יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:25

חפץ: שומר על זכות השתיקה בעניין שחר וחלובה

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם יו"ר המנהלת היוצא, שהודיע אמש על עזיבתו: "כולנו יודעים באילו ידיים היה הכדורגל הישראלי"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

עסקנו הערב במנהלת הליגה. יו"ר מנהלת ליגת העל, ניר חפץ, הודיע אתמול (שלישי) על סיום תפקידו, קצת יותר משנה לאחר שהפרויקט בהנהגתו החל. חפץ ביקש להודות לראשי קבוצות ליגת העל, לשרת הספורט, לראשי מועצת ההימורים, ליו"ר ההסתדרות ולצוות המקצועי של ההתאחדות לכדורגל על הסיוע והשותפות.

שוחחנו עם ניר חפץ על ההודעה ששחרר עם סיום תפקידו.

למה לא הזכרת את לוזון וחלובה בהודעה שלך אתמול?
"אני לא כועס עליהם. בהודעה דיברתי בעיקר על פועלי, שהיה בעיקר בהתנדבות. מה שחשוב זה מה יהיה עם הכדורגל הישראלי. אנחנו יודעים באילו ידיים הוא היה עד עכשיו, אם לאותם ידיים יהיה שני כיסים אז שום דבר לא ישתנה".

מהצד שלך, מה דעתך על לוזון וחלובה? האם הם טובים או רעים לכדורגל הישראלי?
"אין בליבי על אף אחד. אני מאחל לכולם הצלחה. נכון, אחרי שלוש שנים כנציג הציבור בהנהלת התאחדות ובוועדת דודי כהן אני באמת יודע מה קורה, אבל לא תמיד טובת הכדורגל הישראלי תהיה לשפוך הכל בחוץ. אני אשמור על זכות השתיקה לגבי יעקב שחר ושטרן חלובה".

ניר חפץ (רדאד ג´בארה)
ניר חפץ. עזב את תפקידו במנהלת (רדאד ג´בארה)
 

שוחחנו עם חבר נוסף במנהלת, בעלי הפועל רעננה, אשר אלון:

אתה גם מרגיש רוח חדשה בכדורגל הישראלי?
"אני חושב שזהו יום חג. יום היסטורי לכדורגל הישראלי. הייתה לנו ישיבה טובה".

האם מנכ"ל המנהלת יהיה אדם נטול אינטרסים?
"כולנו נטולי אינטרסים מלבד אחד - לקדם את הכדורגל הישראלי. אנחנו קודם כל נבחר יו"ר ובחרנו שלושה נציגים שיירכזו את השמות: אני, ג'ק אנגלידיס ויענק'לה שחר. במשך השבועיים האלה אנחנו נתחיל בשיחות טלפוניות. הדבר החשוב הוא שההליכים יהיו שקופים לגמרי, דמוקרטיים ומתוך שיתוף פעולה הדדי".

אפשר להגיד שההתאחדות לכדרוגל סיימה את תפקידה בענייני הליגה?
"בהחלט כן".

במה ההתאחדות תתעסק?
"את זה צריך לשאול את אבי לוזון".

מי האיש שאתה היית רוצה לראות עומד בראש המנהלת?
"אני רוצה שזה יהיה איש עסקים שמכיר את עולם הכדורגל".

אשר אלון (אמיר לוי)
אשר אלון: "יום היסטורי לכדורגל הישראלי" (אמיר לוי)
 

שוחחנו הערב עם בעלי הפועל פ"ת, אבי ללוז, שבעקבות קשיים בעסקיו הפרטיים עשוי להפרד בקרוב מהמועדון. בצל הקשיים הכלכליים צריך ללוז להתמודד גם עם ליאור אסולין, שע"פ דיווחים סיכם את תנאיו במכבי פ"ת מליגת העל, ללא ידיעתו או הסכמתו של ללוז.

המצב הכספי אילץ את ראשי הבקרה לשלם משכורות לשחקנים שלך. ספר לנו מה קרה
"בגלל בעיה בעסקים שלי בחרתי להעביר את הכסף לבקרה. בהתחשב בנסיבות החדשות אנחנו נשתמש בחלק מהכסף הזה כדי לעמוד בהתחייבויות ולגמור את העונה בצורה מכובדת".

האם זה נכון שליאור אסולין סיכם מתחת לאף שלך במכבי פ"ת?
"זה נכון שיש חשד מאוד שזה מה שקרה. אני לא מופתע. ליאור הודיע לי שהוא לא נפגש לא עם מכבי פ"ת ולא עם עכו, אני לא בטוח שהאינפורמציה שהוא נתן לי היא אמינה. ברור לחלוטין שליאור לא יכול לשחק במכבי פ"ת אם לא אשחרר אותו, ואני לא משחרר אותו".

האם נעשתה פנייה?
"לא הייתה פנייה. אפי צפריר לא דיבר עם מכבי פ"ת, ובכל מקרה אני זה שמקבל את ההחלטות. אם אכן היו מגעים ליאור ייענש ויושעה מהמועדון. מערכת היחסים שלי ושל אסולין נמצאת בסימן שאלה גדול. אם יתברר שזה נכון, הדברים בנינו ישתנו מקצה לקצה".

במצבך הכלכלי אתה לא תוכל להחזיק את הקבוצה בעונה הבאה
"או שיימצא למועדון הזה משקיע או שיימצא קונה. כמו שזה נראה כרגע, אני לא הולך להמשיך במועדון. אין לי את היכולת שהייתה לי קודם, והמשאבים שלי יצטרכו להגיע ממקום אחר. אני לא מצטער שנכנסתי לכדורגל. נהניתי ממה שעשיתי. אני מאוד מקווה שיגיע מישהו שימשיך".

מנכ"ל מכבי פ"ת, איציק לוזון, מסר בתגובה: "יש להפועל פ"ת בעיה עם הבקרה, יכריחו אותם לשחרר את ליאור אסולין. עדיין אין סיכום".

אבי ללוז ואפי צפריר (יניב גונן)
אבי ללוז (משמאל): "כמו שזה נראה כרגע, אני לא אמשיך במועדון" (יניב גונן)
 

יו"ר ושוער בית"ר ירושלים בעבר, איציק קורנפיין, תובע שלושה מליון שקלים וחצי מהקבוצה. קורפניין אף הגדיל לעשות והגיש בקשה להטלת עיקולים על בית"ר, וטען שטביב פיטר אותו מהקבוצה שלא כדין".

שוחחנו עם הפרשן ושחקן בית"ר ירושלים בעבר, דני נוימן: "אני ויתרתי בעבר על הרבה מאוד כסף מבית"ר. יותר משש ספרות. אפשר היה לסגור את הסיפור הזה בהסדר של שני מיליון שקלים כי חלק מהכספים מופקדים בבקרה, הכוונה היא השכר אותו הוא דחה. אפשר היה לסגור את זה בלי בתי משפט, זה לא בריא לאף אחד מהצדדים. אני לא נכנס לנעליים של איציק, אני לא רוצה, אבל אני יכול להעיד על עצמי. בסיטואציה דומה לא הייתי פונה לבית משפט אלא מנסה להגיע להבנות עם אלי טביב כך שכולם יהיו מרוצים. בפן המקצועי, עם הסגל המחוזק שלה, בית"ר תוכל להתברג בפלייאוף העליון".

איציק קורנפיין (חגי ניזרי)
איציק קורנפיין. תובע שלושה מיליון שקלים וחצי מאלי טביב (חגי ניזרי)
 

הערב עסקנו גם בקבוצת הכדורגל של מכבי חיפה, שספגה ביום שני את הפסד הליגה השישי שלה, 3:1 למכבי ת"א. אחרי 16 מחזורים הירוקים נמצאים במקום החמישי בטבלה, בפער של 17 נקודות מהאלופה.

העיתונאי יוני הללי: "מכבי חיפה נמצאת בסוג של אנדרלמוסיה. המאמן לא ממש מייצר הרתאה מול השחקנים שלו. לפני שנה הייתה התלהבות בקרב השחקנים, שרצו להוכיח שהשיטה של ראובן עטר לא התאימה. לחובתו של בנאדו ייאמר שהשנה הוא מתנהג אחרת בהשוואה לעונה שעברה. אריק בנאדו חייב עזרה. כרגע הוא צריך לפנות את הזירה אם יש לו כבוד עצמי. אם אין לו, שיעשה את זה בסוף השנה. אלי כהן ("השריף") ורוני לוי מועמדים ראויים".

העיתונאי יצחק גולדטשיין: אני חושב שיוצאים מזה רק באמצעות ניצחונות ושינויים בחלון ההעברות. מכבי חיפה זה מועדון שמדבר כל שנה על אליפות, אבל עכשיו יש מועדון גדול יותר שקוראים לו מכבי ת"א. עד שיעבור הגל הזה, אם בכלל, מכבי חיפה צריכה להתנהל אחרת, אולי להשקיע יותר בנוער ולזכות פעם בכמה עונות בתואר אליפות. אני חושב שבנאדו צריך לסיים את העונה וצריך לקבל מעליו איזו סמכות מקצועית. חוץ משלמה שרף, יענק'לה שחר לא חוזר על אותם מאמנים, ואני לא מאמין שמאמנים שאימנו בעבר את חיפה יחזרו, אולי למעט אברהם גרנט".

אריק בנאדו מאוכזב (יניב גונן)
אריק בנאדו. הללי: "אם יש לו כבוד עצמי, שיעזוב כבר עכשיו" (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */