יום רביעי, 03.07.2024 שעה 23:56

חזן: חיפה לא יכולה להגיד שמקום שני זה טוב

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE עסקנו בקריסה של הירוקים מהכרמל. כוכב העבר, אלון חזן: "יענקל'ה שחר מבין שמה שהיה טוב לעבר, לא טוב להווה"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר ב-102FM
אופירה אסייג ואיציק זוהר ב-102FM

אופירה אסייג ואיציק זוהר הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

נימני: "הבנתי שאני לא אוכל להיות מאמן הנבחרת"
הערב בתכנית הספורט של ישראל ב-102FM בשיתוף ONE עסקנו במינויו המחודש של אלי גוטמן לתפקיד מאמן הנבחרת, לאחר פירוקה של ועדת האיתור. על הנושא הנ"ל שוחחנו עם כוכב העבר וסוכן השחקנים בהווה, אבי נימני.

אבי, ספר לנו את השתלשלות האירועים בנוגע לאימון הנבחרת בחודשים האחרונים.
נמני אמר: "הייתה פה השתלשלות אירועים רחבה ועמוקה. היה קונספט מחשבתי בקרב ראשי ההתאחדות לגבי שינוי פורמט שרצו לשנות ולמנות צוות מאמנים צעיר, שמורכב מאנשים שהיו בנבחרת ישראל ויכניסו רוח חדשה לנבחרת".

נמני המשיך: "תחילה שאלו אותי מה אני חושב על זה ואמרתי שמאמנים שהצליחו בזירה המקומית לא הצליחו בנבחרת ואולי הגיע הזמן לשנות פאזה. לפני חודש אבי לוזון פנה אלי והוא אותי אם יש אפשרות על צמד שאני אהיה חלק ממנו והאם זה בכלל אפשרי מבחינת העיסוקים שלי. קשה להגיד לא לדבר כזה ואמרתי שאני צריך לחשוב ולבדוק".

אבי נימני (אור שפונדר)
נימני: "מאמנים שהצליחו בזירה המקומית לא הצליחו בנבחרת" (אור שפונדר)
 

"עלו עוד שמות וביניהם גם אלי אוחנה. היו עוד שמות של מאמנים צעירים, הזמן עבר וזה פשוט לא יצא לפועל. הם הבינו שאני לא יכול לעשות את זה בגלל כל עסקיי והם חיפשו מישהו אחר ולא מצאו. כל זה היה עוד לפני הקמת הוועדה".

"כשהוקמה הוועדה, הופעל לחץ מאוד גדול על חבריה שהיא לא רלוונטית והיא תהיה עדת קישוט ואני חושב שדרור קשטן לא עמד בלחץ הזה ופשוט התפטר ופה הסיפור הזה נגמר. זו השתלשלות האירועים ושם זה נגמר".

מה אמרו לך יועציך המשפטיים?
"הבנתי שאני לא יכול להיות מאמן הנבחרת כי זה לא מסתדר וגם עשיתי בדיקה עם יועצים משפטיים. אין לי תחליף לעצמי בעסקיי. אני אהיה חשוף לתביעות משחקנים שאותם אני מייצג". סיכם נמני.

האם רק בגלל שקיבלת תשובות שליליות מהיועצים המשפטיים, בנבחרת חזרו לאופציית גוטמן? האם הוא היה ברירת מחדל?
"זה בהחלט היה כך, אבל אני לא חושב שאלי הוא ברירת מחדל. פנו גם לעוד מאמנים וזה לגיטימי. אלי לא אלטרנטיבה אחרונה, הוא עדיין מאמן הנבחרת והוא עדיין לא סיים את חוזהו. זכותם של ראשי הנבחרת לחשוב על אופציות אחרות ואני לא מבין מה לא בסדר פה".

גוטמן. ממשיך בנבחרת (שי לוי)
גוטמן. ממשיך בנבחרת (שי לוי)
 

"בעוד שבועיים כבר לא יידברו על הנושא הזה ואני חושב שדווקא בזמן שאומרים שלוזון וחלובה קובעים הכל, מי שהכריע את הכל הייתה התקשורת. מקבלי ההחלטות קרסו תחת הלחץ הציבורי והתקשורתי ובסופו של דבר לוזון קיבל את ההחלטות בצורה מהירה בעיקר בגלל התקשורת".

"אני חושב שאלי גוטמן יצליח להביא את הנבחרת ליורו 2016 והוא אמר שאם גם בקמפיין הזה הנבחרת לא תעלה, זה יהיה כישלון ענק".

האם בסופה של ועדת האיתור שהוחלט שגוטמן ממשיך, הודיעו לך שזה מה שהולך לקרות?
"למרות שלא הודעתי להם, הם הבינו את הלך הדברים והחליטו להמשיך הלאה, יכול להיות שהגיע לי לקבל טלפון מהם. אני מבין את הלחצים בהם אבי לוזון היה בשבועות האחרונים ואם הוא שכח להרים טלפון זה גם בסדר".

אבי לוזון (חגי ניזרי)
לוזון: "היה בלחצים בשבועות האחרונים" (חגי ניזרי)
 

זה לא מוזר שעמוס לוזון צריך לפנות אליך בנושא הנבחרת? הוא לא באמת חלק מההתאחדות?
"אני לא חושב שזה מוזר, הוא לא חלק מההתאחדות, אבל הוא פנה כחבר וניסה לגשש בנושא. עמוס עזר בבעייה עם המנהלת ואני לא רואה בזה משהו פסול שהוא פנה אליי".

האם אבי לוזון צריך להמשיך עוד קדנציה כיו"ר ההתאחדות?
"לדעתי אבי לוזון לא רוצה להמשיך ולפי שאני מרגיש ויודע, זה לא משהו שהוא מעוניין בו".

האם הוא ראוי להמשיך?
"לא הייתי פוסל את זה, מבחינת עשייה יש לו הרבה פלוסים, למרות שהיו הרבה בעיות בדרך במהלך הקדנציה שלו".

האם הוא בניגוד עניינים ומה דעתך על שטרן חלובה?
"מי שמכיר את שטרן חלובה מקרוב, יודע שזה לא בדיוק המצב".

בנושא יוסי בניון, הוא וגוטמן זה לא הולך ביחד, מה אתה יודע לגבי יוסי ואלי?
"אלי גוטמן צריך להבין שאם הוא מכוון לאמינות והוא רוצה יושר מקצועי, יוסי בניון צריך להימדד רק לפי היכולת שלו, בדיוק כמו כל שחקן אחר. אם הוא משחק והוא טוב הוא צריך להיות בנבחרת. אם הוא משחק והוא לא בנבחרת, אז יש פה שיקולים אחרים. אני מאמין ביושר המקצועי של גוטמן ויודע שהם יודע כיצד להתנהל בנושא הזה". סיכם נמני.

יוסי בניון מאוכזב (יוסי ציפקיס)
בניון בנבחרת: "צריך להימדד רק לפי היכולת שלו, כמו כל שחקן אחר" (יוסי ציפקיס)
 

חזן:  מכבי חיפה נמצאת בסחרור, היא לא נמצאת על שום דרך"
לאחר מכן, עסקנו בקריסתה של מכבי חיפה, יום לאחר המפלה מול מכבי ת"א בהפסד 3:1. שוחחנו על הנושא עם שחקן העבר ופרשן ההווה, אלון חזן ועיתונאי הספורט, איציק אהרונוביץ'.

איציק, מה קורה ביום שאחרי ההפסד?
"אני לא כל כך מאשים את אריק בנאדו. האשם העיקרי הוא יעקב שחר. איתמיר צ'יזיק אמר שמקום שני זה דבר מצוין למכבי חיפה. לאן הגענו? לקבוצה יש אוהדים רבים שמוציאים כסף רב על מינויים ונסיעות למשחקים בחוץ. הם פשוט עובדים על האוהדים של מכבי חיפה. מכבי חיפה מקום שני, במקרה הטוב, ובזה הם מסתפקים?"

בתגובה לדבריו של אהרנוביץ' אמר חזן: "אני לא חושב שחיפה יכולה להגיד שמקום שני זה טוב. הם לא שם, ויש קבוצות לפניה שנראות טוב יותר. אני לא בטוח שאיתמר (צ'יזיק), בכסאות שהוא יושב בהם, אמר שמקום שני טוב למכבי חיפה. המועדון הזה בנוי בכל שנה להיות במקום הראשון".

אלון חזן (ONE)
חזן: "לא חושב שחיפה יכולה להגיד שמקום שני זה טוב" (ONE)
 

אהרונוביץ' הוסיף: "יענקל'ה שחר הרים ידיים. גם עומר דמארי לא יגיע לחיפה. למה להביא אותו? מדובר במיליון יורו. יש שחקנים אחרים צעירים וטובים. למה אין להם סקאוט? למה אין להם מנהל מקצועי?".

חזן ההרחיב בנוגע לחילוף המעמדות בין מכבי ת"א לחיפה: "ההבדל בין מכבי ת"א של פעם לזו הנוכחית זו לא הכסף, זו הרדך. מכבי חיפה נמצאת בסחרור, היא לא על שום דרך. יענקל'ה שחר מבין שמה שהיה טוב לפני כמה שנים לא טוב כרגע, ויבנו משהו אחר לקראת השנה הבאה".

יענקל´ה שחר (עמית מצפה)
יענקל´ה שחר. יבנה משהו אחר לקראת השנה הבאה (עמית מצפה)
 

בנוסף אף עסקנו במצבה הקשה של הפועל ת"א, גם בפן הכלכלי וגם בפן המקצועי. שוחחנו על כך עם חבר הכנסת ואוהד הקבוצה, יריב לוין.

יריב, ההנהלה לא מתפקדת והמצב בקבוצה רע.
"לא הכל נמדד בהסתכלות למשך שבוע. צריך לזכור שבסופו של עניין (חיים) רמון הצליח להביא את הערבויות ולהעמיד קבוצה טובה וראויה. התוצאות בפועל פחות טובות ממה שהיה ניתן לצפות. אי אפשר להגיד שהפועל העמידה סגל חלש, או מאמן לא רציני. במובן הזה, ההנהלה עשתה את עבודתה".

טביב הצליח בתקופתו יותר מרמון.
"הגיע הזמן לעבור למודל שבו מסתכלים לטווח ארוך. אני חושב שבהפועל נעשו כמה צעדים חשובים. זה שהאוהדים משותפים בניהול זה חשוב מאוד. הדבר הנכון זה להיזהר ולא להיכנס למדרון שיציב את הקבוצה בקשיים כלכליים ובחובות. המצב מאוד פשוט: אם לא יימצא רוכש באופן מיידי, אשר יזרים כסף, כולם יצטרכו לקצץ בשכר".

הח"כ הוסיף ואמר: "אני חושב שהמפתח בסופו של התהליך זה לייצר תשתית בריאה, דווקא בזמנים כאלה. צריך לתת להנהלה לעבוד, לא להתלהם".

חיים רמון (משה חרמון)
רמון. הביא את הערבויות והצליח להעמיד קבוצה טובה וראויה (משה חרמון)
 

קצב: "אני מתרגש מכל דבר שברק יצחקי עושה"
בהמשך התכנית שוחחנו עם סוכן השחקנים, רונן קצב, איתו דיברנו על ההופעה של ברק יצחקי מול מכבי חיפה, על אי-מינויו של אבי נימני לתפקיד מאמן הנבחרת, על מצבו של טוטו תמוז, ועל עתידם של ערן זהבי ועומר דמארי.

כמה התלהבת מהמספרת של ברק יצחקי?
"אני מלווה אותו מגיל 17. אני מתרגש מכל דבר שהוא עושה ובטח מהתהליך שהוא עבר בשנתיים האחרונות".

אין לו שמחת חיים במשחק.
"אני לא מסכים איתך. גם בגול מול פרנקפורט הוא רץ למאמן במשחק, גם במהלכים שהוא עושה יש לו המון טכניקה ובשביל זה צריך להיות מאוד שמח. הוא מאוד התבגר, מאוד שמח ומאוד מחבר לשחקנים בקבוצה. יש שם שמחת חיים ואחדות וזה מה שעושה אותם כל-כך חזקים".

ברק יצחקי חוגג עם חבריו לקבוצה (רדאד ג´בארה)
ברק יצחקי חוגג עם חבריו לקבוצה (רדאד ג´בארה)
 

מה עעתך דעתך על זה שהציעו לאבי נימני לאמן את הנבחרת?
"אני מאוד מתנגד לעניין הזה. בכלל יש לי בעיה עם דברים שהם לא ברורים על השולחן".

אמרת לאבי לוזון שאתה מתנגד למהלך?
"כן".

מה היו הטענות שלך לאבי לוזון כשהתקשרת אליו?
"אם אתה רוצה להיות מאמן נבחרת, אני מפרגן, אם אתה רוצה להיות סוכן, אתחרה מולך בצורה הוגנת. אי אפשר להיות גם וגם".

אבי נימני. לא יכול להיות גם סוכן וגם מאמן (אור שפונדר)
אבי נימני. לא יכול להיות גם סוכן וגם מאמן (אור שפונדר)
 

אתה חששת שהוא יכול לקדם שחקנים עם זימון לסגל?
"לא חששתי מזה. מהצד שלי רציתי שכולם יעבדו בצורה הוגנת וברורה וכל אחד בתחום שלו יעשה את מה שהוא צריך. אם אתה מאמן נבחרת תהיה מאמן נבחרת, ולא חצי סוכן. סוכן לא יכול להיות מאמן נבחרת, כשעדיין יש לו קשרים עם שחקנים".

טוטו תמוז חזר לרוסיה?
"הוא ממריא מחר ויחזור לאימונים. קרעו לו את הצורה, האינטרס שלהם היה ברור. הם ניסו לגרום לו ללכת. אני לא בטו חשהעניין הזה נגמר לגמרי. יש פה כנראה איזשהו רצון שהוא לא ימשיך. שום דבר לא יהיה בכוח, אך יש דרך לעשות את הדברים. אני חושב שטוטו הוא שחקן וחלוץ מעולה. אנחנו בודקים את כל האופציות".

תמוז (האתר הרשמי של אוראל) (ONE)
תמוז. בודקים את האופציות (האתר הרשמי של אוראל)
 

איפה עומדת הארכת החוזה של ערן זהבי?
"סעיף היציאה שלו הוא רק בקיץ, והוא יחסית נמוך - כמיליון יורו. מכבי מאוד רוצים שהוא יישאר ולהרבה זמן. מצד שני, אנחנו בודקים גם את האפשרויות בחוץ. יש לשחקן, לאחר צהלחה כזו, את הרצון להמשיך ולהתפתח מקצועית. נדבר לקראת החצי השני של השנה. אם הוא ייצא מהארץ זה רק לאנגליה, ספרד או גרמניה. הוא ייצא רק לקבוצה טובה".

ומה לגבי עומר דמארי?
"יש הרבה דיבורים ופחות דברים שקורים. דמארי לדעתי יישאר בהפועל ת"א. אני מגשש על כמה אופציות בספרד, אבל הסיכוי קטן. שחקן כמוהו עם תג מחיר כמו שלו הוא בלתי ריאלי למכירה לחו"ל". 

עומר דמארי חוגג. יישאר באדום?  (שי לוי)
עומר דמארי חוגג. יישאר באדום? (שי לוי)
 

צור: "החברה שלנו אלימה, צריך לדעת לטפל בזה"
לאחר מכן, עסקנו בנושא האלימות במגרשי הספורט. שוחחנו על כך עם מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רותם קמר, ועם חבר הכנסת, דוד צור.

העתיד ייראה טוב יותר?
קמר: "ברור לכולנו שיש פה סוג של התעוררות, למרות שסטטיסטית יש ירידה באלימות. אנחנו מזהים סוג של התעוררות, רואים מקרים שמקבלים תהודה תקשורתית. יש חשיבות לתגובה ולמהירותה. ברור שמסוג של דברים כאלה זה לא נגמר רק בענישה של ההתאחדות, צריך טיפול מערכתי".

האם ביקשת לחוקק חוק יותר ברור, ספציפי וחד?
קמר: "ישנם פתרונות בחקיקה. הם לא באים לידי ביטוי כי בתי המשפט לא הפעילו את מירב הכוח שלהם כדי לעשות את הדברים בצורה מוחלטת. אחד הדברים שחשבנו זה למנות שופט ספורט שייטפל בנושאים הללו, ולא עוד תיק פלילי שיעבור אצל שופט רנדומאלי. הנושא עלה בעבר, גם בהמלצות הח"כ צור. יש מקום לשקול את זה שוב".

רותם קמר (משה חרמון)
קמר: "בתי המשפט לא הפעילו את מירב הכוח שלהם" (משה חרמון)
 

למה בדיוק מחכים?
צור: "לגבי מה שראינו בתמונות האחרונות, גם אני מודאג מההתעוררות בשבועות האחרונים. ככל שהליגה תתקדם יש סיכוי שהמקרים הללו ימשיכו לקרות. צריך אכיפה יותר חזקה. לא צריך חקיקה, היא נמצאת שם. צריך להרחיק אנשים מהמגרשים, זאת ענישה מאוד אפקטיבית. לאחר מכן, צריך להעמיד לדין. אין בעיה לעשות זאת. יש צילמוים ותיעודים".

אם יש הכל, למה לא קורה כלום?
צור: "יש מעצרים, אבל הפרסום של הדברים הללו הוא מאוד חשוב על מנת לשפר את האכיפה. ההמלצה לשופט מיוחד לנושאי הספורט, לא התקבלה. היום צוין כי הנושא הזה יקודם, ואני מקווה שזה באמת יתממש כי הפוטנציאל של האלימות במגרשים הוא גדול".

"לגבי היחידה למען מניעת האלימות הספורט, היא תתעסק בכדורגל הישראלי. לא רק בנושא האלימות והגזענות, אלא תתייחס גם להימורים הבלתי חוקיים בספורט. הרעיון שעומד מאחורי ההצעה שלי, שתהיה יחידה שזאת תהיה ההתעסקות שלה". 

דוד צור (שי לוי)
צור: "לא צריך חקיקה, צריך אכיפה יותר חזקה" (שי לוי)
 

למה מגרש שיש בו אלימות לא נסגר מיד?
צור: "אני לא בטוח שבגלל כמה חוליגנים שצריך לטפל בהם נקודתית, צריך לסגור את הכדורגל מיידתית".

אם חס וחלילה אבן הייתה פוגעת בראש של ילד, מה היה קורה?
צור: "החברה שלנו היא חברה אלימה, אנחנו צריכים לדעת לטפל בה. אנחנו רואים את האלימות מגיעים גם למגרשי הכדורגל. הדברים העלה מגיעים מהתעורורת והתערבות פוליטית וזאת בעיה".

"אנחנו מוצאים את עצמנו בפיפ"א מגינים על הכדורגל הישראלי. פה בתוכנו, אנחנו מוצאים את עצמינו עם פוליטיקאים שמנסים לעשות משחקים על הקהל. אין ספק שיש לזה חלק. גם לתקשורת יש חלק באיזשהו מקום. צריך קצת יותר אחריות".

ריב אוהדים משטרה (רדאד ג´בארה)
מאבק אוהדי מכבי נתניה עם המאבטחים. האלימות במגרשים חוגגת (רדאד ג´בארה)
 

האם בגלל אלימות קולקטיבית מגרש כדורגל ייסגר?
צור: "המשטרה סוגרת מגרשים בעיקר על בעיות בטיחות. אם המשטרה תגיע למסקנה שזאת אלימות קולקטיבית, היא תסגור". 

אתה חושב שיש לזה סוף?
קמר: "אני כן רואה ירידה במדד האלימות. אנחנו רואים מקרים שמקבלים 'באזז' מאוד גדול, אבל סטטיסטית יש ירידה באלימות. נכון שיש פה גל של התעוררות, אנחנו צריכים לתת על זה את הדעת. אני שמח שגם משטרת ישראל וגם השרה נכנסו לסיפור על זה. אנחנו פועלים בכל המערכות כדי לתת על זה את הדעת".

מתי תוקם היחידה למניעת אלימות בספורט?
צור: "אחרי הפגישה שהייתה לי השבוע עם המפכ"ל, אני מקווה שתימצא הדרך המשפטית כדי להעביר את הכסף לדבר הזה. ההקמה תהיה בטווח של חודשים".

רותם, אתה מתחמם לקראת תפקיד היו"ר?
קמר: "זה התפקיד שלי, אין לי שאיפות להיות יו"ר. אני לא בטוח בכלל שאבי לוזון יסיים את התפקיד שלו. תצטרך להיות החלטה שלו. אני ממשיך לעשות את העבודה שלו במסגרת ההתאחדות לכדורגל. 

אבי לוזון. לא הולך לשום מקום (רדאד ג´בארה)
אבי לוזון. לא הולך לשום מקום (רדאד ג´בארה)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */