יום ראשון, 06.10.2024 שעה 15:14

"כיף לראות את נס ציונה פורחת, אבל אני נהנה כאן"

דווקא אחרי שהעפיל לליגת העל, עלה טל קרפלס על המטוס לרומניה: "הליגה כאן צמודה, שוקל להצטרף לנבחרת. טל דן פורץ בגדול. מכבי? לא זוכר דבר כזה"

|
טל קרפלס:
טל קרפלס: "רציתי להשאר בישראל" (משה חרמון)

טל קרפלס, שזכה בעונה החולפת באליפות הליגה הלאומית עם עירוני נס ציונה והעפיל איתה לליגת העל, נטש את הליגה המקומית בגיל 23 ובסיוע דרכון רומני הצטרף לסגל הלגיונרים, כשחתם על חוזה לעונה אחת בקבוצת אנרג'יה רובינארי הרומנית.

החיבור בין קרפלס (1.94), יליד רחובות ובוגר מחלקת הנוער של מכבי ראשל"צ, למועדון בוצע באליפות העולם באחד-על-אחד בטורניר רדבול, שנערכה בכלא אלקטרז בארה"ב, שם פגש הישראלי והרשים את המאמן הרומני, פלורין ניני, שבין היתר אימן בנבחרות הצעירות של רומניה וזכה בעבר באליפות ובגביע המקומי.

לפורוורד בעל הדרכון הכפול עבר של חמש עונות בליגות הבכירות בישראל, כשברזומה רשם עשרה משחקים בלבד בליגת העל במדי ראשל"צ, עונה וחצי באליצור יבנה מהלאומית וכאמור נס ציונה, שם העמיד אשתקד 12.7 נקודות, 4.4 ריבאונדים ו-2 אסיסטים בממוצע למשחק.

כעת, חמישה חודשים אחרי שיצא לתחנה האירופית הראשונה בקריירה, קרפלס חזר לישראל לחופשת הכריסמס ("זמן איכות עם המשפחה וכמובן לאפה ושווארמה") והתפנה להעניק ראיון מיוחד ל-ONE. "למען האמת אני לא חוגג את חג המולד, אבל בשביל חופשה בישראל הפכתי לתומך הכי גדול של סנטה קלאוס", צחק קרפלס.  

קרפלס, דן וזהביאן (משה חרמון)
קרפלס (משמאל) חוגג אליפות עם טל דן ורז זהביאן (משה חרמון)
 

תאר את ההבדלים בין הליגה הרומנית לכדורסל שמשוחק בישראל.
"מדובר בליגה טובה, מאוד צמודה ותחרותית עם הרבה זרים. יש לנו בקבוצה שבעה זרים ואין לא חוק רוסי ולא חוק רומני, כך שכולם חייבים להילחם כדי לשחק. ארבעה אמריקאים ששיחקו בעבר בפינלנד וקפריסין, שחקן סרבי שהגיע מהליגה האוקראינית, שחקן בוסני ששיחק בליגות הבכירות בגרמניה ורוסיה ושחקן שהגיע מהליגה הראשונה ביוון. אני אחד מה"מקומיים" הבודדים שבולט כי יש אינפלציה של זרים", אמר. ראוי לציין שמובילת הליגה, פלוישטי, מתחה את הפועל ירושלים ביורוקאפ כשהפסידה במלחה 82:80 ולא עשתה לאדומים חיים קלים גם ברומניה.

"העיר שלי יחסית קטנה, בה גרים בערך 100 אלף תושבים, אבל כולם סביב הכדורסל. האולם שלנו קטן ומכיל 1,000 מקומות, אבל הוא מלא בכל משחק והקהל מאוד מגוון. מגיעים מבוגרים, ילדים ומשפחות שלמות". רובינארי, המדורגת במקום החמישי בליגה עם מאזן 5:8, העפילה לראשונה בתולדותיה לליגה הבכירה בעונת 2008 והוכתרה בעונה שלאחר מכן לסינדרלה של הליגה כשהגיעה עד לפיינל פור הגביע. את העונה שעברה סיימה במקום התשיעי במאזן 15:15 וכעת המועדון מכוון לצמרת הגבוהה.

קרפלס, שהוביל עד לא מזמן את הקלעים המקומיים, רושם 8.5 נקודות (76% מקו עונשין, 48% ל-2 ו-50% ל-3), קוטף 3.3 כדורים חוזרים ומדורג רביעי בקבוצתו באסיסטים עם 1.8 בממוצע למשחק. את משחק השיא שלו רשם לפני החזרה ארצה כשקלע 19 נקודות, הגיע 15 פעמים לקו העונשין והוריד שישה ריבאונדים ב-23 דקות בלבד.

קרפלס וטייט (משה חרמון)
קרפלס וסיירוס טייט במדי נס ציונה (משה חרמון)
 

איך הגעת לליגה הרומנית?
"במהלך הקיץ רציתי להישאר בישראל אבל בדקתי גם אופציות ברומניה, קיבלתי הצעה טובה ורציתי ללכת על זה בשביל החוויה. המאמן שלנו, שאימן בשנה שעברה קבוצת נשים ביורוליג וזכה באליפות הרומנית, ראה אותי בנבחרות הצעירות ותמיד נשאר איתי בקשר בגלל הדרכון שלי. בסוף הסכים לקחת סיכון וללכת עליי".

היכולת של קרפלס לא נעלמה מעיניהם של חברי המשלחת הלאומית, שהציעו לשחקן להשתלב בנבחרת הבוגרת של רומניה. "יש איזשהו באז סביבי בגלל שאני רומני-ישראלי, התחברתי למועדון בקלות ואני בוחן לעומק את ההצעה של האיגוד הרומני ושוקל אותה מאוד בחיוב. אמנם הם לא היו באליפות אירופה האחרונה, אבל הם ישחקו במוקדמות וההגרלה תתקיים בפברואר הקרוב", הוסיף הפורוורד.

טל קרפלס (חגי ניזרי)
טל קרפלס: "מאוד אוהב את נס ציונה, עוקב כמו אוהד אמיתי" (חגי ניזרי)
 

איך התנאים מחוץ למגרש וההשתלבות במזג אוויר קשה?
"התנאים טובים. הדירה גדולה מאוד ואנחנו אוכלים ארוחת צהריים קבוצתית כל יום. אני גר שלוש דקות מהאולם וקניתי אופניים שנגנבו לי לפני שבועיים", גיחך. "מצחיק שבארץ הרומנים נוסעים על אופניים וברומניה הישראלים נוסעים על אופניים. מבחינת מזג האוויר, אתה מתעורר בבוקר והכל קר ומושלג וזה משעשע כי אני רואה בפייסבוק את כל החברים בוכים על הקור בתל אביב כשאצלי הטמפרטורה מינוס עשר מעלות".

יוצא לך לעקוב אחרי הליגה הישראלית, אתה מרגיש פספוס שאולי יכולת לפרוץ העונה?
"אני עוקב אחרי ליגת העל וכיף לראות את החברים בנס ציונה פורחים. טל דן פורץ בגדול ואני מקווה שגם גיל אמיתי יקבל יותר במה, אבל בסך הכל אני מאוד נהנה במקום שאני נמצא בו. נכון שהייתי שותף לעלייה של נס ציונה לליגת העל אבל הדברים לא הסתדרו בינינו בקיץ ואני בטוח במאה אחוז שדרכינו תצטלבנה בעתיד. אני מאוד אוהב את המועדון, את המאמן נדב זילברשטיין ואת ההנהלה ואני עוקב אחרי הקבוצה כמו אוהד אמיתי".

קרפלס עולה לסל (יניב גונן)
קרפלס: "התחברתי בקלות למועדון, בודק את ההצעה להצטרף לנבחרת" (יניב גונן)
 

מה אתה חושב על הנפילה של מכבי ת"א בסיבוב הראשון?
"מטורף שמכבי רק במקום הרביעי וכבר סוחבת ארבעה הפסדים. אני לא זוכר דבר כזה בחיים. הליגה העונה מאוד שוויונית ומכבי פשוט לא מתחברים. זה לא שלקבוצות פתאום יש תקציב מנופח להתמודד עם מכבי, היא פשוט לא טובה מספיק העונה וכל הקבוצות האחרות יכולות לנצח אחת את השנייה בכל מחזור נתון. זה מכניס עניין לליגה".

לסיום, קרפלס, שזוכה למספר לא מבוטל של השוואות חיצוניות לנציגנו ב-NBA, עומרי כספי, כבר מכין את הקרקע להגעתו של שחקן יוסטון לליגה הרומנית. "מכנים אותי עומרי כספי לעניים. למען האמת אני לא חושב על זה כל כך, אבל מידי פעם אנשים זורקים לי מילה על הדמיון. אם לא יסתדר לכספי בארה"ב אנסה לארגן לו פה ג'וב אצלנו".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */