יום שני, 08.07.2024 שעה 18:30

ברטולי הפתיעה, איסינבייבה כיכבה וג'רבי ריגשה

ספורטאית השנה 2013: הטניסאית זכתה בווימבלדון, הקופצת כיכבה אך הכעיסה את הקהילה הגאה וירדן שלטה בג'ודו. סרינה ופרנקלין המשיכו בשלהן

|
מריון ברטולי, ירדן ג´רבי וילנה איסינבייבה
מריון ברטולי, ירדן ג´רבי וילנה איסינבייבה

שניים עשר החודשים האחרונים היו לא רק מרתקים לספורט הגברי. הספורט הנשי גם הוא עשה את שלו ובנה אגדות על מגרש הטניס, בתוך הבריכה וכמובן על המסלולים. שמונה ספורטאיות עשו לנו את השנה האחרונה וזה הזמן לבחור - מי היא ספורטאית השנה שלכם?

לחצו כאן לבחירת אנשי השנה

שמונה ספורטאיות-על מרחבי העולם (וגם אחת מקומית) שהתרוממו מעל האחרות השנה והביאו לנו שיאים ספורטיבים. מי היא האחת שלכם? הצביעו והשפיעו.

סרינה וויליאמס
הטניסאית הטובה בעולם בעשור האחרון רשמה עוד שנת שיא מבחינתה. וויליאמס בת ה-32 המשיכה לעשות צחוק מחברותיה לסבב, רשמה עוד תואר גראנד סלאם באליפות הבית שלה בארה"ב והצליחה אפילו על החימר הבעייתי בצרפת כשהניפה את הרולאן גארוס בפעם השנייה בקריירה.

סרינה שלטה במריה שראפובה בצרפת והתקשתה מול ויקטוריה אזרנקה בארה"ב אך ניצחה. למרות איבוד שני תארים בווימבלדון ובאוסטרליה, מדובר בטניסאית הטובה, הדומיננטית והאיכותית ביותר שהעולם ראה בשני העשורים האחרונים.

סרינה וויליאמס בפוזה אופיינית (רויטרס)
סרינה וויליאמס בפוזה אופיינית (רויטרס)
 

וויליאמס עומדת כבר על 17 תארי גראנד סלאם בדרך הבטוחה להיכל התהילה של הטניס. עוד 3 שנים בטופ וסרינה בהחלט יכולה לעבור את מרגרט קורט (24) במקום הראשון כדי לבסס את עצמה באמת כטניסאית הטובה בהיסטוריה.

מריון ברטולי
עם כל הכבוד לשליטה של סרינה וויליאמס, הסיפור האמיתי בטניס העולמי השנה שייך למריון ברטולי. הטניסאית בעלת המבנה החסון, שמעולם לא זכתה בגראנד סלאם, הגיעה לבמה הגדולה מכולן בווימבלדון והפתיעה את כל העולם כדי לזכות בתואר הנכסף ולפרוש.

מריון ברטולי. נכנסה לספרי ההיסטוריה (רויטרס)
מריון ברטולי. נכנסה לספרי ההיסטוריה (רויטרס)
 

ברטולי, בעלת יד שמאל דומיננטית מלידה, שינתה את החבטה שלה לכזו שמסתמכת על שתי ידיים ונתמכת על ידי יד ימין. השינוי בילבל יריבות רבות שהודחו על ידה בדרך לגמר הנהדר מול סבין ליסיקי, שמנע מברטולי קריירה מפוארת אך נטולת גראנד סלאם. ברטולי תיזכר לעד כעוף המוזר של הטניס, אך לפחות תוכל להתגאות בסגנון ייחודי ובתואר הגראנד סלאם של ווימבלדון 2013.

ילנה איסינבייבה
קופצת המוט הטובה בהיסטוריה התייצבה באליפות העולם בביתה שבמוסקבה ולמרות הירידה ביכולת בשנים האחרונות, לקחה את מדליית הזהב עם 4.89 מ' כדי לפרוץ בבכי ולחגוג בצורה מוגזמת אחרי הזכייה.

ילנה איסינבייבה. הסתבכה, אך יצאה מזה (רויטרס)
ילנה איסינבייבה. הסתבכה, אך יצאה מזה (רויטרס)
 

לאחר התחרות, הצליחה איסינבייבה להסתבך עם פעילים בקהילה הגאה, כשגינתה את אמה גרין, שצבעה את אצבעות ידיה בצבעי הזדהות עם חברי הקהילה והיחס אליהם ברוסיה. לאחר מכן הקופצת הבהירה את עמדתה והצליחה לצאת מהסיפור.

איסינבייבה היא אגדה ברוסיה וגם בגיל 31 הצליחה לרשום עוד הישג נהדר עם מדליית זהב שלישית באליפויות עולם. הקופצת קרובה לסיום הקריירה ויכול בהחלט להיות שראינו את הסוף הספורטיבי של האישה שהביאה את הקפיצה במוט לנשים לשיאים חדשים.

שלי-אן פרייזר-פרייס
המקבילה הנשית של יוסיין בולט הפכה השנה לאצנית הטובה בעולם כשרשמה הישגים דומים לאיש והברק עם מדליות זהב ב-100, 200 ו-100X4 מטרים באליפות העולם במוסקבה. פרייזר-פרייס השוותה את ההישג של בולט בסוויפ מרשים תוך כדי שהיא קובעת 10.71 מדהים ב-100 מטרים ועוקפת את אהורה מחוף השנהב ב-22 מאיות.

שלי אן פרייז´ר. שרפה את המסלול (רויטרס)
שלי אן פרייזר. שרפה את המסלול (רויטרס)
 

ב-200 פרייזר-פרייס התקשתה יותר וניצחה רק ב-15 מאיות וב-100X4 קבעה שיא אליפות תוך כדי שהיא משאירה את האמריקאיות הרחק מאחור. שלי-אן פרייזר-פרייס זכתה גם בספורטאית השנה של איגוד האתלטיקה העולמי ואין ספק שהשליטה שלה על המסלול היא בלתי ניתנת לערעור.

מיסי פרנקלין
מלכת הבריכה בת ה-18 עשתה זאת שוב וכיכבה באליפות העולם בברצלונה עם 6 מדליות תוך שהיא קובעת שיא למדליות זהב לאישה באליפות עולם אחת. למרות ההופעה הבלתי נשכחת של קייטי לדקי, פרנקלין היא עדיין השחיינית שאותה צריך לנצח והסנסציה העולמית בבריכה. הילדה הקטנה מפסדינה, קליפורניה, היא הפנים של השחייה העולמית וההישגים שלה מדברים בעד עצמם.

מיסי פרנקלין. לאולימפיאדה (רויטרס)
מיסי פרנקלין. לאולימפיאדה (רויטרס)
 

המאבק בין פרנקלין ללדקי בבריכה האולימפית בריו צפוי להיות אירוע השיא של עולם השחייה ופרנקלין בהחלט סימנה ליריבתה העיקרית את הטריטוריה לקראת המאץ' אפ המסקרן ביניהן. כרגע פרנקלין בשלה יותר, מנוסה יותר וטובה יותר כדי להיות ספורטאית השנה.

כריסטין אורוגו
האצנית הבריטית הוותיקה פשוט לא מאטה. אורוגו בן ה-29 הגיעה לאליפות העולם במוסקבה, קטפה את הזהב ב-400 מטרים וסחפה נבחרת בריטית חלשה למדליית הארד ב-400X4.

אורוגו. לא מאטה
אורוגו. לא מאטה
 

מקצה ה-400 מטרים הוא אחד הקשים והאיכותיים במירוצי הנשים ואורוגו, שהסתפקה רק בכסף בלונדון ונראה היה שמגיעה לסיום הקריירה, הפעילה את הקסם והמבערים והביאה לבריטניה מדליה כ"כ חשובה באליפות העולם. הסיפור של אורוגו מראה שלגיל אין משמעות ואנחנו עוד עשויים לראות את האצנית הנהדרת מביאה לבריטים מדליה נוספת גם בריו בעוד שנתיים וחצי.

ירדן ג'רבי
איך אפשר בלי זווית ישראלית? הג'ודוקא הישראלית, הגיעה לאליפות העולם בג'ודו בברזיל עם ציפייה להצליח ואולי להתברג לתמונת המדליות. ג'רבי החלה להתחרות בקטגורייה של עד 63 ק"ג וכבר מהפתיחה נראה היה שהיא רמה אחת מעל כולן.

ג´רבי בוכה מהתרגשות. עשתה לנו את השנה (רויטרס)
ג´רבי בוכה מהתרגשות. עשתה לנו את השנה (רויטרס)
 

באופן לא ישראלי לחלוטין, ג'רבי הטיחה וחנקה את דרכה למדליית הזהב בעזרת "חניקת הג'רבי" (חניקת משולש בעזרת חליפת הגי), שמאז הוצאה מהחוק בטורנירי ג'ודו. ג'רבי גברה על קלאריס אביגנו הפייבוריטית בגמר תוך כדי שהיא גורמת לה להתעלף ולא מתחילה לחגוג עד שהצרפתייה התעוררה.

לחצו כאן לבחירת אנשי השנה

ירדן הראתה לכולנו שיש לנו ספורטאית-על, ברמה הכי גבוהה בעולם וכדאי לכולנו לשים לב אליה בדרך לאולימפיאדה בריו עוד כשנתיים וחצי.

רונדה ראוזי
לוחמת הלחימה המשולבת היא לא רק ספורטאית. מדובר בסמל לספורט הנשי במיינסטרים ולפורצת דרך אמיתית. ראוזי התחרתה רק פעם אחת השנה, אך זה היה קרב היסטורי וראשון מסוגו בארגון הקרבות הגדול בעולם, ה-UFC.

רונדה ראוזי (מימין). עשתה היסטוריה
רונדה ראוזי (מימין). עשתה היסטוריה
 

ראוזי הייתה הראשונה שנכנסה, הראשונה שניצחה והראשונה שהחזיקה חגורת אליפות בזירת הספורט הגברי בעולם. הג'ודוקא הנהדרת שינתה את הדרך בה גברים חושבים על נשים בעזרת קרב ענק, בו ניצחה את ליז קארמוש (הספורטאית הגאה המוצהרת הראשונה ב-UFC) עם חניקת הבריח יד המפורסמת שלה.

ראוזי היא ספורטאית על שגם זכתה במדליית ארד באולימפיאדת בייג'ין ב-2008, אך היא בעיקר פורצת דרך שהפכה לאייקון בשנה האחרונה.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */