יום שני, 08.07.2024 שעה 05:40

אתם קובעים: מי תהיה קבוצת השנה 2013?

גולשי ONE ממשיכים לבחור את נבחרת ה-X של השנה והפעם - הקבוצות שעשו לנו את השנה האחרונה. באיירן מינכן או צרפת בכדורסל? כנסו, יש פרסים

|
ריברי חוגג עם אוהדי באיירן. עונה נדירה (רויטרס)
ריברי חוגג עם אוהדי באיירן. עונה נדירה (רויטרס)

אחרי שהגצנו בפניכם את המועמדים לאנשי השנה בספורט, הגיעה תורן של המועמדות בקטגוריית הקבוצות. אתם, גולשי ONE, תהיו אלו שתקבעו מי תהיה הקבוצה המצטיינת של 2013 כחלק מפעילות נבחרת ה-X של השנה.

לחצו כאן כדי להצביע, יש פרסים

המועמדות בקטגוריית קבוצת השנה

באיירן מינכן - אין ספק כי הבאוורים הם הראשונים שצריכים להכנס לרשימה המפוארת של קבוצת השנה לשנת 2013. באיירן שהפסידה ב-2012 את ליגת האלופות לצ'לסי בדו קרב פנדלים אכזרי, חזרה חזקה ומחושלת מתמיד ורמסה כל קבוצה שעמדה בדרכה השנה בדרך לטראבל היוקרתי. רבים חשבו כי אי אפשר לשדרג את המכונה המשומנת שבנה יופ היינקס, אך נדמה כי העונה הצטרפותו של פפ גוארדיאולה הוסיפה לקבוצה הדורסנית גם את הליטוש והיופי שכה היו חסרים לה. כולנו מכירים את המשפט "כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף הגרמנים מנצחים" אין ספק כי הקבוצה הטובה ביותר בשנת 2013 מוכיחה לנו שאפשר לנצח ולעשות זאת גם בסטייל.

דורטמונד - נכון שאף אחד לא אוהב לסיים במקום השני, אך בניגוד לסגנו של בר כוכבא, את סגנית אלופת אירופה וגרמניה אף אחד לא ישכח. דורטמונד אומנם לא יכולה להתחרות בתקציבי הענק של שאר אריות היבשת אך למרות ששנה אחר שנה היא משחררת את כוכביה הגדולים לקבוצות כמו מנצסטר יונייטד ריאל מדריד ובאיירן, כל פעם היא ממציאה את עצמה מחדש תחת שרביט הקסמים של יורגן קלופ המהולל. הצהובים שחורים שעלו פעמיים ברציפות מראשות בית המוות, הם היחידים בקטגוריה זאת שסיימו את שנת 2013 ללא תואר, אך עם הקהל הצבעוני באירופה וכדורגל קיצבי ושוטף הם בהחלט הרוויחו את מקומם ברשימה המפוארת.

קלופ. מאמן מדהים, קבוצה מדהימה (רויטרס)
קלופ. מאמן מדהים, קבוצה מדהימה (רויטרס)
 

לחצו כאן כדי להצביע, יש פרסים

אתלטיקו מדריד - אם בדרך כלל התרגלנו לראות את ברצלונה או את ריאל מדריד בקטגוריה זאת, השנה הנציגה הספרדית היחידה היא ללא ספק אתלטיקו מדריד. הקולצ'ונרוס סוף כל סוף הראו לכולם שיש בלה ליגה אלטרנטיבה נוספת מלבד הבלנקוס והבלאוגרנה. רק שלהבדיל מנציגות הקלאסיקו, "יצרני המיזרונים" הרוויחו את מעמדם לא בגלל הכסף הגדול אלא בזכות המלחמה וההקרבה הבלתי נגמרת. חניכיו של דייגו סימאונה לא רק הצליחו לשבור את ההגמוניה הלבנה בעיר מדריד, הם גם זכו בגביע המלך על חשבונה של היריבה העירונית המרה בסיום העונה שעברה. למקרה שחשבתם "שסיירת צ'ולו" היא אפיזודה חולפת אז טעות מרה בידכם. גם העונה אתלטיקו עושה חיל בזירה המקומית ובליגת האלופות כך שאל תתפלאו אם גם הפעם בסיום השנה הקבוצה המצטיינת מספרד תגיע ממדריד והיא תלבש דווקא אדום לבן.

דייגו קוסטה. חלוץ חלוץ (רויטרס)
דייגו קוסטה. חלוץ חלוץ (רויטרס)
 

סיינה – השליטה הבלתי מעורערת של הכדורסל האיטלקי המשיכה בשלה וזללה, שוב, כל תואר אפשרי בארץ המגף. הקבוצה של מארקו קרספי רשמה אליפות שישית ברציפות, דאבל חמישי ברציפות ולמעשה התואר היחידי שהפסידה ב-5 השנים האחרונות היה הסופרקאפ האיטלקי ב-2012. ביורוליג סגרו האיטלקים עונה בינונית עם הדחה בשלב הטופ 16, אבל משהו בשליטה הדומיננטית הזאת כל כך באיטליה, דווקא לאחר שסיימה את העונה הרגילה במקום החמישי וזכתה באליפות לאחר סדרות קשות מול מילאנו ו-וארזה ברבע ובחצי ובסדרה חד צדדית בגמר מול רומא, הראתה כמה אופי יש לקבוצה, שגם נגד כל הסיכויים, הצליחה לשמור על התואר בזכות המון מלחמה ואופי.

מיאמי היט – אלופת ה-NBA בפעם השנייה ברציפות הראתה שלמרות ירידה ביכולת של שניים מכוכביה, דוויין ווייד וכריס היא יכולה לזכות להמשיך ולזלזול תארים בזכות כדורסל קבוצתי ולברון ג'יימס אחד שמנווט את כל העסק. ההיט המציאו מחדש את הגלגל ומשחקים כדורסל ללא עמדות כשכל אחד עושה הכל על המגרש. בהנהלה לא נחו גם בקיץ והתאימו את עצמם ליריבות עם ההחתמה של גרג אודן ומייקל ביזלי. למרות הפתיחה המגומגמת והיכולת הנהדרת של אינדיאנה, אל תתפלאו אם קינג ג'יימס ואריק ספולספטרה יניפו טבעת שלישית ברציפות.

ווייד ולברון. מי יעצור אותם? (רויטרס)
ווייד ולברון. מי יעצור אותם? (רויטרס)
 

סן אנטוניו ספרס – כשמדברים על קבוצה שהתעלתה על כל הציפיות, מדברים קודם כל על סן אנטוניו ספרס. 'החבורה הזקנה' של גרג פופוביץ', הציגה כדורסל משובח והצליחה לפלס את דרכה מהמערב הקשה והתחרותי היישר למרחק 2 שניות מאליפות וללא ריי אלן, השחורים לבנים היו חוגגים אליפות חמישית ב-14 שנים. הכדורסל של פופ מפתיע בכל פעם מחדש והתוספת של קוואי לאונרד מתחתית הדראפט היישר להצבעת האול סטאר מוכיחה שהשועל הוותיק לא איבד את הטאץ' גם בגיוס הגדול של הקיץ. השחקנים המשלימים מחמיאים לפארקר, ג'ינובילי ודאנקן וגם השנה נראה את הספרס רצים חזק בפלייאוף.

פארקר חוגג. תותח גם ב-NBA וגם בצרפת (אתר היורובאסקט)
פארקר חוגג. תותח גם ב-NBA וגם בצרפת (אתר היורובאסקט)
 

נבחרת צרפת – נבחרת צרפת אמנם לא הגיעה לאליפות אירופה בסלובניה, אך עם הכי הרבה שחקני NBA, מה שמראה על הלויאליות ועל העומק של המדינה עם הכי הרבה שחקני NBA באירופה. כנגד כל הציפיות, טוני פארקר סחב נבחרת בינונית יחסית לזכייה מדהימה באליפות תוך כדי תצוגות אדירות מול ליטא בגמר ומול האימפריה הספרדית בחצי הגמר. פארקר, בוריס דיאו וניקולאס באטום הוכיחו שאפשר, בעזרת רצון ואמונה לשבור גם את המכונה הספרדית ולהעניק לצרפת אליפות אירופה ראשונה בתולדותיה.

לחצו כאן כדי להצביע, יש פרסים

אולימפיאקוס – האימפריה היוונית, בראשות השחקן הטוב באירופה, ואסיליס ספאנוליס, הוסיפה לעצמה עוד אליפות אירופה עם 88:100 דומיננטי בגמר על ריאל מדריד. גם הפעם, הסיכויים היו נגד היוונים, ששוב פעם ידעו מתי להתעלות ולתת את משחקם הטוב העונה. למרות איבוד האליפות ביוון ליריבה הגדולה, פנאתינייקוס, אולימפיאקוס עדיין נחשבת לקבוצה הטובה ביוון והקבוצה שצריך לנצח לאחר 2 אליפויות אירופה רצופות. הפתיחה המושלמת בליגה עד כה (0:10) מראה כי חניכיו של ברצוקאס נמצאים בדרך גם להשבת התואר המקומי במקביל לעוד ריצה לתואר האירופי.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */