יום שני, 08.07.2024 שעה 04:40
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

שחר: ב-20 שנה השקעתי יותר מהתקציב שלך

דין ודברים קשה במהלך דיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט. בעלי חיפה ללבנת: "לא הייתה גזירת קופונים". השרה: "למה אתה נעלב? לא התכוונתי אליך"

|
לבנת ושחר. דין ודברים (יניב גונן)
לבנת ושחר. דין ודברים (יניב גונן)

דין ודברים קשה היה היום (שני) במהלך דיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט בין שרת הספורט לימור לבנת לבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר. זה היה במסגרת דיון שמקיימת הוועדה בהצעת החוק להעברת כספי מועצת ההימורים ישירות לקבוצות ולא דרך מרכזי הספורט. 

שחר, שנטל חלק בדיון, אמר בין השאר: "אני הוצאתי ב-20 השנים האחרונות יותר כסף על הקבוצה שלי ממה שיש לך בתקציב בשנים האחרונות ולא הייתה גזירת קופונים".

לבנת הגיבה: "למה אתה נעלב? לא התכוונתי אליך, אלא למרכז הפועל".

בתחילה אמרה השרה לבנת: "הקבוצות מקבלות כסף ממועצת ההימורים עפ"י קריטריונים ברורים. גילינו בישיבה הקודמת, הפועל שבתחילה אמרו שלא חותכים קופונים מנכים 3.5% וביטלתם את זה אחרי הישיבה הקודמת, כבר הרווחנו משהו. העובדה שהמרכזים עושים בכסף כבתוך שלהם".

לבנת חשפה כי המרכזים חייבים מיליוני שקלים לקבוצות והציגה דו"ח של רואה חשבון. בנוסף הציגה מסמך של רשם העמותות כי הקבוצות תומכות בחוק. לבנת הציגה כי מבקר המדינה הורה כבר ב-1988 להעביר כספים ישירות לקבוצות. "יש להפסיק את שיטת השקשוקה", הוסיפה השרה.

ח"כ עמרם מצנע, יו"ר הוועדה אמר: "המרכזים נותנים הלוואות וגם משאירים אצלם חלק מהכסף, זה לפי הנתונים. אני מניח".

יעקב שחר הוסיף: "מעבר להיותי הבעלים של מועדון כדורגל אני חבר בהנהלת מכבי ישראל, אני נחשפתי לאירועים שהוזכרו כ"קופונים". אני ב-20 שנים שאני בקבוצה השקעתי יותר כסף יותר מהתקציב שלך גברתי השרה בשנים האחרונות, אז אני יכול להיפגע כשאני שומע קופונים. אנחנו מאמינים במרכזים".

לבנת (משה חרמון)
לבנת (משה חרמון)
 

חילופי דברים עם שחר, עימות עם גמליאל
לבנת: "למה אתה לא נעלב?, התכוונתי למרכז הפועל". 

ח"כ גילה גמליאל הגיבה :"את עושה עוולות"

לבנת: "תדברי בזמנך"

גמליאל: "אני חברת כנסת ויכולה להעיר הערות ביניים"

לבנת: "תרגיעי, תרגיעי".

גמליאל: "מה את רוצה מהאנשים האלה".

לבנת: "קיבלת את דעת הקהל".

גמליאל: "את לא עושה את העבודה שלך".

לבנת: "יענקלה סליחה, בישיבה הקודמת התברר כי לא מכבי, מרכז הפועל , כן חותך קופון של 3.5% ".

שחר: "יש בארץ למעלה מ-800 עמותות שאתם מתייחסים ברפורמה שאתם רוצים לעשות ולהעביר את הכספים ישירות, האם הם מוכנים ומאורגנים לקבלת הכסף? אני מציע שתחול ההצעה על קבוצות הספורט הפעילות תחת מנגנון הבקרה התקיציבית, תמיכות בעמותות תמשיך במתכונת הנוכחית שתאפשר להם בחירה, במשך הזמן ידאג משרד הספורט לתשתיות ניהול, שלוש שנים שיכינו את העמותות כלים לניהול מקצועי ואחראי של העמותות. בין משרד הספורט למרכזי הספורט יקבעו נהלים לניהול עצמותות. קביעת קריטריונים לעמותות במצוקה, פתיחת קבוצות חדשות, עמידה בתקנון שקיפות, מנהל תקין קוד אתי, מעבר בין קבוצות בין עמותות הספורט. אם זה ייעשה אולי הקבוצות יהיו מוכנות. אני יודע מה מרכז מכבי עושב למען העמותות . אני לא חושב שהעמותות מוכנות לכך"

לבנת לאורנשטיין: "חשפתי אותך במלוא מערומיך"
יורם אורנשטיין, מנכ"ל מרכז הפועל, אמר ללבנת: "את רוצה לשלוט בספורט במרכזים, את טועה גברתי השרה. זה יפגע בקבוצות, הקבוצות החלשות בפריפריה יפגעו מהותית מהחוק הזה".

יורם אורנשטיין (שי לוי)
יורם אורנשטיין (שי לוי)
 

"אם יהיה משהו חילופי אנחנו בעד, אנחנו לא מחזיקים בקרנות המזבח. אנחנו לא מחזיקים אף אחד בביצים וכשהיינו צרכים לשחרר שחרננו את קבוצות ליגת העל לטובת הסכם השיווק".

לבנת הגיבה: "אני חשפתי אותך במלוא מערומיך בישיבה הקודמת וטוב שעצרתי את זה".

נאור גלילי, מנכ"ל מרכז מכבי ישראל: "אנחנו לא מחזיקים כסף ששייך לקבוצות, כל כסף זה באישור בכתב. יש פה פופוליזם מרגע ההצעה. המחאות הזכות משנות השישים".

אלי עציון, יו"ר אליצור: "במרכז אליצור לא חנה אף פעם כסף, שיש כסף בקופה אני יכול לתת הלוואות לקבוצות. יש אצלנו כיום 200 אלף שקל הלוואות של קבוצות".

צבי ליבר, הבעלים של ברק נתניה, אמר: "בגלל הכוח של המרכזים, יש להם ייפוי כוח של האגודות, ואנשים באיגוד הכדורסל מחליטים לפי מה שהמרכזים רוצים".

ח"כ אחמד טיבי: "הייתי רוצה לדעת כמה קבוצות מהמגזר הערבי שהיו במשברים קיבלו סיוע מההקצבה בעת משבר? אני מלווה את בני טייבה שנים רבות, תמכתי בהם כספית יותר מהמרכזים למרות שאני לא יענקל'ה שחר ועכשיו הם נמצאים במשבר. אם הם פונים אלכם תצילו אותם? כמה עובדים ערבים יש בהתאחדות לכדורגל? המרכזים הרי ממנים. אפילו בכנסת יש ערבים ובהתאחדות אין".

פישביין: "דמי החניה הורסים את הספורט"
צחי פישביין, יו"ר מועצת ההימורים: "המרכזים יקבלו השנה וב-2014 , 17 מיליון שקל ויכולים לעשות את כל מה שאומרים פה. מ-17 מיליון הם צרכים לעזור לכל מי שאמר פה שעוזרים לו. מדברים על זה שהטוטו מעביר כספים לאותם קבוצות שצריכות את הכסף.אין קבוצה שלא צריכה כסף. המרכזים עושים חניית ביניים של הכסף שאנחנו מעבירים. אנחנו מתכוונים להעביר את ההקצבה השנתית בארבעה תשלומים רבעוניים מראש. אין בעולם , לא מכיר בעולם גוף, שמגיע לך 1,000 שקל, 100 אלף שקל ואתה מקבל מראש שלא ירצה אותו. אם כל הכבוד מבחינה כלכלית, ניהולית, עניינית. אין בחוק הזה שום דבר רע, אלא רק להטיב עם הקבוצות. דמי החניה הזה הורסים את הספורט".

פישביין (משה חרמון)
פישביין (משה חרמון)
 

ח"כ מיקי רוזנטל: "אני לא מבין בספורט אבל מבין בתהליך. זה כמו שאני אקח מהבנק את כל הכספים עבור חברי הכנסת של המפלגה שלי, אקבע מי ייסע לחוץ לארץ. צריך לדאוג לקבוצות מהפרפריה כמו שמנטרלים את ניתוב הכסף מהחלטות פוליטיות ועדיין ממשיכים לדאוג לקבוצות הקטנות. ואם קבוצה נקלעת למשבר וחייבת להסתמך רק על מרכז אולי הטוטו צריך ליזום גוף כלכלי שנותן מקדמות לקבוצות שבמשבר".

השרה לימור לבנת אמרה במהלך הדברים: "זה בסדר שלא תסכימו, אבל לא יכול שכל מי שמנסה להגיד משהו, שנוגד את העמדה, תהיה פה התפרצות כוללת וסתימת פיות".

ח"כ עיסוואי פריג': "רק החוק יחייב את הקבוצות מליגה א' ו-ב' להתנהל כמו יעקב שחר. דיברתי עם הרבה קבוצות בשבועות האחרונים, חוזרים אלמנטים של אשראי על החשבון וביטוחים שמקבלות הקבוצות מהמרכזים. מהבדיקות שעשיתי אתם משלמים פי שתיים על הביטוח אילו הייתם עושים זאת באופן ישיר. אני רוצה שיבדקו את הנתון הזה".

רשם העמותות: תומך בהצעת החוק
רשם העמותות הודיע כי הוא תומך בהצעת החוק שמקדמת השרה לבנת להעברה ישירה של כספי הטוטו לקבוצות ולא באמצעות מרכזיהן  מכתב רשמי הועבר לשרה בנושא.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */