יום שני, 08.07.2024 שעה 09:14
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
0 0-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

רונאלדיניו באשדוד, שני קאמבקים וחלים בלהות

ה-11 של המחזור: סולארי שיחזר את הצ'יפ של הברזילאי, קסום ליהטט והשופטים שוב הצליחו לגנוב את ההצגה. וגם: פריצה וברוכיאן שוב במרכז העניינים

|
פריצה. יניב גונן (יניב גונן)
פריצה. יניב גונן (יניב גונן)

אומרים שרצפים נועדו להסתיים? אז אומרים. המחזור ה-15 בליגת העל שנערך בסוף השבוע האחרון העניק לנו בעיקר הרבה מאותו הדבר. מכבי? עדיין מנצחת. הפועל? ממשיכה לשקוע. ב"ש? נאחזת בצמרת וחיפה ממשיכה לגמגם.

הסיפור הגדול הוא, שוב, לצערנו, השופטים. האנשים בשחור ממשיכים להחריב ולהכריע משחקים ובאיגוד השופטים יצטרכו לעשות חושבים בעתיד כדי לראות למי נותנים את הזכות לקבל משרוקית. כרגע, כנראה שהקריטריונים היחידים הם שתי גבות ואף.

אם נסתכל מעבר לשופטים, קיבלנו השבוע כמות לא רעה לליגה שלנו של 16 שערים. עם זאת, למרות שארבע הקבוצות הגדולות שיחקו בביתם, הגיעה למגרשים כמות לא גדולה של קהל וזאת בעקבות הרמה שמציגות חיפה ובית"ר ומחירי הכרטיסים של בני יהודה והפועל ת"א. עם כל המטען הזה, הגיע הזמן לסכם את המחזור.

שער המחזור - אנרגיה סולארית
דוד סולארי הוא אחד השחקנים המוכשרים בליגה והתרגלנו לראות ממנו דברים מיוחדים. אך כשהארגנטיני לקח כדור חופשי מ-40 מטרים והקפיץ מעל שאראנוב סטייל רונאלדיניו מעל דייויד סימן, זה דורש חגיגה מיוחדת. שער ענק לקשר, שהצליח לחבר בין חדות מחשבה לביצוע ולתת לנו דובדבן לסוף שבוע. לסולארי גם הגיע פנדל, אך לזה עוד נגיע בהמשך.

1:2 לחיפה, סולארי הפציץ

הקבוצה של המחזור - 19 בום
19 שנים. כמעט שני עשורים לקח להפועל ב"ש להשיג ניצחון על הפועל ת"א בבלומפילד. זו לא אותה קבוצה נאיבית שלא מתפקדת מול קבוצות גדולות. היא הגיעה לבלומפילד, שיחקה נכון וניצלה את ההזדמנויות שניתנו לה (שיצרה לעצמה וגם אלה שניתנו לה על ידי גרינפלד). הפועל ב"ש אולי לא תיקח אליפות השנה, אבל אלישע ואלונה עשו עבודה נהדרת והשיגו ניצחון שהוציא אותם מתחום הקבוצה המפתיעה לתחום הקבוצה הגדולה.

הקבוצה המאכזבת של המחזור - כבר לא מרעננת
הפועל רעננה, עד לפני חודשיים ההפתעה הגדולה של הליגה, המשיכה להתרסק, אך יותר מכך, פשוט נראתה מפורקת מול הפועל חיפה. לרעננה היה בעיקר לב ורצון, עכשיו נראה שלקבוצה של מנחם קורצקי פשוט נגמרה חדוות המשחק. התגוננות חסרת מעוף, ספיגת שערים נאיביים ובעיקר חוסר הלחימה עוד עלולים להביא אותה למאבקי תחתית מיותרים לקראת סיום העונה.

אחמד קאסום. (משה חרמון)
אחמד קסום. שער ובישול מול עכו (משה חרמון)
 

השחקן המצטיין של המחזור - הקוסם החדש
אחמד קסום תמיד היה פוטנציאל נהדר שפשוט סירב לפרוץ. השער שכבש מול עכו, בנוסף לבישול הנהדר להידאלגו הוכיחו שלסכנין יש עוד אקס פקטור על הספסל מעבר לחוד הקטלני. אמנם קשה להתעלם מהשלושער של דובב גבאי לרשת של הפועל, אך מדובר בשחקן שבקושי נגע בכדור וכבש שני פנדלים. קסום באמת השפיע על המשחק והיה הברומטר של סכנין במרכז המגרש.

הקאמבק של המחזור - פרץ את המחסום
אחרי תקופה ארוכה של חוסר בדקות משחק וקרדיט מפאולו סוזה, ראדה פריצה חזר לעצמו והוכיח מה צריך לעשות חלוץ אמיתי. השבדי קיבל את הכדור על סף הרחבה, הסתובב כמו שצריך ושיחרר כדור חזק לפינה של איינוגבה כדי לסגור עוד ניצחון למכבי ת"א. חלוץ אמיתי לא צריך יותר מדי ופריצה הוכיח שיש דברים שלא שוכחים.

שחקני אשדוד מתווכחים עם זטמה (שי לוי)
שחקני אשדוד מתווכחים עם זטמה (שי לוי)
 

השערורייה של המחזור - שוב, השופטים
לצערנו, השערורייה של המחזור הפכה לפינה קבועה כאן. נתחיל בחלים זטמה, שלאחר שספג קללות ממוראד אבו ענזה באינסטגרם יצא להחריב לאשדוד את המשחק כשהמציא פנדל לזכות מכבי חיפה והתעלם מפנדל ברור על סולארי, בעבירה שנעשתה לא יותר מ-5 מטר ממנו. זטמה טועה יותר מדי לאחרונה והגיע הזמן שכמו בר נתן וחכמון, גם הוא יקבל איזושהי תקופת צינון ממושכת. הגדיל ועשה אוראל גרינפלד, שלאחר שנתן להפועל ב"ש פנדל מעורר מחלוקת, העניק לה פנדל נוסף שלא היה ולא נברא. דוגמא קלאסית לשופט חסר כל שיקול דעת.

מאמן המחזור - מכת ברק
שלושה ניצחונות רצופים כבר יש לעירוני ק"ש ולברק בכר. כל הכבוד למאמן שיודע להודות כשהוא טועה וניתן היה לראות את זה בהחזרה של ברק בדש להרכב. בכר התמודד יפה עם פציעה של שחקן מפתח בדמות תמיר כחלון ועם עזיבה של זר משמעותי כמו דרקו טאסבסקי. ק"ש הגיעה במומנטום, לא השאירה סיכוי לרמה"ש המסוכנת ולקחה עוד 3 נק'. בכר הוא מאמן סתגלן, חסר אגו ועם עתיד מזהיר לפניו. חשוב לציין גם את החילוף של מינדאוגס פאנקה, שכבש מיד לאחר כניסתו.

ברק בכר (משה חרמון)
ברק בכר. עתיד מזהיר לפניו (משה חרמון)
 

הפרט הסטטיסטי של המחזור - 7 מ-7
7 הוא מספר הפנדלים שנשרקו לחובת הפועל ת"א בשבעת המחזורים האחרונים (שישה הובקעו, 1 נהדף, אך הריבאונד הלך פנימה). קשה מאוד להתחרות בפרט הזה וקשה לדעת אם יש איזושהי קבוצה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי שסבלה כל כך מהקלות בו מוכרעים משחקים בליגה שלנו. כנראה שמדובר בצירוף מקרים וחלק מהפנדלים היו אכן מוצדקים, אך הפועל בהחלט יכולה להגיד שהיא זאת שסבלה הכי הרבה מהשיפוט השנה.

הבישול של המחזור - ברוכ שובך
המון לחץ מופעל על בית"ר ירושלים. הקבוצה, שהחליפה מאמן ולא ניצחה בששת המשחקים האחרונים, פשוט לא הצליחה לצאת מהמשבר ומי אם לא אבירם ברוכיאן, הסמל של הקבוצה בשנים האחרונות, ימצא דרך להחזיר אותה למסלול. ברוכיאן קיבל את הכדור כ-30 מטרים מהשער ועשה מה שהוא עושה הכי טוב, שלח מסירה שחתכה את כל ההגנה של מכבי פ"ת ומצא את איציק כהן חופשי מול גיגי כדי לבעוט פנימה. בישול נהדר שהוא הרבה יותר מעוד שער לבית"ר.

ברוכיאן. שוב המאסטרו של ירושלים (יניב גונן)
ברוכיאן. שוב המאסטרו של ירושלים (יניב גונן)
 

הקהל של המחזור - בכרמל יש גם אדום
הפועל חיפה היא קבוצה שסבלה הרבה מאוד מהקהל שלה בשנים האחרונות, אך כמעט 1,000 איש שמגיעים למשחק ברעננה, למרות יכולת בינונית בתקופה האחרונה, זה אירוע שראוי לציון. כל הכבוד לאדומים מהכרמל, שהראו שכשהם רוצים, הם גם יכולים.

ה-11 של המחזור
מחמוד קנדיל (בני סכנין), עומרי קנדה (הפועל חיפה), קאסיו פרננדס (עירוני ק"ש), קרלוס גארסיה (מכבי ת"א), דדי בן דיין (בני סכנין), אבירם ברוכיאן (בית"ר ירושלים), אחמד קסום (בני סכנין), דוד סולארי (מ.ס. אשדוד) דובב גבאי (הפועל ב"ש), זרקו קוראץ' (הפועל חיפה), אלון תורג'מן (מכבי חיפה).

שחקני הפועל מתלוננים בפני גרינפלד. אמר או לא אמר? (משה חרמון)
שחקני הפועל מתלוננים בפני גרינפלד. אמר או לא אמר שהוא שמח? (משה חרמון)
 

השחקן ה-12: הציטוט של המחזור
"אני שמח לראות אתכם ככה". אוראל גרינפלד, שבפעם האחרונה ששפט את הפועל ת"א הרחיק את טוטו תמוז בטדי על השתקת הקהל, כנראה לא כל כך אוהב את האדומים ושיחרר את המשפט, לכאורה, אל עבר שי אבוטבול. אם המשפט אכן נאמר, השופט יהפוך באופן סופי לפושע ספורטיבי ובאיגוד ייאלצו פשוט לקחת לו את המשרוקית.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */