יום שישי, 05.07.2024 שעה 17:24
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

דורסמן: אם שמעון מזרחי היה במקומי, היה בלאגן

ג'נרל מנג'ר חולון כועס על דחיית ערעורו ולא מסתיר זאת: "ברגע שרייניש פסל לנו סל מול הרצליה, הבנתי את הלך הרוח. האיגוד מתפרנס מלקנוס אותנו"

|
מיקי דורסמן בראיון מיוחד  (שי לוי)
מיקי דורסמן בראיון מיוחד (שי לוי)

בהפועל חולון כועסים מאוד על מה שקרה להם השבוע, כאשר בגלל השיפוט, הקבוצה שלהם לא עלתה לרבע גמר משחקי הגביע. הקבוצה ערערה על המשחק שלה מול בני הרצליה, אך הערעור נדחה. אחד מהבעלים והג'נרל מנג'ר, מיקי דורסמן, דיבר על הכל בלי חשבון: 

"ערערנו על העובדה שהשופטים חרגו מהחוקה. יש הבדל בין אם מדובר בשופטים טובים שמבינים שיפוט, לבין האם השופטים באותו משחק חרגו מהחוקה? אני לא מחלק ציונים, אלא חי עם העובדות. מי שיחלק ציונים הם אנשי האיגוד שיחליטו מי שופט טוב ופחות טוב. אני חי עם העובדה שלא עליתי לרבע הגמר, ואני שואל את עצמי למה? מעבר להרמת גבה יש כאן לא מעט סימני שאלה", אמר דורסמן.

מה הטענה שלכם לגבי טעויות השיפוט שהיו מול הרצליה?
"אם שחקן יריב חוסם זריקה שלי והכדור יוצא מחוץ לתחומי המגרש, אז או שבוצעה עליי עבירה, או שמדובר בכדור חוץ לזכותי, אבל בטח שלא 'ג'אמפ בול' (כדור ביניים) – זה כדורסל חדש שהשופטים המציאו ואני לא מבין את העניין הזה. עוד, יכולה להיות גם אופציה שלישית שלא הייתה עבירה, אך הכדור יצא החוצה ולא יודעים למי הוא שייך. זה חוקי פיסיקה, ומה לעשות שהשופטים לא יודעים פיסיקה, אבל לשפוט הם כן. הטעות שנעשתה בעניין הזה היא טעות חוקתית ולא שיפוטית, סימן שאלה ראשון".

דורסמן המשיך: "בוא נעבור לסיפור של אנדודי איבי. השחקן של הרצליה, דחף את הרגליים שלו אל תוך הבטן של שחקן הפועל חולון, איתי שגב, והחוקה אומרת חד משמעית ללא שיקול דעת שהשחקן צריך להיות מורחק. עובדתית, איבי לא הורחק. סימן שאלה שני".

באותו מקרה, איבי עזב את המגרש לשם קבלת טיפול רפואי ואפי בירנבוים, שועל וותיק, ביצע חילוף כפול. מייק אומה ועוז בלייזר נכנסו, אך מי שבכלל הלך לקו במקומו של איבי היה דוויין ברוילס. "החוקה אומרת ששחקן שנכנס למגרש מחוייב לזרוק את זריקות הענושין. בפועל, שחקן אחר (ברוילס), שכבר היה על המגרש לקח את הזריקות. סימן שאלה שלישי".

אנדודי איבי (חגי ניזרי)
אנדודי איבי. לא הורחק לפי דורסמן (חגי ניזרי)
 

"אם יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי היה במקומי, הוא היה עושה בלאגן והופך את העולם. אני מאוד מכבד את שמעון אבל אני עדיין לא שמעון ולא אצא במלחמות על המגרש כי אין לי את היכולות שיש לו", הוסיף דורסמן.

מה קרה עם ליאור לובין ואפי בירנבוים?
"במהלך המשחק נשרקה לחובת מאמן חולון, ליאור ליובין, עבירה טכנית. חשוב לציין שהוא גם קיבל אזהרה לפני כן, אך מן העבר השני, חוץ מלזרוק את הכסא על הראש של השופט, אפי בירנבוים עשה הכל. אזהרה? אפילו את זה הוא לא קיבל".

לדורסמן עוד היה חשוב לציין: "אני לא מתבכיין וטוען שהשופט מקפח אותי. אני פשוט רוצה שילכו לפי החוקה, בלי להפעיל שיקול דעת אישי. ברגע שדברים לא נשרקים לפי החוקה, אני מרים גבה".

ליאור ליובין (משה חרמון)
ליאור ליובין. ספג עבירה טכנית (משה חרמון)
 

השופט רייניש הסביר לכם למה פסל את הסל?
"הוא עשה זאת בלי שום הסבר. באותו הרגע הבנתי את הלך הרוח של הטעויות. אני אפילו לא מתלונן על זה שלא היה מוניטור במשחק. החליטו שאין אז אין. שימוש המוניטור הוא למצבים כמו הסל של לורנס באוורס שנפסל ולא כשיש מצב ברור כשמש ששני שופטים רואים שקודם כל נעשה סל ורק אחרי זה נדלק שעון המשחק".    

"אני חי את הכדורסל ומקבל טעויות שיפוט, אבל לטעות במשחק כזה גורלי לא מתקבל על הדעת כי מבחינתי הטעות הזאת חרצה את גורלי. מבחינתי, משחק שמינית גמר גביע זה בדיוק כמו משחק גמר. הפועל חולון לא צריכה להיענש על זה שהיא מתלוננת או דורשת ערעור או מוחה על שיפוט כזה או אחר. אנחנו לא צריכים להיפגע מזה. אין פה משהו אישי ואנחנו לא מבקשים לפטר או להעניש אף אחד, אלא שהמשחק ינוהל וישופט על פי החוק".

יערי רייניש (יניב גונן)
רייניש. חרץ את גורל חולון במשחק לפי דורסמן (יניב גונן)
 

איך אתה רואה את התנהלות השופטים מול הקהל שלכם?
"אוהדי חולון, ולא מהיום, הם קהל למופת וידועים כקולניים, אך יש גם כאלה שמקללים. הקהל שלנו לא הומוגני, אין לנו שליטה עליהם ואותי באופן אישי זה מכעיס. לפעמים אני יוצא מהאולם או עוצר במו ידי את הקללות. ונגשתי וביקשתי מהקהל שיפסיק לשרוק . נסעתי לליברפול ולכל מיני מקומות בעולם וראיתי שגם שם אוהדים מקללים את השופטים. אז מה זה אומר בעצם? אם השופטים מפחדים אז שידרשו שבמגרשים יוכנסו שרוולים כמו שיש במלחה ובהדר יוסף".

אוהדי חולון משתוללים משמחה (יניב גונן)
אוהדי חולון משתוללים משמחה (יניב גונן)
 

"לדעתי לשופטים אסור להתעסק עם הקהל. בשום משחק כדורגל בעולם, אפילו לא בארץ, קורה ששופט מסתכל לקהל בעיניים ומסתובב אליהם. אצלנו בכדורסל השופטים מאוד רגישים ונעלבים, אולי גם בצדק, אבל הם צריכים להבין שבתור שופטים אסור להם להגיב וליצור מגע עם הקהל. אלא אם כן הם אוהבים את הרעיון של ליצור פרובוקציה ולצייר מצב בו יש להם כוח להעניש את הקבוצה. אחרת אני לא יכול להבין מה הסיבה ששופט יתחיל להתגרות בקהל".

מה אתה חושב על התנהלות האיגוד בנושא הקנסות עקב התנהגות הקהל?
"יש באיגוד הכדורסל מנהג להעמיד לדין קבוצות כי זה עניין של פרנסה והכנסה. הן מגיעות ממקום שחסר להן כסף אז הם קונסים. הבעיה היא שאין אחידות בקנסות. אם קבוצה אחת מקבלת עונש בגלל קונפטי, ולא משנה אם הקונפטי הגיע למגרש או לא, כולם צריכות לקבל קנס.

כעת מעמידים אותנו לדין על הקונפטים, כאשר ישר רוצים לקנוס בפועל ב-5,000 שקל ועוד 10,000 שקל על תנאי. אם מאמן אחד עובר את הקו המוגדר במגרש ומקבל עונש, כולם חייבים לקבל עונש. צריכה להיות אחידות בחוקים כי אי אפשר שקבוצה אחת תרגיש מאויימת. לחולון יש היסטוריה מאוד טובה עם היועץ המשפטי של האיגוד ועלולים להיות פה אינטרסיים חבויים שאני מקווה שלא גורמים לנו לשפוך כסף סתם. אם החבר'ה באיגוד לא יישרו קו, הם ימצאו עצמם במצב שהם יצטרכו לענות על הרבה מאוד שאלות ויצטרכו לתת דין וחשבון לבעלי הקבוצות".

אוהדי הפועל חולון (יניב גונן)
אוהדי הפועל חולון (יניב גונן)
 

בתוך כך, בקבוצה מנסים לגבש את סגל השחקנים ולצרף זר רביעי כאשר בימים האחרונים הוצעו לחולון אקס הפועל ירושלים, די ג'יי סטרוברי, מציבונה זאגרב ושחקנה לשעבר של חולון, רון לואיס, שישוחרר בקרוב מברינדסי האיטלקית.

בקבוצה ניהלו מ"ומ עם הפאוור-פורוורד דרו גורדון (23, 2.05) מבנביט ששיחק בעונה שעברה במדי פרטיזן בלגרד ביורוליג וססארי האיטלקית, אך לא הגיעו להבנות כספיות. 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */