יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:27

נדאל בגמר דוחא, וויליאמס ואזרנקה בגמר בריסביין

הספרדי, שהתקשה בחצי מול המדורג 162 בעולם, יחפש מול מונפיס תואר ראשון ל-2014. בריסביין: המדורגות 1 ו-2 בעולם בקרב על התואר. בגברים, פדרר בחצי

|
רפאל נדאל. עלה לגמר דוחא (רויטרס)
רפאל נדאל. עלה לגמר דוחא (רויטרס)

רפאל נדאל, המדורג ראשון בעולם, העפיל הערב (שישי) לגמר טורניר דוחא, שם הוא יפגוש את גאל מונפיס הצרפתי וינסה להשג תואר ראשון לשנת 2014.

הספרדי עבר מבחן קשה בחצי הגמר מול הפתעת הטורניר, הגרמני פטר גויובצ'יק, המדורג 162 בעולם, שהחל את הטורניר במוקדמות ומצא את עצמו עם 4:6 במערכה הראשונה על הראשון בעולם, זאת אחרי שזכה בתשע הנקודות הראשונות במשחק והוליך 0:3.

נדאל פתח בעצמו את המערכה השנייה עם 0:3 בדרך ל-2:6 והשיג שבירה מוקדמת במערכה השלישית ל-1:2, שדחפה אותו עד ל-3:6 וניצחון אחרי כשעתיים. הפולני, שהתמודד בחצי הגמר הראשון בקריירה שלו, הוא השחקן הרביעי שמגיע מהמוקדמות עד לשלב כה גבוה בהיסטוריה של הטורניר שהחל ב-1993.

מונפיס (כיום מדורג 31 בעולם, בעברו שחקן טופ 10) עלה לגמר השלישי שלו בדוחא אחרי 3:6 ו-2:6 קל על הגרמני פלוריאן מאייר (40), שהדהים את אנדי מארי בסיבוב השני.

וויליאמס ואזרנקה ייפגשו בגמר בריסביין
הראשונה בעולם סרינה וויליאמס והשנייה בעולם ויקטוריה אזרנקה ייפגשו לקרב ענקיות ראשון בין השתיים לשנת 2014 בגמר טורניר בריסביין.

ידה של וויליאמס היתה על העליונה בפעם ה-14 ברציפות מול מריה שראפובה בחצי הגמר עם 2:6 ו-6:7 (7:9) ולמרות משחק טוב של הרוסייה, היא לא הצליחה להשיג ניצחון ראשון על האמריקנית מאז 2004.

סרינה וויליאמס. גברה על שראפובה בדרך לגמר (רויטרס)
סרינה וויליאמס. גברה על שראפובה בדרך לגמר (רויטרס)
 

המשחק עצמו משך תשומת לב רבה מתמיד עקב היחסים הקרים בין השתיים בשנה האחרונה, זאת בהמשך להערות של האחת כלפי השנייה בנוגע לבני הזוג שלהן. סרינה היתה זו ששברה ראשונה ל-1:3 במערכה הראשונה, שראפובה נלחמה ושברה חזרה, אבל סרינה העלתה את הרמה, לקחה שלושה משחקונים ברצף וסגרה 2:6 קל במערכה.

המערכה השנייה היתה צמודה והפכפכה. כל אחת מהשתיים שברה את השנייה שלוש פעמים, ורק במצב של 4:4, סרינה שמרה על ההגשות ועלתה ל-4:5. מכאן נשמרו ההגשות והשתיים הגיעו לשובר שוויון ראשון בינהן מאז 2010. גם בשלב הזה היתרון נע מצד לצד, שראפובה הצילה שתי נקודות משחק, אך נכנעה בשלישית. סרינה סגרה 7:9 ועלתה לגמר הטורניר בו זכתה בשנה שעברה.

אזרנקה מצידה, נקלעה לפיגור 6:1 אחרי מערכה ראשונה נוראית מול השמינית בעולם, ילנה ינקוביץ'. למרות זאת, הבלארוסית קמה על צד ימין במערכה השנייה וברחה מהר ל-1:4. ינקוביץ' חזרה ל-3:4, אבל אזרנקה השלימה 3:6 וברחה גם ל-1:5 במערכה השלישית. גם כאן זה לא נגמר, כאשר במקום לסיים עם המשחק בקלות, שוב הסתבכה אזרנקה לאחר שינקוביץ' חזרה ל-4:5, אבל הסיום היה של אזרנקה בנקודת המשחק השניה.

אזרנקה מאושרת בדרך לגמר הטורניר (רויטרס)
אזרנקה מאושרת בדרך לגמר הטורניר (רויטרס)
 

רוג'ר פדרר עלה לחצי הגמר בטורניר הגברים בבריסביין אחרי שהביס 1:6 ו-1:6 את מרינקו מטוסביץ' האוסטרלי. פדרר ישחק בחצי הגמר מול ג'רמי שארדי הצרפתי, שגבר 5:7 ו-4:6 על אוסטרלי נוסף, סמואל גרוס.

לייטון יואיט האוסטרלי השלישי בחצי הגמר, גבר 4:6 ו-2:6 על מריוס צ'ופיל הרומני ויפגוש במדורג שני, קאי נישיקורי היפני, שגבר במשחק הטוב של רבעי הגמר על מריאן צ'יליץ' הקרואטי עם 4:6, 7:5 ו-2:6.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */