יום שבת, 05.10.2024 שעה 04:18
ליגת העל 24-25
132-95מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
83-85הפועל חיפה5
78-95מ.ס אשדוד6
77-35עירוני טבריה7
63-55בני סכנין8
55-35הפועל ב"ש9
49-65הפועל ירושלים10
49-25מכבי פ"ת11
39-55מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
27-25הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 05/10, 19:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 05/10, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 05/10, 19:45
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 05/10, 20:00
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 05/10, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

הסיכוי היחיד: הפועל נשענת על הדרבי הראשון

ההגמוניה בעיר עברה לצד הצהוב, אך דבר אחד בולט בשנים האחרונות: הדרבי הראשון של העונה צבוע באדום. אפילו זהבי ניצח דרבי להפועל. מבט מרתק לאחור

|
פאביו ג´וניור, דה סילבה, ללה ויבואה
פאביו ג´וניור, דה סילבה, ללה ויבואה

שנה חלומית עברה בעונה שעברה על מכבי ת"א. המועדון זכה באליפות אחרי עשר שנים והדבר החשוב ביותר, בטח עבור אוהדי הקבוצה, שההגמוניה בעיר חזרה לצד הצהוב ואפשר לומר שבגדול. בשלושת מפגשי הדרבי האחרונים, מכבי גברה על הפועל די בקלות, שהניצחון הגדול והזכור מכולם הוא ה-0:4, שגרם להשפלה בצד האדום ולחגיגות ששנים לא נראו אצל הצהובים, שהתחילו סוג של עידן חדש/ישן.

גם העונה מכבי ת"א עדיפה בבירור על היריבה העירונית שלה כשהיא מגיעה לדרבי כמוליכת הטבלה והפועל רק במקום החמישי במרחק של עשר נקודות ממנה.

למרות שלדרבי חוקים משלו, הצהובים מגיעים כפייבוריטים ברורים ובעצם הם עולים על האדומים בכל פרמטר על המגרש. ובכל זאת יש נתון סטטיסטי אחד שאולי בשני המועדונים לא מודעים לו כל כך, אך הוא יכול לתת לאדומים סוג של תקווה בדרבי: בשש השנים האחרונות כשמכבי והפועל נפגשו בפעם הראשונה במסגרת הליגה, תמיד ידם של האדומים הייתה על העליונה. בעצם הפעם האחרונה שמכבי השיגה ניצחון בדרבי הראשון של הליגה זה קרה בעונת 2006/07, אז גברו הצהובים עם אלי כהן על הקווים 1:3 על האדומים של יצחק שום אחרי שפאס העלה את האדומים ליתרון 0:1.

האם הפועל תמשיך במסורת של הדרבי הראשון של העונה, או שמא מכבי גם תצליח לשבור גם את הנתון הסטטיסטי הזה? ריכזנו עבורכם את משחקי הדרבי הראשונים בשש השנים האחרונות. רגעים אדומים שאולי בעתיד הקרוב לא יחזרו.

עונת 2012/13, מחזור 9: דמארי מדייק בפנדל, עטר לא
מכבי ת"א של אוסקר גארסיה הגיעה לדרבי אחרי שלושה ניצחונות רצופים ועם פער של שש נקודות מהפועל אותה אימן ניצן שירזי, שהגיעה אחרי הפסד למכבי נתניה. המחצית הראשונה הייתה שקולה עם עדיפות קטנה לצהובים, אך יום גדול של השוער אפולה אדל מנע מאלירן עטר וממונס דאבור לכבוש. ארבע דקות להפסקה, קיבל אלירן עטר הזדמנות גדולה לעלות את מכבי ליתרון, הפעם מהנקודה הלבנה אחרי נגיעת יד של זאב חיימוביץ', אבל הבעיטה של החלוץ נהדפה על ידי אדל.

צפו בפנדל של דמארי 1:0 להפועל

המחצית השנייה נפתחה בסערה כשבדקה ה-48 הכשיל קרלוס גארסיה את עומר דמארי בדרכו אל השער וראה את הכרטיס האדום. מכבי לא נפלה מהפועל גם בעשרה שחקנים, אך בדקה ה-79 הקשר רועי גורדנה חדר לרחבה והוכשל על ידי סטיב גורי. עומר דמארי לקח את האחריות והכניע את וינסנט אניימה במה שהפך לשער הניצחון. בדקה ה-90 אלירן עטר ראה כרטיס צהוב שני והורחק אחרי נגיעת יד מיותרת.

עונת 2011/12, מחזור 13: אלרואי כהן חוגג באדום
הצהובים עם מוטי איווניר על הקווים הגיעו לדרבי בכושר רע אחרי שני הפסדים רצופים, האדומים של דרור קשטן הגיעו בידיעה שניצחון יעלה אותם לפסגת בטבלה.

צפו בדרבי האדום של תל אביב

מכבי פתחה טוב את הדרבי אך מצבים של אלירן עטר, רוברטו קולאוטי ומוסא קונאטה לא מצאו את הרשת של אפולה אדל. בדקה ה-38 הפועל הענישה כשהבלם מריו פצ'אלקה נגח כדור חופשי של רועי גורדנה לרשת. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה הקשר אלרואי כהן הכפיל את התוצאה במתפרצת והוריד את הפועל למחצית עם יתרון של 0:2.

אלרואי כהן חוגג (עמית מצפה)
אלרואי כהן חוגג (עמית מצפה)
 

מכבי עלתה אחרת למחצית השנייה כשאיווניר ביצע חילוף כפול והכניס את אלי זיזוב וגל אלברמן ולאחר מכן גם ברק יצחקי עלה לדשא. בדקה ה-65 מגן האדומים, גל שיש הורחק אחרי שעשה תנועה מגונה לקהל ובדקה ה-75 מכבי חזרה למשחק אחרי שער יפה של ברק יצחקי, אך כל הנסיונות של הצהובים להשוות לא צלחו. בתוספת הזמן טוטו תמוז יצא למתפרצת ובישל את השער השלישי לשי אבוטבול שקבע 1:3 גדול לאדומים.

עונת 2010/11, מחזור 6: זהבי מנצח דרבי אדום
מכבי ת"א עם יוסי מזרחי ואבי נמני על הקווים הגיעה לדרבי אחרי פתיחת עונה נהדרת וכשבמאזנה 12 נקודות מ-15 אפשריות, הפועל של אלי גוטמן די גימגמה עם שבע נקודות בלבד.

פאביצ´ביץ´ לפני זהבי (שי לוי)
פאביצ´ביץ´ לפני זהבי (שי לוי)
 

האדומים פתחו את הדרבי בסערה, וכבר בדקה השלישית טוטו תמוז מצא את ערן זהבי לבד לחלוטין מול לירן שטראובר, הקשר לא התבלבל עבר את השוער ורץ לחגוג עם שער 5. הדרבי לא התעלה לרמה גבוהה ועד הסיום ניסו שחקני מכבי לחזור למשחק, אך לא סיכנו את שערו של אניימה, ודווקא הבלם דגלאס דה סילבה היה זה שסיכן שוב ושוב את שטראובר שעצר אותו מספר פעמים בצורה נפלאה. בסיום ניצחון קטן-גדול להפועל.

עונת 2009/10, מחזור 8: עוד 0:1 אדום
מכבי עם אבי נמני כמאמן הגיעה לדרבי כשהיא מקדימה את הפועל של אלי גוטמן בשתי נקודות בטבלה. הקבוצות פתחו את המשחק עם מלחמה על כל כדור ובדקה ה-12 הפועל ניצלה את המצב הממשי הראשון שלה, כשכדור חופשי של ביברס נאתכו מצא את ראשו של דגלאס דה סילבה שנגח חזק לרשת והעלה את הפועל ליתרון. מכבי ניסתה להגיב עד לסיום, אך מלבד נגיחה לקורה של החלוץ עמנואל מאיוקה, הצהובים לא הצליחו לסכן את וינסנט אניימה והתוצאה נשארה בעינה.

דה סילבה חוגג. ניצח דרבי (שי לוי)
דה סילבה חוגג. ניצח דרבי (שי לוי)
 

עונת 2008/09, מחזור 11: יבואה וללה צובעים את העיר באדום
הדרבי הראשון של אבי נמני כמנג'ר מכבי ת"א מול הפועל ת"א של אלי גוטמן. הפתיחה הייתה שייכת לצהובים כשכבר בדקה הראשונה וינסנט אניימה מנע מיאניק קאמאנן לכבוש מקרוב. סמואל יבואה ניסה לעשות צרות להגנה של הצהובים, אך גם כן לא הצליח למצוא את הרשת.

סמואל יבואה חוגג (דרור עינב)
סמואל יבואה חוגג (דרור עינב)
 

בדקה ה-59 הפועל יצאה למתפרצת אחרי איבוד כדור של מאור בוזגלו במרכז השדה, מהראן ללה דהר לעבר השער, ניער את ההגנה הצהובה והרים כדור מדוד לסמואל יבואה שהפעם כן מצא את הרשת של יבריץ' והעלה את האדומים ליתרון. חלפו שמונה דקות והפעם ללה שבישל את השער הראשון כבש בעצמו את השני אחרי בישול של הקשר הבולגרי דימיטאר טלקיסקי. הפועל שמרה על התוצאה עד לסיומו של המשחק, כשבשריקת הסיום חלוץ מכבי ת"א איליה יבוריאן הורחק אחרי שחבט בבלם אלין טופוזאקוב.

עונת 2007/08, מחזור 9: פאביו ג'וניור למען גיא לוזון
מכבי והפועל הגיעו לדרבי כשהן נמצאות בתחתית הטבלה. הצהובים עם ניר לוין על הקווים השיגו ארבע נקודות עד למפגש עם האדומים, הפועל עם גיא לוזון כמאמן הגיעה כשבמאזנה שלוש נקודות בלבד.

פאביו ג´ניור וגיא לוזון חוגגים (ניר בוקסנבאום)
גיא לוזון חוגג ניצחון בדרבי (ניר בוקסנבאום)
 

המשחק לא התעלה לרמה גבוהה כיאה לרמתן של הקבוצות באותה עונה. בדקה ה-17 חלוץ מכבי יאניק קאמאנן מצא את קורת השער של אניימה ובדקה ה-80 הגיע שער הניצחון של הפועל כשהחלוץ הברזילאי פאביו ג'וניור, נגח כדור שהוגבה לרחבה, שוער הצהובים דרגוסלאב יבריץ' ניסה להגיב אך הכדור עבר את הקו והאוהדים האדומים חגגו ביציעים. בדקה ה-85 מגן מכבי אורי שטרית ספג את כרטיס אדום לאחר עבירה על ברוך דגו ובסיום ניצחון ראשון להפועל בליגה שהוריד את היריבה העירונית למקום האחרון בטבלה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */