יום שישי, 05.07.2024 שעה 20:45

"וואט דה פאק אר יו דוינג? יו ניד טו סקרין"

למרות ה-71:78 על ריטאס וילנה, הצעקות של דייויד בלאט נשמעו היטב בהיכל. במכבי מודאגים מאוד מהפציעות של סופו וג'יימס. צפו בתקציר

|
בלאט זועם על היקמן (משה חרמון)
בלאט זועם על היקמן (משה חרמון)

מכבי תל אביב קרובה מתמיד להבטיח את ראשות הבית בשלב הטופ 16 בעקבות הניצחון 71:78 על ריטאס וילנה, השלישי ברציפות של הצהובים ביורוליג, אך הראשון על הליטאים בכל הזמנים על אדמת ישראל. הסיום המתוק של מפגש הקצוות בבית השכיח במעט את הפתיחה המזעזעת של דייויד בלאט ושחקניו, שחפרו לעצמם בור של 17:3 וקלעו סל שדה אחד בלבד בשש הדקות הראשונות.

אחרי המשחק טפטפו חברי ההנהלה של המועדון אל תוך החדר ההלבשה של הקבוצה לשיחת הסיכום של בלאט. המנכ״ל דני פדרמן נכנס מחיוך מתמיד כשאחריו הגיח פדרמן סניור, יושב הראש שמעון מזרחי ושי רקנאטי.

בתוך המלתחה הצהובה הסנטר היווני סופוקליס שחורציאניטיס, שנפגע בשריר התאומים, התחמק מהתקשורת ואילו טייריס רייס, שנבחר למצטיין במשחק, שוב הפנה את גבו לחדר והתעסק בסמארטפון. גיא פניני ויוגב אוחיון, שניים שנמצאים בכושר מצויין לאחרונה, התראיינו והשתעשעו עם כלי התקשורת ואפילו ריקי היקמן, שנראה בחודשים האחרונים מדוכא מאוד בעקבות פתיחת העונה החלשה שהציג, הרשה לעצמו לשחרר חיוך.

בלאט הגיע אמש (חמישי) להיכל נוקיה שעות לפני ההתמודדות בכדי לצפות מחדר המאמנים בקוצ׳ה לבוראל רושמת הפסד מפתיע בבלגרד לכוכב האדום. כעת, עיני הצוות המקצועי יהיו נשואות למפגש בין לוקומוטיב קובאן לפנאתינאיקוס, אותה תפגוש מכבי באתונה במחזור הסיום של הסיבוב בשבוע הבא. ניצחון של הרוסים ידחה את הקרב על ראשות בשבוע אחד נוסף, אולם ניצחון יווני יעניק לצהובים את הבכורה ואיתה יגיע מפגש כפול מול המכונה המשומנת של פאבלו לאסו ממדריד והמושבה הישראלית של צסק״א מוסקבה. התפוקה של ג׳רמי פארגו למקרה שהתעניינתם? 0 מ-3 משדה ומדד מינוס חמש בשלוש דקות בלבד בניצחון על ברצלונה.

צפו במכבי מנצחת את וילנה 71:78

על שולחן הניתוחים, תרתי משמע, לא מעט בשורות סגנית האלופה כאשר הנושא שמדאיג ביותר הוא מצבו הבריאותי של הסגל. סופו, שסיפק שבועיים נהדרים ופתח אתמול בחמישייה, שוב נפצע, כאשר שיתופו במשחק הליגה הקרוב בספק. הקפטן, שון ג׳יימס, נזרק למים העמוקים מהר מדי ומדאיג באופן דרמטי את הצוות המקצועי מכיוון שכבר במהלך המשחק חש בכאבים עזים בגבו וירד לקבלת טיפול רפואי בחדר ההלבשה. בסיום המשחק התוודה בלאט כי ג׳יימס אינו כשיר במאה אחוז ונראה כי מכבי הקדימה את חזרתו למגרשים ואולי גם סיכנה אותו להמשך.

המציאות התחוורה בפניו של מי שחשב עד לא מזמן להשאיל את אלכס טיוס. המתאזרח של בלאט שוב הציל במו ידיו את המאמן מהפסד מביש, כאשר השתלט על עמדת הסנטר במחצית השנייה והיה נייד, אנרגטי ובעיקר יעיל בשני צידי המגרש. זאת למרות שאחרי סדרת משחקים מצויינים בהם הרשים במידה רבה, ראה טיוס את בלאט הולך עם ״המניה הבטוחה״ ומעלה את ג׳יימס מהספסל לפניו.

בלאט: מקווה שנסיים ראשונים בבית

שחרורו של הגארד יובל נעימי להפועל אילת הוריד מעט את רמת הצפיפות בסגל, אם כי חוזהו הרב שנתי של הרוקי המתאזרח ג׳ייק כהן עדיין יושב לקבוצה כעצם תקוע בגרון. כהן, שוב לא שותף כלל במשחק יורוליג והתייבש באופן טוטאלי על הספסל לאורך כל ההתמודדות, כאשר אנשי הסקאוטינג מתקשים למצוא לסנטר מקום מפלט. ל-ONE נודע כי מנכ״ל מכבי דני פדרמן הציע ליו״ר גלבוע/גליל חיים אוחיון את שירותיו של כהן לעונה, אלא שהאדומים מגן נר הספיקו לאייש את עמדת הגבוה הישראלי באנטון קזרנובסקי ואינם מעוניינים בהרפתקאה כלכלית.

כהן אומנם אוהב את מכבי ומעריך את בלאט, אבל בפני מקורביו הספיק להעיד שחסר לו זמן פרקט וכי הוא מתגעגע למגרש. קבוצות מגרמניה ופולין הביעו עניין בקליטתו של כהן, אך בשלב זה לא התפתח משהו קונקרטי ולאור מצבת שחקני הפנים השברירית של בלאט, כהן עשוי להשאר בסביבה לעת עתה.

מי שהגיע לעונה עם ציפיות גבוהות שבינתיים מתנפצות לנגד עיניו הוא החייל סילבן לנדסברג, שהאמין כי אחרי עונה קשה קנה את מקומו ברוטציה של בלאט, אלא שהמציאות התנפצה בפניו. לנדסברג רשם משחק נוסף בו שותף פחות משישים שניות ונדמה ששיחת ההבהרה שקיים בשבוע החולף סוכנו האמריקאי שון קנדי, שנכח במשחק הניצחון על קובאן, לא גרמה לשינו במעמדו.

רייס והיקמן. הרגיזו את בלאט (משה חרמון)
רייס והיקמן. הרגיזו את בלאט (משה חרמון)
 

ככל שתתקדם העונה מכבי תפגוש יריבות קשות ועמוקות יותר, כאשר מצידה של מכבי, חוסר התקשורת בין השחקנים על המגרש בולט באופן מדאיג. לקראת סיום המשחק חזרה מכבי מפסק זמן והוציאה כדור מתחת לסל, אלא שסיום המהלך הוליד דווקא איבוד כדור של דווין סמית׳ שגרר אחריו סל ליטאי שקיזז בהפרש וגרם לבלאט לגעור בגארדים ריקי היקמן וטייריס רייס. ״וואט דה פאק אר יו דואינג? יו ניד טו סקרין״, שאג המאמן על שחקניו שכשלו לבצע ביניהם חסימה לקבלת הכדור.

טעויות כאלה יעלו לצהובים ביוקר בטופ 16, אך בינתיים, נשאר להם זמן ומקום לשיפור עמדות בזירה המקומית, שיפגשו ביום שני בקופסל את ברק נתניה ויקוו להמשיך בשרשרת הניצחונות.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */