יום רביעי, 03.07.2024 שעה 23:51
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

זיו: שברנו מחסומים, ייני: בעמדה טובה לאליפות

מגני מכבי סופרים פער 17 מחיפה ו-19 מהפועל לאחר ה-1:3, זיו: "אם היו אומרים לי את זה לפני, לא הייתי מאמין". לוגסי חתם לשנתיים והושאל לבית"ר

|
ייני ומיכה מודים לאוהדים (רדאד ג`בארה)
ייני ומיכה מודים לאוהדים (רדאד ג`בארה)

מתישהו תגיע הפעם הראשונה, הצהיר ראדה פריצה לפני המשחק הקודם בין מכבי תל אביב למכבי חיפה אי שם במחזור השלישי של העונה. אז זה הסתיים ב-0:3 לזכות הצהובים, ניצחון שהיה לראשון מזה 10 שנים בקריית אליעזר.

10 שנים גם חלפו מאז שמכבי ת"א הצליחה לנצח פעמיים באותה העונה את מכבי חיפה. אז "מתישהו תגיע גם הפעם הראשונה" ופריצה כנראה חזה את הנולד בלי שבכלל ידע. אמש (שני) זה הסתיים עם 1:3 צהוב. ואיזה תקופה עוברת על החלוץ השבדי, שמשתיק מאז סיום הסיבוב הראשון את כל מי שביקר אותו, ועל כך הוא זכה לפרגונים רבים מהצוות המקצועי במכבי, שם הדגישו כי לרגע לא היה להם ספק באשר ליכולותיו של השחקן הוותיק.

מאז השער נגד בית"ר ירושלים ששבר בצורת (שהחלה לאחר אותו 0:3 בקריית אליעזר), פריצה לא עוצר. את הסיבוב הזה פתח עם שער בכל משחק ובסה"כ יש לו שבעה כיבושים מפתיחת העונה. בסיום המשחק ההצגה נגנבה דווקא על ידי בנו הקטן, ליאם, שרץ עם דגל שבדיה אל יציעים 11 ו-13 לקול תשואות הקהל וגם חבריו של אבא פריצה על הדשא. שחקן נוסף שזכה למחמאות רבות הוא מהראן ראדי, שהציג את משחקו הטוב ביותר העונה וקינח עם שני בישולים יפים.

16 מחזורים מאחורינו ולאלופה 41 נקודות. 14 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו והפסד בודד להפועל באר שבע, שנמצאת מאחוריה, פחות 6 נקודות. ממכבי חיפה סופרים הצהובים 17 נקודות יתרון. מהפועל ת"א 19. אם היו אומרים שזה יהיה המצב בתחילת העונה, היית חושב שמי שאומר לך את המשפט הזה הוא משוגע? נשאל יואב זיו. "כן", הוא עונה בצורה הכי חדה וברורה שיש.

"יש לנו פער באמת גדול, אבל אנחנו באים לעשות את העבודה בכל שבוע ולא רק נגד מכבי חיפה או הפועל ואם נקל ראש במשחק הבא נגד ק"ש אז הפער יצטמצם ואנחנו עלולים לשלם על זה וזה לא משהו שאנחנו רוצים שיקרה", הוסיף.

גם זה היה בבלומפילד: המספרת של יצחקי

ואכן אף אחד במכבי לא האמין שזה יהיה המצב כיום. "אני מסכים שיש פה הצהרת כוונות, לא רק בגלל שאלו שני ניצחונות על מכבי חיפה. זאת אחת הקבוצות החזקות בליגה וזה מועדון גדול, ולא נותר לי אלא להסכים. שברנו הרבה מחסומים בשנתיים האחרונות, ניצחנו בקריית אליעזר וניצחנו בטדי ועשינו רצף שאנחנו מקווים שרק יימשך".

זיו נשאל האם זה כיף שהגלגל מתהפך עכשיו כשמכבי היא זאת שבתקופה הטובה: "כיף שאנחנו בתקופה טובה, אבל אני לא מתייחס לאחרים. כיף שהכל הולך טוב, אבל כמובן שזה לא בא לנו בקלות".

המגן השמאלי שבניגוד למשחקים האחרונים פתח הפעם בעמדה בה בלט אשתקד, נשאל האם מכבי חיזקה את כוח ההרתעה שלה והשיב: "ניצחון כזה רק מוסיף לכוח ההרתעה שלנו. כמו שאמרתי בעבר, הכח הזה כבר קיים. קבוצות באות ויודעות שהן ישחקו נגד קבוצה חזקה, אבל אנחנו צריכים לשמר את כוח ההרתעה כי אם נוריד רגל מהגז למשחק שניים, זה יכול ללכת אחורה ואנחנו לא רוצים שזה יקרה".

קטן: צריכים להרים את הראש

מי שחזר להרכב נגד הירוקים הוא הקפטן, שרן ייני, שגם התכבד בשער השני של הקבוצה. "כבר זמן רב שלא ניצחנו פעמיים בליגה את מכבי חיפה, יש לנו עוד שני משחקים נגדם בהמשך, אבל המשחק הזה היה מאוד חשוב והטיימינג במיוחד. עכשיו כבר חושבים על ק"ש".

"לא יודע אם זה הניצחון הכי גדול שלנו העונה בליגה", המשיך הקפטן. "אנחנו יודעים שהרצינות שלנו וההכנה שלנו בכל משחק זה מה שעושה את העונה. יש הרבה משחקים קשים במהלך הדרך ואנחנו מצליחים לפצח אותם. חשוב שנמשיך לעבוד על זה".

על תפקודו במגרש אמר: "בעונה שעברה כעסו עליי על זה שאני התקפי מדי, שתדע. כשאתה משחק בתפקיד שהוא חדש לך, תפקיד שאני משחק בו רק שנתיים, קודם כל עושים מה שצריך ומגן לפני הכל עושה הגנה. לאט לאט מוסיפים את האקסטרה ועכשיו אני מרגיש יותר בנוח ואני יכול לבוא יותר לידי ביטוי בהתקפה. אבל גם אם ארצה לעלות כל הזמן והמאמן יגיד לי להישאר מאחור, אשאר מאחור".

עזרא מול זיו (רדאד ג´בארה)
עזרא מול זיו (רדאד ג´בארה)
 

"אני יודע שבתקשורת מאוד רוצים לדבר על אליפות וגם אשתקד זה היה כך", הוסיף ייני. "כן, אנחנו בעמדה מאוד טובה לאליפות ואנחנו מודעים לזה, אבל בכל זאת חושבים ממשחק למשחק כי אדם שחושב יותר מדי רחוק ולא מתרכז בעכשיו, ישיג תוצאות פחות טובות. גם אם המחשבות האלה עולות כי אנחנו בכל זאת אנושיים, אז מדחיקים אותן וחושבים כמו שצריך כדי להתקדם כמו שצריך בעונה", המשיך ייני.

על המאבק בהרכב והמנוחה מאירופה אמר: "יש קצת מנוחה מאירופה, אבל אני יכול להגיד שאנחנו עובדים מאוד מאוד קשה במהלך השבוע ודווקא מבחינת המועדון זה זמן לתת דגש על הפן הגופני ואנחנו לא נחים. זה אחד הדברים הטובים שקורים העונה. מאבק על ההרכב יהיה תמיד וזה עושה טוב לקבוצה".

ואי אפשר בלי עוד קצת על השער של יצחקי. "זה גול של פעם בעונה, ראינו בעבר את אלירן ואת ערן וזה גול שתמיד כיף לראות. אם היית מתאמן איתו, היית רואה את זה גם באימונים", הוסיף זיו וייני המשיך: "אין שער כזה בעולם. באמת חבל על הזמן. זה שחקן שרק הוא יכול להבקיע כזה גול בליגה".

ריף פרץ (יניב גונן)
ריף פרץ. צפוי לעבור לרמה"ש (יניב גונן)
 

ואחרי כל הסופרלטיבים האלה, במכבי נהנים היום מיום חופשי ויחלו מחר בהכנות לקראת המשחק מול עירוני קריית שמונה כשאל הסגל יחזור החלוץ, טל בן חיים. את הקבוצה צפוי לעזבו בקרוב וריף פרץ, שיושאל להפועל ניר רמת השרון.

שחקן שכבר בדרכו החוצה הוא מושיקו לוגסי, שחתם על הארכת חוזהו במכבי תל אביב לשנתיים נוספות כשבמקביל הגיע המועדון לסיכום עקרוני עם בית"ר ירושלים על השאלתו של הקשר עד לסיום העונה. לאתר הרשמי אמר לוגסי: "אני יוצא להשאלה על מנת לצבור דקות משחק, לעזור לבית"ר להשיג את המטרות שלה ולחזור למכבי שחקן טוב וחזק יותר".

לגבי המגן היהודי-שבדי, ג'ונתן אזולאי, במכבי ציינו כי הוא מותיר רושם טוב ונראה כמו שחקן צעיר עם איכויות שיהיה אפשר לפתח. השחקן שנחת להתרשמות בת 10 ימים אמור לסיים אותה ביום חמישי ועד אז נדע האם הוא יהפוך לרכש הראשון של מכבי בחלון ההעברות של ינואר. במקביל, ג'ורדי קרויף ממשיך לעבוד על מציאת שחקן רכש זר. במכבי הכחישו את הדיווח ברומניה לפיו מתנהל מו"מ עם אריק פריירה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */