יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:38
ליגה איטלקית 24-25
104-74אודינזה1
94-94נאפולי2
83-94אינטר3
80-64יובנטוס4
83-54טורינו5
76-84לאציו6
65-64ורונה7
62-34אמפולי8
68-84אטאלנטה9
56-94מילאן10
55-44גנואה11
47-64פארמה12
46-14לצ'ה13
36-54פיורנטינה14
34-34מונצה15
33-24רומא16
37-44בולוניה17
27-34קומו18
26-14קליארי19
18-14ונציה20
לוח משחקים
  • קליארי
  • שישי, 20/09, 19:30
  • אמפולי
  • ורונה
  • שישי, 20/09, 21:45
  • טורינו
  • ונציה
  • שבת, 21/09, 16:00
  • גנואה
  • יובנטוס
  • שבת, 21/09, 19:00
  • נאפולי
  • לצ'ה
  • שבת, 21/09, 21:45
  • פארמה
  • פיורנטינה
  • ראשון, 22/09, 13:30
  • לאציו
  • מונצה
  • ראשון, 22/09, 16:00
  • בולוניה
  • רומא
  • ראשון, 22/09, 19:00
  • אודינזה
  • אינטר
  • ראשון, 22/09, 21:45
  • מילאן
  • אטאלנטה
  • שני, 23/09, 21:45
  • קומו

דון חואן: לאן יעבור רונאלדיניו הקולומביאני?

עם לוק של הקוסם הברזילאי, זריזות של מסי וממוצע דריבלים למשחק כפול מ-CR7, קוואדרדו הוא המלפפון החם באירופה. בארסה או ארסנל? רק אמא תקבע

|
דון חואן: קוואדרדו בדרך לכבוש את אירופה
דון חואן: קוואדרדו בדרך לכבוש את אירופה

כמו בכל שנה, הגיע הרגע הגדול שחובבי הכדורגל מסביב לגלובוס מחכים לו יותר מכל. אנחנו לא מתכוונים לרגעי ההכרעה המותחים של העונה, אלא לחודש ינואר שמציג בפנינו את חלון ההעברות של השחקנים החמים ביותר ביבשת.

לא מעט שמות של כוכבים נוצצים עלו לאחרונה כמועמדים פוטנציאליים להפוך למלפפון המבוקש בגלובוס, אריק לאמלה, מוחמד סאלח, אלברו מוראטה, סרחיו אגוארו ומירקו ווצ'יניץ' הם רק חלק קטן מהשחקנים שהפכו את אירופה למרקחה בתקופה האחרונה.

סביר מאוד להניח שאת רוב השמות ברשימה הנוצצת כולכם מכירים היטב, אך הכוכב שיגרום כנראה לרעידת האדמה הגדולה בין אריות היבשת הוא חואן קוואדרדו האלמוני, הקולומביאני שבקרוב מאוד הולך לכבוש את העולם בסערה.

באיירן מינכן, יובנטוס ואינטר כבר רודפות חודשים ארוכים אחרי מי שנחשב לאחד הדריבליסטים הטובים בעולם, אך כנראה שהקיצוני של פיורנטינה יהיה זה שיפתח חזית נוספת בסכסוך המתמשך בין ברצלונה לארסנל. היכן רונאלדיניו הקולומביאני ינחת בקרוב? הכול תלוי באמא.

בארסה או ארסנל? רונאלדיניו הקולומביאני בפעולה
בארסה או ארסנל? רונאלדיניו הקולומביאני בפעולה
 

הפנומן מחופי טומאקו
כבר מגיל ינקות ידעו בעיירה הקטנה, נקוקלי, כי הילדון המתולתל והצנום יכול להגיע לרמות הגבוהות ביותר. הבעיה המרכזית שסיכנה את פריחתו, הייתה אהבתו הענקית לים. מבוקר ועד ערב "פנומנו" (כינוי שהודבק לחואן בעקבות חיבתו הרבה לרונאלדו הברזילאי וחולצת הסלסאו שלעולם לא ירדה מגופו) היה שורץ בחופים הקסומים של העיר טומאקו ופשוט לא הסכים לנסות את מזלו במגרש של הגדולים.

אחרי מסכת שכנועים בלתי פוסקת ואחרי שאימו (אליה נגיע בהמשך) אסרה עליו להתקרב לחופים כל עוד הוא לא מצטרף לקבוצה, בגיל 14, קוואדרדו חבר לקבוצת הנערים המקומית של אתלטיקו אורבה ומכאן הדרך לפסגה הייתה קצרה.

גם אנחנו לא היינו זזים מכאן. חופי טומאקו הנפלאים
גם אנחנו לא היינו זזים מכאן. חופי טומאקו הנפלאים
 

אחרי עונה וחצי במועדון הפאר הקולומביאני, אינדנפנייטה מדיין, אודינזה רכשה את היהלום ופה החלה נקודת המפנה בקריירה מבחינתו. חואן, שהגיע לארץ המגף כחלוץ, לא מצא את עצמו בשורות הזברות שהשאילו אותו לקבוצת התחתית לצ'ה, שם הוסט לעמדת הקיצוני והפך לאחד הצעירים המצטיינים בסרייה A.

רגע השיא מבחינתו של גיבורינו התרחש במשחק התחתית מול סיינה כאשר הוא קיבל את הכדור במרחק של 75 מטרים משער היריבה, חלף על פני 6 שחקנים והקפיץ באומנות את מה שנבחר לשער השנה באיטליה. האדומים-צהובים אמנם ירדו ליגה בסופו של דבר, אך האוהדים הדרומיים התנחמו בכך שרונאלדיניו הקולומביאני (כינוי שהודבק לו בעקבות השליטה האבסולוטית והדמיון הרב לקוסם הברזילאי) זכה בתואר תגלית העונה.

ילד החופים בדרך לשער העונה מול סיינה
ילד החופים בדרך לשער העונה מול סיינה
 

מלך הדריבלים: מסי ורונאלדו הרחק מאחור
למקרה שחשבתם שהתקופה בלצ'ה הקטנה הייתה תקופת השיא של קוואדרדו החמקמק, אז טעות גדולה בידיכם. בשנה שעברה אודינזה השאילה שוב את הפנומן לפיורנטינה וכבר מהרגע הראשון גיבורינו הפך ליקיר האוהדים הסגולים.

הקולומביאני חמום המוח אמנם היה חתום על ההרחקה ההזויה באיטליה בשנים האחרונות, כשניסה לפגוע במגנה הברזילאי של רומא, דודו, ובטעות חבט באחד מהמאבטחים בקרבת מקום, אך גם מבחינה סטטיסטית הצטיין בכל תחום במגרש.

אחת ההרחקות ההזויות באיטליה. חואן vs דודו רגע לפני התקרית
אחת ההרחקות ההזויות באיטליה. חואן vs דודו רגע לפני התקרית
 

הקיצוני שיכול לשמש כמגן, חלוץ ואפילו כפליימייקר, היה השחקן ששותף במספר הדקות הרב ביותר בסגלו של ויצ'נזו מונטלה בעונה שעברה בצוותא עם בורחה ואלרו. בנוסף, הוא סחט את מספר העבירות הגדול בסרייה A ולקינוח זכה הכי הרבה פעמים בתואר "איש המשחק" ביחד עם אדינסון קבאני בעונת 2012/13 (8 פעמים). עם כל הכבוד, אם תשאלו את המלפפון החם על הנתון שהוא גאה בו יותר מכל, תשובתו תהיה ברורה.

בבדיקה שערך אתר הסטטיסטיקות הבריטי   who score     בסיום העונה שעברה, התברר כי קוואדרדו הוא השחקן שביצע את מספר הדריבלים המוצלח והרב ביותר באיטליה. הילד שגדל בחופי טומאקו הפך לחיית דשא שכמעט בלתי אפשרי להוציא ממנה את הכדור ואת 2012/13 הוא סיים עם 118 כדרורים מוצלחים שהפכו אותו למלך הדריבלים הבלתי מעורער של מדינת המגף.

מלך הדריבלים של הסרייה A
מלך הדריבלים של הסרייה A
 

רונאלדיניו הקולומביאני, שבשנה שעברה גבר בקלילות על שחקנים כמו אריק לאמלה ואלסנדרו דיאמנטי עם ממוצע של 3.8 דריבלים מוצלחים למשחק, פרח והשתבח העונה וכרגע הוא עומד על ממוצע בלתי נתפס של 4.3 דריבלים בכל 90 דקות. רק לשם השוואה, הממוצע של ליאו מסי עומד על 4.1 וכריסטיאנו רונאלדו הרחק מאחור עם ממוצע של 2.2.

מי שהגדיר את המלפפון החמקמק בצורה מושלמת הוא לוקה טוני, החלוץ האגדי ששיחק בעונה שעברה עם קוואדרדו בפיורה: "כל פעם שאני תקוע בפקקים ורואה סקוטר קטן חולף על פני המכוניות שעומדות, אני נזכר בחואן, כשהוא מקבל את הכדור פשוט בלתי אפשרי לעצור אותו עם הדריבלים המסחררים שלו".

טוני וקואדרדו: &qout;בלתי אפשרי לעצור את הסקוטר הקטן&qout;
טוני וקוואדרדו: "בלתי אפשרי לעצור את הסקוטר הקטן"
 

אם עד כה הקריירה של דון חואן פשוט עולה בהדרגתיות כל שנה, העונה הנוכחית היא ללא ספק הדובדבן שבקצפת מבחינתו. הוא נחשב לאחד הברגים החשובים בסגל הנוצץ של נבחרת קולומביה שבהחלט תדבר הרבה בקיץ הקרוב וכמובן לאחד השחקנים המשמעותיים ביותר בשורות הויולה.

נכון שאי אפשר למנות את הקבוצה הסגולה מפירנצה ביחד עם אריות היבשת, אך בשנים האחרונות פיורה הפכה לחממת צעירים משובחת. אחרי שמתיאה נסטאסיץ', סטבאן יובטיץ' ואדם לאייץ' עזבו את הקן החם של האחים דלה ואלה, כנראה שבקרוב מאוד יגיע תורו של הפנומן מחופי טומאקו.

עוד תשמעו עליו הרבה במונדיאל הקרוב. חואן במדי קולומביה
עוד תשמעו עליו הרבה במונדיאל הקרוב. חואן במדי קולומביה
 

מילה של אמא: ברצלונה או ארסנל
אם כבר הענקנו לקוואדרדו את הכינוי "דון חואן", אז בדיוק כמו הגיבור הספרדי הרומנטי בו חשקו בחורות רבות, גם בדריבליסט הקולומביאני חושקות מיטב הקבוצות באירופה. ברשימת המחזרות נוכל למצוא את יובה, אינטר ובאיירן מינכן אך כנראה שהמאושרת שתזכה בשירותיו תגיע מספרד או מאנגליה.

אין זה סוד כי בשנים האחרונות, מערכת היחסים בין ארסנל לברצלונה היא לא מהמשובחות באירופה. מאז שארסן ונגר קטף את ססק פברגאס משורות הלה מאסיה וכל שנה מוסיף עוד נער קטאלוני כשרוני לסגל התותחנים, נוצרה יריבות חדשה בכדורגל העולמי. כנראה שבתקופה הקרובה, המתיחות בגזרה זאת תגיע לנקודת רתיחה חדשה בגלל קוואדרדו.

ארסן ונגר. יזכה בשירותיו של חואן?
ארסן ונגר. יזכה בשירותיו של חואן?
 

המירוץ להחתמת הקולומביאני התחיל לפני חודשיים כשהסקאוט הראשי של ארסנל, דיק לאו, המכונה "הפיקסר", הגיע למדינת המגף וחזה בחואן כובש צמד ב-1:2 על קייבו ונבחר (שוב) לאיש המשחק. תוך מספר ימים, הוגשה הצעה רשמית לסוכנו, אלסנדרו לוצ'י, על סך 30 מיליון יורו. מה הייתה תגובתו של נשיא הקבוצה, אנדראה דלה ואלה? "בימים שמשלמים על גארת' בייל 100 מיליון יורו, לא אשחרר את חואן בסכום הנמוך מ-50 מיליון יורו".

התותחנים כמובן לא התייאשו ולפני חודש הגישו הצעה חדשה על סך 37 מיליון יורו (סכום השווה למכירתם של יובטיץ' ולאייץ' יחדיו בפתיחת העונה). בוודאי לא תתפלאו לגלות כי רגע לפני התשובה החיובית מחממת הצעירים הסגולה, הגיעה לה הבלאוגרנה וסיבכה הכול: "יש מגעים עם בארסה", אישר קוואדרדו. "מאוד מחמיא לי שמועדון גדול כזה מתעניין בי, מגיל אפס אני עוקב אחרי הקבוצה הזאת ותמיד חלמתי לשחק בה".

קואדרדו וניימאר. ישתפו פעולה בקרוב?
קוואדרדו וניימאר. ישתפו פעולה בקרוב?
 

סביר להניח שעוד תשמעו בתקופה הקרובה לא מעט על המלפפון החם של חלון העברות, אך לעת עתה אישה אחת מיוחדת טרפה את הקלפים, אישה זאת היא מרסלה, אמו של חואן: "עם הזמן הפכתי להיות אוהדת שרופה של פיורה, המשאלה הכי גדולה שלי היא שנשאר בפירנצה עוד שנים רבות". סיפרה הקולומביאנית שמעדיפה לשבת בקורבה של השרופים ולא ביציעי הכבוד.

נכון שעל כף המאזניים מונחים לא מעט שטרות וכיום הכסף הוא הדבר היחיד שמסובב את עולם הכדורגל, אך אם מרסלה שכנעה את בנה לעזוב את החופים הנוצצים של טומאקו, ברצלונה וארסנל עוד יצטרכו לעבוד קשה כדי לזכות בשירותיו של דון חואן.

בסוף רק היא תקבע. אמא מרסלה וחואן
בסוף רק היא תקבע. אמא מרסלה וחואן
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */