יום שני, 08.07.2024 שעה 22:48

קובאן הפסידה, מכבי הבטיחה את ראשות הבית

דיאמנטידיס ופנאתינאיקוס דרסו את הרוסים 63:82 וסייעו לצהובים לסיים במקום הראשון בבית ד'. מכבי תפגוש את ריאל ואת גלאטסראיי בשלב הבתים הבא

|
לאזמה וקלנייטיס במאבק על הכדור (GettyImages)
לאזמה וקלנייטיס במאבק על הכדור (GettyImages)

יום המשחקים השני של המחזור התשיעי בשלב הבתים המוקדם של היורוליג נפתח הערב (שישי) כאשר פנאתינייקוס דרסה את לוקומוטיב קובאן בחוץ 63:82 ובכך סידרה למכבי ת"א את פסגת בית ד' טרם המחזור האחרון שייערך בשבוע הבא. המשמעות הישירה: מכבי ת"א תפגוש את ריאל מדריד בשלב הבתים השני.

האורחים פתחו היטב את המשחק וכבר מהדקות הראשונות הראו שהם באים לנצח עם ריצת 0:6. המשחק המשיך להיות מאוזן ולאחר שלשה של דיאמנטידיס שהעלתה את פאו ליתרון 14:18, הקבוצה של יבגני פשוטין יצאה לריצה של 3:9 שסגרה את הרבע הראשון עם יתרון מינימלי עבור המארחים.

ארגיגיריס פדולאקיס, המאמן של אלופת יוון, דאג לשטוף את שחקניו בהפסקה בין הרבעים ואלו יצאו לרבע השני כמו מלוע של תותח וסיפקו תצוגה הגנתית שהזכירה ימים טובים יותר של הקבוצה מבירת יוון. הרוסים לא מצאו תשובה להגנת הברזל של האורחים בלבן, בעוד שאלו יצאו למתפרצות וסיפקו כדורסל שותף בדרל ל-7:25 מוחץ ויתרון 16 עם תום המחצית הראשונה.

פאו לא הורידה רגל מהגז בצד ההגנתי בפתיחת החצי השני. בפן ההתקפי, רוקו אוקיץ' עשה כל שעלה על רוחו בדרך ל-17 נקודות באחוזים מצויינים מהשדה. דריק בראון עוד ניסה למזער נזקים עם 4 נקודות רצופות סמוך לסיום הרבע שהסתיים ב-14:20 לאורחים ויתרון של 22 נק' לקראת הרבע הרביעי.

גריגורייב שומר על אוקיץ´ (GettyImages)
גריגורייב שומר על אוקיץ´ (GettyImages)
 

לרוסים לא נותר אלא למזער נזקים ברבע שחתם את המשחק. סלים של דריק בראון, מקסים גריגורייב ו-ואלרי ליחודיי לא הצליחו להעלות חיוכים רבים בקרב הקהל שהגיע ל'באסקט-הול' שבקרסנודאר. אנטוניס פוטיס, ראמל קארי ומיודענו סטפן לאזמה סגרו את הסיפור עם 63:82 ענק לאלופת יוון.

אנטוניס פוטסיס (6 כדורים חוזרים) ורוקו אוקיץ' (5 אסיסטים) הוליכו את האורחים עם 17 נקודות כל אחד. דימיטריס דימאנטידיס הבלתי-נגמר רשם עוד ערב נהדר של 12 נקודות ו-7 אסיסטים. בצד השני, אקס מכבי, סימאס יסאייטיס, שלהט בפתיחת המשחק, סיים כקלע המוביל עם 13 נקודות, אך היה היחיד אצל המארחים שקלע בספרות כפולות, נתון שבעצם מספר יותר מהכל את סיפור המשחק.

המשמעות הישירה של התוצאה המעט מפתיעה היא שמכבי ת"א קיבלה חותמת רשמית על כך שתסיים בראשות בית ד'. דבר נוסף שעלול קצת להדאיג את האוהדים הצהובים הוא שמכבי תפגוש בשלב הבא את ראש בית ב', הלא היא לא אחרת מריאל מדריד, שמסתמנת עד כה כקבוצה החזקה באירופה.

רודי פרננדז. ריאל מחכה בשלב הבא (GettyImages)
רודי פרננדז. ריאל מחכה בשלב הבא (GettyImages)
 

נאנטר נכנעה לבודיבלניק, גלאטסראיי ניצחה ותפגוש את מכבי
בבית א', בודיבלניק גברה 87:97 על נאנטר וסיבכה אותה במאבק מול פרטיזן בלגרד על הכרטיס לטופ 16. הקרב על הכרטיס הרביעי מהבית יוכרע במחזור האחרון בו נאנטר תפגוש את פנרבחצ'ה\אולקר, ופרטיזן את צסק"א מוסקבה.

דריוס לאברינוביץ' היה פשוט בלתי ניתן לעצירה עבור המארחים כאשר סיים את המשחק עם דאבל-דאבל נהדר של 29 נקודות באחוזים מצוינים ו-10 כדורים חוזרים. דחואן סאמרס הוסיף 23 משלו. בצד השני בלט דייויד לייטי עם 20 נקודות אליו חבר וויל דניאלס עם 17 נקודות.

בבית ב', מילאנו ניצחה בביתה את באמברג 73:74 ועשתה צעד משמעותי לקראת הבטחת המקום השני בבית. כתוצאה מכך, עתידה תלוי בה וניצחון בשבוע הבא בשטרסבורג יסדר לה את הסגנות לריאל.

גאני לוואל הוליך את האילטקים עם דאבל-דאבל של 17 נקודות ו-10 כדורים חוזרים. אלסנדרו ג'נטילה הוסיף 16 ומיודענו קית' לנגפורד תרם 15 נקודות ו-6 כדורים חוזרים. בצד השני בלט אנטון גאבל עם 15 נקודות.

אלסנדרו ג´נטילה חודר את ההגנה הגרמנית (GettyImages)
אלסנדרו ג´נטילה חודר את ההגנה הגרמנית (GettyImages)
 

במשחק נוסף בבית ריאל מדריד שמרה על מאזן מושלם עם ניצחון קליל 66:79 על שטרסבורג. התוצאה אף מטעה כיוון שהבלאנקוס כבר הוליכו ב-25 נקודות הפרש בסוף הרבע השלישי ורק רבע אחרון של 12:24 לצרפתים מיזער נזקים לקראת סיום המשחק.

ניקולה מירוטיץ' המשיך להוכיח שהוא אחד הסנטרים הטובים ביבשת עם משחק נהדר של 22 נקודות. סרג'יו רודריגז הוסיף 14 נקודות ופליפה רייס תרם 10 משלו. בצד השני אנטואן דיו סיים עם 17 נקודות.

ניקולה מירוטיץ´. עוד הופעה נהדרת של הסנטר (GettyImages)
ניקולה מירוטיץ´. עוד הופעה נהדרת של הסנטר (GettyImages)
 

בבית ג' גלאטסראיי גברה על גורה 57:76 ובכך הבטיחה את המקום השלישי בבית ואף תפגוש את מכבי בשלב הבתים הבא של היורוליג. הטורקים שלטו במשחק ללא עוררין מדקת הפתיחה בדרך לניצחון קליל על נמושת הבית.

זוראן ארצג סיפק את הסחורה עם 19 נקודות. מילאן מצ'באן, אקס מכבי ת"א, הוסיף 18 נקודות ו-6 כדורים חוזרים. פורקאן אלדמיר תרם דאבל-דאבל של 11 נקודות ו-16 כדורים חוזרים. בצד השני היחידים שקלעו בספרות כפולות היו ולדמיר דראגיצ'ביץ' ולוקאס קוזארק עם 11 נקודות כל אחד.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */