יום שישי, 05.07.2024 שעה 09:39

באיירן אלופת העולם לקבוצות עם 0:2 על קזבלנקה

הבווארים לא התקשו מול אלופת מרוקו וזכו בתואר החמישי שלהם בשנת 2013. דאנטה העלה את הגרמנים ליתרון בדקה השביעית, תיאגו אלקנטרה הכפיל בדקה ה-22

|
שחקני באיירן חוגגים עם הגביע (רויטרס)
שחקני באיירן חוגגים עם הגביע (רויטרס)

באיירן מינכן השלימה הערב (שבת) שנה היסטורית כשזכתה באליפות העולם לקבוצות אחרי 0:2 על ראג'ה קזבלנקה המרוקאית בסטאד דה מרקש. זהו התואר החמישי של הבווארים בשנת 2013, והוא מצטרף לאליפות אירופה, אליפות גרמניה, הגביע הגרמני והסופר-קאפ האירופי.

פפ גוארדיולה, בעונת הבכורה שלו בקבוצה הבווארית, זכה הערב באליפות חובקת העולם בפעם השלישית, אחרי שזכה בה פעמיים עם ברצלונה ב-2009 וב-2011.

בניגוד לחלק מהתחזיות, הבווארים, שעלו בהרכב חזק הכולל את פיליפ לאם, פרנק ריברי, תומאס מולר ומנואל נוייר, לא דרסו את אלופת מרוקו החלשה בהרבה והסתפקו בניצחון צנוע.

הבלם הברזילאי דנטה העלה את קבוצתו על לוח התוצאות כבר בדקה השביעית כשנשאר לבדו מול השוער המרוקאי ושלח לרשת, תיאגו אלקנטרה הכפיל בדקה ה-22 לאחר חילופי מסירות עם דוד אלאבה האוסטרי.

גם למרוקאים היו כמה הזדמנויות לעלות על לוח התוצאות. שאטיבי כמעט ניצל טעות איומה של נוייר אבל פספס את המסגרת, בדקה ה-83 מווטוואלי היה צריך רק לדחוק את הכדור לרשת החשופה אבל בעט גבוה. למרות שלא כבשו, לקזבלנקה מגיעות לא מעט מחמאות על משחק לחימה וכמובן על התוצאה המכובדת, שמסכמת עבורם טורניר מוצלח.

מחצית ראשונה
דקה 7: באיירן עולה ל-0:1.
דאנטה קיבל את הכדור מבואטנג, ספק מעבר לקו ההגנה המרוקאי. כל שחקני קזבלנקה ציפו לשריקה לנבדל של הברזילאי, אבל היא לא הגיעה והבלם מצא את הרשת.

דאנטה חוגג עם לאם ונוייר (רויטרס)
דאנטה חוגג עם לאם ונוייר (רויטרס)
 

דקה 10: ריברי פרץ באגף יין והעביר את הכדור לתומאס מולר, שבנגיעה בעט שטוח אבל מצא את אסקרי מוכן. כצפוי, פתיחה מוחצת של אלופת אירופה.

דקה 22: תיאגו מעלה את הבווארים ל-0:2. הקשר הצעיר ממשיך לפרוע שטרות. הפעם הוא החליף מסירות עם דוד אלאבה באגף שמאל, קיבל את הכדור בחזרה ומסף הרחבה הפציץ לרשת.

תיאגו ואלאבה חוגגים (רויטרס)
תיאגו ואלאבה חוגגים (רויטרס)
 

דקה 34: דנטה פספס הזדמנות להשלים צמד כשנגיחה עוצמתית שלו אחרי כדור קרן פספסה את המסגרת של אסקרי. דקה מאוחר יותר שאקירי שחרר בעיטה מחוץ לרחבה אבל השוער היה במקום והדף. המרוקאים? לא קיימים במשחק.

אראקי מנסה לעצור את ראפיניה (רויטרס)
אראקי מנסה לעצור את ראפיניה (רויטרס)
 

דקה 39: טעות קשה של נוייר כמעט עלתה לבאיירן בספיגה. השוער הגרמני טעה בהרחקת הכדור, שטיבי ניצל את הכדור התועה אבל הבעיטה שלו חלפה רק ליד הקורה.

מחצית שנייה
דקה 57: מהלך נהדר של קזבנלקה. שטיבי פרץ באגף ימין והעביר כדור רוחב מדויק לראש של לאז'ור, אבל החלוץ של המרוקאים נגח למרכז ונוייר קלט.

דקה 63: החמצה איומה של שרדן שאקירי. שחקן הכנף השוויצרי קיבל כדור רוחב נפלא מפיליפ לאם ומחמישה מטרים וכשהוא לבד מול השוער שלח את הכדור למשקוף. תיאגו שהגיע לכדור החוזר, בעט החוצה.

מאוטוולי עם שאקירי וראפיניה (רויטרס)
מאוטוולי עם שאקירי וראפיניה (רויטרס)
 

דקה 83: עוד הזדמנות אדירה לקזבלנקה. הפעם מאבידה המחליף קיבל את הכדור בתוך הרחבה ובחן את נוייר מקרוב. השוער הגרמני הדף ומווטוואלי שהגיע לריבאונד בעט גבוה.

באיירן מינכן: מנואל נוייר, ראפיניה, ג'רום בואטנג, דאנטה, דוד אלאבה, פיליפ לאם, תיאגו אלקנטרה, טוני קרוס (חאבי מרטינס, 60), פרנק ריברי, שרדאן שקירי (מריו גצה, 80) ותומאס מולר (מריו מנדזוקיץ', 76).

ראג'ה קזבלנקה: חאליד אסקרי, מוחמד אולח, אדיל קארוחי, איסמעיל בלמעלם, זקריה אל חכימי, עיסאם ראקי, מוסין מווטוואלי, קוקו הילאיר, חם-אדין שטיבי (ויאני מאדיבה, 50), אבדליה חאפידי (באדר קחאני, 88) ומוסין לאז'ור (ראשיד סולימאני, 76).

רונאלדיניו כבש והורחק, מיניירו שלישית אחרי 2:3 על גוואנגז'ו
אתלטיקו מיניירו סיימה במקום השלישי המכובד, אחרי שניצחה 2:3 את גוואנגז'ו הסינית. כוכב המשחק היה כמובן רונאלדיניו, שסיפק עוד בעיטה חופשית נפלאה לפנתיאון, ואף הספיק לקבל כרטיס אדום אחרי כניסה ברוטלית בשחקן סיני. גם דייגו טראדלי ולואן כבשו לברזילאים.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */