יום שישי, 05.07.2024 שעה 17:17

נבדק חשד שפונטי קשור ל-12 עמותות שלא כדין

חשדות חמורים נגד יו"ר איגוד הג'ודו שזימן כמה אסיפות ועדים באותו יום שנערכו באותה כתובת והוא אף שימש בהן כיו"ר. אסיפת האיגוד נדחתה בעצת רו"ח

|
משה פונטי. חשדות חמורים(חגי ניזרי)
משה פונטי. חשדות חמורים(חגי ניזרי)

איגוד הג'ודו דחה את קיום האסיפה הכללית השנתית לאור דרישת מבקר האיגוד, רו"ח דן רבין זאת לאחר שעלה חשד לכאורה שמשה פונטי קשור ל-12 עמותות למרות שהצהיר שהוא קשור רק לשתי עמותות.

תלונה הוגשה למבקר האיגוד שלמעשה עצר את קיום האסיפה הכללית לאור החומר שהוגש לו.

האסיפה הכללית נקבעה ליום חמישי הבא, וכעת דחו אותה ל-28 בינואר. האיגוד הודיע על הדחיה אך לא ציין בפני האגודות שזה בעקבות דרישת מבקר האיגוד.

זאת לאחר שמבקר האיגוד רבין קיבל תלונה מפורטת ביותר עם אסמכתאות של פאבל מוסין בן זוגה של אליס שלזינגר שלה יש טענות קשות על התנהלות האיגוד.

לפי התלונה יו"ר האיגוד משה פונטי שולט בלא פחות מ-12 עמותות בעלות זכות הצבעה וכולן מופיעות בטבלת קולות ההצבעה. אגב באסיפות הכלליות של העמותות בהן הוא חבר, פונטי בעצמו נבחר לשמש כיו"ר האסיפה.

אליס שלזינגר, אמיר רוזברג ופבל מוסין (חגי ניזרי)
אליס שלזינגר, אמיר רוזברג ופבל מוסין (חגי ניזרי)
 

הדברים הבולטים בתלונה ובאסמכתאות שלה, שפונטי הוא איש שההספק שלו גדול מאוד. הוא מצליח לקיים אסיפה כללית של מספר עמותות באותו יום. האסיפות מתקיימות בכתובת הפרטית שלו.

לפי התלונה של מוסין נטען כי: "פונטי שולט בעמותות אלה ישירות, וכן בנוסף באמצעות נושאות משרה הן בעמותות הפרטיות שלו והן בעסקיו הפרטיים, שתיים, שלבד מהיותן נושאות משרה הן משלמות שכר על ידו באופן פרטי".

עוד נטען בתלונה כי: "פונטי הוא יו"ר בכל האסיפות הכלליות של עמותות אלה, הן מתקיימות בביתו הפרטי, כתובתן אצלו, ומי שמכהנת כשתי חברות ועד בכל העמותות הללו, הן לא אחרות מאשר שתי עובדות בעסק הפרטי שלו בשכר, מיכל אפרת וסיון אלון". לפי הנטען עם אסמכתאות מצורפות לתלונה אפרת ואלון, הן גם נושאות משרה בעמותות פרטיות של פונטי שהוא חבר ועד בהן: מיטב נתניה ומיטב אשדוד. מיכל היא חברת ועד בעמותה הפרטית מיטב נתניה (יחד עם פונטי), וסיון היא (יחד עם מיכל אפרת), חברת ועדת ביקורת בעמותת מיטב אשדוד.

משה פונטי. אסיפות בכתובת זהה יוסי ציפקיס)
משה פונטי. אסיפות בכתובת זהה יוסי ציפקיס)
 

לפי התלונה שהוגשה בצירוף דוחות מילוליי , הכתובת הרשמית של כל עמותות פונטי היא אצלו בבית, כל האסיפות הכלליות של עמותות פונטי מתקיימות פיזית אצלו בבית, ויתרה מכך לפי הבדיקה: "אסיפות כלליות מתקיימות בו זמנית לכמה עמותות יחד, כלומר עם אותם משתתפים באותו מקום, וכל המשתתפים ובעלי זכות ההצבעה באסיפות הכלליות הללו זהים".

מוסין טוען עוד בתלונתו כי: " צבעה בשם עמותות רבות, באמצעות שליחים, פועלים, עובדים בשכר, נושאי משרה ושותפים, היא פגיעה קשה בטוהר המידות, והיא עצמה עשויה לשלול מינהל תקין".

באסיפה כללית של מיטב נתניה שהתקיימה ב-9.2.12 ברח' פתחיה 61 בת"א, היו"ר הנבחר באסיפה הוא פונטי. מי שנכחו בה: פונטי, מיכל אפרת, יורם וינברג, סיון אלון, עידן ממן, יואל ליבסטר, מלכא אלירן.

פבל מוסין. תלונה חמורה (חגי ניזרי)
פבל מוסין. תלונה חמורה (חגי ניזרי)
 

כך למשל במקרה ב-25.8.12 התקיימה אסיפה כללית של מיטב ב"ש, בפתחיה 61 בת"א, כאשר פונטי שוב נבחר כיו"ר האסיפה, ונכחו בה: פונטי, מיכל אפרת, יורם וינברג, סיון אלון, שי בחאש, לאון קוטלר, עידן ממן, יואל ליבסטר, אבי כרמל, מלכא אלירן. ההספק של החברים האלה היה גדול כי באותו יום גם נערכה בפתחיה 61, האסיפה הכללית של מיטב אור עקיבא, עם אותו הרכב נוכחים בדיוק כאשר פונטי שימש כיו"ר האסיפה.

אבל כדי לא להפסיד זמן, באותו יום גם נערכה האסיפה הכללית של מיטב צהלה, באותה כתובת עם אותם נוכחים בדיוק, ושוב פונטי נבחר כיו"ר האסיפה.

תגובת האיגוד: "סופה של המזימה הנכלולית של מוסין להיכשל"
מאיגוד הג׳ודו נמסר בתגובה: "לצערנו מוכיח מר מוסין כי דבריה של אליס שלזינגר בשבוע שעבר היו אך ורק כחלק מפאזל של אינטרסים זרים להדיח את הנהלת האיגוד הנבחרת בראשות פונטי מתפקידה. מוסין היה מבכירי המערכת המקצועית של האיגוד הקודם שפורק על ידי בית המשפט בשל התנהלות לא תקינה. כעת מנסה מוסין, האחרון שיכול לדבר על ניגודי אינטרסים, להכשיל ענף מצליח ופורח ועושה זאת על ידי חצאי אמיתות, מסמכים ישנים ועיוותים כאלה ואחרים. ההנהלה הנוכחית בראשות פונטי לקחה ענף גוסס, החייתה אותו והניבה מעל 100 מדליות בתחרויות בינלאומיות, בהן אליפות עולם ומדליות באליפויות אירופה. למוסין זה כואב. המזימה הנכלולית של מוסין ואנשיו לנסות ולצייר את פונטי כאיש לא נקי, סופה להיכשל. 

באיגוד התייחסו גם לטענות שהועלו: "הטענה כי מועד האסיפה הכללית נדחתה בשל תלונה שהגיש מר פבל מוסין למבקר הפנים של האיגוד אינה נכונה, שלא לומר מטעה. האסיפה הכללית שנקבעה אינה אסיפת בחירות אלא אסיפה כללית שנקבעה על פי הנחיות רשם העמותות לטובת האיגוד וכלל החברים בו. מועד האסיפה נדחה לפרק זמן קצר לאור הטענה שיש צורך במינוי ועדת בחירות זמנית. יובהר כי הטענות ביחס לעמותות החברות באיגוד אינן נכונות, אולם הדברים הועלו בתביעה שהוגשה בבית המשפט והתייחסות האיגוד תוגש לבית המשפט. למותר לציין שהאיגוד פועל בהתאם לדין וימשיך לעשות כן, לטובת כלל חבריו ולטובת ענף הג'ודו בישראל".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */