יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:03
ליגה אנגלית 23-24
6424-7028ארסנל1
6426-6528ליברפול2
6328-6328מנצ'סטר סיטי3
5642-6029אסטון וילה4
5342-5928טוטנהאם5
4739-3928מנצ'סטר יונייטד6
4450-4629ווסטהאם7
4244-5028ברייטון8
4144-4228וולבס9
4048-5928ניוקאסל10
3945-4727צ'לסי11
3844-4329פולהאם12
3552-4128בורנמות'13
2948-3328קריסטל פאלאס14
2654-4129ברנטפורד15
2539-2928אברטון16
2260-4229לוטון17
2151-3529נוטינגהאם פורסט18
1763-2929ברנלי19
1474-2428שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • ניוקאסל
  • שבת, 30/03, 15:30
  • ווסטהאם
  • בורנמות'
  • שבת, 30/03, 18:00
  • אברטון
  • צ'לסי
  • שבת, 30/03, 18:00
  • ברנלי
  • נוטינגהאם פורסט
  • שבת, 30/03, 18:00
  • קריסטל פאלאס
  • שפילד יונייטד
  • שבת, 30/03, 18:00
  • פולהאם
  • טוטנהאם
  • שבת, 30/03, 18:00
  • לוטון
  • אסטון וילה
  • שבת, 30/03, 20:30
  • וולבס
  • ברנטפורד
  • שבת, 30/03, 23:00
  • מנצ'סטר יונייטד
  • ליברפול
  • ראשון, 31/03, 16:00
  • ברייטון
  • מנצ'סטר סיטי
  • ראשון, 31/03, 18:30
  • ארסנל

הכנסה צדדית: השחקנים שגילו את עולם הפוקר

נדאל הביך את רונאלדו, שבצ'נקו ונגראנו, פיקה סיים 19 באל' העולם, פלפס אסף 100 אלף ד', גוטי רק מפסיד ופירס חושב הלאה. הספורטאים שגילו את הקלף

|
רפאל נדאל, רונאלדו ודניאל נגראנו
רפאל נדאל, רונאלדו ודניאל נגראנו

פוקר, על כל צורותיו, הוא אחד ממשחקי הקלפים הפופולריים בעולם, במיוחד בשנים האחרונות. הסגנון הפופולארי ביותר הוא "טקסס הולדם", שצבר תאוצה אדירה ב-15 השנים האחרונות והפך למשחק מפורסם בקנה מידה עולמי. סביר להניח, הסיכוי שלא נתקלתם בשם "טקסס הולדם" שואף כמעט לאפס. 

אמנם "טקסס הולדם" אינו חוקי בישראל, אך תודו: צליל של ז'יטונים עפים באוויר הפך ממזמן לעניין שבשגרה עבורנו. בנוסף, למרות האיסור, ישנם שחקני פוקר רבים בישראל, בעיקר חובבנים הנפגשים עם חבריהם למשחק ידידותי כזה או אחר.

בניגוד אלינו, בשאר העולם, פוקר הוא מקצוע לכל דבר. ברחבי הגלובוס שחקנים רבים שהפכו את משחק הקלפים למקצוע והרוויחו בזכותו סכומי כסף גדולים. על השולחן הירוק תוכלו למצוא מגוון רחב של שחקנים. החל ממהמרים כבדים, דרך רופאים ואנשי עסקים, כוכבי קולנוע ואפילו ספורטאים מקצוענים. גם כאלו שעדיין פעילים והחליטו להפוך את הפוקר לתחביב העיקרי.

מסתבר, שישנם ספורטאים שמשחק עם כדור, ריצה או קפיצה לא מספקים אותם, והם החליטו להתמקד במשחק נוסף, שדורש פחות מאמץ פיזי. הנה כמה מהשמות היותר מוכרים מעולם הספורט שהחליטו לנסות את מזלם (לא רק) במשחק הקלפים הפופולארי.

נדאל - מניצ' באון-ליין ועד להדחתם של נגראנו, רונאלדו ושבצ'נקו
נתחיל באחד משחקני הטניס הגדולים בכל הזמנים, רפאל נדאל. הספרדי החל לשחק פוקר לפני מספר שנים ועד לא מזמן מעולם לא השתתף במשחק חי, אלא רק במשחקי און-ליין. הפעם הראשונה בה השתתף בטורניר חי הייתה בתחילת דצמבר, אז הוזמן לקחת חלק במשחק צדקה עמוס בכוכבי ספורט כמו רונאלדו הברזילאי ואנדריי שבצ'נקו. מארגני התחרות לא התכוונו לעשות הנחה לכוכבים והזמינו את אחד השחקנים הגדולים בעולם הפוקר, דניאל נגראנו.

אנדריי שבצ´נקו, רונאלדו ודניאל נגראנו (ONE)
אנדריי שבצ´נקו, רונאלדו ודניאל נגראנו במהלך הטורניר בו זכה נדאל
 

נדאל, שהחמיץ שבעה חודשים מעונת 2012/13 בשל פציעה וניצל את הזמן כדי לשפר את כישורי הפוקר, זכה בעבר בטורניר און-ליין וגרף 15,200 יורו (תמיד טוב שיש בארנק כסף קטן). בכל מקרה, השאיר אבק לכל השחקנים על השולחן והשאיר מאחוריו את רונאלדו, שבצ'נקו, וכן, גם את נגראנו. הוא זכה במקום הראשון - 50 אלף יורו שייתרמו לפי בחירתו.

"אנשים שלא מבינים את המשחק הזה אומרים שהכל מזל", אמר נדאל כשנשאל על 'טקסס הולדם', "אני גם חשבתי ככה לפני מספר שנים, אבל עכשיו אני יודע שזה לא נכון. בסופו של דבר, השחקנים הכי טובים זוכים בתחרויות פעם אחר פעם".

רפאל נדאל עם דניאל נגראנו (ONE)
רפאל נדאל חוגג את הזכייה, דניאל נגראנו מביט בקנאה
 

"הוא שיחק נהדר ולא עשה שום טעויות", פירגן נגראנו לספרדי, "הוא ידע איך לסגל את עצמו ולהתאים את עצמו לשאר השחקנים. הוא שיחק אגרסיבי בהתאם לצורך ומגיעות לו מחמאות רבות על הזכייה".

פיקה - הגאון שסיים במקום ה-19 בסבב הפוקר האירופי
פיקה ידוע כחובב פוקר שהשתתף בטורנירים רבים. למעשה, ביולי האחרון הוא ניצל את הפגרה והמריא ללאס וגאס, שם השתתף באליפות העולם, ממנה הודח די במהרה. אגב, באותה אליפות שיחק גם כדורגלן אחר, ג'ון קארו הנורבגי, שלא הגיע רחוק. פיקה אמנם לא הצליח בטורניר בארצות הברית, אך בטורניר ענק שנערך בברצלונה, הוא הצליח להשיג סכום נכבד מאוד (הכל יחסי כמובן).

פיקה לקח חלק בסבב הפוקר האירופי שנערך בבירת קטאלוניה. הוא שילם דמי כניסה בסך 5,300 יורו והצליח להגיע עד למקום ה-19 המכובד. הוא גרף 21,150 יורו וכבוד גדול.

ג´רארד פיקה משחק פוקר (ONE)
ג´רארד פיקה בקזינו בברצלונה. חושב איך לפעול
 

ג'ונתן דוהאמל, שחקן פוקר מקצועי, החמיא לבלם הספרדי אחרי שישב איתו בשולחן: "הוא שחקן מצוין שהפגין יכולות מרשימות. אין ספק שהוא היה יכול לפתח קריירה גם מסביב לשולחן אם הוא לא היה כל כך טוב בכדורגל".

פלפס - 100 אלף דולר כבר בכיס
מייקל פלפס נחשב לשחיין הטוב ביותר בכל הזמנים. הוא זכה שבע פעמים בתואר שחיין השנה בעולם (יותר מכל שחיין אחר), ויותר מזה: פלפס הוא הספורטאי האולימפי המעוטר ביותר בהיסטוריה, עם 22 מדליות אולימפיות, וגם האלוף האולימפי בעל מספר מדליות הזהב הרב ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים המודרניים מכל ענפי הספורט – 18 מדליות זהב.

אבל נראה שהשחיין, שהחליט לעזוב את הבריכה, מצא מקום חדש להתחרות בו הוא לא פחות טוב. טוב, אולי קצת פחות טוב. במשחק בו לקח חלק בלאס וגאס, משחק על סכומים גבוהים שנערך 2013, יצא האמריקני עם לא פחות מ-100 אלף דולר, סכום בו גם השחקנים הגדולים ביותר בעולם הפוקר לא זוכים בכל יום.

מייקל פלפס (ONE)
מייקל פלפס. גרף 100 אלף דולר בכמה שעות
 

"אני אוהב מאוד לשחק, זה כיף", אמר פלפס, "זה מרגש ומשמח. טוב, לפעמים משמח. אני יכול להיות עצמי כשאני משחק, אני יכול להירגע ולהתרכז. פגשתי כמה מהחברים הכי טובים שלי מסביב לשולחן".

פלפס לקח חלק באליפות העולם שנערכה בלאס וגאס במאי 2013, אך לא הצליח להגיע לאחד מהמקומות האחרונים. הוא הבטיח שייקח חלק גם באליפות הבאה.

גוטי - פרש מכדורגל, עבר לפוקר
מי שבאמת אוהב כדורגל יתקשה לשכוח את הכוכב הגדול של ריאל מדריד, גוטי, שתלה את הנעליים ופרש ממשחק פעיל לפני כשנה בגיל 36. האמן הספרדי היה לאחד המוסרים הגדולים בספרד בכל הזמנים, מה שמראה על אינטליגנציה גבוהה מאוד.

גוטי החליט שאם כדורגל הוא לא יכול לשחק, הוא חייב למצוא אלטרנטיבה, וכך הוא הגיע לעולם הפוקר. מאז פרש החל לשחק בטורנירים קטנים, קצת באון-ליין ובעיקר משחקי "מזומן" (Cash).

גוטי (ONE)
גוטי. מנסה להביא את הגאונות גם לשולחן
 

הרגע הגדול ביותר של גוטי הגיע כשסבב הפוקר האירופי הגיע לברצלונה (קורה לעיתים קרובות). הוא נכנס לטורניר, שיחק תחילה היטב, אך לקראת הסיום של היום הראשון הודח בצורה כואבת, כשהפסיד עם זוג מלכים ליריב שהחזיק אס ונסיך.

סנט פייר - לא מומלץ לשבת לידו בשולחן
למי שלא מכיר, ג'ורג' סנט פייר הוא לוחם אמנויות לחימה משולבות, שנחשב לטוב בעולם במשקל חצי בינוני (Welterweight). סנט פייר הקנדי הפסיד בסך הכל פעמיים בקריירה שלו, כשהפעם האחרונה הייתה אי שם ב-2007.

בזכות העלייה המטאורית של הענף, אחד מאתרי ההימורים הגדולים בעולם החליט לקחת את סנט פייר תחת חסותו כשגילה שזה חובב פוקר. הוא החל לשחק והתאמן יותר ויותר, עד שהגיע לרמה גבוהה והחל לקחת חלק בטורנירים גדולים.

ג´ורג´ סנט פייר (ONE)
ג´ורג´ סנט פייר. נראה מפחיד גם על השולחן
 

כמו פלפס גם הוא לקח חלק באליפות העולם שנערכה בווגאס. למעשה, הוא שיחק בשתי אליפויות העולם האחרונות, כשמשתיהן הוא הודח ביום הראשון. "בניגוד לזירה בה אני מחושב ויודע בדיוק מה אני עושה, בפוקר יש לי עוד המון ללמוד", אמר סנט פייר. מה שכן, בטוח שלא כדאי לשבת לידו כשלא משחק לו קלף.

רונאלדו - "מתרגש מפוקר לא פחות משהתרגשתי על המגרש"
כבר כמה שנים שאחד משחקני הכדורגל הגדולים בכל הזמנים, רונאלדו, לא מתרוצץ על משטחי הדשא. במקום זאת, הוא החליט לעבור למשהו קצת יותר פשוט, לפחות פיזית, ונחשף לעולם הפוקר. הוא הוחתם מיידית על ידי אחת מהחברות היותר מוכרות בעולם הקלפים, ששלחה אותו לטורנירים רבים על מנת למשוך שחקנים.

הוא אמנם עדיין לא זכה בטורניר גדול, אך מרבה לשחק ולהתמיד, וכן להשתתף בטורנירים למטרות צדקה יחד עם שחקנים נוספים, כמו במשחק עם נדאל ושבצ'נקו.

רונאלדו משווה (ONE)
רונאלדו משווה. מתרגש מפוקר בדיוק כפי שהתרגש מכדורגל
 

"פוקר הוא עוד אתגר בחיים שלי", אמר רונאלדו, "אני תמיד מנסה לתת את כל כולי במה שאני עושה, אם זה בכדורגל ואם זה בפוקר. אני מתרגש כשאני מתיישב על שולחן וזה שווה הכל. אני אוהב לקרוא את היריבים שלי, אבל הכי אוהב: לנצח כמובן.

שרינגהאם - ככל הנראה השחקן הטוב ביותר ברשימה
החלוץ לשעבר, טדי שרינגהאם, כיכב בנבחרת אנגליה, בטוטנהאם, ווסטהאם וכמובן מנצ'סטר יונייטד. טדי נחשב לאחד החלוצים הגדולים בתולדות הממלכה ולמרות שניבאו לו קריירת אימון מצליחה, החליט לעבור לשחק פוקר.

טדי שרינגהאם (ONE)
טדי שרינגהאם. מקצוען לכל דבר
 

אוי כמה שההחלטה הזו השתלמה. מהרגע הראשון שרינגהאם החל להרוויח. למעשה, עד עתה הוא הרוויח מטורנירים לא פחות מ-300 אלף דולר. הזכייה הגדולה ביותר שלו הייתה באליפות העולם, בה סיים במקום ה-14 והמכובד מתוך 3,000 משתפפים, וגרף כמעט 100 אלף דולרים. באליפות האחרונה בה לקח חלק היה לו קצת פחות מזל והוא סיים במקום ה-388.

פירס - ירידה ביכולת? לא נורא, יש אומהה
פול פירס הוא השחקן היחיד ברשימה שכנראה מעדיף "אומהה" (סוג אחר של פוקר) על פני "טקסס הולדם". הפורוורד בן ה-36 של ברוקלין כבר לא מזכיר את השחקן הגדול מהימים היפים של בוסטון, והוא כנראה החל לחשוב על קריירה ליום שאחרי הכדורסל.

פול פירס (ONE)
פול פירס. חושב על קריירה ליום שאחרי הכדורסל
 

כבר מספר שנים שהוא פוקד באופן קבוע את שולחנות הפוקר בארצות הברית, ובטורניר ה"אומהה" האחרון הוא לקח חלק. פירס שילם כניסה בסך 10,000 דולרים, אך הודח מהטורניר במהירות הבזק, והבטיח שלטורניר הבא הוא יבוא מוכן יותר.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */