יום רביעי, 03.07.2024 שעה 23:58

"לעולם לא נפתחו תיקים על גזענות ללה פמיליה"

ח"כ אחמד טיבי בדיון סוער בכנסת על האלימות במגרשים: "איך לא מורחקים על קריאות 'מוות לערבים'?". קמר: "המחלוקות בכנסת מגיעות למגרשים"

|
טיבי.
טיבי. "אפשר להדביר את האלימות" (חגי ניזרי)

ועדות החינוך והפנים של הכנסת קיימו היום (שלישי) דיון סוער באלימות הגוברת במגרשים, כאשר יו"ר המועצה למניעת האלימות בספורט עדנה בקשטיין נתנה סקירה על הנעשה ומה שקרה.

השופטת בדימוס אמרה בין השאר: "הסדרנים נמצאים במצב של אוזלת יד מול קהל כל כך אלים ולא יודע גבולות. יש שילוב של אלימות וגזענות וחייבים לעקור אותם מהשורש. כשאוהד של אחת הקבוצות מוריד את מכנסיו מול האוהדים של קבוצה אחרת זה פוגעני גם מבחינה גזענית וזה נגמר בפגיעה ברכוש ופגיעה בילדים. אם אב שולף סכין במשחק ילדים, לאן הגענו?".

ח"כ אחמד טיבי יצא בתקיפות נגד המשטרה והפרקליטות: "אי אפשר שתרבות הספורט תהיה מלווה כל הזמן במעשים אלימים שאפשר להדביר אותם. באירופה הדבירו את האלימות. יש יחס סלחני כלפי ביטויי גזענות. כאשר מצלמים קבוצת אוהדים מוגדרת באצטדיון דוחא קוראת 'מוות לערבים' איך זה שאף אחד לא מורחק? תארו לכם שהיו קוראים 'מוות ליהודים', מה היה קורה? מי שמתייחס לכך בכפפות של משי עוזר להתפתחות של אלימות. זה מבחן של הפרקליטות, של המשטרה וגם של הכנסת. לעולם לא נפתחו תיקים על קריאות גזעניות של לה פמיליה".

נצ"מ אמיר בן טובים, רמ"ח מחקר ומודיעין שנשאל לגבי נתונים של העמדות לדין על קריאות גזענות ואמר: "אין לי את הנתונים, אבל ב2011-2012 נפתחו שלושה תיקים על קריאות גזעניות, בשנת 2013 נפתחו שישה תיקים. הורחקו 220 איש, חלקם ע"י בית משפט, מתוכם 28 קטינים, אני לא יכול לתת את הפירוט מה על אלימות ומה על קריאות גזעניות. הנפת הדגלים בסכנין נמצאת בטיפול היועץ המשפטי".

בן טובים הוסיף: "אנחנו בוחנים שני מסלולים נפרדים, סוגיית האלימות והיבט נוסף הוא ההימורים הבלתי חוקיים, שכולל מודיעין לחקירה, טיפול מבצעי, כח. הראיה הזו צריכה להיות ארצית. ההנחיה של המפכ"ל היא לקדם את עבודת המטה שהחלה בתחום, יש חיבורים לפשיעה יותר רחבה של גורמים עברייניים שונים בתחום ההימורים. תמונת המודיעין מעלה פעילות בתחום הזה".

רותם קמר (משה חרמון)
רותם קמר. "האחריות השילוחית היא כלי מוגבל" (משה חרמון)
 

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר הודה כי יש להתאחדות בעיה בגלל שהמשטרה לא מעמידה לדין את מי שקורא קריאות גזעניות: "האחריות השילוחית הוא כלי מאוד מוגבל. מי שעושה זאת יוצא בלי כלום. מגרשי הכדורגל בבואה של החברה שלנו, המחלוקות שיש בכנסת באות למגרשי הכדורגל". ח"כ טיבי הגיב: "למה אתה נותן לחיים רמון לנהל את הפועל ת"א, הוא לא פוליטיקאי?". קמר: "זה לא קשור".

ח"כ דוד צור, שיזם הקמת יחידה משטרתית לטיפול באלימות אמר: "היקף ההימורים הבלתי חוקיים בספורט מוערך במעל 10 מיליארד שקל, זהו שמן בגלגלי חלק מארגוני הפשיעה שאנחנו מכירים. הייתי בפגישה עם המפכ"ל, הוא בעד הקמת היחידה, נדרשת התערבות של היועץ המשפטי של הממשלה".

עודד נחמן, נציג אוהדי הכדורגל בישראל: "יו"ר ההתאחדות יושב ומקלל במשחקי ילדים ונוער, מה אתם רוצים מההורים?".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */