יום שני, 01.07.2024 שעה 22:53
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

חיפה רוצה להציל עונה, מכבי לקרר שמפניות

רוסו ("אסור לבנאדו לעשות בונקר"), מכנס ("תלוי במכבי"), לנדאו ("חיפה יכולה להפתיע") ואהרונוביץ' ("תלוי בטקטיקה") על יחסי הכוחות לקראת 20:50

|
זהבי ועזרא. בכיוונים שונים
זהבי ועזרא. בכיוונים שונים

מכבי חיפה יכולה להציל את העונה שלה הערב ב-20:50, ואולי את העונה של כל הליגה אם תפתיע ותנצח את מכבי תל אביב. מנגד, מכבי תל אביב יכולה מבחינתה לסגור עניין אם תנצח גם הערב, תתרחק עוד יותר מהפועל באר שבע ובקריית שלום כבר יוכלו לקבוע מועד עם אולפן הקלטות כדי להקליט את שיר האליפות החדש.

מכבי חיפה מגיעה למשחק כזה כאשר כלל לא סופרים אותה, מגמדים אותה והכל אומרים שהמשחק תלוי בראש ובראשונה בפאולו סוזה ובשחקנים שלו, דבר שלא היה בעבר.

כזכור, במשחק הראשון העונה בין שתי הקבוצות בקריית אליעזר מכבי ת"א פירקה את הירוקים 0:3, כאשר עד עכשיו כולם עוד זוכרים את הגול הראשון מבין השניים של ראדה פריצה.

השאלה הנשאלת - האם בכלל יש למכבי חיפה ולבנאדו את הכלים לעשות סנסציה?או שהכל תלוי רק במכבי ת"א? לשם כך פנינו לפרשנים כדי לשמוע את דעתם בנושא.

כוכב העבר, עודד מכנס, לא נותן הרבה סיכויים למכבי חיפה: "לכל קבוצה יש מה למכור מול קבוצה יריבה, חסר לה שלא. אבל בצד השני הכל תלוי במכבי ת"א. אם שתי הקבוצות ישחקו את המשחק הכי טוב שלהם, מכבי ת"א תנצח. רק אם מכבי ת"א תהיה ביום רע או חלקים מסוימים, אז חיפה יכולה להפתיע. אם מכבי ת"א תשחק את המשחק הרגיל  אז למכבי חיפה יהיה קשה".

צפו בסוזה מתכונן לחיפה

מכנס מחלק טיפים לבנאדו: "מכבי חיפה צריכה זהירות במשחק ההגנה, לצופץ, להוציא את הכדורים מהר, לקחת קרוב מאוד את זהבי ואת פריצה, אם ישחק. קשה מאוד לעצור אותו. הדבר הכי חשוב - שהחבר'ה בחלק הקדמי של חיפה יהיו מרוכזים, הם מגיעים להרבה מצבים ולא עושים גולים. מכבי חיפה קרוב לוודאי תגיע הערב למעט מצבים, אך אם שחקניה לא מרוכזים אז היא תהיה בבעיה". מכנס מביא כדוגמה את בית"ר ירושלים: "אתמול היא הגיעה פעמיים לשער הפועל חיפה ועשתה שני גולים. לכן - החלק ההתקפי של חיפה חייב להיות בשיאו".

 
 אם חיפה תעשה את הלחץ בצורה נכונה ואגרסיבית בעומק בשטחה של מכבי ת"א ותגרום לה לשחק על כדורים ארוכים, סגנון המשחק של מכבי ת"א ישתנה 
 
 
 

לגבי הצהובים, אומר מכנס: "מכבי ת"א צריכה לשחק משחק הרגיל, לא להתייחס למכבי חיפה, לראות רק את עצמה. אם מכבי חיפה לא תפסיד היום זה יהיה הישג מבחינתה".

פרשן הכדורגל החיפאי, איציק אהרונוביץ', מתמקד במשחק של בנאדו וקבוצתו: "לפני שאריק בנאדו מצייר על הלוח מה שהוא רוצה להשיג מן הקבוצה שלו לגבי הטקטיקה, כל שחקן שמגיע מהבית צריך להביא את הרעב, את התשוקה, השנאה הספורטיבית למכבי ת"א, את הקילר אינסטינקט שיש לכל שחקן ואת ההתלהבות. בלי הפרמטרים האלה אין להם מה לחפש במגרש".

מסע"ת מכבי חיפה

אהרונוביץ' ממשיך: "מפתח מספר שתיים זה טקטיקה, נכון, מכבי ת"א עם 14 נקודות הבדל מחיפה. זה ניכרים גם באיכויות של השחקנים וגם באיכויות של המשחקים. אם התל אביבים מציגים יכולה טובה מאוד, היכולות של החיפאים עלובות. יש דבר כזה שנקרא טקטיקה והיא יכולה לצמצם פערים. אחד הדברים שבנאדו צריך לעשות היום לפי עניות דעתי זה ללחוץ את את מכבי ת"א בשטח שלה".

פריצה (יניב גונן)
פריצה (יניב גונן)
 

אהרונוביץ' מפרט איך לעשות את זה: "אחד הדברים הטובים של מכבי ת"א הוא הנעת הכדור המסודרת ע"י שחקני הקישור שעושים זאת בדרך כלל בצורה טובה מאוד וזה מה שמניע את גלגלי הקבוצה. אם חיפה תעשה את הלחץ בצורה נכונה ואגרסיבית בעומק בשטחה של מכבי ת"א ותגרום לה לשחק על כדורים ארוכים, סגנון המשחק של מכבי ת"א ישתנה. יתרה מכך, אם מכבי חיפה תחטוף כדורים בשטח של מכבי ת"א הסכנה תהיה ברורה לעבר שער הצהובים. אז הצהובים יהיו בתנועה כדי לברוח מהלחץ, ושחקניה לא יהיו בעמדות המוצא הרגילות וכתוצאה מכך יווצרו שטחים שיוכלו לנצל קשרי וחלוצי חיפה כדי להבקיע ולהפתיע".

מבחינת אהרונוביץ' כאשר שחקני חיפה לא יצליחו לעשות לחץ "על כדורלגניה לחזור לאחור כדי ליצור בלוק וצפיפות, להיות מאורגנים, לחכות לשחקני מכבי ת"א, לנסות לחטוף כדור, ואז לצאת למתפרצות מהירות דרך טוואטחה או אייל משומר שהם מאוד מהירים. בדרך זו תהיה אפשר לנסות להפתיע כפי שמכבי ת"א עשתה במשחק הראשון בקריית אליעזר".

אריק בנאדו (חגי ניזרי)
אריק בנאדו. הטקטיקה חשובה (חגי ניזרי)
 

חלוץ העבר מזהיר את מגן הירוקים טאלב טוואטחה: "שלא ינסה לגנוב את ההצגה, להציל את המולדת ולהראות לג'ורדי קרויף שהוא המגן השמאלי הכי טוב בישראל שאולי בעתיד יחתום במכבי ת"א. טוואטחה חייב להבין שהוא קודם כל צריך לשמור על השחקן בקו שלו, להיות אגרסיבי, לא לזלזל ולא לעשות דריבל בחלק ההגנתי של קבוצתו ולסגור אלכסונית כפי שמתבקש ממגן ולהיות מוכן במשחק הראש שלו כי זו נקודת תורפה שלו".

באופן כללי סבור הפרשן מחיפה כי כאשר מכבי חיפה "יוצאת להתקפות מסודרות היא חייבים להיות רגועה, להניע כדור בשקט, ושחקניה חייבים להיות בתנועה, לברוח משחקני מכבי ת"א ולהוכיח שגם בבלומפילד הם יכולים לשלוט".

ג'ובאני רוסו, ששיחק בשתי הקבוצות ומזוהה כמובן עם חיפה, אומר בנחרצות: "אני חושב שחיפה יכולה להפתיע למרות שבכדורגל הכל יכול להיות. מכבי ת"א משחקת כדורגל יפה, הם באמת חזקים, מכבי חיפה עם הרבה בעיות, יש לה שחקנים טובים, מאמן טוב, אבל יש להם לחץ גדול וזה לא טוב. כשאתה רוצה לעשות דברים אז שום דבר לא הולך".

רוסו (ONE)
רוסו בירוק
 

רוסו המשיך: "חיפה צריכה לשחק לאט, לא לחשוב מה יהיה כמו משוגעים, לא לעשות לחץ על החלק של מכבי ת"א, והכי גרוע אם בנאדו ישחק בונקר, זה לא טוב, אז מאה אחוז הוא יפסיד. אם בנאדו ישחק עם שלושה בלמים ועוד שני שחקני הגנה, אז ייגמר הסיפור של המשחק מבחינת חיפה".

בסיכום דבריו אומר רוסו בצורה ברורה: "המשחק הזה תלוי רק במכבי ת"א אם הכל יילך כמו שצריך. פנדל או אדום אלו הדברים שיכולים לשנות את המשחק מבחינת חיפה".

(ניר בוקסנבאום) (ONE)
רוסו מול חיפה בצהוב (ניר בוקסנבאום)
 

עוד אגדת עבר, גילי לנדאו, שחסר היום לכדורגל שלנו, סבור כי דווקא מכבי חיפה יכולה לבוא ולהפתיע הערב. לנדאו הסביר: "מכבי ת"א נכנסה העונה לשגרת יום של שילוב בין קמפיין אירופי למשחקי הליגה ומצאה פתרון בדמות רוטציה. השאלה המרכזית איך היא תושפע כשעכשיו אין שלושה משחקים בשבוע, אין רוטציה. איך זה ישפיע על הדינמקה הקבוצתית. כאשר שחקנים יודעים שיש להם סיכוי לשחק בראשון ואם לא, ביום שלישי וחוזר, וכולם משתתפים בהצלחה. כיום הסיטואציה שונה כאשר עד למשחק באירופה תיפסק הרוטציה".

לנדאו סבור כי היעדר רוטציה יכולה לעשות טוב לצהובים: "מבחינת  תיאומים, מסוגלת מכבי ת"א לעלות את הרמה, עד כה היא לא הציגה יכולת שיא במשחקי הליגה, הייתה על אוטומט וניצלה לרוב את חולשת היריבות".

פאולו סוזה (יניב גונן)
פאולו סוזה. מכבי על אוטומט (יניב גונן)
 

"מכבי חיפה באה למשחק שעימותים כאלה גוררים אותך ליכולת יוצאת דופן. חיפה יצאה ממירוץ האליפות והיא באה לשחק על הכבוד. זה אמור להוציא יכולת אישית וקבוצית יותר טוב.  בבלומפילד מכבי חיפה בדרך כלל נותנת תצוגות טובות, פר משחק אחד מכבי חיפה יכולה להפתיע, בטווח הארוך מכבי חיפה לא פענחה את הקוד להצלחה, נוסחה בה היא מנצחת ברציפות כפי שעשתה בשנה שעברה".

לנדאו בטוח כי מבחינת שחקני חיפה כבודדים הם יודעים שמשחק כזה הערב יכול לשנות את הקריירה שלהם: "חלק משחקני מכבי חיפה במבחן האם יישארו או לא יישארו במכבי חיפה בחלון ההעברות שבפתח. שחקנים יודעים כבודדים 'אם אני אתן משחק גדול, אולי זה שתכננו מעבר שלי יכול לשנות את הדעה, אבל גם ההפך'".

"מבחינת חיפה זה משחק של יוקרה, החזרת הכבוד,, להחזיר לעצמם את האמון, רק מנהיגות פנים מהסוג הנכון יכולה למשוך אותם ליכולת טובה. אגב נראה במשחק מה ההבדל בין טובים לאלופים", מסכם לנדאו.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */