יום שישי, 05.07.2024 שעה 19:51
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

כל הדרכים מובילות ליום שני: על סופה צהובה

אחרי ההיסטוריה, תגיע ההיסטריה. זה יתחיל עם ההגרלה (אלברמן: "רוצים קבוצה שנוכל לעבור") ויסתיים עם דרבי. ראדי: "ככה נראה מועדון גדול"

|
אלברמן, קרלוס וזהב י בחיבוק אמיץ (יניב גונן)
אלברמן, קרלוס וזהב י בחיבוק אמיץ (יניב גונן)

כמעט 12 אלף אוהדי מכבי תל אביב עמדו אמש (חמישי) ביציעי בלומפילד בהפסקת המשחק מול בורדו. לוח התוצאות הראה 0:0 ובמצב הזה הקהל הצהוב ידע כי קבוצתו עולה לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית.

במערכת הכריזה הושמע שירו של עומר אדם, "נמס ממך", שהפך ללהיט הקהל בעונת האליפות. ופתאום, בקור של שש מעלות, גשם שלא פסק מתחילת המשחק ועד לסיומו ורוחות עזות שרק הפכו את השהייה בבלומפילד לסבל גדול עוד יותר, החלו ה-12 אלף ביציע לקפוץ.

כשהשיר של עומר אדם הפסיק להתנגן, החגיגה ביציע נמשכה עם שירי האוהדים הרגילים ואז כשהשחקנים עלו אל כר הדשא אל פתיחת המחצית השנייה, בלומפילד שלם שר בקול: "רק תביאו את הדרבי".

הדחיפה האדירה הזאת העלתה למגרש קבוצה אחרת לגמרי, שכן אם מכבי הייתה מעט עדיפה בחצי הראשון על בורדו, בחצי השני הסיפור היה שונה לחלוטין והיה ברור כי בסופו של דבר הצהובים ייצאו כמנצחים בדרך להעפלה לשלב 32 האחרונות והשלמת היסטוריה גדולה עבור המועדון.

ומה עם הדרבי? הבקשה מצד הקהל נמשכה גם בסיום ואפילו פאולו סוזה לא נותר אדיש ורקד כשביציע האוהדים מבקשים ממנו דבר אחד פשוט. לאחר המשחק הוא אמר בחיוך: "אני תמיד כזה, זה אני כאדם. אמוציונלי. הגיע לקהל הזה, שתומך בנו בצורה מדהימה, שאני אתנהג איתם בצורה הזאת".

מכבי חוגגת הישג ענק באירופה

אין מה לעשות. כל הדרכים מובילות ליום שני. יום הדרבי הגדול, היום בו יגלו החניכים של סוזה מול מי הם יצטרכו להתמודד בשלב 32 האחרונות וגם בשלב שיבוא לאחר מכן, אם וכאשר יצליחו להעפיל.

ועדיין, אף שחקן במכבי לא רצה אמש להתעסק בדרבי. הם פשוט רצו לחגוג את ההישג הגדול שעשו. "תנו לנו לשמוח ואח"כ נחשוב על הדרבי", אמר הקשר, מהראן ראדי, ואליו הצטרף גם חברו לקישור, גל אלברמן: "אני לא רואה כרגע צורך להתעסק בדרבי. עשינו הישג גדול ומגיע לנו ליהנות ממנו. מהאימון הראשון לקראת המשחק, נתחיל לחשוב עליו".

ובכל זאת, אחרי 0:4, 0:2 ו-2:4 בעונה שעברה בשלושה דרבים רצופים, הציפיות מהאלופה לקראת המשחק הגדול הזה הן בעננים. "אין ספק שהדרבי הוא באופן קבוע משחק שיש בו הרבה דברים שהם מעבר לכדורגל. בניגוד למה שהרבה חושבים, הפועל היא קבוצה מאוד טובה עם הרבה כישרון. הוכחנו שאנחנו יודעים לעשות את ההפרדה בין הליגה האירופית לליגת העל ואני בטוח שנצליח לעשות זאת גם הפעם", המשיך אלברמן.

אוהדי מכבי ת&qout;א (יניב גונן)
אוהדי מכבי ת"א. עכשיו רוצים את הדרבי (יניב גונן)
 

ומה עם הדבר הגדול הנוסף שיקרה ביום ב', הגרלת שלב 32 האחרונות? "כרגע לא חולמים על היריבה בשלב הבא, נברך כל קבוצה שתגיע", אמר ראדי. אלברמן הוסיף: "קשה לי מאוד עם המחשבה על השלב הבא. אני רוצה שתגיע קבוצה שבאמת נוכל לעבור כי זה מה שהכי חשוב".

כאלה הם שחקני מכבי ת"א כבר עונה וחצי. עושים את העבודה, לא מדברים יותר מדי וגם כאשר הם מדברים, הקו המנחה של המועדון נשמר בכל רגע. לאחר המשחק, סוזה וגם ג'ורדי קרויף החמיאו לשחקנים על ההישג הענק שלהם, הישג שהכניס למועדון בסופו של שלב הבתים כ-20 מיליון ש"ח ובעיקר סידר נקודות דירוג רבות ושיפר את מעמדה של מכבי באירופה בצורה משמעותית.

ועכשיו, גם אנחנו נשים את הדרבי בצד, שכן אמש התרחש הישג גדול בפני עצמו. קבוצה ישראלית סיימה שלב בתים אירופי עם 11 נקודות, לא דבר שקורה בכל יום. ראדי: "אני שמח מאוד שסיימנו את שלב הבתים בצורה מכובדת ועלינו לשלב הבא. מה זה אומר על העוצמות שלנו? זה אומר שיש פה שחקנים שרוצים להשתפר כל הזמן, צוות מקצועי רציני והנהלה רצינית וככה נראה מועדון גדול. אם היינו חושבים על בינוניות התוצאות היו בהתאם. באנו וראיתם שברוב המשחקים עלינו על היריבות שלנו ואני חושב שזה הכוח שיש לנו, להיות באמת מכבי ת"א עם רוח ההתלהבות והניצחון. לבוא ולהיות פייטרים".

פולו סוזה (יניב גונן)
פולו סוזה. הרשה לעצמו לרקוד עם האוהדים (יניב גונן)
 

"אני באמת שמח שהשכלנו לעשות את התוצאות כמו שצריך", המשיך ראדי. "זה מראה על התקדמות. מכבי בשנים האחרונות לא הצליחה באירופה וזה חשוב מאוד לבנות כוח הרתעה גם באירופה ולהמשיך עם זה גם בליגה. המעבר מאירופה לליגה לא קל, אבל בשבועות הקרובים זה שנשחק רק פעם בשבוע יעזור לנו. תודה לאל שעברנו את התקופה הזאת כמו שצריך ועדיין אנחנו במקום הראשון בליגה. עכשיו צריך לעבוד יותר קשה כדי להשיג ניצחונות בצורה יותר משכנעת אפילו".

"אני חייב להיות אמיתי", פתח אלברמן את דבריו בהתייחסות ל-11 הנקודות שצברה הקבוצה. "ברגע שראינו את ההגרלה הסתכלנו עלייה די בחשש. היינו בקבוצת הדירוג הרביעית ועל הנייר עמדו נגדנו יריבות מאוד חזקות. אבל אחרי שפתחנו את הקמפיין עם ארבע נקודות, גם אחרי התיקו עם ניקוסיה שהרגשנו שהיינו טובים מהם וגם בניצחון בבורדו, התחלנו להבין שהדברים תלויים בנו. אני שמח שעשינו את זה ועמדנו בזה כי המשימות היו קשות. עברנו משוכה אחר משוכה ואני שמח שהתוצאות הגיעו ועשינו את זה בצורה מכובדת".

על הריצה בשתי המסגרות במקביל אמר: "אני חושב שזה משהו שהמועדון לקח על עצמו כמשימה, לבוא ולהיות שונה מהכדורגל הישראלי בד"כ, שזה לבוא ולרוץ חזק בשתי המסגרות. אני שמח וגאה שאנחנו מצליחים לעשות זאת כי זה מאוד לא קל. עד השלב הבא יש לנו פאוזה די רצינית ונהיה צריכים להתרכז בליגה. כשנגיע לשלב הבא נתעסק בו".

אלברמן. ככה בונים מסורת (יניב גונן)
אלברמן. ככה בונים מסורת (יניב גונן)
 

"אני תמיד חושב שיש מקום לשיפור", המשיך אלברמן וסיכם עם התייחסות לכך שמכבי עדיין לא דורסת כפי שהפרשנים מצפים ממנה. "בכל הנוגע למשחקי הליגה, הרבה חושבים שהכל יבוא לנו בקלות ושכל המשחקים קלים, אבל אני באמת חושב שיש לנו משחקים קשים בליגה, קבוצות באות נגדנו ומתכוננות בהתאם כך שהליגה ממש לא קלה עבורינו ולא פשוטה בניגוד להרבה אנשים שחושבים שאנחנו ניקח אותה בהליכה, ואנחנו באים שבוע אחר שבוע ונתקלים בהרבה קשיים".

ומה עכשיו? אם עוד לא הבנתם, דרבי. המשחק הכי גדול שיש לכדורגל הישראלי להציע לעיני בלומפילד מלא. אחרי הקור הגדול אמש, הדבר היחיד שאפשר להבטיח לקראת יום שני הוא שיהיה הרבה יותר חם.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */