יום שבת, 29.06.2024 שעה 19:38
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

רמון: ורמוט, שכטר ובן שמעון - טעות כלכלית גדולה

בעלי הפועל שבר שתיקה: "ההחתמות הביאו לגירעון. לא היינו פה אם היינו מחתימים את זהבי". על שכטר: "אם מכבי היו מציעים 1.5 מ' יורו, הייתי מוכר"

|
חיים רמון. יורה על כולם (חגי ניזרי)
חיים רמון. יורה על כולם (חגי ניזרי)

מעט אחרי ניצחונה של הפועל ת"א 0:2 על מכבי פ"ת, התבשרו העיתונאים המכסים את הקבוצה כי למחרת, ביום ראשון, ייכנס חיים רמון תדרוך עיתונאים מיוחד בה ישטח את מצבה של הפועל. חמוש ביניב משולם החשב של המועדון ורותם גרוסמן הדובר, שיחרר חיים את הנצרה שהייתה נצורה זמן רב והחל לירות. על אוטומט.

"אני לא הבטחתי שלא נפגע לאחר אירופה. בנינו שתי קבוצות וחצי ואף אחד לא מביא כסף חוץ ממני ומעידו. אני לא מביא, אני מגייס. את כל קשריי וכישורי אני מגייס. אף אחד מהמסיתים בתקשורת לא הביא שקל. הבאתי עוד 375 אלף שקל תרומות, הגדלתי במיליון שקל את עוגת הספונסרים בעזרתו של עידו חג'ג'. מיליון שקל זה החלום הרטוב של כל בעלים. כרגע ההכנסות הן 2.6 מיליון. מי עשה את זה? עידו ואני. מי לא? כל הקשקשנים. חסכתי להפועל מליון ו-400 אלף שקל חובות לעירייה שאף אחד לא מדבר על זה. להפועל יש הכנסות בעונה ממוצעת 20 מיליון ובעונה חזקה 25 מיליון".

על פרשת איתי שכטר: "אני מההתחלה אמרתי - 'אתם מטורפים'. הוא הרפתקאה. אני אוהב את איתי ואני בטוח שהוא עוד יחזיר בריבית. אני שופט אותו לפי ההתחייבות הכספית. הבקשות והתחינות הגיעו בראש ובראשונה מהעמותה. בלחץ הזה לצערי לא עמדתי ונקנה שכטר. נפתחת הליגה והפתיחה לא מוצלחת. מפסידים את אירופה.

אני לא העלתי את מחיר המנויים. יש מכתב שהעמותה פונה אליי ואומרת שאם הקבוצה תתחזק כולה הם מסכימים להעלאת המחיר ב-8%. ביקשתי מכתב כי כאן כבר התחלתי לראות לאן העניינים הולכים. אם היינו באירופה הדברים היו הרבה יותר טובים. זה שילוב של מזל, יכולת וגיבוש קבוצה אבל בשורה תחתונה אנחנו לא באירופה".

שכטר, בן שמעון, דומב (רדאד ג´בארה)
שכטר עם בן שמעון. "אמרתי - אתם מטורפים" (רדאד ג´בארה)
 

על ההצעה שהייתה לשכטר אמר: "הייתה הצעה על שכטר ממכבי שעמדה על 600 אלף יורו. זה היה בתחילת העונה וזה היה נמוך מדי. אם היו מציעים מיליון יורו וחצי הייתי מוכר. אל תשפטו לפי היכולת שלו עכשיו. לאחר המאמץ והמנויים למכור במחיר לא סביר זה לא הגיוני. האמנתי שאמשיך לעשות קסמים".

רמון התייחס גם לערן זהבי שחוזר לפני חתימתו במכבי ת"א: "לא היה כסף להביא את ערן זהבי. היה צריך להביא חצי מיליון יורו בצ'ק לפאלרמו, כאשר גם השכר שלו היה גבוה. אם היינו קונים את זהבי לא היינו פה היום. מה שהביא אותנו לגרעון שאנחנו נמצאים בו היום הם ארבע החתמות שבאו מאלמנט של תקווה. ההחתמה של רן בן שמעון, איתי שכטר, גילי ורמוט ואלמוג כהן. לולא ארבע ההחתמות האלו ששוות יחד עשרה מיליון שקלים, לא היה גרעון, להיפך. עידן התמימות מת. האמנתי שזה ישדרג ויביא את אירופה וגם עוד קהל יבוא חלק הצליח וחלק התבדנו. מעולם לא עלה על דעתי לפטר את רן בן שמעון. אמרו לי תוציא הודעת תמיכה. האחרון שהוציא לו כזו פוטר אחרי שבוע. הוא לא המאמן הכי טוב באוגוסט והכי גרוע בינואר. הוא יודע שלעולם לא עלה על דעתי לפטר אותו. לגבי עומר דמארי אני לא אתייחס. אתם יכולים לנחש מה אני רוצה לעשות ובדרך כלל אתם מנחשים היטב, אך לא לדעת לפניי".

 
 לא היה כסף להביא את ערן זהבי. היה צריך להביא חצי מיליון יורו בצ'ק לפאלרמו, כאשר גם השכר שלו היה גבוה. אם היינו קונים את זהבי לא היינו פה היום 
 
 
 

על הגעתו בן שמעון אמר: "בן שמעון בנה קבוצה בצלמו ובדמותו. הוא קיבל את התנאים הכי טובים. הוא היה אופטימי וגם אני. חזרנו ממחנה אימונים מסודר שכולם חילקו שבחים. יש בעלי מניות שלא מפסיקים לנסוע ולדרוש שיממנו להם את הכרטיס", זרק רמון וכיוון למטרות שיגיעו בקרוב, בעלי המניות. "אומרים שצריך מנהל מקצועי אבל את זה יש רק במכבי כי זה עוד כסף. להביא מנהל על מאמן זה לפגוע במאמן וזה קשקוש אני תמיד אמרתי לבן שמעון שהאדם היחידי שאתה חייב לשמוע את דעתו הוא אני אבל רק אתה קובע. אין דבר כזה שאני מכתיב לך משהו. זה מבחינתי אנטי ניהול. בעלים שנותנים הוראות למאמן על המגרש זה נוראי בעיני. כמובן שאני יכול להכתיב לו דברים כלכליים אך לא מקצועיים.

בסוף העונה הזו נהיה בגרעון של כחמישה מיליון שקלים. בינואר יהיו קיצוצים והתקציב יקטן בכל דרך שהיא. בכל קיץ התחזקנו אך לא יהיה את זה יותר. עיצוב המצב הפיננסי הוא המטרה. קודם כל לא יהיה פה חמישה מיליון ש"ח גירעון. מבחינתי שיקחו אחריות וסמכות כבר מחר במקומי. אני השבחתי את המועדון. כל השחקנים חתומים לחוזים ארוכי טווח. כל שחקן שהולך מהפועל ישלם כסף. לא היה דבר כזה. שנה שעברה היו חוזים על סף ארבעה מיליון שקלים שנפטרתי מהם כמו של אלרואי כהן", המשיך רמון.

איתי שכטר וגילי ורמוט. טעות כלכלית? (יניב גונן)
איתי שכטר וגילי ורמוט. טעות כלכלית? (יניב גונן)
 

לכולם ברור כי הסיבה שנערכה הישיבה הזו היא הצעדים שנקטה העמותה ורמון, שנפגע מהם עמוקות: "אין להם זכויות ניהול על פי החוק. לא חובה לעדכן אותם. למרות זאת היו שלוש ישיבות שבהם עודכנו לגבי המצב הכספי של האגודה. כל ההחלטות התקבלו בידיעתם. לא ברור לי על מה הקרע הזה. יש מישהו מהם שלא ידע על שכטר? הם גם ידעו גם על הסכומים של רן בן שמעון כולל העלות והם לחצו עליי. הם היו שותפים מלאים. כולם ישבו וידעו כולל זה שמדבר הכי הרבה והשקיע 400 אלף, ומקבל כרטיסים וטיסות ב-30 אלף. השקעה לא רעה סך הכל".

להגיד שהם לא ידעו שאני מפטר את יוסי זה שקר גס. עשו לי סבב של 24 שעות לפטר אותו. אני לא יודע למה הם מתוסכלים, אין להם חובה על אף גרעון בהפועל. פורמלית לא מגיע להם כלום, בפועל הם מעודכנים בהכל ואני מצפה שהם לפחות לא יפריעו. אני משתף בדברים המרכזיים אבל הם לא יכולים לנהל אותי. ישבתי איתם בתחילת העונה ואמרתי להם שלקחנו הימור ושיביאו כסף. אין להם ערבות בבקרה. אני מכבד אותם ומסביר להם. ההחלטות על הגרעון הוחלטו ביחד איתם ולא הייתה החלטה מהותית בלי שהם ידעו, כי רציתי להתייעץ איתם", סיכם את נושא זה.

 
 היה את הדרבי התל אביבי שכבר לא שינה מבחינת מיקום בטבלה. רציתי לארח בר"ג והם לא נתנו. התחננתי בפניהם שיתנו לעבור אבל אמרו שאין מצב. כאוהד הבנתי אותם 
 
 
 

על עמותת האוהדים: "שנה שעברה הם היו דבר נהדר. החלום שלי היה שהעמותה תהיה הבעלים. לצערי זה נכשל בגלל שהעמותה לא הצליחה לגייס 50%. היא הצטמקה בחבריה מ-3,000 ל-2,000 העונה. הם היו הפרטנרים שלי ובשבילם רציתי לקחת את הסיכונים. ואז התחלפה העמותה, ובאו שני אנשים שעושים בה כבתוך שלהם. העמותה נתנה בשנתיים 20 אלף שקל בשוטף. בלי קשר לטביב. העמותה הייתה בעיניי הדבר הכי יפה. נתתי להם וטו על דברים כמו מעבר לאיצטדיון גדול. היה את הדרבי התל אביבי שכבר לא שינה מבחינת מיקום בטבלה. רציתי לארח בר"ג והם לא נתנו. התחננתי בפניהם שיתנו לעבור אבל אמרו שאין מצב. כאוהד הבנתי אותם.

הם קיבלו 20 אחוז מהמניות ואני סידרתי להם 5 אחוזים. כשהתברר שאין להם כסף, שלחתי להם מכתב שיתנו לי חזרה את האחוזים. הם התחננו שאפרוס להם את זה. התייעצתי עם הלווה והוא הסכים לפרוס. יש רק שניים שמובילים את המתקפה עליי ואני רק מבקש שיהיו הוגנים. אין להם זכויות ניהול אך איתם קיימתי באופן שוטף. הם לא זכאים לקבל רבע דו"ח אבל הם קיבלו הכל. מאנשים לא שקופים מבקשים שקיפות. אלו שמתקשרים לבכור צאבן דקה לפני שהם מפרסמים מכתב ולוחצים עליו".

שכטר ובן שמעון מוצגים (חגי ניזרי)
שכטר ובן שמעון מוצגים. "שמנו ערבויות" (חגי ניזרי)
 

כנשאל רמון על השאלה מדוע אינו מכסה את הגרעון עם הערבויות, רתח הבעלים ואמר: "זו הטענה הכי חוצפנית שהם משמיעים. השניים שלא הביאו שקל להפועל. זה שיא החוצפה. כדי ששכטר ובן שמעון יוכלו להיות שמנו ערבויות, הם לא".

וכמובן אי אפשר בלי נושא הרוכש, גם לכך התייחס רמון ואמר: "אם לא יהיה רוכש או תורמים גדולים, הפועל תהיה קבוצה בטווח הבינוני, של שחקנים תוצרת בית בשכר נמוך. האלמנט של האוהד היה קיים בי, אני מודה בזה אך לא עוד. רק העברה בנקאית תגרום לי להשקיע עכשיו. החתמנו שחקן נוער ולא הסכמתי לשים שקל. עכשיו אני מנהל קשוח. אני אייצב את המצב הפיננסי של הפועל ואביא אותה בסוף השנה ללא גרעון.

חיים רמון. פתח את הפה (משה חרמון)
חיים רמון. פתח את הפה (משה חרמון)
 

כל מי שיכול לעשות את זה יותר טוב שיבוא. מה שקורה סביבי והאנשים שמדברים פוגעים קשות בסיכוי להביא תורם. משקיע שרואה איך מתייחסים אליי, שאני לא מקבל שכר ומושמץ על כך שהשגתי קבוצה מכיליון, הבאתי אותה לאירופה והעמדתי על הנייר קבוצה שנראתה טוב. זו התודה? לא ביקשתי פסל אבל לא חשבתי שיקללו וישמיצו. האוהדים לא מעניין אותם שקל, הם רוצים ניצחונות", הטיח רמון.

רמון הוסיף על האופציות שקיימות לבעלות חדשה: "תחת פיקוחי, שקל לא יילקח מהפועל כולל בעלי המניות ואני אדאג לכך. אני לא סופר את המשמיצים האלו, אבל אחרים קוראים ושומעים. יותר מגורם אחד אמר לי שהוא לא משוגע. אותם שני אנשים מהעמותה המציאו אגדה שאני לא רוצה למכור כי אני נהנה. נפגשתי עם 20 אנשים שהביעו התעניינות מתוכם, יש שני גורמים שהם פחות לא רציניים. אחד מהם אמר ששכנעו אותו שזו התאבדות.

עידו חג´ג´
עידו חג´ג´. "לא ירוץ להיות בעלים"
 

לגבי אפשרות שעידו חג'ג' יהיה הבעלים אמר: "הצעתי לעידו אבל אחרי שהוא רואה את הנעשה, בטוח שלא ירוץ להיות בעלים. אני לא עוסק בחרטות אך יש דברים בהתנהגות של מספר גורמים שאם הייתי יודע ספק שהייתי בא. אני קורא לאותם אוהדים להבין שמי שרוצה לבוא לפה בוחן את ההתנהגות שלהם בעבר ובוודאי כלפי".

רמון התייחס לתפקידו כבעלים: "הדבר הראשון שאני עושה כבעלים זה מנסה לגייס כסף. כבר אז התברר לי שאני לא יכול לסמוך על אף אחד מבחינה כלכלית. כדי לעבור בבקרה שמתי צ'ק מכיסי כדי שהפועל תעבור בבקרה. לאחר כמה זמן קרה האסון עם ניצן והחתמנו את אבוקסיס שהיה קונצנזוס. כבר אז בן שמעון היה באוויר אך ידעתי שאני חייב מאמן ולאחר ארבע שעות כבר מינתי. הגדלנו עוד את הגרעון, אך לא הייתי ישן בלילות עד שלא הייתי מבטיח את המשכורות".

יוסי אבוקסיס.  (יוסי ציפקיס)
יוסי אבוקסיס. לא רצה לפטרו (יוסי ציפקיס)
 

רמון המשיך: "קניתי מטביב את הפועל ב-17 מיליון ש"ח. טביב הודיע רק על שני מיליון ש"ח חובות בזמן שרק למס הכנסה יש תביעות של תשעה מיליון, לא כולל עוד שניים וחצי מיליון מע"מ. הוא חייב לי ולא אני לו. לכן יש בוררות. היו מיליון ו-400 אלף של הפועל בבקרה והוא לקח לכיסו! אם הבורר יפסוק שאני חייב אני אביא את הכסף. השאלה אם הוא יביא".

על העונה החולפת אמר: "את המניות הייתי בטוח שאמכור ועוד אעשה כסף למען הפועל. מכרתי 50 אחוזים בשישה מיליון שקלים. הגיע ינואר, ואבוקסיס אמר שצריך חיזוק. אני חושב שזו הייתה הקבוצה הכי גרועה שהייתה לנו. אלוהים יודע איך סיימנו במקום השלישי. בזמן הזה כולם נתנו עצות איך להוציא כסף, לא איך להכניס. עם אלמוג כהן לדוגמא, באו אנשים והבטיחו לי שהפועל לא תשלם על אלמוג שקל. בסוף, הוצאנו עליו מעל למיליון ש"ח כאשר קיבלנו רק 350 אלף".

 
 הגיע ינואר, ואבוקסיס אמר שצריך חיזוק. אני חושב שזו הייתה הקבוצה הכי גרועה שהייתה לנו. אלוהים יודע איך סיימנו במקום השלישי 
 
 
 

רמון המשיך במונולוג: "החלו לדרוש את הראש של המאמן. אני עמדתי כחומה בצורה והגנתי עליו. אני לא מאמין במאמנים לשנה. מאמן צריך לחתום לשנתיים ואם אפשר אז גם לשלוש. לבסוף פיטרתי את יוסי רק בגלל שהוא נתן לי את התחושה שהוא הפסיק להאמין ביכולת שלו עצמו. הוא אולי יגיד לכם אחרת אך אני הרגשתי שהוא מחכה שאפטר אותו. סיימנו את העונה באירופה ועשיתי דבר חסר תקדים. השגתי לקבוצה הלוואה ארוכת טווח ממוסד פיננסי. זה דבר שכל מועדון חולם עליו ורק אני הצלחתי לעשות. סגרנו את הגרעונות כאשר הצ'קים של הערבות שלי חזרו אחרונים".

"ואז החלו שוב דיבורים על התגייסות, תרומות. בניתי קבוצה כמו בספר הפעם. התחלתי במגעים עם בן שמעון במאי. הוא המאמן הישראלי הכי יקר, אך אין בן אדם שאמר לי לא להביא אותו. כולם היו בעד חוץ ממני, מבחינה כלכלית. בראש וראשונה עמותת האוהדים אמרו להביא את בן שמעון, אבל עליהם אדבר בסוף".

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */