יום שישי, 05.07.2024 שעה 09:11
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

נס בכתום, אכזבה בצהוב: סיכום הסיבוב הראשון

חלקה הראשון של עונת הכדורסל מאחורינו ורגע לפני הסיבוב השני, הגיע הזמן לסכם: המצטיינים, המאכזבים, החמישייה והמפתיעים. צפו במשחקי הסיבוב

|
טפירו, סמית´ ולימונד (ONE)
טפירו, סמית´ ולימונד (ONE)

הסיבוב הראשון של עונת 2013/14 בליגת ווינר סל הגיע לסיומו. 66 משחקים כבר מאחורינו, חלקם סיפקו תצוגות מרהיבות, חלקם איכזבו ולא התעלו לרמות גבוהות, חלקם הפתיעו והפכו את היוצרות וחלקם השאירו את הסדר על כנו.

אז רגע לפני פתיחת הסיבוב הבא, ריכזנו עבורכם את הרגעים הגדולים של הסיבוב הראשון: הקבוצה המצטיינת, זו המאכזבת, מאמן הסיבוב, הישראלים והזרים המובילים, התגלית של הסיבוב, אכזבת הסיבוב, המשחקים הגדולים והחמישייה המצטיינת. מוכנים? מתחילים.

קבוצת הסיבוב: עירוני נס ציונה
העולה הטרייה לליגת העל, עירוני נס ציונה, גרפה ברוב קולות את תואר "קבוצת הסיבוב" כשעל הדרך הפתיעה את כל הגדולות ובילתה במקום הראשון.

מאמן מצוין בדמותו של נדב זילברשטיין, לצד לצוות ניהולי מקצועי בראשות הג'נרל מנג'ר עופר ברקוביץ', מבטיחים כי הכתומים הלוהטים כאן כדי להישאר.

במועדון אמנם נשארים עם הרגליים על הקרקע, אך גוברים הלחשושים כי קבוצתם מועמדת רצינית ללכת עד הסוף ואולי לקטוף את התואר ביוני 2014. אי אפשר שלא להזכיר גם את הפועל ירושלים, מוליכת הסיבוב. אחרי שהביא אליפות, בראד גרינברג, מחוזק בליאור אליהו, מוביל את הליגה ורוצה לזכות בכתר נוסף.

שחקני נס ציונה (יניב גונן)
שחקני נס ציונה. חוגגים ללא הפסקה (יניב גונן)
 

מאכזבת הסיבוב: מכבי תל אביב 
במכבי תל אביב סיפרו כי הקבוצה של העונה טובה בכמה דרגות מזו של אשתקד. ואכן, סופוקליס שחורציאניטיס נחשב לרכש משודרג לדארקו פלאניניץ', דייויד בלו שהגיע בדקה ה-91 תורם הרבה יותר מקיינר מדלי, לאלכס טיוס נוכחות מרשימה בכל הקשור לפן ההגנתי ואפילו הישראלים הבכירים, גיא פניני ויוגב אוחיון, יצאו מתרדמת 2012/13 ומפגינים כושר נהדר.

אולם למרות שצהובים מצליחים במסגרת האירופית, בשלולית המקומית דייויד בלאט וחניכיו יורקים דם עבור כל ניצחון. ארבעה הפסדים ו-63% הצלחה בליגה, זה מה שהצליחה מכבי לרשום בכל הסיבוב הראשון, שייחקק בדפי ההיסטוריה בלי צל של ספק, כאחד החשוכים ביותר בהיסטוריית המועדון.

פניני ואינגלס (משה חרמון)
פניני ואינגלס. סיבוב עגום (משה חרמון)
 

מאמן הסיבוב: נדב זילברשטיין
לפני העונה, עמד נדב זילברשטיין על הקווים בליגת העל רק פעמיים. בפעם הראשונה ב-2008 במכבי ראשל"צ תחת עופר ברקוביץ' ועדי אזולאי, ושוב עונה לאחר מכן בצוות המסייע של זיו ארז ומיקי דורסמן. כעת, אחרי שהעלה את נס ציונה הקטנה ממרתפי הליגה הלאומית, זילברשטיין, עם 61% מקולות הבוחרים בפאנל, קוטף בצדק גם את תואר "מאמן הסיבוב".

העונה המסחררת של זילברשטיין כללה ניצחונות היסטוריים בלב המושבה על מכבי ת"א, הפועל י-ם, מכבי חיפה וניצחון חוץ על הפועל ת"א. המבחן של המאמן וחניכיו יהיה לספק המשכיות, במטרה שלא לאבד גובה בסיבוב הבא במשחקי חוץ קשים ביותר בנוקיה, מלחה ורוממה.

נדב זילברשטיין חוגג (חגי ניזרי)
נדב זילברשטיין חוגג (חגי ניזרי)
 

שחקן הסיבוב הישראלי: מאיר טפירו
הצבר של הסיבוב הוא הגארד המסרב להיגמר, מאיר טפירו. לפני שנתיים, אחרי שכולם חשבו שגמר את הסוס, הרים ברקוביץ' את הכפפה והנחית את הרכז באשדוד, שם זכה להצלחה גדולה.

בעונה שעברה עבר טפירו שנה חלשה בקור הירושלמי וברקוביץ', ה-GM בנס ציונה, יחד עם מאמן הסיבוב זילברשטיין, בחרו בשחקן העשור לשעבר בתקווה שיוביל את החבורה לחוף מבטחים.

בעונתו ה-19 בליגת העל, רושם טפירו ממוצעים מרשימים של 10 נקודות, 5.2 כדורים חוזרים ודירוג ראשון בליגה באסיסטים עם 6.7 למשחק. ממרום 38 שנותיו, טפירו נמצא בכושר פיזי מעולה ומוביל את השחקנים הישראלים בדקות משחק עם 36.2 לערב, שני בליגה אחרי קרלון בראון מהפועל ת"א עם 36.4.

מאיר טפירו מרוצה (חגי ניזרי)
מאיר טפירו. משתבח כייון (חגי ניזרי)
 

זר הסיבוב: דונטה סמית'
על פי מרבית מאמני הליגה, השם הנפוץ ביותר שהוזכר כרכש חלומי לקבוצתם הוא הפורוורד של אלופת המדינה מכבי חיפה, דונטה סמית'. אם בעונה שעברה סמית' נחשב לרכש האמריקאי הטוב בליגה ולשחקן הטוב בישראל מאז אנתוני פארקר, אזי שהשנה סמית' בן ה-30, שבעבר היה בחירת אטלנטה הוקס בדראפט ה-NBA, העלה את ממוצעיו כמעט בכל פרמטר אפשרי ומוגדר כבולדוג של ממש.

שימו לב להתעלות הסטטיסטית במספרים של סמית' העונה ביחס לממוצעיו בעונה שעברה. דקות משחק (35.2/35.4), נקודות (16/16), אחוזים משלוש (29/42), אחוזים מקו העונשין (69/77), כדורים חוזרים (5.1/7.9), סחיטת עבירות (5.3/5.6), חטיפות (2/2.6), אסיסטים (5.2/6.1) ומדד משוקלל (20.4/25.8).

אם חשבתם שסמית' פשוט גדול על הליגה וחכם על קטנים, אל תשכחו את הנתון שסיפק בניצחון החוץ של חיפה על VEF ריגה הלטבית במסגרת היורוקאפ: 18 נקודות, 16 ריבאונדים ו-10 אסיסטים שהכניסו אותו לחמישיית יורוקאפ היסטורית של שחקנים שרושמים טריפל-דאבל.

מה הוא עדיין עושה פה אתם שואלים? האמת, אין לנו מושג. סמית' הוא השחקן היקר ביותר בתולדות חיפה ושכרו העונתי מוערך בכ-300 אלף דולרים. נדמה כי למרות כל ציוצי ההסתה שלו נגד ראשי המועדון, הפורוורד פשוט מאוהב בישראל.

דונטה סמית´. הטוב בישראל (שי לוי)
דונטה סמית´. הטוב בישראל (שי לוי)
 

הזר המאכזב: דראגו פאסליץ'
לצד בנט דייויס ששוחרר מנתניה ו-וינסנט קאונסיל החלש מהפועל ת"א, הזר המאכזב של הסיבוב הוא הפורוורד הקרואטי בן ה-29 של הפועל גלבוע/גליל, דראגו פאסליץ'.

פאסליץ', חבר לשעבר בנבחרות קרואטיה ובוגר מחלקת הנוער של ספליט, נחת בגן נר היישר ממילאנו האיטלקית, במדיה חתם על חוזה קדם עונה. בגלבוע ציפו מזר בעל עבר מרשים בטורקיה, יוון, ספרד ואוקראינה, להוביל ולהנהיג את חבורת הילדים של שרון דרוקר.

פאסליץ', שמעמיד 7.8 נקודות ו-4.3 ריבאונדים בממוצע, כשל מבחינה מקצועית כאשר דקות הפרקט שלו בשבועיים האחרונים ירדו לנתון חד ספרתי ובמועדון כבר מנסים להגיע להבנות כספיות עם סוכניו על שחרורו מהקבוצה.

פסאליץ´. איכזב בגדול (יניב גונן)
פסאליץ´. איכזב בגדול (יניב גונן)
 

המתאזרח המאכזב: קורי קאר
קשה לבוא ביותר מדי תלונות לקורי קאר הוותיק מנס ציונה, אבל העובדה שהגארד-פורוורד בן ה-38 לא הצליח לקלוע ולו סל שדה אחד בכל הסיבוב, קובעת באופן נחרץ כי הוא המתאזרח החלש בליגה.

קאר, שזכה עם חיפה באליפות הליגה בעונה שעברה, רשם לאורך כל הסיבוב רק שתי נקודות, שהגיעו מקו העונשין במחזור השני. למעשה, קאר לא קלע סל שדה בליגה הסדירה כבר שישה חודשים, 16 מחזורים מאז חודש מארס נגד בני הרצליה.

במועדון הביעו אכזבה מיכולתו וצירפו לפני כמה שבועות את הגארד רובי בוסטיין, כתוצאה מכך דקות המשחק של קאר נפגעו וירדו מ-10 ל-3.2 בממוצע.

קורי קאר (שי לוי)
קורי קאר. ללא סל שדה (שי לוי)
 

תגלית הסיבוב: טל דן
בקטגורייה זו אין עוררין. הפורוורד הישראלי מנס ציונה, טל דן, ללא ספק היה זה שביצע את הפריצה המשמעותית ביותר בליגה. דן שידרג כל אספקט במשחק שלו, וחשוב מזה, לא ברח מאחריות וקיבע את מעמדו בחמישייה של זילברשטיין כשפתח בכל אחד ממשחקי קבוצתו.

בניצחונות הגדולים על מכבי, הפועל ת"א וירושלים, הציג דן נתוני קליעה דו ספרתיים, כאשר נגד האדומים מהבירה להט עם שיא קריירה של 20 נקודות, 12 כדורים חוזרים ו-34 נקודות מדד, בזכותן נבחר למצטיין המשחק.

דן כבר הוזכר כמועמד להגיע בקיץ לסגל הנרחב של נבחרת ישראל, אך הרבה יהיה תלוי בגרף השיפור שלו לאורך העונה. שחקנים נוספים הראויים לאזכור: אבירם זליקוביץ' ועוז בלייזר.

טל דן חוגג (חגי ניזרי)
טל דן חוגג (חגי ניזרי)
 

משחק הסיבוב (1): הדרבי התל אביבי הראשון בהדר יוסף
 הדרבי התל-אביבי הראשון אי פעם ששוחק באולם הדר יוסף, ייזכר בעיקר בשל המחאה של אוהדי מכבי, שהפקירו את קבוצתם מחשש לחייהם. האדומים, בראשות מצטיין המשחק, רביב לימונד (שמוביל את הקלעים הישראלים בליגה עם 18.1 נקודות בממוצע), גברו על יריבתם המושבעת 66:78 וצבעו את ת"א באדום.

הפועל מדהימה את מכבי בדרבי

בעקבות המשחק נדרשו בעלי מכבי, דני פדרמן ושי רקנאטי, לזעזע את המועדון ולפטר את המאמן דייויד בלאט לאלתר, מהלך שנהדף על יו"ר המועדון, שמעון מזרחי.

משחק הסיבוב (2): עובד מסדר להלפרין אסיסט גורלי
משחק עונה נוסף, שוב מכבי בתפקיד הקורבן. בתחילת החודש הגיעו הצהובים למלחה פצועים וחבולים ללא שון ג'יימס וסופוקליס שחורציאניטיס, ועמדו שווה בשווה נגד מתקפת האקסים של יותם הלפרין, ליאור אליהו ואלישי כדיר (יניב גרין ניעדר בשל פציעה), עד לסדרת טעויות שיפוט ביזאריים שחרצו את גורל המשחק.

במהלך האחרון של הפועל במשחק, כאשר התוצאה עמדה על 84:85 לזכות מכבי, דרווין קיצ'ן חדר לסל, שיגר מסירה שהלכה לכיוון היציע אך נבלמה על ידי השופט גילי עובד שבלי כוונה, מסר אסיסט ליותם הלפרין שתורגם לשלשה מנצחת.

שניות לאחר מכן, בהתקפה האחרונה בהתמודדות, ביצע קיצ'ן עבירה על יוגב אוחיון, שהתבררה בדיעבד כעבירה החמישית של הפועל, דבר שהיה מקנה לאוחיון זריקות עונשין ואפשרות לשלוח את המשחק להארכה.

צפו במותחן בין הפועל י-ם למכבי ת"א

משחק הסיבוב (3): נס ציונה הופכת פיגור 29 נק' לניצחון
משחק דרמטי נוסף, התרחש בעיר הנמל. הקבוצה המפורקת של מכבי אשדוד הצליחה להפוך יתרון של 29 נקודות להפסד מדהים לנס ציונה אחרי הארכה.

ללא הקלע פרסטון נואלס, הקו הקדמי המצוין של האורחת, שכולל את דיימון סימפסון, מיטשל וואט וטיילר האניקט סיפק יחדיו 67 נקודות ו-43 ריבאונדים, אך מעל כולם התעלה מאיר טפירו עם שתי שלשות גדולות כשאחת מהן שלחה את המשחק להארכה, והשנייה הכריעה אותה 101:103.

טפירו עם שלשת ניצחון מדהימה

משחקים בולטים נוספים: מחזור הפתיחה, הפועל חולון – מכבי ת"א 75:83 (גוני יזרעאלי עם שיא קריירה של 26 נקודות ושש שלשות). במשחק בולט נוסף הפתיעה מכבי אשדוד את הפועל ירושלים במלחה 80:83 והנחילה לאדומים הפסד ביתי ראשון לעונה.

משחק נוסף שבלט הסיבוב, התרחש כשבוע אחרי הדרבי. הפועל ת"א הפסידה בבית 75:70 להפועל י-ם במשחק שייזכר בזכות הופעת הבכורה מחודשת בליגה של ליאור אליהו, שרשם דאבל-דאבל של 11 נקודות ו-11 ריבאונדים, וכמו-כן בהרחקה של המאמן בראד גרינברג. ירושלים סיימה את הסיבוב ראשונה עם ניצחון בחיפה, 75:82.

חמישיית הסיבוב
מאיר טפירו (עירוני נס ציונה), רביב לימונד (הפועל ת"א), טיילר האניקאט (עירוני נס ציונה). דונטה סמית' (מכבי חיפה), ג'וש דאנקן (הפועל ירושלים).

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */