר המפגשים עם ק"ש (יום שני) ואשדוד (שבת, 18.1). משחק החוץ נגד הפועל ניר רמת השרון במסגרת המחזור ה-19 ייערך ביום שבת, ה-25.1, בשעה 20:10 כאשר משחק החוץ נגד בני סכנין במחזור ה-20 יתקיים ביום ראשון, ה-2.2, בשעה 20:50.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */