יום שני, 08.07.2024 שעה 18:42
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

ביקורת על גרינברג: אין בי-ם טיפה של חדשנות

בתום ה-83:71 ברבע גמר הגביע להפ' ת"א ביקורות נמתחו על המאמן ששמר על אותם התרגילים מהאליפות בחיפה: "מה שמתאים למקל לא מתאים להלפרין"

|
קיצ´ן והלפרים מאוכזבים (רדאד ג`בארה)
קיצ´ן והלפרים מאוכזבים (רדאד ג`בארה)

ארבעה משחקי רבע גמר גביע המדינה סיפקו אמש (חמישי) דרמה גדולה אחת, שתי הפתעות וטיול קליל שנגמר לפני תחילתו. 

במוקד המשחקים עמד דרבי האדומות בהדר יוסף כאשר חבורת האנדרדוגים הלוחמנים של ארז אדלשטיין פירקו לגורמים את נפוחי החזה של בראד גרינברג עם 71:83 גדול. 

הפועל ירושלים, כפי שהעיד הג׳ינג׳י אדלשטיין, ״הגיעו להתמודדות כאלופי הסיבוב בליגה״, אך גם עם מטען עודף של ביטחון עצמי גבוה והכנה מנטלית נמוכה.

מאמן ירושלים נחת בישראל שעות ספורות לפני ההתמודדות והגיע למיני-אוסישקין היישר מנתב״ג לנהל את המשחק כשקבוצתו רושמת הפסד ראשון לעונה בת״א, אולם לגרינברג מדובר בחבטה שנייה שספג מאדלשטיין אחרי שהורחק במשחק הקודם, אותו ניצח להפועל עוזר המאמן אורן עמיאל. 

במשחקי גביע שהיותם להיות או לחדול, בהם משחקים על החיים או המוות, מאמן חייב להתפרע, להשתגע ולהיכנס לטירוף חושים על הקווים בכדי לספק זריקת אנרגיה לשחקנים שיפנימו את גודל המעמד. אז אדלשטיין, חיית משחק שדפק על הקירות, העיף אגרופים וניסה לתלוש את השערות המעטות שנשארו לו על הראש - עבר את מוקש הגביע בהצלחה. גרינברג? לא כל כך. 

גיא הראל מאוכזב (רדאד ג´בארה)
גיא הראל מאוכזב. תואר אחד הלך (רדאד ג´בארה)
 

אלוף המדינה אשתקד, עם ספק ג׳ט-לג, ספק שותף להכנת קבוצתו למשחק, נראה חיוור בדיוק כמו שחקניו על המגרש ולא תיפקד במאני טיים. ירושלים פתחה טוב את המשחק ותקפה את הגבוהים הרכים של ת״א כשארט פרחוסקי בשני סלים העלה תוך שניות בודדות את אורחים ליתרון 0:4. אך הבעייתיות התגלתה כשאת המשחק כולו סיים הסנטר עם 8 נק' בלבד.

ליאור אליהו, שהצטיין בריבאונד ומסר יותר אסיסטים מכל גארד אחר בקבוצתו, השאיר את הגויאבות בגליל והגיע חלוד למשחק כשהוא מחטיא לא פחות מעשר זריקות מהשדה ורושם 6 נקודות בלבד. בכלל ירושלים לא הייתה במשחק ובמאבק המדד המשוקלל נדרסה ע״י המארחים 102:71. 

ת״א, שהציגה כדורסל שוטף ויפה לעין בהתקפה וקשוח ואגרסיבי (אפילו מדי) בהגנה, התכוננה כראוי לירושלים. למעשה, מאמנים בליגה חושפים כי תדריכי הווידיאו וההכנות של קבוצתם למשחקים נגד ירושלים הינם מהקלים ביותר בליגה, למרות סוללת הכישרון ואיכות השחקנים שבבירה. וכי למה זאת? ובכן, מסתבר כי מספר רב של תרגילי הקבוצה, אם לא כולם בלי יוצא מן הכלל, לקוחים מספר המהלכים של מכבי חיפה. 

נאור: מאמין שיכולים עוד להשתפר

בדיקה בקרב עורכי הווידיאו של קבוצות הליגה חשפה כי גרינברג הביא עימו לירושלים לא רק את הגארד חנן קולמן, אלא גם את כל רפרטואר התרגילים שלו מעונת האליפות בחיפה. דבר שמאפשר לקבוצות באופן משמעותי להתכונן היטב לירושלים. מאמן בליגה סיפר כי, ״לחלק מהתרגילים אפילו יש את אותו השם וסימן. אין בירושלים טיפה של חדשנות או מקוריות. מה שהתאים לגל מקל ופט קלאת׳יס, לא בהכרח מתאים ליותם הלפרין ורונלד דופרי״.

בסיום המשחק התקשו אנשי הבירה לעכל את גודל האכזבה ויש שהעידו כי לנוכח פערי התקציב, שמות השחקנים והבדלי הכישרון בין הקבוצות, מדובר בכישלון משמעותי ראשון העונה כאשר עכשיו בוודאות תואר אחד כבר לא יעשה דרכו לירושלים (מבלי לפגוע בגביע ווינר). 

בהפועל ת״א ציננו את המפולת של האורחים ואמרו: ״הבעיה של ירושלים היא חוסר יציבות בולטת. לצד ניצחונות גדולים בליגה וביורוקאפ מגיעות הופעות פושרות ומבישות כמו השבוע בכפר בלום או נגנדנו. להגיד כישלון זה קצת קלישאתי ולא מדויק כי בכל זאת הפועל סיימה את הסיבוב במקום הראשון בליגה וגם העפילה לשלב השני ביורוקאפ״.

אדלשטיין (רדאד ג´בארה)
אדלשטיין עם הארפר. אנרגטי בניגוד לגרינברג (רדאד ג´בארה)
 

בחדר ההלבשה גרינברג מיעט לדבר עם השחקנים ולא צווח או שאג. קפטן הפועל יותם הלפרין ביקש מחבריו שלא להיכנס למשבר ושלקבוצה נותר עוד הרבה על מה להתמודד העונה.

דרבי בחצי הגמר? נעימי ייבדק באילת
במשחק נוסף מחזיקת הגביע והטוענת לכתר מכבי תל אביב, גברה ללא קושי 58:76בביתה על בני הרצליה והעפילה לחצי הגמר כאשר לא מעט חובבי הכדורסל מקווים שהדרבי התל-אביבי לא יוגרל ביום שלישי במשרדי איגוד הכדורסל בשביל הסיכוי הריאלי שהשתיים ייפגשו בגמר לוהט על טהרת השליטה בעיר. 

עוד אתמול, בראשל״צ רס״ר המשמעת, צביקה שרף חזר לעבודה על חשבון גלבוע/גליל ורשם ניצחון בכורה 77:84. שרף אומנם השיג ניצחון נאה ועצר את שרשרת ההפסדים של הקבוצה, אך קבוצתו עדיין לא יצאה מהפלונטר ותמדד אחרי שיפוג ההתלהבות מהמינוי החדש בסיבוב השני בליגה.

צביקה שרף (חגי ניזרי)
צביקה שרף בבכורה המחודשת (חגי ניזרי)
 

הפועל אילת נכנסה ברמת השרון לשאננות במחצית השנייה אחרי שכבר הובילה על יריבתה מהלאומית ב-20 הפרש וראתה את ארז מרקוביץ׳ קשישא, יונתן שטרקמן הנהדר וזר בעלות 35 אלף דולרים עושים צחוק מהאי הגנה של עודד קטש בדרך למהפך ויתרון ברבע הרביעי. בכלל כל הסגל בקבוצה של רועי ברקוביץ׳ לא מתקרב לעלות הבודדות של אפיק ניסים אחד.

התעלות בסיום של טרנס רודריק וכריסטיאן ווטפורד מנעו מבוכה גדולה בקרב האילתיים שעוקבים בדריכות אחר התפתחויות במצבו הרפואי של הגארד יובל נעימי שנפצע בהתמודדות. לקראת סוף הרבע השלישי קפץ נעימי ושחקן מקומי לכדור חוזר כאשר השניים נפלו לרצפה ועל ברכו הימנית של האילתי נחת השחקן האורח עם כובד גופו. 

באילת סיפרו כי נעימי, שירד מדדה לחדר ההלבשה לאבחנה ראשונית, יעבור היום MRI בבית החולים איכילוב.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */