יום שישי, 20.09.2024 שעה 18:44

לבנת: צריך ענישה חמורה ומיידית, כך יהיה שינוי

שרת הספורט התייחסה למקרי האלימות בטקס מצטייני התאחדות אילת: "שמחה שלוזון מטפל בזה. הבעיה היא לא בהיעדר שוטרים אלא בענישה"

|
לימור לבנת. דואגת מחזרת האלימות (רדאד ג`בארה)
לימור לבנת. דואגת מחזרת האלימות (רדאד ג`בארה)

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, הגיבה הערב (ראשון) לאירועי האלימות הגואים בספורט הישראלי בטקס הספורטאים המצטיינים של התאחדות אילת שנערך בת"א.

לבנת אמרה: "זה דבר חמור ביותר ואנחנו רואים שוב את האלימות מרימה ראש. היא חזרה בצורה מכוערת, מסוכנת ואלימה. מה שהיה בסופ"ש האחרון היה חמור מאוד. חייבים למגר את האלימות, אין לנו דרך אחרת".

השרה הוסיפה כי שוחחה על הנושא עם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו: "שוחחתי איתו במהלך היום. בסוף הקדנציה הקודמת שלי הקמתי ועדה בראשות דוד צור שהגיעה למסקנות מאוד חשובות, בין היתר המליצה על הקמת דסק מיוחד במשטרה שיעסוק בנושאי אלימות במסלול שיפוט מהיר, אך זה קרה באופן חלקי בלבד. התחילו לעשות דברים אבל לא מספיק".

"צריך שתהיה כאן יד קשה, אכיפה וענישה חמורה ביותר באופן מיידי. לא מספיק שייכנסו למעצר של 24 שעות, אלא צריך שיהיה ברור שאם אדם עשה מעשה אלימות הוא יישב בכלא. השיפוט והענישה צריכים להיות מהירים וקשים, אחרת זה לא ילך. אני מאמינה שיחד עם ח"כ דוד צור, דנינו ועדנה בקנשטיין יהיה קודקוד משולש שיתייחס אחרת לאלימות הזו, זה ייקח זמן אבל נעשה מה שאפשר. אני מאמינה שהם ימצאו את הנתיב הזה, כי אם זה לא יקרה זה יהיה רע מאוד", ציינה השרה.

לבנת ואבי קושניר (רדאד ג´בארה)
לבנת ואבי קושניר (רדאד ג´בארה)
 

לבנת התייחסה גם לטיפול הנדרש מההתאחדות לנושא: "על ההתאחדות מוטל תפקיד חשוב ומאוד מכריע משום שאם תובע ההתאחדות לא יגיש מיידית כתבי אישום ויטפל מיידית בקבוצות מהן באו המתפרעים בבית הדין של ההתאחדות, לא יבוא שינוי מכריע. שמחתי לשמוע את לוזון אומר שהוא מטפל בזה ואני שמחה שהוא מוביל שינוי. צריך לבוא שינוי משמעותי ומיידי ומכל הכיוונים".

על נושא השוטרים במגרשים אמרה: "שאלת החזרת השוטרים למגרשים היא סוגיה שנידונה ע"י ועדת צור, שהמליצה שלא לעשות זאת. אני לא יודעת מה יקרה עכשיו, הרי מידי פעם השאלה הזו עולה שוב כפי שקורה בכל פעם שיש מקרי אלימות שכאלה. אנחנו נשקול לעשות את העבודה מחדש, אבל אני לא חושבת שזו הבעיה אלא הענישה המחמירה והמהירה. בזה צריך להתמקד".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */