יום שני, 01.07.2024 שעה 22:55
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"ראיתי שזה בא למספרת, פתאום הכדור ברשת"

ברק יצחקי אחרי השער הענק ב-1:3 של מכבי על חיפה: "כל אחד השתפר העונה, אני במספרת". על ההצלחה: "לא הייתה קבוצה שהצליחה כך". צפו בתקציר

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א חוגגים עם ברק יצחקי (רדאד ג`בארה)

יש רגעים שכותבים את עצמם. שהכל עובר להילוך איטי. גם המשחק הכי קצבי והכי מהיר, עם המסירה הכי ארוכה והכי מדוייקת. הכל נעצר, כאילו יושב לו במאי הריפליי בניידת השידור ומגלגל לאט את ההילוך החוזר. אתה יודע שאתה רואה משהו לא רגיל, אתה מרגיש שעוד שנייה תחזה בדבר נדיר.

כך היה אמש (שני) באצטדיון בלומפילד כשמהראן ראדי רשם את בישולו השני במשחק וברק יצחקי הלך לאחור וצעד לו לאט לאט. הוא לא ראה את השער, רק את הכדור. הוא מתעופף ואתה, שיושב על הכיסא או עומד ביציע, מחסיר פעימה. עוד רגע תחזה בשער שבשבילו באים לראות כדורגל. אז הכדור נכנס ואומנם עברו רק 16 מחזורים, אך עושה רושם שאת שער העונה כבר יש לנו.

ומה עושים עכשיו? מתחילים להכין את החליפה לטקס שערי השנה של פיפ"א? "ממש לא. ראיתי שערים יותר יפים", מצטנע כובש המספרת. כן, מכבי תל אביב ניצחה אמש 1:3 את מכבי חיפה ועשתה עוד הישג שייחרט לעד בזכרון של אוהדיה. היא פתחה פער של 17 נקודות מהירוקים, 19 מהפועל תל אביב, וגם 6 מהפועל באר שבע שבמקום השני. וכן, הייתה שם הצהרת כוונות.

אבל המספרת של ברק יצחקי גנבה את ההצגה ובהמשך היום נתעסק גם בהשלכות של אותו 1:3 אבל לפני כן, נתעכב עוד קצת על אותו הרגע של יצחקי. "אין ספק שזה השער היפה ביותר בקריירה שלי", הוא מצהיר. "ראיתי את הכדור עולה למעלה באוויר, לא חשבתי יותר מדי, ראיתי שזה בא למספרת, הסתובבתי וראיתי את הכדור ברשת. בשביל זה באים למגרש, לגרום לקהל הנאה, לתת להם שואו והפעם זה הצליח כמו שזה יכול היה לא להצליח".

שער העונה ליצחקי, 1:3 למכבי ת״א

השנה אתם מספקים שואו יותר מהרגיל, אומרים לו. "כן, אין ספק שיש לנו תוצאות טובות", הוא משיב. "זה לא מובן מאליו כי אנחנו באמת עובדים קשה באימונים, וזאת עבודה של שעות כי לבוא וליישם את כל הטקטיקה וכל המערכים שאנחנו עובדים עליהם זה לא פשוט, זאת הרבה עבודה, הרבה שעות וידאו עם המאמן, זה גם לא פשוט לשחק בשני מפעלים ולהצליח כי אני לא חושב שהייתה עוד קבוצה ששמרה ככה על המקום הראשון וגם עברה את שלב הבתים ובאמת מגיע כל הכבוד לכל השחקנים ולצוות".

אתם מדברים על עבודה קשה כל הזמן ובאמת נראה כי העונה כל שחקן השתפר במשהו נוסף אצלו, מצהירים באוזניו של יצחקי. ובמה אתה השתפרת? הוא נשאל. "אין ספק שכל שחקן משתפר בצורה אישית ורואים את זה על המגרש. אני באופן אישי לא יכול לגעת באיזושהי נקודה", הוא אומר ומוסיף בחיוך: "השתפרתי במספרת, לימדו אותי".

יצחקי חוגג עם סוזה (יניב גונן)
יצחקי חוגג עם סוזה (יניב גונן)
 

החלוץ נשאל האם חשב כאשר הגיע לכאן אחרי האליפות, שכך זה יראה ומכבי תרוץ בצורה הזאת: "לא, במיוחד אחרי שאתה זוכה באליפות שנה קודם, שנה אחרי זה אפילו יותר קשה וידענו שיהיה לנו קשה העונה ואף אחד לא הבטיח לאף אחד מקום בהרכב כי יש פה שחקנים מספיק טובים בספסל. לפעמים חלק גם יושב ביציע אבל כולם מקבלים את זה בהבנה ובאהבה וזה מה שטוב פה, כולם יודעים להיות מקצוענים וכל השקט סביב המועדון גורם לקבוצה להיראות כך על המגרש".

יצחקי נשאל האם גם הוא מרגיש כי אין אף קבוצה שיכולה לעצור את מכבי וענה: "אני לא יכול להגיד דבר כזה. אנחנו לא חיים בעולם אחר, אנחנו יודעים שאנחנו הקבוצה הפייבוריטית לזכות באליפות אבל כמו שאמרתי יש עוד דרך ארוכה. רק התחלנו את הסיבוב, זה לא הולך להיות פשוט ויש עוד מפעל אירופאי, אבל יש סגל מספיק טוב שיכול להתמודד בשני המפעלים האלה ואני מקווה שנמשיך לייצג את הקבוצה הזאת כמו שצריך וברור שזה יגיע רק דרך עבודה מאוד קשה".

קטן: צריכים להרים את הראש

השחקן נשאל האם במכבי שלחו כבר פקס לליברפול שיזדרזו עם החתמתו של מוחמד סלאח מבאזל והשיב: "הוא לא מעניין אותנו, יישאר או לא, נצטרך לעשות את העבודה. ראינו שהם קבוצה מאוד טובה ומאומנת וגם ראינו אותם מנצחים את צ'לסי בליגת האלופות. אי אפשר לזלזל בה וראינו שגם כאשר התכוננו טוב למשחק, פה במחצית אחת הם הצליחו להבקיע שלושה שערים. אבל אנחנו גם קבוצה טובה ויהיה משחק טוב".

לסיום נשאל כובש המספרת אם וכאשר יזכה במשחק הבא לכדור דומה, האם ינסה להוריד בחזה או שוב יתעופף למספרת: "האמת שערן זהבי אמר לי אח"כ שהוא חשב שאני מוריד לו בחזה, אבל אם הכדור יגיע ואנסה מספרת אני מקווה שהוא יילך לאותה הזווית שוב".    

מי שהתרגש לא פחות מההופעה הנהדרת של ברק יצחקי אמש הוא סוכנו, רונן קצב, שכתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו: "כשפחות הולך לאנשים יש לנו הישראלים תכונה לא טובה של שמחה לאיד, להדביק סטיגמות, לא לפרגן ולזלזל. אני לא זוכר כמה פעמים קראתי בתגובות על ברק יצחקי מילים כמו 'שמן' ו'לך תאכל שווארמה', למרות שקשה לחזור מפציעה כמו שהוא עבר ורק אני כמי שמלווה אותו מגיל 17 ידעתי כמה לא קל היה התהליך של החזרה לכושר של פעם".

רונן קצב במשרדי ההתאחדות (קובי אליהו)
רונן קצב "יצחקי הראה שהוא ספורטאי אמיתי" (קובי אליהו)
 

"המעבר לקפריסין והעזרה המקצועית של רוני לוי והתמיכה של כל המקורבים וכמובן ג'ורדי הגדול וכל מכבי ת"א החדשה והמקצוענית, הכניסה את ברק חזרה לתלם", כתב קצב, "הגול מול פרנקפורט בראש שבו הוא התרומם מעל שחקן שגבוה ממנו בשני ראשים וההתעופפות המדהימה אמש למספרת האדירה מלמדת את כולנו מה זה ספורטאי אמיתי ואולי קצת מכניסה באנשים הבנה שפירגון מעולם לא הזיק. אז ברק, אני לא יודע איפה בדיוק אתה אוכל את השווארמה שלך, אבל בבקשה בפעם הבאה שאתה הולך לשם קח אותי איתך".        

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */