יום שבת, 21.09.2024 שעה 05:49

65:79 לצסק"א על בארסה, ויטוריה הובכה בבלגרד

יורוליג: הרוסים עלו למקום השני בבית. ז'לגיריס סיבכה את אנאדולו אפס עם 63:65, 65:81 לכוכב האדום על לבוראל קוצ'ה. 73:78 לאולימפיאקוס על סיינה

|
ווימס עולה לזריקה מול חזוניה (GettyImages)
ווימס עולה לזריקה מול חזוניה (GettyImages)

מחזור המחשקים ה-9 בשלב הבתים הראשון של היורוליג נפתח הערב (חמישי) עם המפגש הענק בין שתיים מהמועמדות לזכייה כאשר צסק"א מוסקבה גברה 65:79 על ברצלונה בקרב על המקום השני בבית א'.

המשחק נפתח בצורה שקולה כאשר סאשה קאון אצל המארחים ואנטה טומיץ' בצד הקטאלוני שומרים את קבוצותיהם במשחק. בעשר הדקות הבאות הרוסים פתחו מבערים ועם רבע שני נהדר של 10:22 פתחו פער נוח של 11 נק' עם סיום המחצית הראשונה.

צ'אבי פסקוואל ניער את שחקניו במחצית, ואלו החזירו לו ברבע שלישי נהדר של 11:22 כאשר יכולת התקפית טובה של בארד אולסון וחואן קרלוס נבארו הורידו את הקטאלונים בפיגור נקודה בלבד לקראת פתיחת הרבע האחרון. אך הרוסים הגיבו עם רבע אחרון אדיר של 13:26 תוך כדי יכולת התקפית טובה של ולדימיר מיקוב ואארון ג'קסון, בדרך לניצחון משכנע על סגנית אלופת ספרד.     

בצד המנצח בלט סוני ווימס שצלף 15 נקודות. ננאד קרסטיץ' הוסיף 12 ואנדריי וורנטסביץ' הוסיף 10 נקודות ו-8 כדורים חוזרים. אצל הקטאלונים בארד אולסון בא לעבודה עם 14 נקודות, חואן קרלוס נבארו הוסיף 12 ואנטה טומיץ' סיים עם דאבל-דאבל של 10 נקודות ו-10 כדורים חוזרים.

ננאד קרסטיץ´ (GettyImages)
ננאד קרסטיץ´. ניצחון חשוב לרוסים (GettyImages)
 

במשחק נוסף בבית השיגה פרטיזן בלגרד ניצחון מפתיע בטורקיה כאשר גברה על פנרבחצ'ה\אולקר 77:79. הסרבים הראו כבר מהדקות הראשונות שהם לא מתכוונים להיות בשר תותחים במפגש, וסגרו את הרבע הראשון עם יתרון 17:30. אובראדוביץ' שטף את שחקניו בהפסקה בין הרבעים ושחקניו החזירו לו עם רבע נהדר של 9:20.

הטורקים סגרו מהפך לאחר רבע שלישי צמוד של 20:23, ועלו לרבע הרביעי ביתרון נקודה. אך האורחים, שעוד חולמים על העפלה סנסציונית במחזור הסיום, לא הרימו ידיים ועם רבע אחרון נהדר של 17:20 רשמו ניצחון מפתיע, 77:79.

טרנס קינסי בלט בשורות האורחים עם 20 נקודות, בוגדאן בוגדאנוביץ' הוסיף 19משלו. דראגאן מילוסאבלייביץ' וג'ופרי לוברן תרמו 18 כל אחד. אמיר פרלדזיץ' בלט בצד השני עם 21 נקודות, 7 אסיסטים ו-6 כדורים חוזרים. בויאן בוגדאנוביץ' ולוקה זוריץ' הוסיפו 14 כל אחד.

בבית ב' אנאדולו אפס הסתבכה עם הפסד חוץ 65:63 לז'לגיריס קובנה. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, כאשר רבע שלישי נהדר של 16:28 מצד הליטאים הוריד אותם ביתרון 10 בסיומו, ואפילו רבע מחריד של 3 נקודות בלבד מצד המארחים לא עזר לטורקים לצד עם הניצחון המיוחל.

ג'סטין דאנטמון כיכב עם 23 נקודות, רוברטאס יבטוקאס הוסיף דאבל-דאבל של 11 נקודות ו-10 כדורים חוזרים. בצד השני בלט סמיח ארדן עם דאבל-דאבל מרשים של 14 נקודות ו-13 כדורים חוזרים, אליו חבר מיודענו סקוטי הופסון, אקס הפועל אילת מהעונה שעברה, שטרם אף הוא דאבל-דאבל של 13 נקודות ו-11 כדורים חוזרים.

ארדן חודר על יבטוקאס (GettyImages)
סמיח ארדן חודר על רוברטאס יבטוקאס (GettyImages)
 

קאמבק אדיר לאולימפיאקוס מול סיינה, ניצחון חשוב למלאגה
בבית ג' אולימפיאקוס שמרה על מאזן מושלם של 0:9 לאחר שביצעה קאמבק נהדר במשחק הבית שלה מול סיינה בדרך לניצחון 73:78. המחצית הראשונה עוד העירה פנים עבור האטילקים, אותה הם סיימו ביתרון 25:36.

אך לאחר 21:21 ברבע השלישי, הגיעה ההתפוצצות של המארחים עם רבע אחרון מטורף של 16:32 שסידר לקבוצה של גאורגיוס ברצוקאס ניצחון נהדר באולם השלום והאחווה באתונה.

סטראטוס פרפרוגלו הצטיין בשורות המארחים עם 18 נקודות באחוזים נהדרים. וסיליס ספאנוליס הוסיף 16 ומאת'יו לוייסקי תרם 10 נקודות ו-7 כדורים חוזרים. בצד השני, אריק גרין היה פשוט בלתי ניתן לעצירה עם 28 נקודות, אך גם ההופעה הנהדרת שלו לא הצליחה לסדר לאילטיקים ניצחון חשוב במאבק על הכרטיס לשלב הבא.

בראיינט דאנסטון ואותלו האנטר נאבקים על הכדור (GettyImages)
בראיינט דאנסטון ואותלו האנטר נאבקים על הכדור (GettyImages)
 

במשחק נוסף גברה מלאגה 72:77 על באיירן מינכן. הספרדים פתחו חזק בפן ההתקפי עם רבע ראשון נהדר של 20:29. המאמן סבסטיסלאב פסיץ' העביר את שחקניו שטיפה רצינית בהפסקה בין הרבעים וקבוצתו עלתה חדה יותר לרבע השני בו מיזערה נזקים וירדה בפיגור מינימלי של 37:43.

באיירן המשיכה עם המומנטום עם רבע שלישי נהדר של 13:23, אך הספרדים לא אמרו נואש ועם רבע אחרון של 12:21 הפכו את התוצאה ורשמו ניצחון חשוב שמקרב אותם להבטחת המקום השלישי בבית.

המצטיין בשורות המנצחים היה מיודענו ניק-קיינר מדלי. אקס מכבי ת"א ממשיך את עונתו הנהדרת, והערב רשם עוד תצוגה חזקה עם 17 נקודות ו-6 כדורים חוזרים. פראן ואסקז הוסיף 12 נקודות ו-8 כדורים חוזרים. בצד המפסיד, מלקולם דילייני רשם משחק טוב של 14 נקודות ו-7 אסיסטים, אליו הצטרף ברייס טיילור עם 13 נקודות ו-6 כדורים חוזרים.

ניק קיינר מדלי מול הגרמנים. משחק מצוין לאקס הצהוב (GettyImages)
ניק קיינר מדלי מול הגרמנים. משחק מצוין לאקס הצהוב (GettyImages)
 

בבית של מכבי הכוכב האדום בלגרד השלימה ניצחון כפול על לבוראל קוצ'ה ויטוריה לאחר ניצחון 65:81 בהיכל פיוניר. הסרבים פתחו בטירוף והשתלטו על המשחק כבר מהרגע הראשון עם 6:25 מוחץ בסיום הרבע הראשון, ו-26:45 בתום המחצית הראשונה.

גם רבע שלישי טוב של הבאסקים שהסתיים ב-16:25 לטובת קבוצתו של סרג'יו סקאריולו לא עזר לבאסקוניה שנראתה רע לאורך רוב חלקי המשחק, כאשר גם את הרבע הרביעי הפסידה 14:20. על אף המפלה, הבאסקים עדיין יכולים לסיים במקום ה-3 בבית, אך הם זקוקים למעידה של פנאתינייקוס מול קובאן, או במחזור הנעילה מול מכבי.

יאקה בלאזיץ' כיכב אצל המארחים עם 24 נקודות, איוון ראדנוביץ' (8 כדורים חוזרים) וצ'ארלס ג'נקינס הוסיפו 11 נקודות משלהם. בצד המפסיד בלט וולטר הודג' עם 15 נקודות, כאשר למונט המילטון מוסיף 13 משלו.

תומאס הורטל מול בראנקו לאזיץ´ (GettyImages)
תומאס הורטל מול בראנקו לאזיץ´ (GettyImages)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */